Posho Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 Vreau sa imi "ingras" tonul folosind doua sau mai multe amplificatoare concomitent, decalate in timp. Stiu ca se poate face printr-un delay in modul stereo, am un Boss DD7 si inca un delay dar pot sa cumpar si altele daca e cazul. Dati-mi un sfat, rogu-va.
barbarossa Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 nu stiu daca asa il ingrasi, mai degraba obtii un efect gen reverb. pt ingrasat folosesti mai degraba chorus sau ceva gen pitch shifter pe care il setezi putin de tot mai jos
Posho Posted October 27, 2014 Author Posted October 27, 2014 Da, si chorusul si pitch shifterul sint bune la asta. Desi in opinia mea chorusul "ingrasa" doar tranzientii si subtiaza "corpul" sunetului. E o idee buna de experimentat, un amplificator pe direct si celalalt decalat si in timp si in "pitch". Multumesc mult
George M. Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 John Petrucci face asta in live, doua amplificatoare decalate intre ele cu 10 ms sau ceva de genul. Cand ajung acasa, daca gasesc, iti trimit clipul in care explica cum face asta. 2
AddRien Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Efectul se numește Haas, dacă nu mă înșel. Decalarea unui amplificator cu ajutorul unei pedale de delay va da senzația aceea de profunzime. Nu e mare filosofie, e însă un anumit timp (întârziere) care va da efectul ăsta. Caută haas și ai să știi exact cum să faci. 1
FiveseveN Posted October 27, 2014 Posted October 27, 2014 Da, efectul Hass e, și se poate implementa cu DD-7: folosești modul 50 ms și setezi timpul între 10 și 20 ms, după ureche, și feedback minim. Probabil cele mai "curate" rezultate le vei avea în configurația "Effect + Direct" (v. pagina 16 a manualului): folosind intrarea B și ambele ieșiri. Dar poate fi interesant și în modul ping-pong (Panning, folosind intrarea A). 1
karpi Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 (edited) John Petrucci face asta in live, doua amplificatoare decalate intre ele cu 10 ms sau ceva de genul. Cand ajung acasa, daca gasesc, iti trimit clipul in care explica cum face asta. ???????? Adica ...daca postez la 3,43m doua boxe intre acestea va fi diferena 10ms ...si ? Din cauz aintarzieriu /diferentei vor aaparea defazaje ..respectiv un "combfilter" ce strica soundul ..il face fara continut ..baza ..corp . ca sa nu mai spun ca pe SCENA ..nu are nici un efect in afara de efectul foarte NEGATIV de a produce un camp acustic foarte neuniform .( adica vor suna tare unele frecvente intr-0un punct iar in alt punct nu se vor auzii ..etc etc ) Este o problema deja si faptul ca la un "doublkestack .." este distanta mare intre difuzoare ..din aceasta cauza nici nu se trece peste un doublestack ptr un amplif deoarece daca ar mai pune in afara de cele 8 difuri inca 8 ar aparea atatea "antifaze" atat de neuniform campul acustic radiat ce numai ar strica in loc sa aduca un castig ... Din aceasta cauza se utilizeaza "line array" ideal ar fi un singur difuzor CA TOATA PUTEREA SA VINA DITR-O .."sursa punctiforma " ..DAR .......... Deci pe scena dar si intre cele doua coloane ( line array) ale unui sistem PA apare o intarziere relativ mare , stereo sau ..efecte de defazaj in concert nu prea au efect ..doar strica .. Efectul amintit .in discutie este mai mult ptr "casti " ,,dar are ceva efect si intr-un sistem Quadro ..stereo doar daca stai exact pe axa centrala dintre cxele doua boxe la distanta de 2/3 din distanta dintre boxe ....deci numai un singur ascultator aude ...Cu casti pot asculta /savura efectul oricati ascultatori ..etc .. Edited October 28, 2014 by karpi
George M. Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 John Petrucci face asta in live, doua amplificatoare decalate intre ele cu 10 ms sau ceva de genul. Cand ajung acasa, daca gasesc, iti trimit clipul in care explica cum face asta. Da, am gasit clipul, minutul 5:00, 7 ms. Pacat ca vorbeste doar la modul general. De pe vremea cand am avut Line6 POD XT LIVE stiu ca iesirea stereo putea decala cu 5 pana la 20 ms, nu mai retin exact valoarea, un canal fata de celalalt. 1
FiveseveN Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Din cauz aintarzieriu /diferentei vor aaparea defazaje ..respectiv un "combfilter" ce strica soundul ..il face fara continut ..baza ..corp Presupunem că amplificatoarele au distanța dintre ele mai lungă decât lungimile undelor esențiale (e.g. la 80 Hz e deja 4 m). În capatele scenelor, de exemplu. Ceea ce e foarte util dacă ești singurul chitarist din trupă, nu în ultimul rând din motivele ce le-ai amintit mai sus. În altă ordine de idei, parcă Petrucci folosea in-ears + ButtKickers de câțiva ani, deci nu se aplică dezavantajele.
Posho Posted October 28, 2014 Author Posted October 28, 2014 Încearcă așa ceva: http://www.morleypedals.com/daby.html http://lehle.com/IT/ABY-Switcher http://www.voodoolab.com/ampselector.htm sau poți folosi o pedală cu două ieșiri (dry/1 și wet/2) sau un efect stereo. http://thehub.musiciansfriend.com/tech-tips/tech-tip-what-is-a-chorus-effect Experimenteză și have fun! Multumesc mult. Tocmai mi-ai adus aminte ca am un Boss LS 2. Zau ca uitasem )
karpi Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Presupunem că amplificatoarele au distanța dintre ele mai lungă decât lungimile undelor esențiale (e.g. la 80 Hz e deja 4 m). În capatele scenelor, de exemplu. Ceea ce e foarte util dacă ești singurul chitarist din trupă, nu în ultimul rând din motivele ce le-ai amintit mai sus. În altă ordine de idei, parcă Petrucci folosea in-ears + ButtKickers de câțiva ani, deci nu se aplică dezavantajele. Asa este nu am mai amintit ca cele 4 boxe in jurul chitaristului sunt ptr a se simti bine ..sa auda soundul ce-l inspira il ajuta la cantat creat muzica live ..plus se inregistreaza apoi se poate remixa ptr disk sau videoklip . Daca auzi un sound frumos spatial ce umple totul nu mai tot dai in corzi ca la "balalaica" sa umpli golul ..ci lasi sa sune ..asa ajungi sa canti mai aerisit , Daca nu ai macar CONTROL ca lumea esti tentat .de fapt .instinctiv sa dai mai tare ce strica tonul si dinamica de interpretare ( incontinu ai acelasi nivel ..daca nu te auzi la unul mai slab ).. Am vazut pe Steve Vai singur ..avea efectiv 5 sau 6 boxe in jurul sau si statea in mijlocul lor ca sa auda soundul .. Te ajuta mult un sound bun ..de ex. acasa cu casti i-mi pun un sound "spatial "dar cu "corp" ceva ce sa sune plin dar neagresiv si i-mi vin idei peste idei ..ce cu chitara acustica la "rece" nu mi-s atrage atentia .dar nici cu sound agresiv fara un efect "spatial "cu dinamica redusa mi-se pare ca este ceva plat fara viata ,,cu toate ca daca ascult in mix dupa inregistrare este OK ..doar ca nu ma inspira ci efectiv i-mi taie din avant daca nu suna frumos/plin . Asa ca pun efect cat vreau dar inregistrez "dry" apoi pun efect doar in mix astfel nu supraincarc cu efect caci aud clar tot mixul ..de fapt pot fi atent la mix deoarece cand cant mixul este ca un "suvoi " cu ritm si armonie pe care-l urmez dar chitara fiind otzara mai tare nu aud de fapt cum suna totul .Apoi daca cant live pe BackTrack din experienta |incerc" sa setez volumul chitarei solo la un nivel mai mic ..cea ce este destul de greu ( haha) in acvest caz ajuta un sound frumos /plin etc ce este pacat sa nu-l lasi sa sune sa traiasca ... Castile sunt o rezolvare buna dar doar n anumite conditii +multa experienta ..
Posho Posted October 28, 2014 Author Posted October 28, 2014 George, cred ca destule dintre procesorele mai "complicate" de azi au ce oferea Pod-ul tau. Am avut un GT 10 care a avea optiunea asta, 2 amplificatoare si decalaj de timp intre ele si m-am jucat putin cu asa ceva iesite mono din el, bagate iintr-un JVM. E interesant dar n-am dat peste un sunet traznet, am gasit citeva combinatii bune (Messa pe un canal rau si un Fender Twin curat (!) pe celalalt a fost una dintre ele), pus inclusiv un octaver pe una dintre linii dar la un moment dat m-am saturat si-am vindut procesorul. O sa "amestec" iesiri" de pedale stereo, inclusiv de flanger, chorusul ala de MXR pe care-l iau cu proxima ocazie, DD-7-le, Boss-ul LS 2 (foarte buna pedala, zau) si amplificatoarele si sint foarte curios ce iese. Cred ca Arpi (multumesc!) iar a spus-o bine, pot aparea probleme urite pe scena. Voi incerca la sala sa vedem ce iese, mai ales ca sala de acum e mai mare (7x5?) si "stralucitoare". Cam prea, dupa gustul meu, dar sa vedem ce iese.
karpi Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Să ne spui dacă ai reușit. Sau poți încerca să captezi diful unui amp cu două microfoane poziționate la distanțe diferite. http://www.soundonsound.com/sos/aug98/articles/20tips.html http://music.tutsplus.com/tutorials/getting-the-ultimate-guitar-sound-part-5--audio-10663 Cu captarea din doua pozitii "faci un combfilter " vei avea diferite culoriu ale soundului ..nu imbogateste ci schimba culoarea ... Ca sa faci sesizabil spatiul se intercaleaza macar pe una din canalele stereo un reverb.un delay scurt sub 0,3s ( peste 0,35s devine sesizabil ca si ecou ) asa se pat distinge clar cele "doua" chitare L si R. Cu "chorus stereo" se poate defaza semnalul ca sa se "intinda" pa tot spatilul L-R cu marirea intarzierii peste 20ms--> cu modulatia LFO la o viteza mica sau daca exista modulatie cu zgomot "brun" ( ca sa nu se simta pulsatie ) Plus se mai regleaza din EQ stereo un "combfilter" pe L sa ai cu 6dB mai sus sliderele " impare" iar pe R sa ai mai sus cu 6dB sliderele "pare " , daca se poate sa fie EQ cu posibilitatea de a muta frecventa centrala a canelelor de EQ ca sa duci efectul in plaja dorita ..dupa tipul soundului pe care vrei sa-l "intinzi' .... Live se poate sa folosesti doua efecte chorus , cata unul pe fiecare parte reglate diferit pana ai un efect bun /sesizabil .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now