www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Faunul

Sugestii Pedala Dubla.

Recommended Posts

Salut. As vrea sa-mi cumpar o pedala dubla. Mentionez ca am un buget de 1500 - 1600 RON si ca am vazut cateva pedale interesante pe piata printre care se numara Mapex Falcon PF1000 TW, Tama Iron Cobra si Pearl P-1002. Ati incercat vreo pedala din cele enumerate? Puteti sa imi recomandati una (chiar si una diferita)? V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiam pe cineva care si-a luat Iron Cobra, dar a vandut-o repede. Mie mi se parea fain ce facea Joey Jordison cu ea, si l-am intrebat pe om de ce a vandut-o. El mi-a zis: Cu iron cobra iti trebuie muschi. Si daca nu ai, o sa ii faci :-D

 

Acel om sigur nu stie sa isi seteze pedala . Iron cobra setata cum trebuie poate fi foarte usoara , dar sii foarte grea, este la alegerea ta . E foarte ajustabila si rezistenta in timp . Singurul motiv pentru care am vandut iron cobra mea a fost ca sa fac un upgrade la speedcobra .

Edited by Rothmans
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si Dave Lombardo foloseste Iron Cobra

Nu conteaza cine ce foloseste .John Bonham folosea ludwig speedKing ( un jaf daca comparam cu pedalele zilelor noastre ) si am auzit cu totii cat de rapid era . Conteaza cum te simti cand folosesti o pedala . Trebuie sa urmaresti anumite lucruri . Cum ar fii . a) Sa fie genul de pedala care te face sa canti toba nu pedala ( non tobosarii nu vor intelege ce vreau sa spun :respect: )

sa fie o pedala rezistenta in timp . Pedalele de toba sunt niste mecanisme destul de complicate cu parti in miscare ce trebuie sa fie de calitate ca sa nu ai probleme cu dansa

 

Eu recomand Tama pentru ca fac cele mai rezistente pedale. Am vazut zeci de pedale tama folosite de peste 20+ ani si functioneaza fara sa scoata un sunet nelalocul lui.

Pedalele pearl nu mi-au placut niciodata se simt oribil si nici nu sunt fiabile .

Pedalele Axis . Sunt ok , dar direct drive-ul lasa pedala fara pic de forta .

Pedalele Trick . Nu isi merita banii . Sunt misto dar nu fac 1000 de dolari .

Pedalele Gibraltar . Sunt oribile . Toate .

 

Sper sa te ajute sa ajungi la o decizie ce am scris pe aci'

Edited by Rothmans
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am o pedala dubla tama iron cobra flexi glide de vreo 3 ani si e foarte misto. am testat pearl si sunt oribile iar axisurile nu aveau puterea de care aveam nevoie. eu sunt un fan mare al tobei bass( imi place sa aud toba foarte bine), iar setarile de la cobra is foarte misto. pedala poti sa o ajustezi in mii de moduri. o recomand cu placere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general pedalele direct drive nu au forta .Pearl demon drive . axis , trick , gibraltar intruder . In schimb ele sunt foarte usoare la picior , facandu-ne sa '' vezi doamne '' cantam mult mai repede dar la volume mici ( live asta se poate compensa cu un trigger ) . Din acest motiv ele sunt preferate de tobosarii de metale extreme. Daca vreti sa cantati altceva inafara de double bass la 'nspe mii de batai pe minut ferit-va de pedalele direct drive .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general pedalele direct drive nu au forta .Pearl demon drive . axis , trick , gibraltar intruder . In schimb ele sunt foarte usoare la picior , facandu-ne sa '' vezi doamne '' cantam mult mai repede dar la volume mici ( live asta se poate compensa cu un trigger ) . Din acest motiv ele sunt preferate de tobosarii de metale extreme. Daca vreti sa cantati altceva inafara de double bass la 'nspe mii de batai pe minut ferit-va de pedalele direct drive .

 

Dude, you just got the "bullshit of the week award" on RGC.

 

Nu știu unde greșești tu, dar un elev de clasa a 7-a care învață lecția la fizică ar trebui să înțeleagă bine fenomenul.

Edited by eduard.alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand vreau sa lamuresc cateva lucruri :

In general pedalele direct drive nu au forta .

Greseala mea : Corect era nu imi permit sa aplic cata forta vreau . Intr-un limbaj mai crud si non stintific a iesit ca "nu au forta "

 

Pfff, e destul de greu de explicat in cuvinte . Asta o simti din picior.

 

Asta inseamna ca mi-e lene sa ma gandesc de ce . Proband ambele tipuri de design-uri , am ajuns la concluzia ca pedalele "nu au forta" . Nefiind genul curios nu mi-am pus niciodata problema.

Dar tot aici a fost si greseala mea pentru ca m-am asteptat ca 57 sa o ia de buna :)

 

Dupa studii si probat din nou ambele design-uri am ajuns la o concluzie care imi justifica afirmatia . Pedalele direct drive sunt asa rapide ( la cerere explic si de ce ) incat nu ai suficient timp sa apesi calmea pe ele . Din asta rezulta o forta mai mica aplicata de picior , adica o lovitura mai inceata ( mai fara co@*e)

.

E o pârghie de gradul I. Cât de greu e să calculezi Fa x a = Fb x b?!

Destul de greu tinand cont ca nu am un dinamometru la indemana :(. Dar irelevant la ceea ce vreau eu sa aflu deoarece pe tot internetul scrie clar ca direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata , un atribut pe care pedalele chain nu il au . (

 

IŽntreb pentru că nu-mi pot imagina nici un motiv pentru care ar avea sens afirmația ta, dar poate ĂŽmi scapă ceva.
. Nu știu unde greșești tu,

 

Nu stiti pentru ca nu ati probat :)

Edited by Rothmans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa studii si probat din nou ambele design-uri am ajuns la o concluzie care imi justifica afirmatia . Pedalele direct drive sunt asa rapide ( la cerere explic si de ce ) incat nu ai suficient timp sa apesi calmea pe ele . Din asta rezulta o forta mai mica aplicata de picior , adica o lovitura mai inceata ( mai fara co@*e)

Cât de "rapidã" e o pedalã, i.e. cât trebuie sã apeși pânã lovești toba, depinde de unghiul beater-ului. Dacã vrei mai mult timp sã apeși îl dai mai pe spate.

 

pe tot internetul scrie clar ca direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata

Nu are nici un fel de sens. Forța/viteza cu care lovești fața depinde de cât de înalt reglezi beater-ul și unde apeși pe pedalã (spre fațã sau spre cãlcâi). Presupun cã poți regla o pedalã și apãsa pe ea astfel încât sã fie adevãratã afirmația, dar e valabil pentru orice pedalã. Dar ați încercat sã cãlcați cu piciorul direct pe tobã? Eu nu cred cã ați vrea sã se comporte așa ciocanul, ci cu forțã mai puținã și vitezã mai mare.

 

Nu stiti pentru ca nu ati probat

What makes you so sure? :) Am de-a face cu bateriști la fel cum am de-a face cu chitariști.

 

Ceea ce doream sã subliniez e cã forța, viteza etc. nu depind de faptul cã e angrenaj cu lanț sau bandã sau tijã sau mãmãligã. Depind de geometria pedalei, care e reglabilã (cum ai menționat și tu în cazul Iron Cobra). Sunt anumite tehnologii care faciliteazã un stil de a cânta sau altul (Cobra Coil, pinion excentric, ciocan din Al etc.), dar faptul cã sunt implementate pe o pedalã cu sau fãrã lanț e cam irelevant.

Pe Victor îl sfãtuiesc, cum e cazul cu toate instrumentele, sã probeze ceva (cât mai mult), astfel încât sã observe ce caracteristici generale îi sunt confortabile. Abia apoi putem discuta despre ce produse sunt compatibile cu preferințele sale. Altfel, dupã cum se vede, se înșirã toate produsele de pe piațã și prejudecãțile diverșilor despre ele.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cât de "rapidă" e o pedală, i.e. cât trebuie să apeși până lovești toba, depinde de unghiul beater-ului. Dacă vrei mai mult timp să apeși îl dai mai pe spate.

 

Eu am comparat pedalele setand beater-urile la acelasi unghi si aceeiasi inaltime iar arcurile le-am pus la aceeasi tensiune .

 

direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata

Din clipul asta am scos afirmatia .

Edited by Rothmans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era sã cred cã-i singurul asiatic care nu știe matematicã :D. Pãi ce zice omul? "there's a one to one relationship of the foot to the beater". Zice ceva de forțã? Numai în imaginația ta.

El descrie, pe bunã dreptate, singura diferențã dintre un angrenaj solid și unul flexibil: când ridici piciorul poți pierde momentan tensiunea în lanț.

 

Am sã ilustrez mecanismul unei pedale într-o formã care sper sã fie mai edificatoare:

post-2954-0-47383000-1390129707_thumb.png

 

Și tre' sã mã corectez, sunt douã pârghii de gradul 3.

Pentru cazul de fațã FC = 0.473 x FB și FE = 0.186 x FC', deci FE (forța cu care lovește ciocanul) = 0.088 x FB (forța cu care apeși). Asta înseamnã și cã se mișcã de 11 ori mai repede. Dar dupã cum ziceam, segmentul AB variazã în funcție de unde apeși și C'E e reglabil. La unele pedale sunt reglabile și altele.

Colegii ingineri pot calcula rezultantele și mã pot mustra pentru notație :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculatia este ok, insa te-as ruga daca tot inventezi termeni, sa-i si definesti. :lol: E prima oara cand gasesc asta la tine. Ce-or fi acelea angrenaje solide, respectiv, flexibile? :biglaff:

Angrenajele sunt doar cilindrice, conice, melcate, elicoidale, hipoide si roata dintata - cremaliera. Te-ai referit la cupla cinematica, nu?

Edited by George M.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, am avut Gibraltar Intruder direct drive, Axis Longoards si Trick Pro 1 V. Am cantat si cant momentan constrans de situatie pe Iron Cobra. Nu vreau sa ma bag aiurea in discutie, dar faza aia cu "pedalele cu direct drive" n-au forta garantez ca e o concluzie pe care tu ai trasat-o foarte simplu, vazand pe nush ce metalist ultrarapid batand cu 280-300 bpm si concluzionand ca din lipsa de forta se ajunge la asa viteze. Evident, cum treci de un anume prag viteza creste-forta scade=folosim trigger. Insa sa spui ca nu au forta e chiar deplasat. Au forta suficienta incat sa spargi o folie ebony de 22 din greseala in 30 de secunde(mi-a demonstrat-o un prieten mai demult:) insa s-a datorat si beatere-lor in forta de T de la Axis care erau niste mizerii ce e drept, grele si foarte periculoase cu orice folie de pe piata). Despre calitatea Iron Cobra, as vrea sa ne abtinem in conditiile in care e facuta in China spre deosebire de Trick si Axis facute in SUA. Sunt lucruri diferite cum nici Tama Imperial Star nu suna ca Starclassic Buninga doar pentru ca ambele sunt Tama. Pentru cantat ceva uman, normal, on a daily base, Tama Iron Cobra este suficienta si foarte buna. Ca orice pedala are setarile clasice si se mai poate ajusta, insa Iron Cobra ramane o pedala grea. Daca e sa pot recomanda si eu ceva domnului de mai sus care are buget de 1500 ron ia in considerare si Gibraltar Intruder Direct Drive. Trecem va rog peste premiza ca e de cacao daca nu ati incercat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi permit sa ciripesc si eu ceva. Trebuie sa fiu de acord cu FiveseveN. Totusi, eu am ajuns cu Cobra mea la 250 bpm, ce-i drept dupa f. multa munca. La viteza asta am suficienta forta incat sa nu fie nevoie de trigger. De adaugat la ce spuneti voi ar mai fi faptul ca la bpm-uri mai mari...orice pedala dubla are neajunsurile ei. De ex. am obs. la Iron ca Slave-pedal-ul are lag fata de master pedal si e nevoie de mai multa forta pentru a o actiona. Pedalele direct drive elimina cumva problema asta. In schimb la peste 230-250 bpm e nevoie de 2 kick drums. Zero lag, zero probleme, sky's the limit. Si nu prea conteaza ce pedala folosesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre calitatea Iron Cobra, as vrea sa ne abtinem in conditiile in care e facuta in China spre deosebire de Trick si Axis facute in SUA.

Tara in care este facut un produs este complet irelevanta in contextul calitatii acestuia. Pot sa pun pariu ca daca ii dau unui chinez o sarcina poate sa o faca mult mai bine decat un american, englez, german etc. Doar pentru ca mana de lucru este foarte ieftina nu inseamna ca lucrarea e proasta. Tocmai, ala are atata experienta incat face perfect ce ii dai. Problemele apar cand interesul nu este sa iasa lucrarea perfect, dar asta este alta discutie...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedale de toba pentru ton ti

by Rothmans

 

**Nota din partea autorului** Am probat toate tipurile de pedale posibile de la ludwig speed king la dw900 direct drive . Si am detinut de-a lungul timpului multe tipuri de pedale . Chain drive , strap dirve , direct drive , McDrive etc

Capitolul I '' Febra Direct Drive ''

Multe zvonuri se invart asupra acestui subiect controversat , dar dupa perioade indelungate de probat , testat , reprobat am ajuns la anumite concluzii bazate pe probe facute personal de mine pe pedalele mele . Direct drive-urile cantate nu au forta , iti fug repede de sub picioare si nu ai timp sa apesi cum trebuie. Lucru care trebuie evitat cu orice pret de catre un incepator !

 

Capitolul II '' Made in China ''

Aici sunt adeptul postarii lui ValeChitara . Tara in care un produs este facut este irelevanta calitatii constructiei. Cele mai importante aspecte asupra unei lucrari executate corect sunt . a) materialele folosite b ) controlul calitatii .

Pedalele Iron Cobra sunt de o calitate ireprosabila . Faptul ca ele au ramas pe piata relativ neschimbate timp de 20 de ani zic eu ca spune ceva . Ele nu sunt pedale grele . Din contra sunt chiar usurele , pedale grele sunt Pearl 2002 , Gibraltar avenger 6611

 

Capitolul III

2 tobe mari . Intradevar folosirea a 2 tobe mari elimina problema lag-ul dintre slave si master , cauzat de frecarile componentelor. Problema este acordarea celor 2 tobe mari la aceeasi nota . Sa nu uitam si transportul lor .

 

 

Sper sa fie de ajutor ceea ce am scris pe aici si sa raspunda la nedumeririle unor colegi :respect:

Edited by Rothmans
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vad alt motiv al produceri latentei in inafara de frecarile componentelor si din pricina faptului ca mecanismul este actionat printr-o tija metalica . Daca exista si altele chiar as fi interesat sa le stiu :)

Edited by Rothmans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocuri (că orice proces de producție are toleranțe) și torsionarea tijei (că nu-i infinit de rigidă): ține pedala secundară fixă și vezi cât poți mișca cu mâna ciocanul ei.

Iar dacă n-ai rulmenții plini de pământ, frecarea e mai puțin importantă decât inerția, care din nou depinde de masa beater-ului și cum îl reglezi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteti incerca czarcie kopyto. e o pedala poloneza, cam scumpa ce-i drept, dar in opinia mea mult peste axis sau trick. e o pedala folosita de tobarii de metal precum cel din dimmu borgir, behemoth, cannibal corpse sau vader. e foarte grea si e o pedala facuta la comanda. site-ul e czarciekopyto.com, daca nu gresesc, poti da un search pe google si il gasesti instant. cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteti incerca czarcie kopyto. e o pedala poloneza, cam scumpa ce-i drept, dar in opinia mea mult peste axis sau trick. e o pedala folosita de tobarii de metal precum cel din dimmu borgir, behemoth, cannibal corpse sau vader. e foarte grea si e o pedala facuta la comanda. site-ul e czarciekopyto.com, daca nu gresesc, poti da un search pe google si il gasesti instant. cheers

 

Arata interesant dar beaterele sunt naspa ( nu imi plac mie ) si pot strica fata de bataie daca nu esti atent cu ele . A 2-a problema cu ele ar fi faptul ca nu se pot inlocui alte tipuri de beatere deoarece tija pare foarte subtire . In orice caz merita incercate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.