gci Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Bună, am o mică nelămurire.. cum aș putea să imprim o acustică fără că zgomotul de pană să fie atât de evident pe înregistrare? Am încercat să îl scot din EQ, atât cât e posibil (fără a transforma întreg sound-ul - am dat putin cut in frecvențele de pe la 9600 Hz). Însă chiar și așa se simte destul de mult. Dacă ii maresc que-ul, sună înfundat. Am încercat să țin pana de chitară în diferite unghiuri, am încercat pene moi si pene tari, etc.. Orice aș încerca, tot e mult prea evident sunetul peniței... Spun că e prea evident în contextul în care, în cadrul mixului (pe langa alte instrumente), acustica o dau destul de jos, însă sunetul de pană tot se simte în mix... Aveți vreo idee cum aș putea rezolva asta? Există cumva pene speciale pentru așa ceva? Nu știu să fie, însă totuși întreb Dacă nu folosesc deloc penită, sunetul chitarei nu este acelasi... O să atașez și două fișiere: o inregistrare facuta de mine (Inregistrare) si una in care penita nu se aude aproape deloc - sunetul la care as vrea sa ajung (Chitara JG) Multumesc Inregistrare.mp3 Chitara JG.mp3
lefmir Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 mi se pare ca se aud cam la fel, difera panatia ta putin. pana la urma nu stiu de ce vrei sa scoti chestia asta pentru ca e specifica si iti da o anumita ritmicitate in mix care e mereu binevenita. Poti eventual sa folosesti o pana mai groasa si panezi mai usor. 1
EugenRo2001 Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 (edited) Pentru ritm incearca sa folosesti partea cealalta a penei, partea mai rotunda. Sau nu fosesti deloc si lovesti corzile cu unghiile. Cand eram adolescent, singurele pene care se gaseau erau triunghiulare. Ma invatase cineva ca pentru ritm sa lovesc corzile cu latura tringhiului nu cu varful. In plus, incearca sa lasi pana sa se miste, astfel va aluneca mai usor pe corzi si va atenua sunetul respectiv. Edited June 17, 2014 by EugenRo2001 1
Adi M Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 (edited) Deși sînt perfect de acord cu cei doi colegi care au postat mai sus, mai ales cu faptul că zgomotul de pană contribuie la ritm (la "groove", dacă preferi), completez cu 2 idei: 1. Există pene de nylon, ceva mai moi și mai flexibile. Nu prea știu cum se pretează la chitara acustică - eu folosesc pe electrică - dar sînt o variantă pe care ai putea să o încerci. 2. La înregistrare, dacă faci un pic de mix într-un program software, există anumite efecte din categoria "DeEsser". În Logic, de exemplu, chiar așa se numește. La alte software-uri, nu mă pricep. Rolul original al acestor efecte este să mai reducă din "atacul" consoanei "S" (și rudele "Ș", "Ț" etc) din înregistrările de voce, dar e posibil, dacă alegi să atace frecvențe potrivite, să facă ceva și pentru scopul tău. De asemenea e probabil să-ți ia din dinamică, contracarînd și "groove"-ul de care zicea @lefmir. Dar ai putea încerca. Edited June 17, 2014 by Adi M 1
gci Posted June 17, 2014 Author Posted June 17, 2014 Multumesc mult de sfaturi. Adevarul este ca tin pana destul de bine intre degete.. ar trebui sa nu mai fiu asa rigid.. Si observ ca intr-adevar, cu partea cealalta a penei, sunetul e mai moale. Nu vroiam sa il reduc de tot, insa in mix, se simtea parca putin prea tare.. statea de-asupra tuturor celorlalte elemente din mix. Am incercat cu EQ-ul.. iar ideea cu De-Esser-ul nu mi-a trecut prin cap. Voi incerca si asta. IN final cred ca voi combina.. o varianta cu pana intoarsa invers, suprapusa cu una cantata cu degetele/unghia.. Cu un balans bun, ar trebui sa iasa ceva frumos. Incercarea moarte n-are Multumesc mult de sfaturi. Voi posta produsul finit
otringal Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 pana nu se scoate in general, da foarte misto (bine, sa nu fie foarte pronuntata). Insa cum inregistrezi? Ai putea, daca ai o electroacustica sa pui microfonul mai langa cabinet iar tu sa canti de mai departe, sa nu iti preia sunetul direct, ci doar ce ajunge in doza chitarei. 1
sam Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 (edited) Am simtit si eu la un moment dat nevoia sa estompez sunetul penei in inregistrari. Conlcuziile mele (majoritatea expuse deja mai sus) ar fi: 1. Pana moale (~0.35). Nu stiu sa-ti spun din ce material e cea la care am ramas dar e mata si are un aspect usor rugos. Cele lucioase suna mai bright. 2. Pana tinuta intre degete cat mai lejer si strumming-ul cat mai 'periat' peste corzi. Lasi mana moale si stergi corzile in sila asa ca si cand ai fi plictisit, nu te concentrezi sa lovesti ferm fiecare coarda cand treci peste ele. Nu stiu cum sa-ti explic, ar fi mai simplu sa-ti arat 3. Lovirea corzilor cu latura opusa varfului penei (cea rotunda) sau chiar cea laterala ajuta si ea la un sunet mai 'moale'. 4. Am facut niste probe captand chitara atat prin doza ei (electro-acustica) cat si prin microfon si facand un mix ulterior. Se obtine un efect foarte fain. 5. Corzile folosite conteaza si ele foarte mult. Exista corzi mellow si corzi bright. Plus ca daca sunt relativ nou montate vor suna metalic orice le-ai face. 6. Eu foloseam intr-un timp la inregistrari procesorul asta care printre altele are controale de 'body' si 'string enhance' care exact asta fac. 7. Ce face procesorul de la punctul 6 in timp real cu siguranta poate face si un soft/plugin dar din pacate aici nu te pot ajuta ca n-am experimentat. Facand multe teste si combinatii intre tot ce s-a discutat aici, cu siguranta vei obtine efectul dorit. Iti trebuie doar multa rabdare Bafta! Edited June 17, 2014 by sam
George M. Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Compresor cu atacul reglat cat mai "tarziu" si eliberare lunga. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now