www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Iata si doua mostre din concert cu aceiasi  improvizatie una trasa din sala iar celalta pe scena .

 

Cu aprox 15W pe un dif  Eminence "Blue Marvel " cu chitara  marca "Vintage" un power Strat ,,cu Korg Pandora in Line In .al amplifului "car amplifier  2 x 70 RMS  " SONY pe MOSFET .  in configuratie "punte " cu tensiune redusa ptr putere de iesire  limitata la aprox 60W.

 

 

Tras din sala

https://forums.rgc.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=237465

 

Tras pe scena in spatele amplif de chitara in lateral la aprox 3 m ..

https://forums.rgc.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=237466

Edited by karpi
  • Like 1
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Dupa o saptamana de inregistrat versiuni  chitara solo m-am oprit la o versiune " demo "  PROJECT145C .. mai trebuie sa simplific muult dar stiti cum e te ia avantul ....

OK

BT ALESIS drum pad ,( doar simplu  inca ,de trei luni inca experimentez ...acum ca am prea multe posibilitati ,,hehe) , orga cu EHX-B9, chitara rhythm EHX -Super Ego  cu care am atacul  apoi tine acordul ca si un "strings" , chitara cu accente si cea arpegiata Strat , chitara solo Keiper ..bas Reghin ..tras mixat si masterizat cu Zoom R8 ....( nu-i versiunea finala doar "ultima ")  

 

MASTR ultim.mp3

Edited by karpi
  • Like 1
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Cine a cumparat si si-a facut chitara "custom made " ?

http://www.thomann.de/ro/search_dir.html?bf=&sw=diy+guitarkit

Eu am vazut si cantat pe un asemenea GLP dar nu am prea avut timp sa-l studiez in amanunt ..

 

In functie de tip au pretul intre 300 si 450 RON

 

Intrebarera este ..ar fi rentabil ..este mai calitativ decat daca cumpar de-a gata la 550 RON ? presupun ca chitare gata finisate  la 550 RON sunt cam aceiasi categorie ..( corpul  si la acestea este din mai multe bucati ..)  ,,,daca vreau sa vopseasc chitara mai trebuie sa fac niste cheltuieli  ..macar dou aspray-uri de chit si vopsea auto ..plus munca ..si mai ales  RABDAREA ...pana vopsesc /lacuiesc o saptamana ...

 

Din proprie experienta pot sa spun ca acasa /studio  este OK orice chitara deoarerce sta in acelasi mediu /temperatura deci poti canta o piesa si nu te dezacordezi ..

Cel mai sensibil lucru ar fi gatul chitarei respectiv materialul si modul de debitare ( cele ieftine numai din greseala sunt "quarter sawn" .... o singura data am vazut un Squier cu gat ca lumea )

 

DAR  cum am vazut si incercat chitare la 2700-3500 RON   ce aveau gaturi care se indoiau cum trageam cu mana stanga ,,,foarte usor ..aveai vibrator doar din indoirea gatului .....PAI sa ceri 3000 pe asa ceva este o neobrazare ...dar se vinde ... ( este adevarat ca o chitara la $1000  este o chitara ieftina fata de cele la $7000 )....sau o fi niste chitare contrafacute ? sau chiar atat de jos a ajuns calitatea si la chitarele relativ scumpe ...

 

Clientul este muiltumit daca scrie pe fiecare surub "MADE in USA "  cea ce cred ca este alta pacaleala ..

 

Cautand gat  ptr un corp de Ibanez primit de la un prieten  am dat de aceste DIY KIT ...

 

cateodata as avea avea nevoie de un sound de Tele si oricate   figuri  am incercat nu-i acolo ...poate ai timbrul general dar nu ai Twang-ul ..etc

 

..asa ca m-am gandit sa fac unTele  DIY si daca nu suna doza din pachet  in cel mai rau caz inlocuiesc "doza neck"  cu una originala (??) .La noi am gasit DIY KIT la pretul intre 350 -460 RON

Apoi daca cvhiar nu suna "corpul " din mai mulre bucati  pun gatul pe corpul de Ibanez ...

( Corpul la chitarele cu pretul in jur de 1000 RON   de obicei este din trei bucati )

 

Deci intrebarea ramane ..cine a facut asa ceva si ce calitate are gatul ? merita sa faci DIY  sau mai bine cumperi  o chitara finisata in fabrica ... vad ca se gasesc la 550 RON ce apoi o mai "personalizezi "

ptr diferenta de 100 -150 RON  merita sau nu sa   o finisezi  ?

 

 

Sa-mi cumpar un TL  cu 8000 RON   nu prea se merita  ptr cate o ocazie ..

Edited by karpi
Posted (edited)

Ca sa se mai limpezeasca apele ...ia vedeti cat costa dozele " Country of Manufacture China "

 

apox intre 2$-si -10$ o doza .

 

http://www.aliexpress.com/single-coil-pickups_reviews_10.html

 

Ca sa se inteleaga ca o chitara nu prea are cum sa coste mai mult de 50$ .

 

Ptr cei ce nu stiu China  are aprox 70% din extragerea si zacaminte de  materii prime ptr inalta tehnologie din lume  ..si precis sunt deja specialisti in  magneti .

 

Din pacate la  chitare fabricate de unele firme (branduri)  chinezesti confectioneaza  partile mecanice din  otel prea moale ..( probabil mai usor de prelucrat ) care piese se decalibreaza si se defecteaza usor ..

Edited by karpi
  • Like 2
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

TRIO  Bandcreator


 


analizeaza de toate si faci un BT pe loc ...face automat Bass si Tobe ..selectezi stilul si genul ( 7 GENURI X 12 STILURI ) cu partile analizate ( "' LEARN''  ADICA INVATA CE CANTI TU progresie si tempou ) deja introduse simplu doar cantand  acordurile ritmic ..face  basul si tobele automat ..are trei  segmente deci se pot face trei parti ..la trecerea de la o parte la alta toba face un "drum fill"..apoi poti cu aceiasi progresie tempou achizitionat sa schimbi din buton la alte stiluri ...


 


interesanta masinarie !


http://www.thomann.de/ro/digitech_trio_band_creator.htm


 


si demoul


 


http://www.premierguitar.com/articles/22105-namm-15---dod-effects-trio-band-creator-demo


Edited by karpi
  • 2 months later...
Posted (edited)

O piesa "semipreparata "

chitarele  + bass prin efectele Zoom-R8 , "orga" EHX B9 , mixat /masterizat cu ZoomR8 .

The Wind 1.mp3

 

Soloul de fapt este in loc de vocal , am trimis basistului sa traga vocea  acu' doar sa gaseasca textul ..hehe de prin '78 parca.

Mai trebuia sa fac o parte de tobe ptr partea "outro "( la modulare )  dar nu am mai gasit combinatia de ""drum kit " asa ca o sa trebuiasca sa fac tobele total din nou.

( ...#$^$^$ ...am incercat ieri toata ziua dar se aude clar ca este " alta toba ". nu mai gasesc combinatia ...nu am salvat "kit-ul de user  " si iaca nu credeam ca nu o sa mai nimeresc ...atat am cautat de puteam sa fac tobele ptr zece piese ...dar asa-i omul se ambitioneaza degeaba si pierde timp aiurea ..)

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Maria Boldan - voce
Liviu Butoi - saxofon, flaut

Arpad Kajtar - chitara

 

un mini medalion Hendrix cu ocazia  prezentarii unei noi carti de Daniel Vighi ..."Trio Corso " in trei parti despre viata tinerilor din Timisoara  in " sociallismul multilateral dezvoltat "  ,una din parti are ca si tema   tineri   care vor sa fuga  din tara  ca sa mearga la  .....Jimi Hendrix ..

 

Flaut si sax .-.Liviu Butoi

 

Vocal  avem  o domnisoara , Maria Boldan  extrem de talentata  care la cei 15 ani ai sai deja  canta de toate de la folclor la Hendrix .

 

Chitara Strat MIJ ..amplif " CARVIN " , efect Zoom R8 ( din pacate sala are ecou ,  nu are nici un fel de amortizare a reflexiilor , chiar cu sala plina suna "haul " ..a trebuit sa renunt la multe efecte si "lick-uri " deoarece iesea numai vajaiala  .Pe inregistrarea cu camcorder-ul este reverberatia cea mai redusa  asa ca suna cumva .. in locul unde stateam eu cu chitara era jale ..)

 

Edited by karpi
Posted (edited)

Clean

Iata o mostra de sunet  :

 

cu  Compresor + .>...pedale by-pasuite ...> Korg AX..compresor +Volume Pedal ..> Zoom-R8 ...Compresor ( doar o idee )..Zoom Clean ampsim .. ..EQ canal  limitat 200-2500 Hz cu Mediile  +/-   intre 800-1200 Hz   cu Q 0,7  reglat de la caz la caz dupa culoarea dorita ..+un chorus stereo ..>.Master eff ...Dimension ( usor ) ..

 

Chitara Strat  doza neck ...de observat ca lovesc normal in coarda E6 chiar "agresiv " si nu "trece "de corzile inalte nu umbreste acordul se integreaza in  el ..chiar lovind tare  "sa zbarnaie " ...

 

Cu diferite reglaje usare cu orice tip de chitara se poate produce o dinamica asemanatoare cu un amplif pe "clean " in "draci"  

in plus seamana de fapt cu  "comportamentul dinamic al unei chitare acustice " la care la fel cand lovesti mai tare coarda E6  nu acopera restul ci eventual "plescaie /zbarnaie" de  la amplitudinea mare si da culoare interpretarii  asemanator..de ex .. stilului de canta "slap" .

Aceasta inregistrare a ramas in recorder dupa exersarea piesei este cantate relativ "cuminte "  nu-i un reglaj de " sesiune de inregistrare " ..Cum se aude  "instalatia" duce   semnalele cu atac mare al Strat -ului si al Tele ..fara probleme .

 

 

SAMPLE009.mp3

Edited by karpi
  • Like 1
  • 2 months later...
Posted (edited)

Drum  Pad ,abea l-am putut folosi acasa  cand nu era nimeni in apropiere , trebuie sa bati cu bete si este nevoie de lovituri destul de tari ca sa poti folosi dinamica ,,are 8 nivele de volum "sensitive pad " si sunetele imita si inaltimea  dinamica al tonului  ce se schimba in functie de lovitura ,,  

 

n sfarsit am rezolvat sa pot "bate " acasa Pad-urile ....ad deschis carcasa de la Alesis si pe panoul  In/out am montat patru mufe RCA , separat izolate masele  ca sa nu am surpriza ,,adica fiecare intrare am legat la perechea de fire de la Piezo intern din Alesis .

 

Am facut un "mini external drum-pad " cu patru piezo  care au iesire pe 4 RCA ,,,

 

Am ales  conectarea la padurile 1,2,5.6 ,,Bass drum , Snare , Tom1 ,Tom2 cu acestea pot "bate" cu degetele ritmul de baza ,

Mutand pe "perc" am  cow bell , bongos , conga H  , conga L ( in functie de setul selectat ,,in jur de 200 se schimba   piesele de percutie ,,)

 

Am facut (deocamdata doua seturi cu sunetele dorite )  la care pe "perc(ution) " am selectat HH ,OHH, Crash 1, Crash2 .

Asa ca pot  "bat" cu  doar cu degetele .(in liniste 99%. ) pe niste "mini pad "-uri .

 

Pe padurile "interne " chiar daca bat cu betele foarte fin este deranjant ,,nu are scula teglaj de " mai mare sensibilitate din caza sa nu apara "crosstalk " fiind o suprafata comuna din cauciuc daca ar fi mai sensibil "trigger"-ul intern  ar rezulta ca suna toate padurile alaturate ..

 

Padurile confectionate de mine au doar un piezo lipit intre doua bucati de plastic spongios  , fiecare este lipit pe un burete da 7mm grosime , apoi sunt lipite pe cutie de plastic pa a carui parti laterale am montat mufele RCA ,,, daca pun cutia mini-pad pe o suprafata solida (de ex masa ) prin cutie se propaga socul "taping"-ului  si suna cateodata si "piesa de toba alaturata " ,,,dar daca pun pe ceva "fonoizolant" dispare problema ..este foarte sensibila la "taping " , unele faza le-am "batut" cu varful penei de chitara , altele cu bete de toba ...mai studiez sa fac o vrsiune de "cutie" mai OK din punct de vedere a diafoniei plus sa motez "potmetre " la piezo ca sa mai reduc din semnal ca sa ma incardez in plaja dinamica a circuitului de tigger electronic ,

 

1-Prima data  selectez  HH,OHH , si inregistrez pe un canal stereo ,

2-apoi BD ,Snr ,Tom  inregistrez pe alt canal stereo si

3-la sfarsit cinelele pe alt canal stereo ..

 

Sau pot sa trag pe canale separate /pe rand  daca vreau sa intervin mult la mixaj ..

 

Track 1-BDrm ,

Track 2-Snr ,

Track 3+4-Tom -uri 1,2,3  "stereo "

,Track 5+6- HH/OHH ,"stereo "

Track 7+8-Crash 1, 2 , 3 "stereo "

Track 9+10-percutie ..bongos si altele  1,2 ,3 ,4"stereo "

 

 

"Orchestra " fac un  downmix de baza  pe un canal stereo ..bass, chit ritm , key ...(ce a fost tras in prealabil  cu metronom sau cu  niste " paternuri " simple .apoi fac ..downmix doar instrumentele .fara "tobele" de  ghidaj ....sau fara downmix transfer  pe trei canale separate  trackurile bass , chit , keyboard ,,,daca vreau sa mai intervin separat la volum ,eq, compr ,pan ..etc ...

 

In loc de programat tobele o noapte intreaga in 15 minute am batut si tras tobele  cu o dinamica "live"

avand fiecare grup de percutie pe canale separate pot sa intervin la mixaj ca sa aduc in fata sau sa duc in spate anumite secvente ..ce pot sa "dispara" in mixaj EQ etc ...sau pot sa deranjeze  "orchestra"..

 

Iata i prima proba  batuta "manual" fara Drum machine fara Quantizare , inca nu sunt un Ginger Backer dar studiez ...hehe

 

Moon16.mp3

Edited by karpi
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

DISITORSIUNEA  CU DIODE ANTIPARALEL

 

Ptr cine este curios sa vada pe osciloscop si analizor   cum se intampla distorsionarea cu diode 

 

 Se discuta in radiofrecvente dar este valabil si in audio !!

Explica si intermodulatia  in radiofrecvente ,,,asemanator apare IMD-ul si in audio  din cauza neliniaritatii componentelor . ca si dioda, tranzistor , tub , FET etc..

 

TSP #8 - Tutorial on Linear and Non-linear Circuits

Alt video explica cu limitarea /taierea simetrica si non simetrica

 

Cliping-ul simetric rezulta numai armonice impare

 

Cliping asimetric rezulta armonice si pare si impare ...ce suna mai bogat/si mai bine  ptr chitara

 

 

Edited by karpi
  • Like 1
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

foarte interesant

 

la 9:39  spune despre analiza  electronica si compararea  benzii de fecventa ..a unei chitare de serie si una de maestru  .auzi diferenta (enorma ) iar pe diagrama nu se prea vede .

De fapt um spune si  acest specialist este vorba de armonice de ceva foarte complex ce cred ca trebuie  pus in evidenta cu scul de masurare si analiza foarte complexe ..ce pot sa urmareasca "algoritmul  tonului" , generarea  tonului , aparitia si extinctia armonicelor statistici de raportul cu  tonul de baza etc ..  ,

 

Ce sound au aceste chitare ..nebunie !

Edited by karpi
  • Like 4
Posted (edited)

"Timbrul" sonor este format din armonice . Orice modificare in amplitudine sau faza a acestor armonice , produce schimbari ale timbrului sonor . Formal , aceste armonice sunt pierderi de energie (distorsiuni/neliniaritati ) si se masoara folosind transformata Fourier . Se pot vizualiza cu orice analizor de spectru , ca si in posturile de mai sus . In cazul instrumentelor acustice , cea mai mare problema sunt traductoarele de captare a sunetului. Dupa cum bine s-a spus si in flmuletul de mai sus, cu un simplu microfon nu prea ai ce sa faci .

Edited by ggg
  • Like 2
Posted (edited)

De acord partial ,  dar de fapt nu se masoara cu microfon ! Se studiaza vibratiile cu lasser /holografic  direct suprafetele instrumentului asa si la membranele difurilor ,,etc deci nu mai ai "masa membranei" care poate da neliniaritati  si limitari dinamice  ,Holografic evidentiaza si imperfectiunile materialului , deviere de la 'simetrie , epertitia oscilatiilor , intermodulatiile , unde stationare , "noduri " etc

 

Problema nu ar fi   microfonul , lipseste  baza de date experimentale ale unui laborator , analiza compaativa etc ...am vazut un articol mare cu restaurarea orgilor  de biserica  facuta de specialisti de la YAMAHA  ,,,,am pierdut si eu cateva nopti luni de zile "analizand "  schimbarile sunt foarte mici la sunete clar diferite , cu analizorul de amatori nu prea ai ce sa faci , trebuie un analizor cu algoritm de analiza cu definitie mare ..iar asa ceva nu se da degeaba , numai cateva laboratoare au dezvoltat studiul ,

 

Deci daca respectabilul nu a avut laborator super cu de toate nu prea ajungi la concluzii vazand diagramele .in plus este un meserias de moda veche , ce simte el cu mana este OK .

 

Eu doar mi-am amintit de perioada cand masuram de toate ,cu vobler  AF , osciloscop , apoi analizor de spectru , interfata la Spectrum apoi la PC de wobler cu sweep  foarte lent cu memorare si comparare ...sintetizam sunete cu 6 osciltoare FM  era foarte interesant apoi mi-am dat seama ca nu mai cant ci tot construiesc si studiez dar fara "bibliografie "..asa ca am mai lasat  aceste faze la nivel de  probleme bine de stiut ,,

Edited by karpi
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Posted (edited)

Incetisor ma prind cum sa cant la chitara ptr sunet bun cu sintetizatoarele EHX  , 

o improvizatie R&B    ca sa probez tehnica

randb102416BIT.mp3

 

orga Hammond cu EHX-B9 + RM600 Leslie effect cu simulare tube-overdrive

trompete si SAX  MEL-9

Chitara o clona de  Tele

Bass Reghin ..cu corzile cam uzate

inregistrat mixat filtrat  efecte ..etc masterizat  cu Zoom R8

Edited by karpi
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

E ok sa folosesc asa ceva pentru ton si volum pe un model Les Paul?

 

http://esound.ro/chitare-si-chitare-bas/accesorii-chitara/fender-solid-shaft-500-k-potentiomentru.html

Da este indicat in cazul dozelor  cu rezistenta interna mare , dar dupa asta conteaza  sa ai intrare ptr chitara de obicei de  1M Ohm

Unele efecte au numai 500K dar daca nu ai cablu lung si "calitativ "( capacitate specifica "mare " )  merge .

Nu cred ca mai sunt  preamplifuri cu 100KOhm intrarea ..dar pot sa fie pe unele mixere ptr microfoane  de 600Ohm si 3KOhm ..aici ar putea sa sune mai "plat ",csoundul oricarei chitare .

 

La Multi Ani 2017

,..

La Multi Ani "rgc"  2017

 

2017 H.N.Y.mp3

Edited by karpi
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Hotrod ..o piesa inspirata din serialul de la Discovery , bineinteles nu este ce mi-am imaginat dar mai lucrez la piesa aceasta este a nu stiu cata versiune ..

 

Acum cu  bass Reghin  ce aduce a Precision Bass  , faza esre ca are doza bridge la locul potrivit si suna mai OK decat Rehin ( jazz bass ) ce are doza bridge foarte aproape de calus   o sa-i pun inca o doza la locul OK nu vreau sa  "sap" inca un locas in corp ,am o doza "de suprafata " de la o chitara veche si o sacrific .

 

Am adaugat doua melotroane "strings " , un pian , si o "tuba"  , problema este ca mi-au "omorat " cele doua chitare ritm cu powerchord-uri agresive ..hehe  dar suna OK , diferit de ce as dori ...mai lucrez ..

 

Ptr MIDI ( sintetizatoarele ..pian ,strings , tuba ) am utilkizat SONUUS G2M  , convetor oudio to MIDI  , monofonic ...nu aveam fonduri ptr unul polifonic ,,am considerat ca este OK ptr "homestudio ".Ptr acorduri  cant arpegii apoi cu "mouse" trag  pe timp si "lungesc " tonurile cat este necesar in editorul MIDI.Cum este ptr " backing" inregistrez loop-uri deci treaba merge rapid .Totodata  "curat" eventualele note ce apar in plus din cauza fretbuzz-ului  , cateodata aceste note dau bine cateodata strica ..deci ascult si aleg ce si cum ..

Am facut downmix to audio si am transferat in Zoom R8

 

Chitara Strat MIJ in "D" , am cumparat niste corzi ce nu erau ce am cerut asa ca am lasat mai jos corzile sa nu fie prea "tari" ,plus ca-mi place cum suna .

La fel si la bas am in "D" tot corzi foarte "tari" .

Tobe ALESIS

Inregistrare audio  , efecte , mixaj  , algoritm  masterizare  ,cu Zoom  R8 ( efectul de spatialitate din R8 este "mai bland " nu strica soundul atat cat fac  softurile ce le am in PC , am  un 3D in My MP3 de la Steinberg trebuie sa caut CD-ul si sa-l instalez  acela are si tot felul de "enchancer" -e si MAX Bass si lucreaza si cu "wav" nu doar  cu mp3 ..

 

Mx Uf HotRod 17.mp3

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Posted (edited)

Timbrul "TONUL"   unui instrument este relativ .

In imaginea postata   urmariti tonul patratului  rosu din cele doua campuri alaturate .

Este acelasi si unicul ton de rosu  dar din cauza "ambientei " se vede de ton diferit .

La fel se intampla si cu TONUL instrumentelor cand ajung intr-o "trupa "  daca  soundurile anbientale ale celorlalte instrumente se schimba  vom auzi acelasi TON/timbru  de fiecare data ca fiind  diferit .

Plus in functie de  frecvente sunt diferite efectele de "umbrire " , de intermodulatie , lucru ce deriva din  caracteristica  de " Loudnes " al aparatului auditiv uman ..( puternic neliniar in banda de frecvente )

Astfel un anumit TON  doar la o anumita tarie si in anumit "ambiental" ramane aprox .acelasi .

 

Acest lucru trebuie luat in seama nu numai  la mixaj in studio dar !!! si la cantat live .

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.