www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

TRANSPARENTA

 

Iata cam despre ce este vorba ca sa nu folosim expresii doar ca da bine in cercuri artistice.

 

 

am facut niste inregistrari cu diferite distors , overdrive sau distors usor.

 

se canta pe primele doua corzi la octava ,

 

1 ... clean cu 20 compresor se aud cele doua note nu deranjeaza mult intermodulatia

 

2 ... pandora tube dist se simte "gajaitul " sunetelor provenite din intermodulatie si suna urat

 

3 ...jackhammer dist mediu la fel se aude " gajaitul" si nu suna prea frumos

 

4 ..AX1G overdrive 1 ..20% " gajaitul " mai filtrat si mai redus , alt procesor

 

Inregistrat cu Strat ...doza bridge , cu cele mai multe inalte dintre doze si lovit tare sa se satureze magneti

 

 

Cam aceasta este problema cu TRANSPARENTA , nu are cum sa sune prea transparent cand in " spatiu" se umple cu produse de intermodulatie .

 

limitand continutul de frecvente prea "stridente " cu un filtru pre distorsiune se inbunatateste situatia .

 

Trebuie sa caut pe unde am pus preampliful ditorsionator cu tuburi sa vedem si acel " ton."

Posted (edited)

Iata si un "ton de blues " ptr Strat

 

JackHammer , gain minim folosit ca si EQ , setat cu mai putine inalte si mai plin pe medii din filtru trece banda ,si bass +2...high - 4.....>Pandora... Tube dist. 20%...bass 7 High 0 ..>.AX1G ..compresor si combfilter .. delay 660 ...> alesis hall ...bass 0 , medii +6dB , inalte -10dB ...

 

mai trebuie lucrat la timbru caci unele lovituri cu atac supramoduleaza pe unele frecvente si pacane concertorul din AC97 (onboard .) .... o sa reinstalez Creative SBLive 24 bit , totusi e mai rapid si are bass parca mai bun.

 

improvizatie blues setari chitara doza bridge , 1+2 si doza neck volum chit . la maxim.

 

corzile ar trebui schimbate , am fortat un pic mediile sa compensez lipsa armonicelor de la corzi..( cei +6dB din Alesis)

 

 

Edited by karpi
Posted (edited)

dupamasa testez preampul cu tuburi , proiect neterminat inca , refac sistemul .

 

 

 

 

se vede cutia de monaj test si langa am pus doua tuburi "ghinda" MIG , chitaristi din west le denumesc

 

distorsioanatoare MIG , tuburile miniatura fiind elaborate si folosite la electronica avioanelor MIG

la vremea respectiva.functioneaza ,de la 0V pana la 80V tensiune anodica , asigurand prelucrarea senmnalelor cu dinamica mare.

 

Montajul contine amplif , reglaj gain ,ton L,M,H , nivel iesire.

Edited by karpi
Posted

Iata si un "ton de blues " ptr Strat

 

JackHammer , gain minim folosit ca si EQ , setat cu mai putine inalte si mai plin pe medii din filtru trece banda ,si bass +2...high - 4.....>Pandora... Tube dist. 20%...bass 7 High 0 ..>.AX1G ..compresor si combfilter .. delay 660 ...> alesis hall ...bass 0 , medii +6dB , inalte -10dB ...

 

mai trebuie lucrat la timbru caci unele lovituri cu atac supramoduleaza pe unele frecvente si pacane concertorul din AC97 (onboard .) .... o sa reinstalez Creative SBLive 24 bit , totusi e mai rapid si are bass parca mai bun.

 

improvizatie blues setari chitara doza bridge , 1+2 si doza neck volum chit . la maxim.

 

corzile ar trebui schimbate , am fortat un pic mediile sa compensez lipsa armonicelor de la corzi..( cei +6dB din Alesis)

 

 

 

Ce chitara ai folosit? Adica aici vreau sa spun...

Posted (edited)

Banuiesc ca fender da' poate ma-nsel... :)

 

chitara Strat doza bridge ..

 

iata cum suna TUB ca si OVERDRIVE pe preamplif +reglaj de ton tot pe tuburi

 

1..proba la octava pe corzile subtiri se aude ca intermodulatia este mai redusa suna ceva mai frumos , m ai curat , decat la tranzistor ..

 

 

2.. powerchord pe corzile groase se observa cum tonul devine cetos ,pierde din inalte ( lampa cu overdrive rotunjeste semnalul ) bassul devine comprimat tinde sa sune fluid fara brilianta , pe inalte e convenabil , cam asa suna si pe statie overdrive doar ca are alt timbru cu difuzor si boxa . Cu corzi noi suna mai bine..

 

tonul adevarat de TUBE ar fi overdrive-ul pentodei finale +traf iesire+dif+boxa .

 

Butonul de "gain" si de "Volumul general" a aparut pe statiile de chitara cand chitaristi voiau tonul de overdrive la volum mic si putere mica , dar distorsiunile din preamplif nu sunt "prea bune" ptr cantat .

 

Se inbunatateste calitatea combinand tubul cu diode antiparalel ,ca si la pedalele cu tranzistoare , cu prag reglabil se realizeaza mai multe nivele de distors reglabil combinat cu overdriveul tubului si avantajul distorsiunilor de intermodulatie mici.

 

Dar si MosFet-urile se comporta bine produc intermodulatii mici caracteristica seamana cu cea a pentodei .

Edited by karpi
Posted

baieti, scuzati ca intervin (chiar imi propusesem sa nu mai scriu nimic, dupa atacurile succesive ale lui nea arpi...) dar aceste discutii si mai ales demo-uri despre tonul de blues si despre ton, in general, mi se par absolut hilare! mai oameni buni, voi va comportati ca si cum in lume n-ar mai exista nimic decat mizeriile ce le-aveti voi acasa, in loc sa prezentati demo-uri serioase, cu scule serioase care si suna...

cand vorbiti despre TON, referinta nu e rezultatul tinichelelor de-acasa, ci sculele serioase!!! :)

Posted

cerceteaza forumul meu - e plin de demo-uri...

Posted

baieti, scuzati ca intervin (chiar imi propusesem sa nu mai scriu nimic, dupa atacurile succesive ale lui nea arpi...) dar aceste discutii si mai ales demo-uri despre tonul de blues si despre ton, in general, mi se par absolut hilare! mai oameni buni, voi va comportati ca si cum in lume n-ar mai exista nimic decat mizeriile ce le-aveti voi acasa, in loc sa prezentati demo-uri serioase, cu scule serioase care si suna...

cand vorbiti despre TON, referinta nu e rezultatul tinichelelor de-acasa, ci sculele serioase!!! :)

Vad ca ai o atitudide urata nu numai fata de Karpi (nu ma intereseaza conflictele voastre) ci si fata de restul celor de pe forum.Eu n-am luat ca referinta sunetul lui Karpi, al meu sau al nu stiu cui...dar cred ca e normal sa se discute pe tema asta la nivelul oricui chiar ca are scule mai mult sau mai putin profi, in sensul imbunatatirii/schimbarii/modernizarii tonului chitarii dupa posibilitatile materiale ale fiecaruia. Nu stiu de unde ai tu impresia ca noi avem acasa mizerii... :) Si chiar sa fie asa un ton placut se poate obtine si dintr-o chitara buna nu numai din "sculele tale serioase".In ce priveste vizitarea forumului tau cred din nou ca e o lipsa de respect ptr forumul asta si oamenii de aici.Daca vrei sa ne convingi de calitatea sculelor tale mi s-ar parea normal sa postezi tu aici si nu sa vizitam noi forumul tau cand ai chef. Ba chiar de-al draku ma incapatanez si nu-l mai vizitez. :)

Posted

Vad ca ai o atitudide urata nu numai fata de Karpi (nu ma intereseaza conflictele voastre) ci si fata de restul celor de pe forum.Eu n-am luat ca referinta sunetul lui Karpi, al meu sau al nu stiu cui...dar cred ca e normal sa se discute pe tema asta la nivelul oricui chiar ca are scule mai mult sau mai putin profi, in sensul imbunatatirii/schimbarii/modernizarii tonului chitarii dupa posibilitatile materiale ale fiecaruia. Nu stiu de unde ai tu impresia ca noi avem acasa mizerii... :) Si chiar sa fie asa un ton placut se poate obtine si dintr-o chitara buna nu numai din "sculele tale serioase".In ce priveste vizitarea forumului tau cred din nou ca e o lipsa de respect ptr forumul asta si oamenii de aici.Daca vrei sa ne convingi de calitatea sculelor tale mi s-ar parea normal sa postezi tu aici si nu sa vizitam noi forumul tau cand ai chef. Ba chiar de-al draku ma incapatanez si nu-l mai vizitez. :)

 

Ca bine zici mai nenea george, mi-ai luat vorba din gura.

Nici eu de-al reakdoftoru' n-am vizitat site-u ala, ca nici n-am putut - cica sa-mi fac cont de user. NIET!

Posted (edited)

Ca bine zici mai nenea george, mi-ai luat vorba din gura.

Nici eu de-al reakdoftoru' n-am vizitat site-u ala, ca nici n-am putut - cica sa-mi fac cont de user. NIET!

 

MIBU a spus ca tonul se obtine cu scule serioase nu cu tinichele si are perfecta dreptate. Toti chitaristii mentionati la Signature TONE Guitarists (STG:)) au obtinut tonul ala numai pe scule serioase si dupa foarte multa munca. Era un videoclip cu Vai cantand intr-un magazin de chitari. Era ala tonul lui Vai? Si canta tot pe Ibanez. Tonul lui Vai e ala pe care-l obtine stie el unde si care nici in concerte nu-i reuseste de fiecare data:).

Si calitatea "tonurilor" postate aici chiar lasa de dorit.

Edited by lp2005
Guest Raskolnikov
Posted

@Mibu

Chiar daca ne-am dori noi acesta nu este decat "Romanien Guitarist Community Forum"

nu "Romanien Professional Guitarist Community Forum".

O parere de profesionist insa nu strica niciodata, dimpotriva.

Posted (edited)

MIBU a spus ca tonul se obtine cu scule serioase nu cu tinichele si are perfecta dreptate. Toti chitaristii mentionati la Signature TONE Guitarists (STG:)) au obtinut tonul ala numai pe scule serioase si dupa foarte multa munca. Era un videoclip cu Vai cantand intr-un magazin de chitari. Era ala tonul lui Vai? Si canta tot pe Ibanez. Tonul lui Vai e ala pe care-l obtine stie el unde si care nici in concerte nu-i reuseste de fiecare data:).

Si calitatea "tonurilor" postate aici chiar lasa de dorit.

 

ai dreptate , nu sunt doua tonuri la fel , fiecare ton e "bun" intr un anumit loc intr-o anumita piesa , nu este vorba de scula " serioasa " , daca trebuie ton de toba din tinichea degeaba pui altceva , cand lipseste backgroundul , anturajul ,ambianta, groove-ul artistul care interpreteaza atuncea nici un fel de un ton nu-si are rostul .Este ceva foarte relativ .

 

cred ca ai citit ...mai pun odata

 

SA DECRETAM !

 

STATIA PE TUBURI SUNA CEL MAI " BINE "

 

.CU DIFUZOARE VINTAGE PTR.CHITARA.

 

CU CHITARA ...GIBSON ,,,,FENDER....IBANEZ Si numai cele de editie speciala, de LUX super profi.

 

Efecte numai profi si foarte scumpe.

 

O mica dotare modesta ptr club , ajunge sa zicem la 15000 Euro.

 

Deci ....sa admitem ca TONUL ..... costa 15000 Euro + intretinerea si transportul., corzi etc...consumabile...

 

 

Vai are 100 chitare si studio de multe ori 100.000 $ .

 

In consecinta putem trage concluziile urmatoare , nu tota lumea investeste atat pentru exersat acasa sau ptr inregistrari in "home studio" , nu toti au vecini sau familie care rezista sa auda miorlaind o chitara toata ziua ,chiar si doar la 3W ....etc....

 

despre asta vorbim , CUM? , rezolvam mai ieftin , mai comod mai eficient aceasta problema ?

Edited by karpi
Posted

iata o setare de :ton" tip Leslie West

 

canal stanga ecoul ...centru chitara clean sau distorsionata...canal dreapta .cu o .octava mai jos (-12)

 

cele doua canale laterale se filtreaza ..dupa ecou se taie inaltele ( cat sa nu deranjeze reflexiile ) ..la octava inferioare se limiteaza joasele dupa culoare sau dupa cat duc difuzoarele.

 

Pentru cantat live este nevoie de doua statii .

 

tonul "central " se injecteaza in mandoua in cate un canal .In bucla de efecte se pune ecoul respectiv octaverul .

 

Ar fi bine sa aveti un bufer cu spliter , daca nu aveti cei care au pedale chorus stereo acestea au doua iesiri , cu efectul oprit se poate folosi ptr distribuirea semnalului in doua directii .

 

In cel mai rau caz se poate folosi un adaptor cu un jack Mama si lipit pe iesie prin doua rezistoare serie de 100K ( daca aveti pierdri mari de volum de 10K) in doua cabluri cu jack ptr fiecare statie ,

 

Se pot fae mai multe feluri de legaturi depinde de statii si posibilitati , line /out , efect send/return ..etc.

 

 

 

Acasa se incearca pe cele doua intrari a unei statii stereo , sau a placi de sunet ..

 

Cantand singur in formula powertrio ca sa aiba sunetul foarte plin si sa invaluie totul Leslie West foloseste aceasta combinatie si este sunetul sau " signature " de bluesrock .Existau si statii pe tuburi signature " Westsound" , acum al vad cu Marschall de obicei trei double stackde cate 200W in spatele sau .

 

Modelul meu no suna ca la el dar se aude efectul (intentia) si cum se " umfla" chitara solo , nu mai simti lipsa chit rythm .

 

 

un fragment dintr-o piesa de a mea "Westsound "

 

 

 

o proba de a aplica sistemul la alt gen de blues

 

A ..Strat ...ecou L si R ...B Hohner ( humbucker) ecou ...chit...suboctava....C..Strat cu ecouri panoramate.

 

dist ..tube si overdrive ..usor distorsionat.

Posted (edited)

Mai Trebuie clarificat un aspect foarte important

 

cum am remarcat nu exista TONUL

 

nu exista prea muti basi sau prea multe inalte , transparent , netransparent , urat , frumos , toate aceste "caracteristici " sunt foarte relative .

 

acestea s-au tot dezbatut .

 

Un ton asi traieste viata o singura data intr -o singura piesa intr-o anumita "tesatura " cu un background.

 

La inregistrari rolul hotarator al are munca mixeristului si al celui care face mastering -ul .

 

Multe discuri se produc la mai multe studiouri exact ca sa nu sune la fel , fiecare "master" asi pune amprenta pe "ton".

 

Acel "ton" in concert nu va mai suna nici odata si la nimeni , eventual ceva apropiat , in concert sunt prea multe probleme acustice ca sa poti mentine "tonul" ideal ptr acea muzica la orice volum si in orice punct al spatiului sonorizat.

 

Chiar aceasta este problema multor trupe profi , constienti de probleme ei tind sa reduca "nivelul" ( complexitate , dificultate ,...) din studio, de pe inregistrare , ca sa se poata reproduce si live cea ce au editat pe CD . ( uni poate tin minte scandalul cu Madona cand a fost acuzata ( suspectata ) cum ca la un concert a cantat "playback" !!!! , a sunat prea bine ..??)

 

Acest ton ideal este greu de reprodus pe scena si este greu de sonorizat , doar unele trupe cu instalatii mamut asi permit sa investeasca foarte mult in sonoritate in general, cum ar fi Pink Floyd si trupele ce-i calca pe urme

 

Personal ami place enorm tonul chitarelor de pe inregistrarile de studio ale celebrei trupe Rolling Stones , suna ceva fantastic , din concert nu am auzit nici odata acel "ton" .dinpotriva un singur ton crunchy un concert intreg , si totusi este cea mai recunoscuta trupa de concerte din lume .Deci nu tonul e cel mai important , in concert.

 

Cu toate astea cand facem cate un cover avem in minte "tonul" hitt-ului de pe disc si toti dorim acel ton.

Macar pe scena , ce se aude in sala ? e alta poveste.

 

Multe inregistrari din concerte sunt masterizate si coafate in studiouri procedeu ce consuma foarte mult timp si munca si se realizeaza doar un compromis.!!!,i in nici un caz n-o sa auzim ce s-a auzit in sala.

 

Cate un ton bun sau interesant insa poate inspira un chitarist , sau un compozitor. Este un lucru important doar ca este foarte controversat si foarte relativ cred ca totul depinde de artist .

 

Cu cele mai profi peneluri si vopsele ,amestecul culorilor si utilizarea lor va fi altul in cazul fiecarui pictor ce ar picta acelasi peisaj.

 

Fiecare pictor asi amesteca culorile si nu " cumpara" culori gata amestecate pentru fiecare nuanta , fiecare artist are alta viziune si vede altfel "tonul".

Edited by karpi
Posted (edited)

 

Cate un ton bun sau interesant insa poate inspira un chitarist , sau un compozitor. Este un lucru important doar ca este foarte controversat si foarte relativ cred ca totul depinde de artist .

 

Cu cele mai profi peneluri si vopsele ,amestecul culorilor si utilizarea lor va fi altul in cazul fiecarui pictor ce ar picta acelasi peisaj.

 

Fiecare pictor asi amesteca culorile si nu " cumpara" culori gata amestecate pentru fiecare nuanta , fiecare artist are alta viziune si vede altfel "tonul".

 

Am fost cu o chitara la un lutier foarte bun pentru un general setup (acum mai multi ani). Am luat chitara de acolo dupa o zi. Desi chitara se auzea si se comporta spledid tunerul de acasa nu arata ca ar fii foarte bine (adica exact) acordata. L-am sunat pe lutier si i-am spus si tipul m-a intrebat ce nevoie am de "tuner" daca am chitara perfect acordata? Orice device electronic transforma sunetul in biti si apoi il masoara in toate felurile. Teoretic, putem sa obtinem sunetul perfect matematic sau folosind un computer. Dar am pierde cu desavarsire feelingul. Ar fi interesant sa se poata masura feelingul. Pe ce criterii spui "ce feeling are chitaristul asta"?

Asa ca TONUL care-ti place il gasesti inainte de orice prelucrari si masuratori. Sunetele se pot compara grafic dar tonurile nu (nu ajuta la nimic). Tonurile "trebuie" (obligatoriu) sa le asculti ca sa le compari (daca le masori ai doar un output matematic). Cum fiecare aude altfel in mod sigur opiniile vor fi diferite.

 

Later Edit: dupa postul asta zici ca toata viata n-am ascultat decat chitara clasica:)

Edited by lp2005
Posted

Cum fiecare aude altfel in mod sigur opiniile vor fi diferite.

 

 

cel mai mult conteaza modul aparte de interpretare al artistului , au chitaristi de blues de pe strazile din diferite orase sudice din america cate un ton de absolut nici o culoare , nici tu sustain , corzi vechi si tot ce se poate mai rau , DAR canta exceptional .Daca ai vazut serialul loui Scorsesse , si am mai vazut si un serial cu muzica cubaneza , ceva de speriat ce bine canta cu tonuri de groaza .Cu chitare de groaza .Cu banjo canta unul blues in serialul "All You Need Is Love " ton scurt , planc - plonc , dar timing perfect si o inparteala de nu-i adevarat asta era "armonia" ptr vocea sa si ma uitam cum dracu poate sa cante , cum pot sa simta "tonul" care nu are nici un pic de sustain suna "plonc" si ascultatorul aude tonul plutind umpland spatiul , invaluind vocea ragusita si nu prea melodioasa .Aici e ceva ! Ceva unde trebuie sa ajungem , sa avem feelingul lor , sa simtim si spatiul dintre note .Cum ami zicea un muzician mult mai in varsta ."Si pauza se canta "

 

ar mai fi de filosofat ...mai contiunuam .

 

M-am apucat sa cablez sculele altfel ( nebunie , schite , cabluri , signal flow ...adica ne-flow...hehe) , e mult si sa descriu , prima data sa vad cum suna si cate posibilitati reale am prin legare in paralel a doua procesoare , prin mixer rutat prin efecte din mixer, si prin inca doua busuri stereo suplimentare in care rutez alte efecte externe ...o sa iasa un ton transparent de nu se mai "vede" ...

 

...deocamdata iata ce am descoperit cu un cablu ( ce nu e al meu , ci s-a schimbat din greseala cu unul de al meu , trebuie sa-mi recuperez cablul , hehe )

 

microfonie foarte pronuntata ,MARE , se poate canta cu acest cablu fara nimic altceva , hehe , dai in el cu unghia si suna , al mototolesc se aude parca e o punga de plastic , intind o bucata si o ciupesc se poate face contrabas , haha

, sau pe post de " maracas"

 

Nasol daca vrei sa inregistrezi ceva cu semnal mic cu un microfon bun si nu stii de unde a aparut cate un zgomot , hehe , bati ritmul cu piciorul pe un cablu din acesta...e destul sa-l misti si suna .

 

Zgomotul este inregistrat cu gainul de line/in la maxim , va dati seama daca al pun la chitara inainte de distorsiuni ...

 

Deci atentie si la acest aspect al unui cablu ,nu are voie sa faca "asa" cu volumul de clean la maxim .se comporta ca si un "condenser microphone".

 

...ultimele 10 secunde pe inregistrare , incerc sa fac contrabas ...daca as intinde pe doua puncte mai rigide ( am prins capatul intre genunchi si am tinut celalalt capat in mana ) precis iese un contrabass mai bun...

 

 

 

Posted

ar mai fi de filosofat ...mai contiunuam .

 

...ultimele 10 secunde pe inregistrare , incerc sa fac contrabas ...daca as intinde pe doua puncte mai rigide ( am prins capatul intre genunchi si am tinut celalalt capat in mana ) precis iese un contrabass mai bun...

 

 

Cu postarile astea asa de lungi nu mai am timp sa fac nimic la servici :) E o reala placere sa citesc ce postezi tu pe forum. Cu tonul am impresia totusi ca te duci un pic spre "fanatic" (in sensul bun). Nu m-am gandit niciodata sa disec atat de mult sunetul. Sunete care-mi plac sau nu, asta era idea. Just keep on keeping on...

 

The great advantage of playing guitar: with a bright smile on your face you look to the keyboard player and give him the sign for changing the key. While the keybord player is wondering about the black and white keys on his keyboard (what was it? F-sharp? damn...), you just have finished your solo...

Posted

Da , sunt foarte multe probleme

 

sa fie tonul care a-mi place ,

 

sa se poata canta cu el arpegii cu sunet "sec" , fara prea multa briliantza sa nu deranjeze vocea .( si a-mi amintesc de bluesman-ul cu banjo )

 

in momentul urmator sa am un ton briliant penetrant si tipator ptr un scurt riff

 

si iarasi sa am tonul de backing .

 

acesta de obicei e un ton cu care nu se poate face shreding

 

Dar ar trebui si un ton de shreding , atac mare , sensibilitate , fluiditate dar cu definitie ....si aproximativ cu acelasi timbru..ca sa se integreze in piesa.

 

acest lucru la-o piesa

 

Apoi alta setare ptr o alta piesa , sa aiba toate caracteristicile de "cantat " dar sa sune binem, si sa sune altfel .

 

si ai cel putin 12 piese intr-un recital

 

si unde mai pui ca se canta de exemplu , blues , rock'n'roll, si boogie toate aproape la fel de aceiasi factura .la un moment dat simti ca se confunda totul intr-o piesa lunga cu pauze ...hehe

 

rifurile pentatonice suna aproape la fel ..te departezi de pentatonic incepe sa se inmoaie totul si se pierde groov-ul., ceva schimbare trebuie sa aduci prin cateva "lick"-uri ( dar acestea nici nu sunt sesizate de publicul amator , doar de cativa muzicanti din sala ),ramane sa cauti niste sonoritati aparte , niste "tonuri" acestea sunt percepute de auditoriu .

 

Mai tin minte inceputul de la "Final Countdown" , organisti au cumparat synth-uri cu tonul de "Europe "

 

si cand au incercat sa foloseasca tonul la compozitii reactia publicului a fost ...piesa copiata !!dupa "Europe " ,de geaba explicam unor cunoscuti ca muzicanti au compus alta muzica doar timbrul de la synth e acelasi , pentru ei era un plagiat .Si am tras concluzia ca un timbru bun chiar la o mica interventie da soundul unei piese intregi.

 

chestia cu organistul chiar ca am patit-o dar 99% la fel , ...la sfarsitul piesei intreaba in ce gama suntem ?

 

hahaha , la un revelion .

Posted

 

Mai tin minte inceputul de la "Final Countdown" , organisti au cumparat synth-uri cu tonul de "Europe "

 

si cand au incercat sa foloseasca tonul la compozitii reactia publicului a fost ...piesa copiata !!dupa "Europe " ,de geaba explicam unor cunoscuti ca muzicanti au compus alta muzica doar timbrul de la synth e acelasi , pentru ei era un plagiat .Si am tras concluzia ca un timbru bun chiar la o mica interventie da soundul unei piese intregi.

 

Nu vorbesti de Cargo sau Iris, nu? Iris chiar cantand Final Countdown erau acuzati ca au copiat :) Probabil pentru ca Final Countdown cantat de ei era ceva care semana un pic cu originalul:D

Posted

Nu vorbesti de Cargo sau Iris, nu? Iris chiar cantand Final Countdown erau acuzati ca au copiat :) Probabil pentru ca Final Countdown cantat de ei era ceva care semana un pic cu originalul:D

 

hehe ....nuuu , asa a tot cantat toata lumea pe la birturi fiecare cum putea , uni sunau bine alti ba ...

 

ma rafer chiar la unele piese straine cu trupe din west ce apar dupa un hit cu zecile si copieaza stilul sonoritatea , dar in multe cazuri muzica era alta , si chiar buna , totusi multi ziceau ca-s copi ,degeaba le explicam cu toata "firma mea " de muzicant nu-i puteam convinge .Si chiar m-a pus pe ganduri , iata ce inteleg ascultatori , melomani colectionari de discuri !!!. Deci ce rost are sa copiezi sounduri , sonoritati .Ti se pune o eticheta cu aia ramai ...imitator de Elvis ,de ex. pai nu mai scapi toata viata , nu mai poti sa faci nimic altceva , peste tot trebuie sa faci pe "elvis"-ul .

Posted

iata si ultima realizare , am construit un compresor modeller si expansor dupa niste idei de ale mele folosind scheme de acom 50 de ani .

 

Signal flow

Pandora......>distors Tube 40% ....chorus si ecou .... rezonator Stack 1.. 40% ....> compresor -modeler -expansor configuratie proprie

 

opoza nasoa;a trasa cu webcam cu lumina prea slaba.,( cu blitzul a iesit aproape alb totul )

 

si o mostra de sunete , se aude cum expandeaza mai mult de 6 dB , chiar 8dB , se observa cand cant pe coarda 6 si dau cate un acord .

 

 

 

 

idea este ca orice distorsionator comprima !! si trebuie redata dinamica de cantat , sa explodeze acorduol sau soloul cand dau mai tare in corzi .

Posted

UN BLUES cantat cu noua scula inca in lucru se afla in topicul " Jam no.4" deschis de @ art vandalay

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=9060&hl=

 

vizitati postul este un backtrack foarte frumos postat de @ art vandalay

 

si posteaza si alti colegi cate o versiune proprie a bluesului.

 

".cantati blues este mama muzici .." zicea , Dinu Popescu , un bun vocalist , si eu pe atuncea ma miram despre ce vorbeste ....

Posted

UN BLUES cantat cu noua scula inca in lucru se afla in topicul " Jam no.4" deschis de @ art vandalay

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=9060&hl=

 

vizitati postul este un backtrack foarte frumos postat de @ art vandalay

 

si posteaza si alti colegi cate o versiune proprie a bluesului.

 

".cantati blues este mama muzici .." zicea Dinu Popescu un bun vocalist , si eu pe atuncea ma miram despre ce vorbeste ....

 

 

am ascultat, suna destul de o.k., se pare ca are ceva dinamica..Ceea ce nu mi`a placut e ca are cam multe inalte, suna cam "ascutit".

..aa da..si parca aminteste un pic de Rockman cand dadeai pe riffuri.

Ar trebui sa tai delay-ul pt. a fi sample`ul mai concludent.

 

este doar reglajul EQ de pe mixer , asa mi-a placut momentan , deci timbrul este postfiltrat si-l fac cum vreau , cantand pe "powerstrat " am dat inalte ptr doza neck apoi a ramas asa ..( Keiper ...HSH ).. si am vrut un ton mai deschis se aude pe la sfarsitul sample-ului cand cuplez doza neck suna foarte bass ....

Guest Raskolnikov
Posted

O incercare cu "tinichelele mele" de reda un ton de blues a la T-Bone Walker.

In principiu e foarte simplu:

- amp pe lampi (simulat binenteles) cu inaltele mai reduse,

- doza de mijloc sau neck,

- putin reverb si putin delay pentru a reda atmosfera unui club.

 

t_bone.MP3

Posted (edited)

O incercare cu "tinichelele mele" de reda un ton de blues a la T-Bone Walker.

In principiu e foarte simplu:

- amp pe lampi (simulat binenteles) cu inaltele mai reduse,

- doza de mijloc sau neck,

- putin reverb si putin delay pentru a reda atmosfera unui club.

 

t_bone.MP3

Suna bine , si cantat bine sampe-ul

 

sti ce cred eu , pentru asa zisa "caldura" , teoretic daca avem armonicele si timbrul si compresia , identic cu al uni scule reale ar trebui sa sune la fel DAR ce observ eu diferenta ar fi panatia , de fapt sunetul penei ,plescaitul .

La o statie "clean" super buna se aude la fal ca si la simulatoare plescaie pana, dar la o statie cu overdrive si dif de chitara care are frecventa maxima pe la 5000 Hz plus tot felu de efecte de compresie ale statiei ....dispare plescaitul ...de aicea da impresia de " caldura" ton inchis , fara plescait , comprimare ...etc.

 

o sa fac alta scule " modeling amp"

 

ultima idee ar fi :

 

integrat de putere 1--4 W ...traf de iesire de la un radio portativ sau bobinez un traf mic , cu mai multe prize pe secundar ptr diferite omaje ( pentru a obtine neadaptari !!!), ca si sarcina sau difuzor sau rezistenta de putere .

 

Dau la maxim statia cu un pic de overdrive si traful va fi aproape de saturatie si va produce armonice pare si va reduce din cele impare .Asa ceva este "modelerul de mai sus " cu care am facut incercari .

O problena ar fi sa am cat mai multe joase ...deci traf ce transfera bine si joase , mie ami trebuie mai ales ptr chit bas la homerecording , nu am nici un procesor ptr bass , ca sa reproduc tonul live aL statiilor de pe scena.Plus compresie si expandare.EQ pus in fata modelerului .Se poate canta si pe "dummy load" caz in care iei semnal de pe iesire ( potentiometric) , sau pe difuzor si captezi cu un microfon.Mai multe microfoane se folosesc in cazul cand vrem sa anulam reflexiile ( doua in antifaza pozitionate experimental , depinde de incapere)si un al treilea microfon cu care se poate inregistra "hall"-ul camerei separat.Tonul direct al tragi pe canalul din stanga L cel de abienta pe canal R si in mixer din PC ( soft multimix).

Edited by karpi
  • 1 month later...
Posted (edited)

Am desfacut bucati chitara Keiper ..powerstrat cu doze HSH

 

am splitat dozele , acum nu ma pot hotara unde sa pun switchul , sa nu ma incomodeze.Are locasul ptr potmetre foarte mic asta-i bine ptr ton)

.Nu cumpar potmetru cu switch ca nu am incredere in calitatea switcului arata ca si la radio portativ " Albatros" schimbatorul de unde , si sunt scumpe ca naiba 600000 cel putin , astept sa se ieftineasca , sau sa aduc de afara.

 

Dozele contrar celor scrise in reclama firmei nu sunt cu iesire pe fiecare bobina asa ca am demontat dozele , am dat jos banda protectoare si cu varful ciocanului de lipit ( ciocan de 25W !! )am incalzit izolatia

firului ce uneste dozele , in asa fel am dezizolat pe 3mm , aicea am sudat o conecsiune conductor multifilar izolat cu plastic , aceste conductoare le am trecut prin orificiiile pe unde trec celelalte conexiuni si am ajuns cu ele in locasul potmetrelor , aicea le am sudat de un comutator dublu care pe celalate contacte are sudat un conector ce este la randul lui sudat la masa generala.Asa cand cuplez prin switch la masa , se scurtcircuiteaza una din bobine si ramane una singura .

Suna buinisor , am sunetul plin "larg" al corzilor joase , precum sunet mai transparent pe corzile inalte ce are prezenta si nu umbreste atat de tare ca si mediile de la humbucker.

 

am cantat pe RGC-Backtrack duelul 56 ,

 

0:0 --single 1:52--- hambucker -- 2:40-- single-- 3:10 --humbucker

 

dist Korg patch "valve" 30% , chorus Alesis 20%(patch 45) , EQ lift up 2300Hz +5dB , echo 600 ms nivel 14%

 

ptr ambele pozitii single si Humbucker

 

 

 

mai fac experiente , deocamdata atarna comutatorul pe conexiunile de la doze

Edited by karpi
  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.