John Petrecce Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 BB King; Randy Roads; Zakk Wylde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIKO Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 pt ca am vazut ieri filmul despre Jason Becker si m-am intristat rau, io zic ca si Jason avea un ton (care personal nu imi place) special. il cam recunosti. evident, imi dau seama ca nu prea se incadreaza in ceea ce a vrut karpi, dar daca e s-o luam asa, topicul se rezolva in 3 posturi si cam atat. tonul chitaristului de la Boston place si mie, si ala al lui Luke (Toto). in rest imi mai vin in minte Alex Lifeson, Blackmore, Sykes ºi Vandenberg (ultimii 2 în perioada Whitesnake). Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 sa stii ca nu l-as fi omis pe Blackmore pentru nimic in lume, dar la el e mult mai mult stil decat TON! restul, discutabil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilun Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 un ton care nu prea ma incanta, insa e ff usor de dibuit are greg howe, si un uber ton dupa care ma innebunesc ar fi la Santiago Dobles (chitarist la Aghora) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Hmm, Lifeson si-a tooooot schimbat tonul de la o 'epoca' Rush la alta. (baiet destept). Cum zicea dmc, <b>Leslie West</b> are un ton foarte aparte (si tare placut). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest seraphx Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Steve Hackett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lp2005 Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 sa stii ca nu l-as fi omis pe Blackmore pentru nimic in lume, dar la el e mult mai mult stil decat TON! restul, discutabil! Imi place ce-ai spus tu. Si eu l-am omis din aceleasi motive. L-as recunoaste oriunde (pentru stil). Dintre chitaristii ceva mai noi la fel imi pare Malmsteen. Chiar daca mai tarziu a "prins" un pic de ton il recunosti dupa stil in primul rand. Legat de Van Halen, am citit odata un interviu cu el in care spunea de cate ori si-a schimbat tonul inclusiv dupa ce si-a facut chitara lui. Apropo, exista efectele EVH (80' and 90') care imita sunetul lui foarte mult (se vede ca sunt doua). Exista pe harmony-central setarile ca sa obtii "5150". 5150 este si un patch pe BOSS GT5 da nu suna ca EVH. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Eu sustin ca fara "mana" chitaristului nu se poate vorbi de "signature tone". Acele pedale "signature tone" pe care le face Digitech de exemplu nu o sa te invete niciodata sa faci vibrato ca Eric Clapton sau sa ciupesti corzile ca Brian May. Felul in care ciupesti si vibrezi influenteaza fundamental tonul. Fara astea un ton de chitara e ca unul de telefon, nu are viata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdavru Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 un ton care nu prea ma incanta, insa e ff usor de dibuit are greg howe, si un uber ton dupa care ma innebunesc ar fi la Santiago Dobles (chitarist la Aghora) merita respect si basistul lor(aghora) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Acele pedale "signature tone" pe care le face Digitech de exemplu nu o sa te invete niciodata sa faci vibrato ca Eric Clapton Nush cine si-ar dori sa vibreze ca si Clapton Parerea mea e ca are unul din cele mai proaste stiluri de a vibra dintre toti marii chitaristi (asta nu inseamna ca il consider un chitarsit slab). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lp2005 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Eu sustin ca fara "mana" chitaristului nu se poate vorbi de "signature tone". Acele pedale "signature tone" pe care le face Digitech de exemplu nu o sa te invete niciodata sa faci vibrato ca Eric Clapton sau sa ciupesti corzile ca Brian May. Felul in care ciupesti si vibrezi influenteaza fundamental tonul. Fara astea un ton de chitara e ca unul de telefon, nu are viata. Eu cred ca mana chitaristului reda mult (mult) mai puternic stilul chitaristului decat tonul lui. Brian May ciupeste corzile in stil Brian May. Eu zic ca mai sunt si altii care lovesc corzile ca Angus, dar numai el suna asa. L-am "auzit" odata pe Van Halen incercand o chitara intr-un magazin si cand am intrat, era doar vanzatorul:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
barbarossa Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 (edited) intradevar tine foarte mult de mana chitaristului, de degetele si stilul, tehnica sa eu personal as putea sa-l recunosc cu ochii inchisi de exemplu pe slash, sau evh, chiar chiar daca as avea de ales intre mai multi chitaristi care canta pe acelasi gear, as stii care dintre ei e eddie sau slash. alte tonuri signature, pe care le-as recunoaste imediat, ar fi nuno bettencourt, steve morse, eventual joe perry, clar brian may aa si vai si satch, yngwie, srv, david gilmour Edited October 26, 2006 by barbarossa Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 (edited) Nush cine si-ar dori sa vibreze ca si Clapton Parerea mea e ca are unul din cele mai proaste stiluri de a vibra dintre toti marii chitaristi (asta nu inseamna ca il consider un chitarsit slab). are mare dreptate! intradevar tine foarte mult de mana chitaristului, de degetele si stilul, tehnica sa eu personal as putea sa-l recunosc cu ochii inchisi de exemplu pe slash, sau evh, chiar chiar daca as avea de ales intre mai multi chitaristi care canta pe acelasi gear, as stii care dintre ei e eddie sau slash. alte tonuri signature, pe care le-as recunoaste imediat, ar fi nuno bettencourt, steve morse, eventual joe perry, clar brian may aa si vai si satch, yngwie, srv, david gilmour daca ai sa asculti ANUMITE inregistrari, ai sa constati ca nu prea poti face diferenta intre gilmour si clapton, singurul lucru comun fiind TONUL! Edited October 26, 2006 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 (edited) albert collins, roy buchanan, warren haynes & betts Edited October 26, 2006 by cristi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 @Alex Strat69 - Vibrato-ul lui Clapton este intradevar diferit dar nu stiu de unde ai scos asta ca este unul dintre cele mai proaste. Dificil poate, dar prost????? Guitar Player Magazine il prezinta ca fiind unul de referinta. Dealtfel nu vad cum ai putea sa te impui cu un stil prost de vibrato. Si ca sa-ti raspund la intrebarea "cine ar vrea sa vibreze ca si Clapton" iti dau doar 2 nume dintre cei care au invatat sa cante studiind stilul lui Eric Clapton : Jimi Hendrix si Eddie Van Halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jamesb10 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 as zice ca tonul lui Billy Gibbons e unul de recunoscut asa, in mare parte ca foloseste un peso pe post de pana.johnny winter de asemenea as zice ca are un ton signature.Personal Iron Maiden si EVH au cele mai misto tonuri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 @Alex Strat69 - Vibrato-ul lui Clapton este intradevar diferit dar nu stiu de unde ai scos asta ca este unul dintre cele mai proaste. Dificil poate, dar prost????? Guitar Player Magazine il prezinta ca fiind unul de referinta. Dealtfel nu vad cum ai putea sa te impui cu un stil prost de vibrato. Si ca sa-ti raspund la intrebarea "cine ar vrea sa vibreze ca si Clapton" iti dau doar 2 nume dintre cei care au invatat sa cante studiind stilul lui Eric Clapton : Jimi Hendrix si Eddie Van Halen. Stil e una ... vibrato e alta. Clapton vibeaza coarda cu degetul aproape perpendicular pe lungimea ei. Ia uita-te la Hendrix cum ia "copacu-n" mana cand vibreaza . Cu Van Halen nici macar nu se pune problema , el fiind deja primul chitarist considerat modern. El a dezvoltat noul stil de vibrato , adoptat de toti chitaristii de rock de dupa el , un vibrato mult mai precis , si violent in acelasi timp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Stil e una ... vibrato e alta. Clapton vibeaza coarda cu degetul aproape perpendicular pe lungimea ei. Ia uita-te la Hendrix cum ia "copacu-n" mana cand vibreaza . Cu Van Halen nici macar nu se pune problema , el fiind deja primul chitarist considerat modern. El a dezvoltat noul stil de vibrato , adoptat de toti chitaristii de rock de dupa el , un vibrato mult mai precis , si violent in acelasi timp. Tot nu ai spus ce intelegi prin "unul din ce cele mai proaste stiluri de a vibra" cand te referi la Clapton? Vrei sa spui ca suna prost cand canta? Daca ar fi sa te iei dupa opinia publica - nu. La un moment dat i se spunea "The God". Poate vrei sa spui ca este greu de reprodus - ok, da asta nu-l face mai prost, as zice dimpotriva. Citez: "Eric's classic, unique vibrato, bending style, and phasing are three elements that enabled him to produce some of rock guitar's most memorable lines. The key to Clapton's vibrato (and most great rock vibratos) is left-hand pivoting motion. Pivoting is crucial because it enables you to vibrato as slow or as fast as you desire, giving you complete control...." Guitar Player, July 1985 Si eu nu auzit pana acuma ca Van Halen ar fi dezvoltat un nou stil de finger vibrato, "mai violent" ?!?!?!? cum adica?, cred ca confunzi cu Whammy bar vibrato. Edited October 27, 2006 by Raskolnikov Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 draga @Raskolnikov, ma simt nevoit sa intervin in aceasta discutie: trebuie sa-i dau dreptate lui Alex_Strat69 si sa-ti spun ca, Clapton are, intr-adevar, unul dintre cele mai defectuoase moduri, tehnic vorbind, de a vibra coarda, atat cu degetul 1 cat si cu degetul 3 iar EVH vibreaza foarte rapid si intr-un stil diferit. pe de alta parte, ma indoiesc, sincer, ca Hendrix a invatat sa vibreze de la Clapton, mai ales ca avut langa el un model precum B.B. King (care cred ca a fost cam primul care a vibrat intr-un anumit mod cu degetul 1, copiat apoi de majoritatea chitaristilor, printre care, zic eu, si Hendrix). in alta ordine de idei, fara a ma face avocatul lui Alex_Strat69, cu tot respectul pe care ti-l datorez si fara cea mai mica tenta de a te ofensa sau de a face polemica, mai ales cu tine, tin sa-ti spun ca pe Alex il cunosc bine si nu prea face confuzii la capitolul "vibrato". (in prezent, studiaza chitara moderna la Londra, la o scoala particulara, dar asta este, poate, mai putin relevant). numai de bine! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Desi divagam de la subiect, tin minte ca George Lynch zicea intr-un instructional cum a observat ca, pe masura ce evolueaza, chitaristii isi schimba stilul de vibrato in sensul ca acesta devine in general mai amplu, mai lent si mai 'expresiv'. As putea spune ca - din perspectiva asta - Clapton are o tehnica de vibrato excelent (nu uitati ca el nu se prea baga la viteze sau stiu eu ce, asa ca trebuie sa fie expresiv in tehnica - macar de-atat ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Desi divagam de la subiect, tin minte ca George Lynch zicea intr-un instructional cum a observat ca, pe masura ce evolueaza, chitaristii isi schimba stilul de vibrato in sensul ca acesta devine in general mai amplu, mai lent si mai 'expresiv'. As putea spune ca - din perspectiva asta - Clapton are o tehnica de vibrato excelent (nu uitati ca el nu se prea baga la viteze sau stiu eu ce, asa ca trebuie sa fie expresiv in tehnica - macar de-atat ) se pare ca nu s-a inteles bine aspectul vibrato-ului la Clapton. nimeni nu a sustinut ca vibrato-rile facute de Clapton nu sunt EFICIENTE sau EXPRESIVE, ci ca ele sunt realizate FIZIC intr-o maniera greoaie, cu eforturi. priviti pe video, in concerte si il veti observa pe Clapton, ca atunci cand vibreaza cu degetul 1 nu prea are punct de sprijin iar cand vibreaza cu degetul 3, in bending, nu se ajuta de degetul 2, in ambele cazuri depunand un efort fizic suplimentar fata de unul ca B.B. King, Hendrix sau Steve Vai, care fac astfel de executii cu o deosebita naturalete si usurinta (acestea fiind doar cateva exemple). in sensul acesta trebuie privita problema tehnicii de executie a vibrato-ului la Clapton. pe de alta parte Clapton ramane Clapton, poate tocmai si datorita acestor tehnici care, repet, raman, la el, deosebit de expresive. Edited October 27, 2006 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Cum ramane cu Jeff Beck ? ca si ton este unul din inovatori si revolutionari intre chitaristi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Cum ramane cu Jeff Beck ? ca si ton este unul din inovatori si revolutionari intre chitaristi. ai dreptate si trebuie ascultat albumul Truth, pe care il da si Seymour Duncan, ca sound de prima referinta in folosirea overdrive-ului cu ajutorul dozelor humbucker cu extrainfasurare. va urma! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Dintre astia mai 'tinerei' l-as mentiona pe Victor Smolski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIKO Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 e un chitarist foarte bun, si mie imi place, insa nu pot zice ca are nu stiu ce ton aparte. nu e din categoria celor pe care i-as recunoaste dupa tonul chitarei, ci poate mai mult dupa stil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 io totusi zic ca semnatura ta tre sa fie unica si sa te reprezinte. asta o faci cu experienta si studiul chitarii. tre sa descoperi ceva nou pe care sa combini cu tehnicile deja folosite de tine. parerea mea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) se pare ca nu s-a inteles bine aspectul vibrato-ului la Clapton. nimeni nu a sustinut ca vibrato-rile facute de Clapton nu sunt EFICIENTE sau EXPRESIVE, ci ca ele sunt realizate FIZIC intr-o maniera greoaie, cu eforturi. priviti pe video, in concerte si il veti observa pe Clapton, ca atunci cand vibreaza cu degetul 1 nu prea are punct de sprijin iar cand vibreaza cu degetul 3, in bending, nu se ajuta de degetul 2, in ambele cazuri depunand un efort fizic suplimentar fata de unul ca B.B. King, Hendrix sau Steve Vai, care fac astfel de executii cu o deosebita naturalete si usurinta (acestea fiind doar cateva exemple). in sensul acesta trebuie privita problema tehnicii de executie a vibrato-ului la Clapton. pe de alta parte Clapton ramane Clapton, poate tocmai si datorita acestor tehnici care, repet, raman, la el, deosebit de expresive. Mersi pentru sustinere !!! Exact la asta m-am referit si eu. Executia din punct de vedere fizic .De exemplu eu la scoala in primul an studiez chitaristi pre Van Halen : Clapton, Hendrix,Blakmore, May ,Page etc... Cand s-a ajuns la capitolul vibrato , sunt 2 stiluri de evitat : 1.Clapton din prima perioada si dupa Van Halen vibrato tip Steve Vai , pe care ei il numesc "clitoris vibrato" ,datorita miscarii circulare a degetului aratator. Chestia asta ni s-a spus dinainte deoarece sunt foarte multi elevi fani VAI si de asta erau multi care vibrau ca el , si este f greu sa te dezveti odata ce te-ai invatat. Ei spun ca vibrato tip Steve Vai poate duce foarte usor la aparitia RSI , ceea ce nu cred ca vreti pentru ca ,sunt cazuri in care (nu vreau sa va sperii) e posibil sa nu puteti canta foarte mult timp. Edited October 27, 2006 by Alex_Strat69 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Hai sa ne intelegem aici pe romaneste (si cu asta am terminat). Nu mi se pare corect sa califici o tehnica a unui chitarist proasta doar ca este greu de executat. Unii dintre cei mai mari chitaristi prin asta se disting - tehnici unice greu de reprodus de altii. Mi se pare airea ma apuc sa spun de exemplu ca whammy-ul lui Jeff Beck sau picking-ul lui Paco de Lucia sunt proste pentru ca nu le pot eu executa. Stiu ca Hendrix nu are aceisi tehnica de vibrat ca si Clapton, dar eu voiam sa subliniez faptul ca la inceputuri, cand invata chitara ascultind discurile cu Clapton cu John Mayall si la Crem nu s-a impiedicat de vibrato-ul lui "prost". Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIKO Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) ok, io am inteles, dar care-i faza cu ciupitul la Paco de Lucia? ce-i asa de aiurea fata de alti chitaristi de flamenco? Edited October 27, 2006 by KIKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metabog Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 David Gilmour... the tone from heaven. in opinia mea cel mai usor de recuonscut tone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now