www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare, dragi chitaristi!

 

Va deranjez cu o mica nelamurire. Se dau urmatoarele arpegii.

 

 

arpg.jpg

Problema cu care ma confrunt este ca nu stiu cum sa iau aceste note (Re - Sol - Re - Sol). Cu barre sau cu degetele 3, respectiv 4. As dori mai multe pareri, daca se poate.

 

Va multumesc!

Posted (edited)

post-9969-0-70605500-1369767487_thumb.jpg

 

Dupa parerea mea tot ce ti-am marcat cu rosu e Sol major luat cu barre:

g-major-2.gif

 

Tot ce e acolo canti fara sa misti nimic (implicit cele doua note le iei cu degetele 3 si 4, dar nu neaparat ca ar fi o optiune personala, ci ca asa e acordul in pozitia respectiva). Evident poti sa faci orice alta inventie, dar nu vad cu ce te-ar ajuta in situatia data.

 

Asta daca am inteles eu bine enuntul si nu era o capcana :)

 

Insa daca problema era ca esti incepator si nu poti sa canti inca barre-uri, atunci cred ca te-ai bagat intr-o treaba prea complicata pentru momentul asta. Invata barre-urile si atunci iti va fi foarte usor sa canti asta.

Edited by sam
Posted (edited)

arpg.jpg

Bare-ul mic ar trebui sa-l faci cu degetul 4 ,ca sa-ti ramana liber degetul 3 pt nota Si pe coarda Sol .Ar trebui inceput cu degetul 2 pt nota Sol pe coarda Mi(6),degetul 1 pt nota Si pe coarda La,bare mic cu degetul 4 pt notele Re si Sol pe corzile La si Re,degetul 3 pt nota Si pe coarda Sol si in final degetul 1 bare mic pt notele Re si Sol pe corzile Si si Mi(1) Edited by ggg
Posted (edited)

@sam: Nu, stiu barre-urile, pe mine ma intereseaza mai mult sa-mi dezvolt digitatia pentru chestii eventual mai complicate.

 

Barre cu degetul mic pe cele doua corzi imi este destul de dificil pentru ca nu pot sa "mutez" RE-ul cand cant nota SOL. O sa merg pe principiul 3-4. :)

 

@ggg: Exact asa fac si eu, doar ca iau RE-ul cu 3 si SOL-ul cu 4, in loc de barre.

Edited by St. Anger
Posted (edited)

1.Depinde de cum trebuie sa sune ..puternic .stacat ,stacat mai cursiv , puternic ..legato ...etc intre ele ....

2.Depinde de viteza de excecutie..la 10 BPM poti executa cu un singur deget

...dar .la 120 cu saispezecimi ??? plus depinde cat timp trebuie sa faci pe sequencer-ul arpegiator .

3 Depinde de marimea mainii lungimea degetelor

4 Depinde de dexteritate

5 Depinde de soundul chitarei

7 Depinde de rezonantele corzilor , si amplif/ etc ...

8 Depinde de distorsiuni

9 Depinde de Gain

 

10 depinde de multe ..

 

De ce crezi ca viseaza baietii TONURI ...nu ptr timbru ci ptr a putea executa unele pasaje clar cu definitie plus ce mai e pe acolo ...combinatia ideala intre gain ,gate , legato ,fluid , crunch ,...sa se poata canta iusor dar sa sune clar cu definitie mare fara multe estompari ..etc etc .dar sa fie si soundul frumos , gras , bogat ..cald , etc ...

 

 

Normal pui degetele cum pune laba ursu asa de-a latul si toata treaba-i de la sincron intre ciupit si apasat/estompat cu stanga si ciupit /estompat ciu dreapta cu degetele cu palma cu pana cu ce ajungi .

 

Exersezi pana iese ceva cu dotarile tale ...apoi te scoli in picioare si nu mai iese treaba ..mai exersezi .reglezi strap-ul ....apoi dai vina pe ..Chitara ..pe lemn , gat ..corzi ...doze , pedale , amplif , reverbul salii ,,,si ce mai e pe acolo ...

 

La viteza mare pe degetul mic nu te poti baza nu raspunde deci ajuti cu estomparea din dreapta si pana si palma degetele ... ...

 

Daca stii din ce piesa este cauta pe youtube si vezi daca cumva prinzi faza ce face ..cum face ...si daca suna cumva ... dar depinde ...

..

 

Cum spunea organistul nostru :" Daca asculti de mine..!!!.......( pauza psiho ) ... faci cum vrei "

Edited by karpi
Posted (edited)

Arpegiile sunt luate dintr-o carte de jazz (Mimi Fox), deci executia ar trebui sa fie eleganta si sa se auda clar si raspicat. :P

M-am uitat la diversi si diverese, nu am vazut ca toti sa foloseasca aceiasi tehnica. De exemplu la Glasgow Kiss, unii fac barre altii folosesc 3-4 in arpegiul de la inceputul piesei.

Edited by St. Anger
Posted (edited)

Arpegiile sunt luate dintr-o carte de jazz (Mimi Fox), deci executia ar trebui sa fie eleganta si sa se auda clar si raspicat. :P

M-am uitat la diversi si diverese, nu am vazut ca toti sa foloseasca aceiasi tehnica. De exemplu la Glasgow Kiss, unii fac barre altii folosesc 3-4 in arpegiul de la inceputul piesei.

 

Credeam ca ceva in klegatura cu avatarul tau...distors ..gain ..gate ...vajaieli unde este foarte pe muchie definitia ..

 

Daca nu este rapida treaba faci cu orice si cu un deget ...nu ai vazut cum fac rapid cand normap cand cu mana de sus ca sa fie spectaculos ...

 

Apoi depinde cu ce ciupesti ,poti sa nu misti nimic doar sa estompezi cum poti ...cu buricul degetelor sau cu palm asau cu pana si buricul degetelor ...

Cand lovesti cu pana cu buricul degetelor te atingi de coarda care nu trebuie sa mai sune sau sa se reduca la un "tomp" sa se amortizeze oscilatia ..titodata si cu degetele de la mana stanga vezi cum poti amortiza dupa cat de mare ti-e mana cat de solida unde ajunge ..ce la alte trebuiri te incurca l aesetompat poate fi OK ...

Asa se tot impaca si capra si varza ..

 

Eu cant de vre-o 35 de ani si mai bine ...darcate un arpegiu si pe clean daca am corzile groase ma omara daca tine mult o singura pozitie far asa misc nimic ...dar la fel de greu i-mi cade si daca am corzi prea moi ..nu suna nu au sustain suna "blop ,, blop " l acare strang tare de gat si aopas coarda poate poate va sun amai bine ..trebuie sa lovesc usor cu "fenta " sa aopar aniste armonice ce nu sunt ...heheh si tot asa ...

Cu distors este alta buba ..suna tot ce nu trebuie ..deci esteompare peste estompare si practic nu lasi sa sune coarda liber doar o fractiune la inceputul tonului ...nu lovestio prea tare cu pana si etc etc ...daca trebuie de ex 8 masuri este crima .. acasa in studio poti sa fentezi ..tragi o masura super curat /definitie etc etc llfaci loop si dai sa cante masina dou azile ...

 

Deci nu-i usor nici dupa 30-40 de ani ..dar nu te lasa ..invata /exerseaza si fa cat mai bine poti ...ce nu ti-se potriveste nici peste ani de cantat trebuie dat la oparte nu-i ptr temperamentul tau ...nu iese ..fa ce-ti va iesi tie bine cand stii sa cantio deja bine de tot ...

Nu te omora sa placi chitaristilor de varsta ta ... lucreaza pe parte de muzica , frazare , stil .....apoi sa vina tehnica ce poti sa o folosesti doar daca ai ce sa canti ... oricum sherddingul intereseaza mai mult pe tineri chitaristi ..publicul habar nu are si nu-l intereseaza ..doar daca faci ceva "spectacol " pe scena si faci "circ"

...cantatuil la un instrument nu-i sport ...nu-i maraton ..nu-i 100 m garduri nu se da premiu la cine termina primul piesa ...hehehe ..

 

Exerseaza sa canti lejer sa nu te crispezi sa nu strangi peste masura de gatul chitarei ca nu fuge ,,si sa nu apesi coarda mai tare decat este necesar ..! Dup aun timp o sa inceapa sa-ti iese arpegiul o sa gasesti pozitia si tehnioca de estompare ....

de ex cu mana stanga tii acordul ...nu tii apasat ijcontinnu ci strangi de corzi exact cand trebuie sa sune .asta pana la o viteza nu-i problema ...apoi l aviteza mai mare imparti dup acum vinemai bine ..un timp strangi un urmatorul estompezi cu mana aopi iaras strangi cu stanga si urmatrorul iar estiompat cu mana dreapta ca nu poti sa strangi si se eliberezi cu o viteza prea matre ..combini tehnbicile dupa cum vine mai bine din tehnica si pozitiile mainilor /degetelor ..pe griff ...etc etc etc evei descoperi si tu multe singur in timpul exersarii .

 

Tot ce-ti iese cum faci tu este bine nu trebuie aprobarea mnimanui ..dac asuna bine este bine ..

Edited by karpi
Posted

Karpi: "La viteza mare pe degetul mic nu te poti baza nu raspunde deci ajuti cu estomparea din dreapta si pana si palma degetele ... ... "

Exact! Degetul meu mic e destul de "mort" si la viteze mari il "trantesc acolo pe grif si in rest, pt definitia notelor, ma bazez 99% pe mana dreapta (palm mute). Am pornit de la presupunerea ca omul vrea sa ajunga la o viteza respectabila cu acest arpegiu. Daca il canta rar, poate sa-l cante si cu un deget daca blocheaza bine cu dreapta :)

 

St.Anger: "M-am uitat la diversi si diverese, nu am vazut ca toti sa foloseasca aceiasi tehnica. De exemplu la Glasgow Kiss, unii fac barre altii folosesc 3-4 in arpegiul de la inceputul piesei."

There is no right or wrong. Canta cum vrei/poti, pentru ca de fapt conteaza numai rezultatul. Se aude bine? Ok, nu are nimeni cum sa vina sa-ti spuna ca nu stiu care de pe net o canta in alta pozitie sau cu alta digitatie. E ca faza aia cu "tinutul penei corect".

Posted (edited)

Karpi: "La viteza mare pe degetul mic nu te poti baza nu raspunde deci ajuti cu estomparea din dreapta si pana si palma degetele ... ... "

Exact! Degetul meu mic e destul de "mort" si la viteze mari il "trantesc acolo pe grif si in rest, pt definitia notelor, ma bazez 99% pe mana dreapta (palm mute). Am pornit de la presupunerea ca omul vrea sa ajunga la o viteza respectabila cu acest arpegiu. Daca il canta rar, poate sa-l cante si cu un deget daca blocheaza bine cu dreapta :)

 

St.Anger: "M-am uitat la diversi si diverese, nu am vazut ca toti sa foloseasca aceiasi tehnica. De exemplu la Glasgow Kiss, unii fac barre altii folosesc 3-4 in arpegiul de la inceputul piesei."

There is no right or wrong. Canta cum vrei/poti, pentru ca de fapt conteaza numai rezultatul. Se aude bine? Ok, nu are nimeni cum sa vina sa-ti spuna ca nu stiu care de pe net o canta in alta pozitie sau cu alta digitatie. E ca faza aia cu "tinutul penei corect".

Pai dupa avatar am zis ca e focul ..atrtificii .chiar ca ma uitam ca repetarea a cate doua note la viteza mare ..distors ....cu estompare poate suna bine poate nu ...

Da depinde de corzi si de pozitie ..in pozitia a1-a (F) daca an corzi tari este convenabil cu 3 si 4 ...daca sunt in pozitia a7-a si am corzi moi ..pot folosi si "degetul mic cu "roll" si estompare ca la "sweep "..dar depinde si de viteza de salturi la distanta si de multe altele ...

in pozitia ce are in partitura ai si corzi libere si poti face pull /hammer si trilluri ...ca sa maschez ca nu iese curat numai arpegiul ..oricum are miscare in arpegiu ...deci se poate ...si altfel ...depinde si de atmosfera piesei de genul muzical etc ce se preteaza ...

Edited by karpi
Posted

Daca incerci pe doua corzi, mai bine ar fi sa eviti bareul si sa ridici degetul de pe coarda precedenta cand o ciupesti pe urmatoarea, altfel s-ar putea intercala frecventele urat, in special daca folosesti distorsiune. Ai putea sa le faci si pe aceeasi coarda, in legato-trill, cinci semitonuri (taste) mai sus fata de Re initial, daca nu esti obisnuit cu metoda pentru doua corzi si esti nemultumit de viteza de executie, dar in cazul asta ar trebui sa folosesti degetul mic. Si nu uita ca Re-ul cu care ai de a face aici se gaseste si pe coarda libera. Ti-ar folosi in cazul in care optezi pentru legato, pentru ca te scuteste de folosirea degetului mic.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.