Vince Windrider Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Vreau sa imi comand de pe ebay niste scule printre care si cateva ``radius sanding block`(ma gandeam la 3 bucati cu radiusuri diferite) insa nu stiu ce radiusuri sunt cele mai uzuale. deci ce imi recomandati sa cumpar?
Sparks_Fly Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Cu cat mai mare radius-ul, cu atat mai bine. Peste 12" e perfect.
Blackthorn Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 cele mai uzuale sunt 9.5 si 12, dupa ar mai fi 7.25 si 10 1
sam Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Gasesti aici un tabel cu radiusurile un functie de model. 1
Vince Windrider Posted December 15, 2013 Author Posted December 15, 2013 7.25 din ce gasesc pe net nu se mai foloseste.era pe straturile vechi. ma gandeam ca cele mai potrivite ar fi 9.5,12 si 16
StratMan Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Cu cat mai mare radius-ul, cu atat mai bine. Peste 12" e perfect. perfect pentru cine? daca tie iti convin cel mai mult radius-urile de la 12" in sus, asta nu inseamna ca toata lumea are aceleasi gusturi. eu, de exemplu, prefer radius-ul original de fender, de 7.00" (7.25" s-a introdus pe modelele reissue, pt. a putea fi facuta diferenta fata de cele originale) si nu suport, pentru chitare de tip fender, radius-uri mai mari de 9.5". pentru gibson-uri, daca te intereseaza, modelele originale de tip les paul 1959 aveau radius-ul de 10". ideea de radius mai mare s-a constatat ca rezolva mai usor problema chocking-ului, dar in trecut, cand productia era mai mica, problema chocking-ului era rezolvata prin grija deosebita acordata tastarii chitarei. este ceva mai mult de explicat in privinta asta, dar ceea ce pot afirma eu, este ca, comoditatea creste cu scaderea radius-ului (cu amendamentul explicat anterior). in plus, mai trebuie avut in vedere si tipul tastelor aplicate, precum si profilul spatelui gatului. vorba lui matache macelaru': treaba cu mancatul asta nu e asa de simpla cum crede lumea! 3
vaxe Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Ce inseamna "chocking" ? E interesant ce spui Stratman! Te-as ruga sa dezvolti putin (daca vrei), mai exact sa explici care ar fi cele mai .... "comode" combinatii intre profilul gatului si radius.
Airhead Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Gasesti aici un tabel cu radiusurile un functie de model. interesant tabelul, Ibanez-urile au cel mai mare radius. mie mi se par foarte comode gaturile de Ibanez.
barbarossa Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 (edited) choking inseamna ca daca faci bend pe o coarda, coarda ajunge sa se "inece", adica sa atinga alte freturi sa sa nu mai sune. evident ca la un gat rotunjit mai tare sansele sunt mai mari, incepand cu corzile din extreme (mi-urile), iar pe masura ce avansezi spre corzile centrale (d, g) sansa sa se inece coarda scade, pentru ca tastiera/tastele sunt "curbate invers" daca din start corzile ating tastele, nu cred ca vorbim de choking, cred ca vorbim de setare necorespunzatoare a truss-rod-ului sau a bridge-ului. dar cred ca colegul red s-a referit la bend-uri cand a spus "sa intinzi coarda" de asemenea, pe tastiera mai curbata e mai greu sa zicem asa sa executi bend-urile, scapa coarda mai usor de sub degete. dar sunt mai comod de format acordurile. desi pana la urma e in functie de preferintele fiecaruia, nu exista reteta generala pt cat de gros/subtire tre sa fie profilul, sau cat de curbata/dreapta tastiera, lung radius-ul, samd Edited December 16, 2013 by barbarossa 2
StratMan Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 toate bune si frumoase, explicatiile s-au dat, dar cred ca foarte putini s-au gandit ca, de la o anumita tasta in sus, sa fie scazuta, foarte usor, inaltimea tastelor, astfel incat sa nu faca chocking in zona superioara, de pe la tasta 15 in sus. ei bine, anumiti lutieri profesionisti, pe langa grija deosebita acordata tastarii propriu-zise, s-au gandit sa realizeze aceasta coborare treptata a inaltimii tastelor sau sa scada macar ultima tasta (pt. ca acolo se pare ca se face atingerea deranjanta) pt. a evita efectul nedorit al chocking-ului. a mai aparut si tastiera compound, incepand cu dimensiuni mai mici ale radius-ului si continuand cu radius-uri mai mari, tot in acelasi scop. profilul spatelui gatului, cobinat cu tipul tastelor si cu dimensiunea radius-ului, reprezinta niste optiuni dupa gustul fiecaruia, dar si in functie de ceea ce ofera piata. in acest sens, mi s-au parut deosebit de comode variantele prezentate de fender pe modelele mexicane road worn '50 si '60 stratocaster, cu gat cu profil V, respectiv C, tastiera 7.25" si taste 6105.
Sparks_Fly Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 perfect pentru cine? daca tie iti convin cel mai mult radius-urile de la 12" in sus, asta nu inseamna ca toata lumea are aceleasi gusturi. eu, de exemplu, prefer radius-ul original de fender, de 7.00" (7.25" s-a introdus pe modelele reissue, pt. a putea fi facuta diferenta fata de cele originale) si nu suport, pentru chitare de tip fender, radius-uri mai mari de 9.5". pentru gibson-uri, daca te intereseaza, modelele originale de tip les paul 1959 aveau radius-ul de 10". ideea de radius mai mare s-a constatat ca rezolva mai usor problema chocking-ului, dar in trecut, cand productia era mai mica, problema chocking-ului era rezolvata prin grija deosebita acordata tastarii chitarei. este ceva mai mult de explicat in privinta asta, dar ceea ce pot afirma eu, este ca, comoditatea creste cu scaderea radius-ului (cu amendamentul explicat anterior). in plus, mai trebuie avut in vedere si tipul tastelor aplicate, precum si profilul spatelui gatului. vorba lui matache macelaru': treaba cu mancatul asta nu e asa de simpla cum crede lumea! Perfect pentru mine am uitat sa mentionez. Corzi apropiate si lipsa fret-out-ului la benduri
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now