Faunul Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Salut. As vrea sa-mi cumpar o pedala dubla. Mentionez ca am un buget de 1500 - 1600 RON si ca am vazut cateva pedale interesante pe piata printre care se numara Mapex Falcon PF1000 TW, Tama Iron Cobra si Pearl P-1002. Ati incercat vreo pedala din cele enumerate? Puteti sa imi recomandati una (chiar si una diferita)? V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta.
Rothmans Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Eu sunt foarte multumit de tama SpeedCobra , dar si Iron Cobra este o pedala foarte buna . Mie personal mi se par cu 10 clase peste orice pedala pearl sau chiar Axis-uri .
James D. Trunks Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Stiam pe cineva care si-a luat Iron Cobra, dar a vandut-o repede. Mie mi se parea fain ce facea Joey Jordison cu ea, si l-am intrebat pe om de ce a vandut-o. El mi-a zis: Cu iron cobra iti trebuie muschi. Si daca nu ai, o sa ii faci :-D
Rothmans Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 (edited) Stiam pe cineva care si-a luat Iron Cobra, dar a vandut-o repede. Mie mi se parea fain ce facea Joey Jordison cu ea, si l-am intrebat pe om de ce a vandut-o. El mi-a zis: Cu iron cobra iti trebuie muschi. Si daca nu ai, o sa ii faci :-D Acel om sigur nu stie sa isi seteze pedala . Iron cobra setata cum trebuie poate fi foarte usoara , dar sii foarte grea, este la alegerea ta . E foarte ajustabila si rezistenta in timp . Singurul motiv pentru care am vandut iron cobra mea a fost ca sa fac un upgrade la speedcobra . Edited January 8, 2014 by Rothmans 1
Rothmans Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 (edited) Si Dave Lombardo foloseste Iron Cobra Nu conteaza cine ce foloseste .John Bonham folosea ludwig speedKing ( un jaf daca comparam cu pedalele zilelor noastre ) si am auzit cu totii cat de rapid era . Conteaza cum te simti cand folosesti o pedala . Trebuie sa urmaresti anumite lucruri . Cum ar fii . a) Sa fie genul de pedala care te face sa canti toba nu pedala ( non tobosarii nu vor intelege ce vreau sa spun ) sa fie o pedala rezistenta in timp . Pedalele de toba sunt niste mecanisme destul de complicate cu parti in miscare ce trebuie sa fie de calitate ca sa nu ai probleme cu dansa Eu recomand Tama pentru ca fac cele mai rezistente pedale. Am vazut zeci de pedale tama folosite de peste 20+ ani si functioneaza fara sa scoata un sunet nelalocul lui. Pedalele pearl nu mi-au placut niciodata se simt oribil si nici nu sunt fiabile . Pedalele Axis . Sunt ok , dar direct drive-ul lasa pedala fara pic de forta . Pedalele Trick . Nu isi merita banii . Sunt misto dar nu fac 1000 de dolari . Pedalele Gibraltar . Sunt oribile . Toate . Sper sa te ajute sa ajungi la o decizie ce am scris pe aci' Edited January 8, 2014 by Rothmans 1
Faunul Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Inca ceva Radu. Ai incercat vreodata o pedala Mapex? Sau hardware Mapex in general? Pedala aceea, Falcon, pare geniala. Pacat ca nu stie sa faca de mancare la banii aia.
Rothmans Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Cum am scris n-am avut sansa pana acum si n-am auzit nici pe nimeni sa zica de ele , de bine sau de rau.
drummerandrew Posted January 16, 2014 Posted January 16, 2014 eu am o pedala dubla tama iron cobra flexi glide de vreo 3 ani si e foarte misto. am testat pearl si sunt oribile iar axisurile nu aveau puterea de care aveam nevoie. eu sunt un fan mare al tobei bass( imi place sa aud toba foarte bine), iar setarile de la cobra is foarte misto. pedala poti sa o ajustezi in mii de moduri. o recomand cu placere. 1
Rothmans Posted January 16, 2014 Posted January 16, 2014 In general pedalele direct drive nu au forta .Pearl demon drive . axis , trick , gibraltar intruder . In schimb ele sunt foarte usoare la picior , facandu-ne sa '' vezi doamne '' cantam mult mai repede dar la volume mici ( live asta se poate compensa cu un trigger ) . Din acest motiv ele sunt preferate de tobosarii de metale extreme. Daca vreti sa cantati altceva inafara de double bass la 'nspe mii de batai pe minut ferit-va de pedalele direct drive .
FiveseveN Posted January 17, 2014 Posted January 17, 2014 In general pedalele direct drive nu au forta Nu înțeleg cum vine asta.
Rothmans Posted January 17, 2014 Posted January 17, 2014 (edited) Nu înțeleg cum vine asta. Pfff, e destul de greu de explicat in cuvinte . Asta o simti din picior. Edited January 17, 2014 by Rothmans
FiveseveN Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 E o pârghie de gradul I. Cât de greu e să calculezi Fa x a = Fb x b?! Întreb pentru că nu-mi pot imagina nici un motiv pentru care ar avea sens afirmația ta, dar poate îmi scapă ceva. 1
eduard.alexandru Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 (edited) In general pedalele direct drive nu au forta .Pearl demon drive . axis , trick , gibraltar intruder . In schimb ele sunt foarte usoare la picior , facandu-ne sa '' vezi doamne '' cantam mult mai repede dar la volume mici ( live asta se poate compensa cu un trigger ) . Din acest motiv ele sunt preferate de tobosarii de metale extreme. Daca vreti sa cantati altceva inafara de double bass la 'nspe mii de batai pe minut ferit-va de pedalele direct drive . Dude, you just got the "bullshit of the week award" on RGC. Nu știu unde greșești tu, dar un elev de clasa a 7-a care învață lecția la fizică ar trebui să înțeleagă bine fenomenul. Edited January 18, 2014 by eduard.alexandru
Rothmans Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 (edited) In primul rand vreau sa lamuresc cateva lucruri : In general pedalele direct drive nu au forta . Greseala mea : Corect era nu imi permit sa aplic cata forta vreau . Intr-un limbaj mai crud si non stintific a iesit ca "nu au forta " Pfff, e destul de greu de explicat in cuvinte . Asta o simti din picior. Asta inseamna ca mi-e lene sa ma gandesc de ce . Proband ambele tipuri de design-uri , am ajuns la concluzia ca pedalele "nu au forta" . Nefiind genul curios nu mi-am pus niciodata problema. Dar tot aici a fost si greseala mea pentru ca m-am asteptat ca 57 sa o ia de buna Dupa studii si probat din nou ambele design-uri am ajuns la o concluzie care imi justifica afirmatia . Pedalele direct drive sunt asa rapide ( la cerere explic si de ce ) incat nu ai suficient timp sa apesi calmea pe ele . Din asta rezulta o forta mai mica aplicata de picior , adica o lovitura mai inceata ( mai fara co@*e) . E o pârghie de gradul I. Cât de greu e să calculezi Fa x a = Fb x b?! Destul de greu tinand cont ca nu am un dinamometru la indemana . Dar irelevant la ceea ce vreau eu sa aflu deoarece pe tot internetul scrie clar ca direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata , un atribut pe care pedalele chain nu il au . ( IŽntreb pentru că nu-mi pot imagina nici un motiv pentru care ar avea sens afirmația ta, dar poate ĂŽmi scapă ceva. . Nu știu unde greșești tu, Nu stiti pentru ca nu ati probat Edited January 18, 2014 by Rothmans
FiveseveN Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Dupa studii si probat din nou ambele design-uri am ajuns la o concluzie care imi justifica afirmatia . Pedalele direct drive sunt asa rapide ( la cerere explic si de ce ) incat nu ai suficient timp sa apesi calmea pe ele . Din asta rezulta o forta mai mica aplicata de picior , adica o lovitura mai inceata ( mai fara co@*e) Cât de "rapidã" e o pedalã, i.e. cât trebuie sã apeși pânã lovești toba, depinde de unghiul beater-ului. Dacã vrei mai mult timp sã apeși îl dai mai pe spate. pe tot internetul scrie clar ca direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata Nu are nici un fel de sens. Forța/viteza cu care lovești fața depinde de cât de înalt reglezi beater-ul și unde apeși pe pedalã (spre fațã sau spre cãlcâi). Presupun cã poți regla o pedalã și apãsa pe ea astfel încât sã fie adevãratã afirmația, dar e valabil pentru orice pedalã. Dar ați încercat sã cãlcați cu piciorul direct pe tobã? Eu nu cred cã ați vrea sã se comporte așa ciocanul, ci cu forțã mai puținã și vitezã mai mare. Nu stiti pentru ca nu ati probat What makes you so sure? Am de-a face cu bateriști la fel cum am de-a face cu chitariști. Ceea ce doream sã subliniez e cã forța, viteza etc. nu depind de faptul cã e angrenaj cu lanț sau bandã sau tijã sau mãmãligã. Depind de geometria pedalei, care e reglabilã (cum ai menționat și tu în cazul Iron Cobra). Sunt anumite tehnologii care faciliteazã un stil de a cânta sau altul (Cobra Coil, pinion excentric, ciocan din Al etc.), dar faptul cã sunt implementate pe o pedalã cu sau fãrã lanț e cam irelevant. Pe Victor îl sfãtuiesc, cum e cazul cu toate instrumentele, sã probeze ceva (cât mai mult), astfel încât sã observe ce caracteristici generale îi sunt confortabile. Abia apoi putem discuta despre ce produse sunt compatibile cu preferințele sale. Altfel, dupã cum se vede, se înșirã toate produsele de pe piațã și prejudecãțile diverșilor despre ele. 1
Rothmans Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 (edited) Cât de "rapidă" e o pedală, i.e. cât trebuie să apeși până lovești toba, depinde de unghiul beater-ului. Dacă vrei mai mult timp să apeși îl dai mai pe spate. Eu am comparat pedalele setand beater-urile la acelasi unghi si aceeiasi inaltime iar arcurile le-am pus la aceeasi tensiune . direct drive-urile au un raport de 1:1 intre forta aplicata si forta rezultata Din clipul asta am scos afirmatia . Edited January 19, 2014 by Rothmans
FiveseveN Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Era sã cred cã-i singurul asiatic care nu știe matematicã . Pãi ce zice omul? "there's a one to one relationship of the foot to the beater". Zice ceva de forțã? Numai în imaginația ta. El descrie, pe bunã dreptate, singura diferențã dintre un angrenaj solid și unul flexibil: când ridici piciorul poți pierde momentan tensiunea în lanț. Am sã ilustrez mecanismul unei pedale într-o formã care sper sã fie mai edificatoare: Și tre' sã mã corectez, sunt douã pârghii de gradul 3. Pentru cazul de fațã FC = 0.473 x FB și FE = 0.186 x FC', deci FE (forța cu care lovește ciocanul) = 0.088 x FB (forța cu care apeși). Asta înseamnã și cã se mișcã de 11 ori mai repede. Dar dupã cum ziceam, segmentul AB variazã în funcție de unde apeși și C'E e reglabil. La unele pedale sunt reglabile și altele. Colegii ingineri pot calcula rezultantele și mã pot mustra pentru notație .
George M. Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 (edited) Calculatia este ok, insa te-as ruga daca tot inventezi termeni, sa-i si definesti. E prima oara cand gasesc asta la tine. Ce-or fi acelea angrenaje solide, respectiv, flexibile? Angrenajele sunt doar cilindrice, conice, melcate, elicoidale, hipoide si roata dintata - cremaliera. Te-ai referit la cupla cinematica, nu? Edited January 19, 2014 by George M. 1
FiveseveN Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Cuplă, da, asta era . După ce-am dormit pe apucate toată săptămâna ăla era singurul termen care mi-a venit.
mobutu Posted January 29, 2014 Posted January 29, 2014 Deci, am avut Gibraltar Intruder direct drive, Axis Longoards si Trick Pro 1 V. Am cantat si cant momentan constrans de situatie pe Iron Cobra. Nu vreau sa ma bag aiurea in discutie, dar faza aia cu "pedalele cu direct drive" n-au forta garantez ca e o concluzie pe care tu ai trasat-o foarte simplu, vazand pe nush ce metalist ultrarapid batand cu 280-300 bpm si concluzionand ca din lipsa de forta se ajunge la asa viteze. Evident, cum treci de un anume prag viteza creste-forta scade=folosim trigger. Insa sa spui ca nu au forta e chiar deplasat. Au forta suficienta incat sa spargi o folie ebony de 22 din greseala in 30 de secunde(mi-a demonstrat-o un prieten mai demult:) insa s-a datorat si beatere-lor in forta de T de la Axis care erau niste mizerii ce e drept, grele si foarte periculoase cu orice folie de pe piata). Despre calitatea Iron Cobra, as vrea sa ne abtinem in conditiile in care e facuta in China spre deosebire de Trick si Axis facute in SUA. Sunt lucruri diferite cum nici Tama Imperial Star nu suna ca Starclassic Buninga doar pentru ca ambele sunt Tama. Pentru cantat ceva uman, normal, on a daily base, Tama Iron Cobra este suficienta si foarte buna. Ca orice pedala are setarile clasice si se mai poate ajusta, insa Iron Cobra ramane o pedala grea. Daca e sa pot recomanda si eu ceva domnului de mai sus care are buget de 1500 ron ia in considerare si Gibraltar Intruder Direct Drive. Trecem va rog peste premiza ca e de cacao daca nu ati incercat-o.
damageplan Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Imi permit sa ciripesc si eu ceva. Trebuie sa fiu de acord cu FiveseveN. Totusi, eu am ajuns cu Cobra mea la 250 bpm, ce-i drept dupa f. multa munca. La viteza asta am suficienta forta incat sa nu fie nevoie de trigger. De adaugat la ce spuneti voi ar mai fi faptul ca la bpm-uri mai mari...orice pedala dubla are neajunsurile ei. De ex. am obs. la Iron ca Slave-pedal-ul are lag fata de master pedal si e nevoie de mai multa forta pentru a o actiona. Pedalele direct drive elimina cumva problema asta. In schimb la peste 230-250 bpm e nevoie de 2 kick drums. Zero lag, zero probleme, sky's the limit. Si nu prea conteaza ce pedala folosesti.
ValeChitara Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Despre calitatea Iron Cobra, as vrea sa ne abtinem in conditiile in care e facuta in China spre deosebire de Trick si Axis facute in SUA. Tara in care este facut un produs este complet irelevanta in contextul calitatii acestuia. Pot sa pun pariu ca daca ii dau unui chinez o sarcina poate sa o faca mult mai bine decat un american, englez, german etc. Doar pentru ca mana de lucru este foarte ieftina nu inseamna ca lucrarea e proasta. Tocmai, ala are atata experienta incat face perfect ce ii dai. Problemele apar cand interesul nu este sa iasa lucrarea perfect, dar asta este alta discutie... 1
Rothmans Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 (edited) Pedale de toba pentru ton ti by Rothmans **Nota din partea autorului** Am probat toate tipurile de pedale posibile de la ludwig speed king la dw900 direct drive . Si am detinut de-a lungul timpului multe tipuri de pedale . Chain drive , strap dirve , direct drive , McDrive etc Capitolul I '' Febra Direct Drive '' Multe zvonuri se invart asupra acestui subiect controversat , dar dupa perioade indelungate de probat , testat , reprobat am ajuns la anumite concluzii bazate pe probe facute personal de mine pe pedalele mele . Direct drive-urile cantate nu au forta , iti fug repede de sub picioare si nu ai timp sa apesi cum trebuie. Lucru care trebuie evitat cu orice pret de catre un incepator ! Capitolul II '' Made in China '' Aici sunt adeptul postarii lui ValeChitara . Tara in care un produs este facut este irelevanta calitatii constructiei. Cele mai importante aspecte asupra unei lucrari executate corect sunt . a) materialele folosite b ) controlul calitatii . Pedalele Iron Cobra sunt de o calitate ireprosabila . Faptul ca ele au ramas pe piata relativ neschimbate timp de 20 de ani zic eu ca spune ceva . Ele nu sunt pedale grele . Din contra sunt chiar usurele , pedale grele sunt Pearl 2002 , Gibraltar avenger 6611 Capitolul III 2 tobe mari . Intradevar folosirea a 2 tobe mari elimina problema lag-ul dintre slave si master , cauzat de frecarile componentelor. Problema este acordarea celor 2 tobe mari la aceeasi nota . Sa nu uitam si transportul lor . Sper sa fie de ajutor ceea ce am scris pe aici si sa raspunda la nedumeririle unor colegi Edited January 31, 2014 by Rothmans 1
FiveseveN Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 cauzat de frecarile componentelor. Nici pe asta n-ai nimerit-o. Nu zic c-ar fi aplicabil în cazul tău, dar experiența e nulă în lipsa analizei critice. Nu contează cât timp studiezi problema ci cum o faci, altfel riști să tragi concluzii greșite, exact ca porumbeii lui Skinner. 1
Rothmans Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 (edited) Eu nu vad alt motiv al produceri latentei in inafara de frecarile componentelor si din pricina faptului ca mecanismul este actionat printr-o tija metalica . Daca exista si altele chiar as fi interesat sa le stiu Edited January 31, 2014 by Rothmans
FiveseveN Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Jocuri (că orice proces de producție are toleranțe) și torsionarea tijei (că nu-i infinit de rigidă): ține pedala secundară fixă și vezi cât poți mișca cu mâna ciocanul ei. Iar dacă n-ai rulmenții plini de pământ, frecarea e mai puțin importantă decât inerția, care din nou depinde de masa beater-ului și cum îl reglezi. 1
drummerandrew Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 puteti incerca czarcie kopyto. e o pedala poloneza, cam scumpa ce-i drept, dar in opinia mea mult peste axis sau trick. e o pedala folosita de tobarii de metal precum cel din dimmu borgir, behemoth, cannibal corpse sau vader. e foarte grea si e o pedala facuta la comanda. site-ul e czarciekopyto.com, daca nu gresesc, poti da un search pe google si il gasesti instant. cheers
Rothmans Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 puteti incerca czarcie kopyto. e o pedala poloneza, cam scumpa ce-i drept, dar in opinia mea mult peste axis sau trick. e o pedala folosita de tobarii de metal precum cel din dimmu borgir, behemoth, cannibal corpse sau vader. e foarte grea si e o pedala facuta la comanda. site-ul e czarciekopyto.com, daca nu gresesc, poti da un search pe google si il gasesti instant. cheers Arata interesant dar beaterele sunt naspa ( nu imi plac mie ) si pot strica fata de bataie daca nu esti atent cu ele . A 2-a problema cu ele ar fi faptul ca nu se pot inlocui alte tipuri de beatere deoarece tija pare foarte subtire . In orice caz merita incercate .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now