meddle Posted October 1, 2013 Posted October 1, 2013 - Recorder Audio Portabil Tascam DR-40 - Eu am dat 1019 lei cu tot cu transport, nou cu garantie din magazin online: http://www.zeedoshop.ro/produs_tascam-dr-40_14192 pe 1 septembrie 2013 - Am dat copy/paste la articolul de pe site-ul meu, unde e postat acest articol, desi nu credeam ca se paote, dar sper sa arate ok in forum, si sa fie util. Datele tehnice ale acestui recorder le gasesti pe pagina oficiala Tascam, la Tascam DR-40. Manualul de utilizare il gasesti aici. Si tot pe pagina Tascam gasesti un document cu noutati despre Tascam DR-40 care nu se gasesc in manualul original, dar care recorderul le are, in functie de ce versiune de firmware are. Se recomanda sa se instaleze permanent cea mai noua versiune de firmware. Ca orice recorder, are si plusuri si minusuri, insa pentru mine plusurile au bagat in buzunar de departe minusurile . Multa lume il stie ca un concurent serios pentru Zoom H4N, doar ca este mai ieftin, si pentru mine s-a potrivit mai bine datorita unor functii pe care eu le utilizez, facand abstractie de pret. Astfel de aparate sunt cautate mult si pentru a le folosi impreuna cu aparatele foto DSLR in timp ce filmeaza, pentru captarea sunetelor. In urma cu cativa ani, foloseam un MiniDisc portabil, cu doua microfoane electret pe cablu de 0.5 m pana la cablu de cativa metri, si am obtinut multe rezultate bune, insa un recorder portabil este mai calitativ si mai ergonomic. MiniDiscul are dezavantajele lui: desi bateria tine destul de mult, totusi motorasele din el o consuma mult mai rapid decat un recorder ce trage pe card SD. Si mai face si galagie cand invarte discul, la cabluri de 0.5m se aude, capteaza si sunetul motoarelor in medii cu sunete fine (padure, camera linistita, etc). Apoi trasul pe PC inseamna redare in timp real a inregistrarii, plus trecere a semnalului in analogic 7apoi iar in digital (afara de cazul ca ai un deck si poti scoate digital sa tragi pe PC digital, eu nu aveam). Buun… Aveam nevoie de urmatoarele facilitati ce trebuie sa intruneasca recorderul: 1. Pret pana in 1000 lei (pretul fiind valabil in luna august-septembrie 2013) 2. Dual recording (am nevoie sa inregistreze un back-up la minus 10-12 dB pentru cazul ca am varfuri care altfel ar bate pe rosu in clipping) – vreau de exemplu sa inregistrez un tren cum trece – nu stiu daca e suficient 10-12 dB in acest caz, dar e doar un exemplu, ma gandesc sa folosesc microfoane externe dinamice pentru tren, cat si cele interne condensator pentru pasajul fin de inainte si dupa ce trece trenul. 3. Sa traga wav la 24bit/48KHz (cel putin, daca e 96 e si mai bine, si cele mai multe stiu chiar 96KHz), mp3 la 192-320kbps stereo(iarasi, cam stiu toate asta). 4. Baterii care sa dureze mult (AA e o idee buna, am acumulatori, ma doare-n bascheti ) 5. 2 intrari de microfon XLR, cu phantom power, si intrare (aceeasi mufa, combo, e OK)microfon dinamic. Intrare de linie nu cred ca imi trebuie, dar cele mai multe recordere oricum au si intrare de linie. 6. Limitator analogic inclus, aveam la MiniDisc un fel de compresor-limitator, care odata activat ridica mult si zgomotul de fond, nu prea pot folosi asa ceva la ce vreau eu, deci speram la ceva mai util. Adica limitator, nu compresor si limitator – nu stiu daca reusesc sa ma exprim cum trebuie aici, sper ca se intelege ce vreau. 7. Mic rumble / low-cut filter / filtru trece-sus de 40 HZ, sau ceva de genul asta (sigur e util, ca microfoanele condensator-electret care vin cu el sunt foarte sensibile la frecvente joase!!) 8. SD(HC) si USB – cam toate au asta Am studiat cu mai mult timp in urma, si Tascam-ul imi facea cu ochiul, dar am citit in review-uri pe diverse site-uri cateva minusuri care nu prea imi conveneau: daca dai nivelul de inregistrare la minim si inregistrezi pe intrarea de linie un semnal prea puternic, posibil sa distorsioneze, nu il poti da mai incet, practic cand dau nivelul de inregistrare la zero, nu e liniste, ceea ce nu mai intalnisem la nici un recorder in viata mea de pana acum, nici la magnetofon, casetofon, MiniDisc deck, portabil, PC/placa de sunet, nicicare. Apoi am studiat recorderul Zoom H4N, care e mai scump… acesta are problema ca si daca invarti microfoanele sa faca 120 de grade, tot nu va suna ca o adevarata captare stereo asa cum o aude urechea umana, nu este completa setarea microfoanelor ca tip A-B. Apoi fata de Zoom, Tascam-ul acesta nu are metronom, doar tunner, si nu poate fi folosit ca placa de sunet conectandu-l la USB. Am zis… pai placa de sunet am deja, deci nu am nevoie de functia asta, desi ar fi fost fain, dar nu e un minus prea mare pentru mine care am deja placa de sunet cu phantom power, si etc. Si apoi m-am gandit ca oricum nu il iau sa inregistrez iesiri de linie, ci pentru partea de microfoane, si uite asa am ajuns sa dau comanda pentru Tascam, si nu imi pare rau pentru nici un ban dat. Banuiesc ca deja te-ai uitat peste datele lui tehnice, deci cam anticipezi ce stie sa faca. Eu desi citisem datele de pe site, cand l-am avut in mana m-a surprins foarte placut cu inca cateva chestii la care nu ma asteptam de la el. In primul rand, face TOT ce am scris la lista de facilitati pe care eu am pretentia sa le indeplineasca un recorder portabil. De placa de sunet nu duc lipsa, si copierea fisierelor pe PC se face (desi e USB 2.0) cu peste 20 MB/s – asa imi arata Total Commander in timp ce copiez fisierele, ceea ce inseamna si chiar se si intampla practic (uita de datele tehnice ale standardului USB 2.0 pentru moment) ca un fisier de 100 MB se copiaza in mai putin de 5 secunde. De pe un stick USb ieftin nu pot copia cu mai mult de 15 MB, iar de pe o retea locala ce merge foarte bine, afara de cazul ca este Gigabit LAN, copiez cu aproximativ 12 MB/s, iar de pe un card MiniSD din dintr-un cititor de carduri mai slabut, copiez pe acelasi PC cu acelasi program cu aproximativ 6 MB/s ca sa ai un termen de comparatie. Ca moduri de inregistrare pe langa ce stiam eu ca are si am vrut sa aibe, adica mono,stereo, dual, mai are si 4 canale, overdubbing mix, overdubbing separat. Scrie in datele lui asta, dar abia cand l-am luat in mana mi-am dat seama ce pot sa fac cu el! Modurile de inregistrare mono si stereo e clar ce fac. Doar ca in cel mono, va mixa semnalul de pe cele doua microfoane; sau se paote alege ca intrare mono intrarea stanga combo, pe care poate fi instrument, linie, microfon dinamic sau condensator, orice. Modul dual l-am vrut pentru diverse aplicatii unde am o dinamica mare a sunetelor de inregistrat: trecerea trenului pe langa mine, are multe detalii inainte sa vina trenul, de la sunete ambientale (pasari, insecte, etc) si sunetul trenului in sine cand se apropie, si cand ajunge aproape, creste drastic presiunea acustica si nivelul semnalului, si cu modul de inregistrare dual, inregistreaza o copie mai putin sensibila a semnalului ajustata la maxim cu 12 dB mai putin decat primul semnal, practic face 2 fisiere identice ca si continut, dar diferite prin nivelul semnalului, cu maxim 12 dB, iar daca semnalul cel mare a distorsionat putin la inregistrare, am semnalul mai slab pe care il pot mixa cu cel puternic in zonele de distorsiune, sau chiar inlocui cu acesta, pentru a avea in final un semnal bun pe toata durata dar fara distorsiuni. Chiar mai mult, pot seta daca sa inregistreze de pe microfoanele interne sau de pe intrarile de linie/instrument/microfon, si pot seta optional, si nivelul de inregistrare independent pe fiecare din canale. Modul overdubbing e clar ce face, insa mentionez ca poti selecta dintreoberdubbing mix, ceea ce mixeaza semnalul de intrare (fie al microfoanelor incorporate, fie al semnalului intrat prin mufele combo (XLR, jack TRS sau TS) cu fisierul peste care faci overdubbing, sioverdubbing separat ceea ce creaza un fisier nou al semnalului respectiv de intrare. Modul 4 canale permite inregistrarea simultana a celor doua microfoane integrate ale sale, si celor doua intrari cu reglaj independent al nivelului de inregistrare pe fiecare canal, si inclusiv monitorizarea separata sau impreuna a celor 2 seturi de canale (microfoanele interne sau intrarile externe) in timpul inregistrarii. Mi-amintesc ca unele modele de MiniDisc-uri nu puteau regla nivelul de inregistrare in timpul inregistrarii, ci doar daca pui pe pauza, evident acest recorder poate sa regleze nivelul in timpul inregistrarii. Unul din motivele pentru care ma gandeam sa cumpar un recorder portabil, pe langa inregistrarea a 47 milioane de sunete din natura, a fost si faptul ca il pot folosi ca si microfon de voce pentru cate o melodie, in studio. Si calitatea sunetului m-a surprins extrem de placut, nu mi-a venit sa cred cum poate sa inregistreze! Bine, eu veneam de pe istorieMiniDisc, dar totusi… Un alt motiv este sa inregistrez chitara electro-acustica stereo cu microfoanele lui, plus pe una din intrari pot inregistra chitara si prin cablu simultan, iar in DAW cele 3 canale le pot mixa astfel incat sa obtin diverse nuante ale sunetului. Iar faptul ca pot inregistra inca doua microfoane ma va ajuta sa inregistrez un tren care trece pe langa mine, si care vreau de mult timp sa il inregistrez tot mai bine, sa sune impecabil, cu urmatoarele setari: Cele doua microfoane setate sa capteze ca A-B, stanga-dreapta, si inca doua microfoane dinamice (de preferinta identice) pe intrarile separate, care suporta oricum nivele mari de presiune dar am si controlul independent al nivelului de inregistrare. Asa, dau sensibilitate mai mare la microfoanele integrate, sa capteze foarte bine toate detaliile de dinainte sa ajunga trenul, si cand se apropie, iar acestea vor distorsiona cand e trenul prea aproape.Microfoanele dinamice nu vor capta detalii inainte sa ajunga trenul, insa vor capta foarte bine si fara distorsiuni trenul cand e aproape. Apoi cand ajung in studio, cele doua track-uri le mixez astfel incat sa am si detalii si sa nu am distorsiuni. Am luat exemplul cu trenul pentru ca e un sunet cu dinamica mare si pentru mine era o provocare de mult timp sa il inregistrez “ca la carte”. Am mai auzit sunete de tren prin piese de teatru, si pe net, insa niciunul nu este cum vreau eu. Inclusiv la teatru se pot folosi sunete mult mai potrivite. La capitolul ergonomie sta excelent! Prima oara am invatat singur sa lucrez cu el, si abia apoi am deschis manualul, desi inca nu l-am citit tot, dar 98% din functii sunt intuitive, si mie oricum imi place sa aflu singur tainele sculelor fara manual, mult mai rapid. Vreo doua functii nu stiam ce fac si am apelat la manual, si apoi am mai gasit in manual niste chestii fara de care poti sa supravietuiesti linistit, nu trebuie sa le stii neaparat, dar te pot ajuta. Functii ca A-B repeat (repetarea unui anume pasaj dintr-o inregistrare), auto rec mode(pornirea inregistrarii cand semnalul trece de un anumit nivel), difuzorul din spate pentru monitorizare, mie nu-mi folosesc, dar e bine ca sunt acolo. Pana la urma nici tunnerul nu il folosesc pentru ca am tunner pe chitara electro-acustica, integrat, dar daca o sa vreau sa acordez vreun instrument muzical si nu am chitara la mine, pot sa fac asta doar cu ajutorul recorderului. Pentru inregistrari pe teren, am tinut sa am asa-numitul Mic rumble / low-cut filter / filtru trece-sus. Una din problemele cu care te confrunti cand inregistrezi pe teren, in natura, este vantul. Acest filtru elimina o parte din zgomotul produs de vant, insa una mica. Are posibilitatea sa il setezi la 40 Hz, 80 Hz, sau 120 Hz. Insa pentru vant e nevoie neaparat de un burete paravant (windscreen). Acest filtru reduce din frecventele joase sub limita setata; o mare parte dina cele frecvente de multe ori nu sunt necesare, si uneori nici nu se aud toate, in schimb ele ocupa mult spatiu din dinamica formatului pe care inregistrezi, asa ca filtrand semnalul, practic lasi loc sunetelor utile sa ocupa plaja dinamica. Este inclus si un limitator ce reduce mici distorsiuni la care poate ajunge uneori semnalul. Poti seta semnalul de inregistrare pe automat si regleaza el singur semnalul, insa vei auzi cum lucreaza compresorul, vei avea amplificat si zgomotul de fond, si sunetele puternice ce intervin brusc vor distorsiona usor – e foarte bun pentru a capta voci la care sa intelegi ce se vorbeste, pentru ca are o sensibilitate mare, insa nu e potrivit pentru inregistrarea “ca la carte” a sunetelor ce sa le poti folosi ulterior in muzica, teatru sau filme. La inregistrari in teren sau in studio, ca sa il pozitionezi cu microfoanele indreptate spre ceea ce te intereseaza sa inregistrezi, il poti monta pe un stativ standard pentru aparatele foto. Eu cum deja aveam trepiedul aparatului foto, cand am inregistrat trenul doar am luat trepiedul cu mine, l-am montat si functioneaza perfect; capul trepiedului se poate indrepta si fixa in orice directie, ceea ce la inregistrarea stereocu doua microfoane este foarte util. Pe teren cand pleci e bine sa ai la tine, pe langa trepied, inca un card SD(SDHC), un set de 3 baterii alkaline sau acumulatori AA (R6), si buretele antivant. O pereche de casti pentru monitorizare te-ar ajuta foarte mult, preferabil inchisa, ce izoleaza sunetul ce-l asculti, de exterior. Il mai poti utiliza si ca mp3 / wav / bwf – adica toate formatele ce stie sa le si inregistreze. Eu l-am conectat pe un cablu jack-RCA la intrarea AUX de la CD-Player-ul din masina, si merge excelent. Daca ai adaptor de la bricheta de la masina la USB, il poti conecta pe USB si ai autonomie cat e motorul pornit, si oricum nu consuma recorderul prea mult curent. Cateva functii mici si utile: - redare folder, playlist, toate fisierele – repeat 1, all repeat, single, continuous – EQ (destul de simplist, dar poate fi util) – Jumpback – o functie excelenta, ce sare inapoi cateva secunde 1,2,3,4,5,7,8,9,10,20,30 la alegere – 6 presetari de efecte – personalizarea denumirii fisierelor de inregistrat – divide – impartirea in 2 fisiere a unui fisier – folosirea de marcaje in fisier, la inregistrare – mixer cu panoramare – preinregistrare a doua secunde (util pentru a nu rata inceputul a ceva important) – monitorizarea unui anume grup din cele doua disponibile pe inregistrarea pe 4 canale – poti alege daca vrei sa inregistreze doar de pe microfoanele integrate (mono sau stereo), doar de pe mufele de intrare (linie, instrument, microfon dinamic sau cu phantom power), sau de pe taote 4 independent. Pro: TOT ce am cerut in lista de functii si am eu nevoie de la un recorder portabil overdubbing mix si separat comutarea microfoanelor integrate, intre pozitiile X-Y si A-B 4 canale (2 microfoanele interne + cele doua intrari, cu reglaj separat al nivelului de inregistrare) ergonomie foarte mare in utilizare Contra: mufa pentru casti/iesire linie de 3.5mm jack in loc de 6.3mm jack nu are functie de placa de sunet / interfata audio nu are metronom sunetul apasarii tastelor in timpul inregistrarii, se imprima si pe inregistrare (se poate folosi cu o telecomanda ce se vinde separat, pentru a inlatura acest neajuns) Cateva concluzii: Daca toate lucrurile mentionate la punctele “contra” nu te deranjeaza cu nimic, atunci este recorderul perfect pentru tine. Daca insa ai nevoie si de alte functii cum ar fi placa de sunet, metronom, etc, poti opta pentru alte modele. Si Zoom H2 face treaba buna, ii poti seta figurile polare ale microfoanelor, insa nu are intrari balansate XLR/TRS, deci depinde ce ai nevoie de la el. Pentru mineTascam DR-40 este exact ce vreau de la un recorder portabil cu microfoane integrate. Nu inseamna ca nu mai am ce sa cer de la el, imbunatatiri se mai pot aduce oricand, dar daca acum ar trebui sa imi iau un recorder portabil, tot pe asta l-as alege. Asculta o inregistrare facuta cu el – am inregistrat un tren ce trece pe langa mine. Regleaza volumul astfel incat sa se auda ca si cum ai fii langa el. Astept parerea ta: https://soundcloud.com/inregistrariaudio/tren. Lasa-mi un comentariu mai jos daca ti-a folosit acest review, sau daca vrei sa adaugi ceva. - Impresie generala excelenta, nota 9.8 (daca avea metronom si placa de sunet, lua 10 clar!) - Pe site-ul meu am scris mai detaliat si la final poti asculta o inregistrare facuta cu el
karpi Posted October 1, 2013 Posted October 1, 2013 (edited) H4 este H4 toti au venit cu recordere parca copiate dupa H4 .. Tascam este o firma renumita si ea ... In plus ptr chitaristi ( suntem pe rgc.ro) efectele Zoom G2 sunt foarte utile cand te afli undeva in teren si vrei sa exersezi sau chiar sa-ti fixezi unele idei pe cele patru piste ale "mini DAW"-ului .in "mixer MODE", Chiar am utilizat si pe post de preamplif de microfon cu compresor si filtru trece sus ..+ reverb sau ecou .. Overdub ( destructive)peste un canal inregistrat deja existent nu are H4 dar are 4 piste mixer ..,simplu ( Vol,Pan pe fiecare canal )/ Are convertor wave-->mp3 , are "Normalise"..si altele ce nu le-am utilizat .. merita toti banii in plus ptr un H4n , eu am H4 simplu ...pacat ca nu am H4N la care pot utiliza 4 microfoane ,,si in plus are si remote control prin cablu ce este un lucru foarte util .Dar nu am mai cumparat H4N ci un Zoom R8 ..si acu i-mi pare rau ca nu am luat R24 ..era mai comod de lucrat ....dar oricum vin tot altele mai noi .. R8 are convertor AD DeltaSigma si nu Linear PCM cea ce este mult mai OK din toate punctele de vedere ... . chestia cu microfoanele pozitionarea YX este cea mai buna rezolvare ptr cele montate pe aparat ,,,daca vrei sa mai adancesti spatiul ai posibilitatea sa cuplezi inca doua microfoane ,,,externe .. Daca vrei stereo field adevarat se foloseste un "cap artificial" ..macar un "sferical microphone" ce imita capul omenesc .. DAR! Ce face Tascam-ul cu fisiere lungi de peste o ora , cum e cu clock-ul intern ?? cat zgomot baga convertorul de tensiune ? ca sa nu ai probleme cu inregistrari in natura ...greieri etc ...cum salveaza fisier de 2 ore cand se termina bateria/acumulatorul ? sunt amandoua bune si pentru sunet de film dar care-i diferenta intre ele ...am vazut pe unele siteuri ,forumuri rezolvari si descriere de probleme .. Banuiesc ca si Tascam are convertoare AD si DA ,bune . am ascultat trenul tras de tine pare OK ...Eu am cumparat H4 ptr inregistrat live concerte ..caci nici un aparat de filmat nu are sunet OK ..este super OK ... cred ca si Tascam este OK ptr concerte unde-i dinamica mare . wattaj SPL mare ... Edited October 1, 2013 by karpi
ramurel Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 @meddle, rațiunea aparatelor de genul ăsta, după mine, este să ai o independență față de calculator în legătură cu înregistrările și mixajele tip studio, multitracking și, în plus, cum ai zis, facilitatea de a înregistra live-uri ... Așa ca nu-ți bate capul de ce nu are rol și de placa de sunet externă [ na, ok, poate ar fi fost un 2 în 1 ce nu strica, să zicem ]... Sper să ai facilitatea de a și muta fișiere de pe comp în aparat [ n-am citit atent manualul din link ]. La mine [ ZOOM MRS-8 ] e o mica bubă legat de aspectul ăsta și trebuie să-mi înregistrez cu aparatul, în timp real, backtrackurile de care am nevoie pt înregistrările mele, nu pot transfera pur și simplu prin copy/paste pe cardul de transfer [ dinspre aparat spre comp merge, printr-un mic "translator" ce vine în dotarea soft a aparatului ]. Să-ți fie de folos ! Baftă ! am acumulatori, ma doare-n bascheti Am urmărit de când ai început să cauți recorder și m-ai înebunit, frate cu bascheții tăi ! Dă, bre, o poză să-i văd și io !... Cheers ! .
karpi Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 (edited) @meddle, rațiunea aparatelor de genul ăsta, după mine, este să ai o independență față de calculator în legătură cu înregistrările și mixajele tip studio, multitracking și, în plus, cum ai zis, facilitatea de a înregistra live-uri ... Așa ca nu-ți bate capul de ce nu are rol și de placa de sunet externă [ na, ok, poate ar fi fost un 2 în 1 ce nu strica, să zicem ]... Sper să ai facilitatea de a și muta fișiere de pe comp în aparat [ n-am citit atent manualul din link ]. La mine [ ZOOM MRS-8 ] e o mica bubă legat de aspectul ăsta și trebuie să-mi înregistrez cu aparatul, în timp real, backtrackurile de care am nevoie pt înregistrările mele, nu pot transfera pur și simplu prin copy/paste pe cardul de transfer [ dinspre aparat spre comp merge, printr-un mic "translator" ce vine în dotarea soft a aparatului ]. Să-ți fie de folos ! Baftă ! Am urmărit de când ai început să cauți recorder și m-ai înebunit, frate cu bascheții tăi ! Dă, bre, o poză să-i văd și io !... Cheers ! . "face" wave si mp3 si Tascam zoom mrs 8 ai de toate ..doar pentru ultima faza muti in PC ca sa transformi in PCM wave ptr CD audio . Eu din ZoomR8 mut doar ca sa fac loc cand se umple memoria ., cuplez la PC eventual sa adaug un track de sintetizator ... tu ai in mrs8 synth de bas .ce poate fi utilizat si ptr armonie .. , si in H4 incap zeci de ore ... Edited October 2, 2013 by karpi
meddle Posted October 11, 2013 Author Posted October 11, 2013 (edited) Da, is utile sculele astea. Am inregistrat si un concert, la o nunta, si nu distorsioneaza nimic, mai pot da nivelul de volum chiar si mai jos (eram la 24 din 90 ca nivel setat pe aparat), deci suporta presiuni sonore si mai mari de atat; am stat cam la 15 metri de boxe. Tascamul are overdub si destructiv si nedestructiv, caz in care face fisier separat. Are mixer simplu si normalizare, si remote control pe cablu. Eu nefolosind functiile astea, o parte le-am omis. Ideea cu capul artificial e a mea! M-am gandit la ea in urma cu cativa ani si ma gandesc sa o implementez penmtru uz personal, si acum sunt surprins sa vad pe forum aici altii care gandesc aceeasi idee. Bine, eu mai inventasem oricum mai multe chestii care deja le inventasera altii inaintea mea... :) Cu fisierele lungi peste o ora se descurca excelent, nu am nici o problema, am tras si wav si mp3, doar pe baterii, deci nu folosesc convertor de tensiune, daca la aia te referi. Dar pe baterii trage... ore in sir, fara probleme. 3 ore wav pe card de 2 gb si un fisier lung de vreo 6 ore mp3 care sigur nu a umpluit cardul, dar a fost suficient - merge exceptional. Ca zgomot de fond este peste ce imi imaginam eu cand l-am comandat, si sunt pe deplin multumit de achizitie. La o inregistrare mi s-a terminat bateria, si fiserul era acolo pana la faza la care s-a terminat bateria, adica se comporta ok, opreste inregistrarea, si apoi inchide aparatul. Ca mod personal de lucru, cand bateria e pe terminate, o cam schimb, pentru a preveni oprirea fix cand am ceva important de inregistrat. @ramurel: ai dreptate, de aia nu m-am panicat si desi stiu ca si zoom h4n e foarte bun, am preferat tascamul pentru asezarea microfoanelor si pret in mod deosebit, restul e cam la fel pe plaja care ma intereseaza strict pe mine (inregistrarea chitarii acustice si sunetelor din natura). Am copiat pe tascam un fisier mp3 si unul wav, in ideea sa fac dupa ele overdub. merge perfect! Il pot folosi ca mp3-player daca vreau, imi pot lua un card cu mp3 separat si il ascult in masina. Deci a mers si peste wav si peste mp3 overdub-ul, doua fisiere ce nu au fost create cu el, ci la intamplare de pe PC. Pot alege si sursa din care sa faca overdub: microfoane interne, sau mufele de intrare, idiferent ce o fi pe ele bagat., si pot alege daca sa faca cu distrugere (mix) sau fara (fisier separat). E o facilitate foarte utila deodarece eu folosesc un astfel de fisier ce contine doar kick (+ ceva daca e cazul), in loc de metronom. Sau pot face mai multe overdub-uri pentru o piesa data, alegand apoi care imi place, sau mixand pe PC bucati din mai multe interpretari, pentru un rezultat coerent (util cand inca inveti sa canti la chitara si nu iti ies chiar toate acordurile si notele cum trebuie ) Multzam de feedback! Trebe sa fac o poza la bascheti! Edited October 11, 2013 by meddle
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now