ival_chicken Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 (edited) Stiti de nu de pot sa fac rost de multe mult cartoane de oua pt antifonare...sau ceva care se face usor si cu low cost...o sa ma tobe si ampuri akolo...peretii sunt din caramida si am geamuri ni tavan Edited December 3, 2006 by ival_chicken
ival_chicken Posted December 3, 2006 Author Posted December 3, 2006 Cartoane de oua!!!!!????? Adica tu nu ai mai auzit ca se face asa ceva...? am auzit de la veterni asta..si cred k inca se foloseste..o sa reinvi eu stilul..ca buretele ala cu tzatza e cam scump pt un punkist ca mine!
ival_chicken Posted December 3, 2006 Author Posted December 3, 2006 ce intelegi tu prin "sa antifonez"? sa nu se auda(prea rau) in afara camerei antifonate si sa se auda bine in camera antifonata.adik sa nu fie ecou sau ceva de genul...
Faust Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 La ecou te ajuta cartoanele de oua. La restul nu.
ival_chicken Posted December 3, 2006 Author Posted December 3, 2006 Dar daca vreau sa tin sunetele in camera respectiva? ce trebuie sa fac?uff....co$ta mult..?
Faust Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 da, costa mult. vezi aici: http://www.jfstudiodesign.ro/ solutii ieftine nu exista, pentru ca fizica ramane fizica...
hihi Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Daca esti interesat de bureti, iti pot zice un magazin unde ii gasesti mai ieftin fata de senia sau muzica sau alti distribuitori . Si au si cam de toate grosimile. Cam 400 mii o bucata de 1m latime 2lungime
Guest EPSYLON_CURSE Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 depinde si ce burete poate sa aiba culoarea forma dar sa nu aiba densitatea
Eldrian Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Am mai vazut eu pe cineva : Folosea cartoane in draci. Adica pur si simplu placi de carton peste placi de carton. Ideal ar fi ca intre placile alea si perete sa cari saltele vechi sau ceva de consistenta vatei. La reverb... hmmm.... creaza-ti un fel de "tunel" ... Si pentru perfectionist - fa-ti rost de un generator de unde sonore de o anumita frecventa sa vezi care zona a camerei "raspunde" cel mai bine la bass, mid, treble , etc. Multa bafta la antifonat - desi, in locul tau eu unul n-as antifona nimica, sa auda si vecinii ... poate stai in casa cu alte familii @-)
Guest Augustin-k_85 Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Mai baiatule tu cred ca nici nu sti ce vrei sa faci si nici nu vrei sa stiii ( si eeste pacat (cartonasele alea de oaua sunt Cofraje ) Ma mira si pe mine astfel de intrebari pe bune Si sa sti si tu alea ce crezi tu ca semana cu cofrajele adic acel burete nu antifoneaza pe bune ... alea doar optimizeaza intr-o oarecare masura ca pt o optimizare acustica a unei incaperi trebuie mult mai multe treburi asta daca vrei sa o faci cum trebuie adic corespunzator Si cofrajele de oua nus bune de nika erau folosite pe vremea lui Ceasca din lipsa de alte materiale dar acuma nu mai este intalnita aceasta problema si in plus nici nu se cunostea in Romania ce insemna Antifonatul si Optimizatul Acustic
Guest Augustin-k_85 Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Daca esti interesat de bureti, iti pot zice un magazin unde ii gasesti mai ieftin fata de senia sau muzica sau alti distribuitori . Si au si cam de toate grosimile.Cam 400 mii o bucata de 1m latime 2lungime Salut ma inreseaza pe mine ca am de optimizat acustic o incapere multumesc
Guest Mircea19 Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 www.spumotim.ro pt orice fel de burete au reprezentanta in Bucuresti pe Tudor Vladimirescu ...
Guest Augustin-k_85 Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 www.spumotim.ro pt orice fel de burete au reprezentanta in Bucuresti pe Tudor Vladimirescu ... Multumesc mult raman dator de fapt am ramas
Guest Balan Alex Ciprian Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Salve! Daca vrei un consiliu de la o persoana care a lucrat in domeniu, pot sa te indrum spre un burete cu plumb ceva de genul asta: http://www.homepiemonte.com/MaterialiEdili/ISOLL103-A.jpg care pe o parte sa fie tip "altipild" ca sa se lipeasca simplu. Sa zicem un 10 mm o parte, in mijloc 2 mm de plumb, si apoi iar 10 mm de cealalta parte! CIAO
karpi Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 (edited) Stiti de nu de pot sa fac rost de multe mult cartoane de oua pt antifonare...sau ceva care se face usor si cu low cost...o sa ma tobe si ampuri akolo...peretii sunt din caramida si am geamuri ni tavan Cel mai ieftin iesi cu ceva carpe la Kg ce vand tzigani in draci prin piete ( talcioc sau asa ceva _) Trbuiesc puse pe pereti ,cumva fixate , si sa aiba o densitate mare ( dar nu tasate , ci cat mai afanat ) ca sa absoarbe undele sonore. Ca sa faci foarte profi costa ceva bani , trebuie sa construiesti o structura din sipci de lemn , la o distanta de pereti , intre fata structuri si perete se monteaza materialul fonoabsorbant ,( vata de sticla , vata minerala , burete , sau carpe in cazul ca nu ai altceva ccare trebuie sa fie puse "afanat" ca sa aiba efect de absobtie mare si de preferat material mai pufos si gros). Apoi peste aceaste "rame" umplute cu material fonoabsorbant se poate intinde de ex. "etamina" ( o panza ce se foloseste in croitorie la "intarituri " este tesuta rar si este dura ,are permeabilitatae acustica mare , se folosea si pentru boxe cu difuzoare , de amatori) ,Dar poti sa pui si panza obisnuita care sete mai putin rezistenta. Atentie pericol mare de incendiu !!! Altfel in studiouri ,se acopera cu placi de placaj sau mai nou din ceava plastic , perforate si cele de plastic sunt de tip "sandwitch " cu o anumita porozitate si elasticitate din mai multe straturi speciale ptr izolare fonica . Cofrajele de oua ajuta la dispersarea frecventelor medi inalte , si mai reduce din ecoul pe aceste frecvente.Se faceau panouri din cofraje cu care se separau spatiile intr-un studio ,intre instrumente ca sa se poata inregistra relativ separat instrumentele care canta impreuna. Edited February 5, 2007 by karpi
karpi Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 ................. Si cofrajele de oua nus bune de nika erau folosite pe vremea lui Ceasca din lipsa de alte materiale dar acuma nu mai este intalnita aceasta problema si in plus nici nu se cunostea in Romania ce insemna Antifonatul si Optimizatul Acustic Stai linistit ca se cunosteau multe pe vremuri , chiar mai multe decat acum. Pana si in indrumatorul arhitectului erau descrise probleme de acusrtica , pentru sali de cinema , teatre , sali de spectacole.Exista mai multe carti ,ce au aparut la noi ,cu descrierea amanuntita a construiri unui studio de inregistrari audio cu calcule cu teorie cu exemple de rezolvare..etc
Faust Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Salve! Daca vrei un consiliu de la o persoana care a lucrat in domeniu, pot sa te indrum spre un burete cu plumb ceva de genul asta: http://www.homepiemonte.com/MaterialiEdili/ISOLL103-A.jpg care pe o parte sa fie tip "altipild" ca sa se lipeasca simplu. Sa zicem un 10 mm o parte, in mijloc 2 mm de plumb, si apoi iar 10 mm de cealalta parte! CIAO Pai si de unde sa-l cumpere?
karpi Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 (edited) Pai si de unde sa-l cumpere? se vand tot felu de " suprafete " si covoare fonoabsorbante , dar costa . Nu stiu cat de eficiente sunt. Cred ca se limiteaza la inalte in orice caz unde stationare nu "opresc". Am vazut prospectul unui furnizor cand se proiecta antifonarea unui club , probabil era cam scump caci s-a renuntat si s-a facut cu vata de sticla si placi metalice perforate ,care costa si ele ceva. Edited February 5, 2007 by karpi
George M. Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Si cofrajele de oua nus bune de nika erau folosite pe vremea lui Ceasca din lipsa de alte materiale dar acuma nu mai este intalnita aceasta problema si in plus nici nu se cunostea in Romania ce insemna Antifonatul si Optimizatul Acustic bai nene, daca pe vreme lu ceasca dadeau rezultate, acuma cand e democratie de ce n-ar da? ce crezi? ca sau schimbat legile fizicii si sunetul se propaga altfel? ia aminte
Guest Baumwolle Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Ideea e ca nici atunci nu dadeau rezultate prea grozave, insa era cam singura metoda de a antifona o sala, care sa nu necesite incalcarea unor legi exotice si alte chestii. Acum, datorita schimbarii, avem acces la materiale special concepute pentru asta.
Guest Dark5man Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Parerea mea e ca in primul rand tre sa va ganditzi la geamuri, pt k pe acolo se simte cel mai usor un sunet... ori termopane, ori dak avetzi gemauri duble, cu o patura impaturita intre ele. Tavanul la o mansarda nu-i nici o problema, nu cred ca trebuie antifonat... Cat despre peretzi mocheta acustica, sau in lipsa de finantza, mocheta veche. Sunt suta la suta sigur doar de partea cu patura, k'am incercat'o ... la fosta mea sala. Aaa, si care-i faza cu cofrajele de oua: in mod normal 'unda' sonora se lovea de cofraj (care amortiza o bucata din ea) si apoi de perete (care amortiza un procentaj mai mare din unda sonora decat un perete neacoperit, pt ca unda era mai slaba)
Guest Wierdguy Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 imi cer scuze daca e offtopic, dar..o parere am si eu...si cred ca e mai simpla decat cofrajele...de ce nu iti inchiriezi un garaj....dai 200 de mii pe luna...te`ai scos... dar parerea mea sincera e urmatoarea: sing your music loud, sing your music proud! da`i dreaq de vecini..mai scoate`i din manele si alte alea
Cosu Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 imi cer scuze daca e offtopic, dar..o parere am si eu...si cred ca e mai simpla decat cofrajele...de ce nu iti inchiriezi un garaj....dai 200 de mii pe luna...te`ai scos... dar parerea mea sincera e urmatoarea: sing your music loud, sing your music proud! da`i dreaq de vecini..mai scoate`i din manele si alte alea Antifonarea asta nu are doar rolul de a ii proteja pe altii ci si pe cei ce repeta acolo. Intr-o camera mica sunetul se loveste de preti si e reflectat inapoi catre sursa. Dupa cateva ore intr-o sala d-asta cu un baterist si doua chitare care urla nu prea mai esti om.
karpi Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Antifonarea asta nu are doar rolul de a ii proteja pe altii ci si pe cei ce repeta acolo. Intr-o camera mica sunetul se loveste de preti si e reflectat inapoi catre sursa. Dupa cateva ore intr-o sala d-asta cu un baterist si doua chitare care urla nu prea mai esti om. Asta-i , in cazul unei trupe , sau chiar al unui baterist care exerseaza singur.Undele reflectate sunt groaznice nu mai simti atacul nu mai simti unde-sfarsitul tonului , totul vuieste. Iar daca este o trupa intreaga trebuie sa ai o fantezie foarte dezvoltata sa auzi cam ce face celalalt. Repetam la un teatru intr-o camaruta intr-o vreme , 200W la chitara 200Wla bas si tobele, era un vuiet generalizat nu se prea intelegea nimic ,pana la urma am invatat pasajele la volum foarte mic , aproape la rece si mai incercam cate un break cu tobarul , sau un bridge,apoi pe scena am lasat jos toate cortinele de plush si asa se putea repeta .Numai ca pe vremuri avem aces la scene in mai multye locuri si pteam sa repetam in conditii excelente, sa nu spun ca se repeta si miscarea scenica , schimbarea efectelor , a microfoanelor pozitia optima a statiilor de control a monitoarelor etc adica tot ce se intampla in spectacol. Am, facut si inregistrari pe scena cu cortinele lasate jos aveam o "camera surda " perfecta, nu erau nici un fel de reflexii. Iar in legatura cu cofrajele de oua , nu la noi s-au inventat nici cofrajele si nici utilizarea lor in acustica. Practic este o suprafata de dispersare a frecventelor se face o difuzie mai buna pe medi inalte , pe lungimile de unda comprabile cu marimile fizice ale denivelarilor cofrajulul .Erau confectionata din "mucava" carton din resturi refolosite foarte "moale" ce avea efect de amortizare destul de mare. Panourile din cofraje de obicei se foloseau ca si panouri cu care se separau grupuri de instrumente , ca sa nu prinda microfonul de la tobe ( de ex.) inaltele de la chitara prea tare , sa ai pe canalul microfonului respectiv un sunet cat mai "curat" posibil al instrumentului sau grulului de instrumente dorit. Acest procedeu de separtare se folosea intr-un studio deinregistrari antifonat si tratat acustic ,i IN PLUS .Cine a fost in studioul muzical de la TVR stie ca acolo incap 6 orchestre simfonice . grupurile de instrumennte le distanteaza daca trebuie , sau le lasa apropiate dupa conceptia de inregistrare care poate sa prevada o post procesare .In plus in caz de greseli nu trebuie sa cante toata orchestra inregistrarea se poate relua numai instrumentele cu greseli . imi cer scuze daca e offtopic, dar..o parere am si eu...si cred ca e mai simpla decat cofrajele...de ce nu iti inchiriezi un garaj....dai 200 de mii pe luna...te`ai scos... dar parerea mea sincera e urmatoarea: sing your music loud, sing your music proud! da`i dreaq de vecini..mai scoate`i din manele si alte alea si garajul trebuie antifonat..daca vrei sa faci "inregistrari " , sau repetitii. Apoi cladirea in care se face un studio de inregistrari trebuie sa fie intr-o zona linistita , altfel inregistrezi toate trepidatiile de la masini, autobus , troleibus (acesta poate induce si perturbatii electrice) etc...
Guest Flopetz Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 deci pana la urma ce ati recomanda ce e mai bine cofrajele de oua sau burete de 2 3 cm grosime?
rynn Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 sa nu se auda(prea rau) in afara camerei antifonate si sa se auda bine in camera antifonata.adik sa nu fie ecou sau ceva de genul... eu am facut la un amic cu mocheta pe perete, in falduri pusa...
razvanciub8a Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 Ce inseamna camera de mansarda? Cati metri patrati? Ai vecini in stanga si dreapta sau numai dedesubt? Cat esti dispus sa investesti (maxim)? Avand in vedera ca voi cantati punk, nu prea conteaza cum antifonati, ca n-aveti nevoie de un reverb special. In cazul asta trebuie ceva sa absorbe sunetul ca sa nu va distrugeti timpanele. poti da un exemplu concret? adik exact ce trebuie sa fac pt a izola la acest mod o camera (materiale, cost, un "plan" ca sa zic asa). m'ar interesa si pe mine pt o camera de 5x2. (am deschis si eu un topic despre acelasi subiect nestiind de existenta acestuia)
karpi Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 poti da un exemplu concret? adik exact ce trebuie sa fac pt a izola la acest mod o camera (materiale, cost, un "plan" ca sa zic asa).m'ar interesa si pe mine pt o camera de 5x2. (am deschis si eu un topic despre acelasi subiect nestiind de existenta acestuia) vad ca tu vrei un deviz . hehe , desteapta treaba .... dute la o biblioteca sui cauta carti ...acustica , sonorizare , vei gasi descris in amanunt cum se face . calculezi cat material ai nevoie si vaezi unde gasesti ma ieftin ..etc Sau scoti banul si sunt firme de constructii care fac tot ce vrei , probabil la 2000 Euro incepe un deviz general...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now