karpi Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Din comoditate, presupun. Sunt super dfozele active si sistemele wireless DAR costa bani si...trebuiesc alimentate. Doze active , sitem wireless, si ce o- mai fi necesita acumulatoare , incarcator de acumulatoare un om care sa incarce si sa aiba grije ca la cantat sa ai curent in toate baterilile si acumulatori.Daca nu ai calitate din punct de vedere al blocului de radiofrecventa ai zgomote , bruiaje, . Pe de alta parte trebuie sa ai toate la cel mai inalt standard altfel ai generator de zgomot . Eu am construit doza capacitiva acum 20 de ani , este cea mai perfecta doza , dar e cat un circuit de radio FM si la conditiile de atuncea nu se putea face ceva miniaturizat si calitativ la nivel de radio- amatori Cel mai simplu un magnet si o bobina, doza clasica , si gata.Acuma am receptor ptr wireless un singur integrat , emitator ptr wireless stereo la 800MHz tot un integrat , sew gasesc cateodata in magazine casti wireless la 800MHz super profi,swe gasesc la 112MHz , la30MHz , la 600-825 MHz pe mai multe canale,,,numai este "incomod" si trebuie sa ai alimentare bine filtrata de radiofercvente ca sa nu interferezi cu cine stie ce. Eu folosesc numai acasa ptr inregistrat chitara acustica , doar ca sa plec de langa PC sa nu se auda ventilatoarele. Cablul adaptat nu are nici un efect sesizabil in lantul electroacustic ,am masurat am verificat etc ,,, cablu Cordial are 70pF/m deci la 3 m lungime 0,21 nF pai ce efect swesizabil sa aiba ? am comparat 6 cabluri de toate felurile pe generator Ziesire -600 Ohmi si Zintrare Spectrometru 1MOhm de la cablu de 20cm -pana la 10 m de toate felurile si calitatile , NU ESTE NICI O DIFERENTA !!!! masurat in banda de 20HZ--40KHz adica pe o plaje de 4 ori mai mare decat este necesara pentru chitara !!
Guest mibu Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 arpi, ma vad iar obligat sa repet: - tu nu ai cable din cele considerate "foarte bune"... care sunt acele "toate felurile"? - cablul "se asculta" nu se masoara - asta daca vrem sa ne dam seama de diferentele "audibile" dintre ele... - ai pierdut timpul de pomana cu testele tale - banda de frecvente ce ne intereseaza este una mult mai restransa...
karpi Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) ai cantat vreodata pe o instalatie wireless? ai comparat sunetul cu cel obtinut la cantatul printr-un cablu foarte bun? - de fapt, pardon, pentru tine "celebrul" Roadhog RH186 este cel mai bun cablu... ;-) mai, arpi, daca n-am raspuns la scrierea ta anterioara, am facut-o pentru ca mi se parea evident pentru oricine ca-ti cam dai cu stangu'n dreptu... sicer sa fiu, eu n-am auzit in lumea asta larga de cineva care sa vanda o chitara si sa dea bonus la ea un cablu foarte bun! si tocmai tu esti cel ce vorbea de "mitologie" si alte alea... ha, ha, ha... parc-ai fi copil, zau asa... am scris ca am cabluri de toate felurile si nu sunt diferente intre ele nu faolosesc RH-186 ca e rigid . pe de alta parte daca tot vrei sa te faci comerciant de cabluri pai fa draga prezentare ca lumea , pune sample-uri , apoi daca nu cred vin sa ascult la sala . Asa sunt povesti de adormit copii,am masurat pe cabluriler mele nu am diferente majore , adevarul ca am cabluri bune mult inaintea ta , nu s-a inventat cablul incepand cu "Labuga" Eu cunosteam treba cu cablurile cu vre-o 15 ani inaitea ta , toate tipurile de statii , chitare , difuzoare le am incercat experimentat am construi mai multe chitare , doua am vandut lui Boian, Boita,Perin ( elevul meu la chitara) una a ajuns la Iovin ,( Ghiocel) de la Progresiv TM si a cantat ani de zile cu ea.Cealalta a cumparat-o un american .Am construit stati, efecte , pedale ...digitale si analogice. Am facut primul PA din Timisoara , cand erau alti ca tine si se distrau de minune si ziceau ca sunt nebun ca amplific basul si tobele , hehe .Impreuna cu Chiteala,Didi,Dumitru...am construit primele boxe exponentiale cu camera de compresie ptr bass , iarasi se distra toata timisoara ,(asa sunt cei ce nu se pricep) Eu ma ocup de acustica si electronica de 30 de ani . cam stiu ce cu ce se mananca, momentan lucrez ca si elcctronist in telecomunicati si acustica si toata ziulica masor si repar aparataj de masura de laborator. Tu te comporti ca si uni utilizator , consumator sau un comis voiajor .spui poezia de reclama incontinuu. Inca nu am auzit "Tonul Tau" minune, niciunde , cred ca nu e cea ce am auzit caci acele tonuri sunt cam..... ?? fara de " Labuga " , Nu ascult de barfitori ,si nu vreau sa cred ce au spus ei , dar astept sa vad , sa aud scula ta minune , dar si cu tonul minune. pana atunca sunt povesti. Dupa ce ami arati ce poate scula ta fata de alta , atuncea mai vorbim , pana atuncea sunt aiureli. Si atuncea spun si eu ca RH-186 este celk mai bun cablu de chitara , demonstreaza ca nu... Municipalidad de Livingston, Izabal - Cultura... abriendo las puertas a los sistemas vía satélite de cable, hoy en día se cuenta con la empresa Cable Labuga y en aldea Fronteras Río Dulce. ARTESANÍAS ... www.inforpressca.com/livingston/cultura.php - 37k - În Cache - Pagini similare LABUGA LIVINGSTON, GARIFUNAS ENGLISHQ.50.00 por persona (sin TV con cable) - Q.60.00 por persona (con TV con cable) ... Powered by. Copyright © 2004 labuga.com. All Rights Reserved. www.labuga.com/hotel&restpic/henry.htm - 9k - În Cache - Pagini similare by locality from Dolallywww . labuga . com / Guatemala : Localities : Livingston ... self - contained home - stay apartment has private cable car access to a bush hideaway . ... www.dolally.com/cgi-bin/portal/index.cgi?db=odp&target=odpsearch&search=by+locality - 97k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare asta am gasit despre Cable Labuga...hehe .....mai nu tui faci cablurile si ne ametesti cu povesti ca nu am gasit pe internet numa Guatemala ...acolo se fac cablurile ? hehe Edited October 11, 2006 by karpi
teckus Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) No, numa'no, sa nu va sfaditi ca sunteti oameni seriosi si in toata firea Eu am cabluri proel, citind topicul asta imi vine sa le tai cu foarfeca Sper ca in curand sa-mi comand si eu un "Laboga" de 6m(sau 5m, nu mai stiu cat era) later edit Mircea, merita sa am de la chitara la pedalboard cablu bun(Laboga) si de la pedalboard la amp cablu mai putin bun(sau rau, proel in cazul de fata) sau ii "musai" sa fie si de la pedalboard la amp cablu bun(ca sa se justifice cablu bun de la chitara la pedalboard)? Adica cu alte cuvinte, degeaba am cablu Laboga(sau cablu bun) de la chitara la pedalboard daca am cablu rau de la pedalboard la chitara. Edited October 11, 2006 by teckus
Guest mibu Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 teckus, ideal este sa ai cable foarte bune peste tot inainte de intrarea in amp/preamp. am facut teste si, intr-adevar se simte... drept pentru care mi-am comandat cable Laboga pentru toate legaturile inainte de amp. doar cu un cablu (intre chitara si prima pedala, sa zicem) e mai bine, insa as zice ca nu suficient.
Guest MrJackson Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 asta am gasit despre Cable Labuga...hehe .....mai nu tui faci cablurile si ne ametesti cu povesti ca nu am gasit pe internet numa Guatemala ...acolo se fac cablurile ? hehe Probabil fiindca nu ai fost destul de atent sa citesti tot topicu... si sa vezi ca le zice Laboga si nu Labuga (fusese o greseala de tipar).
teckus Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Mersi Mircea, asa ma gandeam si eu dar tare speram sa ma insel
dass101 Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Oricita apreciere am pentru ingineri (printre care ma numar ) si pentru oamenii care prefera sa testeze stiintific in loc sa alimenteze mituri, afirmatia lui Karpi ca toate cablurile sint la fel mi se pare hilara. E o inconstienta sa afirmi asa ceva, oricine care are urechi cit de cit va ride la o asemenea afirmatie.
karpi Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) Oricita apreciere am pentru ingineri (printre care ma numar ) si pentru oamenii care prefera sa testeze stiintific in loc sa alimenteze mituri, afirmatia lui Karpi ca toate cablurile sint la fel mi se pare hilara. E o inconstienta sa afirmi asa ceva, oricine care are urechi cit de cit va ride la o asemenea afirmatie. [/quote am mai cerut sa enumereze cineva ASTEPTARILE sale de chitarist de la o instalatie de redarea sunetului chitarei. Sa vedem CE NE TREBUIE ? Pai daca nu stie nimeni de CE este nevoie despre ce vorbim ? Sa vedem "Ce e Chitaristi si Ce ? Vrea Ei ? " .... niciodata nu se precizeaza despre ce este vorba.? deci nu se stie daca vorbim despre acelasi lucru .!!! 1 .Fiecare are alt tip de chitara !!! nu are cum sa sune la fel . ca nimeni nu se pricepe asta vad , dar ca nu au nici logica asta nu-i surprinzator dar e trist . Exista Forum de Strat ...Hank Marvin ...unde se discuta realizarea unui singur "ton" de la o singura piesa cantata pe o inregistrare de Marvin ton ce poate nu s-a mai repetat niciodata , si toti cu chiatr Strat si toti vorbesc de aceleasi conditii si aceiasi muzica !!! Mibu vb despre TON ....CARE ?? Oameni buni ATI AUZIT VOI UN SINGUR TON ???? ce am auzit eu nu era TON,,numai scuzele lui Mibu ...CA....si DACA.....urmeaza Rackul si O SA AIBA TONUL ...inca nu a sosit ??? tonul . Practic neavand NICI O DATA TEHNICA nu se poate vorbi despre CALITATEA unei instalatii . chestia cu TONUL CHIATAREI , am mai intrebat CINE la CE ? se REFERA ?? Pai aicea pe Forum fiecare spune despre ce crede el , asta-i ca si "... hai sa vorbim de femei frumoase , pai fiecare are "gusturile sale " si ce-i frumos ptr mine poate nu-i frumos pentru alti . DECI , nu se poate da nici o solutie pana nu se cunoaste despre ce este vorba .Chestia cu TONUL la acest nivel , e o aiureala. Fiecare chitara are TONUL ei cu doze diferite si in diferite pozitii , fiecare piesa necesita cate un TON al ei ,Fiecare gen muzical cantat la chitara are Tonul ei ,Fiecare chitarist "cauta" (are) TONUL sau , CINE CE DORESTE ??? intre ce limite ?? Daca nu se spune CLAR ...si se pune un exemplu NU AVEM OBIECTUL DISCUTIEI. Deci toata discutia este FALSA ..vorbim despre ce NU CUNOASTEM NIMIC ...in nici una din dimensiunea Posibila ,nici cea TEHNICA ,nici cea ARTISTICA !! ....doar misteriosul MARELE TON ....!!!! Bau Bau ...ba e Calda ba e Rece ... Ce concluzie pot trage ? am mai spus si o mai spun lui MIBU ...pune sampleuri ....da date tehnice ( nu cele de raclama ci date tehnice de la specialisti sau din cele observate de tine ) , altfel vorbesti despre cablul din Guatemala ...totusi cum se numeste acest cablu LABOGA zic eu , caci CABLE LABUGA e altcineva din Guatemala , hehe/ Domnilor ...DATE !!!! ...MODELE ....COMPARATII ...altfel nu exista OBIECTUL DISCUTIEI.. Ce am gasit sample-uri mp3 ,pe net ,este tot aiureala , nimica concludent . Edited October 11, 2006 by karpi
karpi Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) http://www.lavacable.com/cable_101.htm iata un articol mai rar , abia l-am gasit , Martin Colloms ( audio GURU al lumi ) cel mai prestigios cercetator in domeniul electroacustici cu unul din cel mai prestigios laborator de testari din lume .Aproape fiecare "scula" audio din lume se lupta sa primeasca "unda verde" de la acest laborator . http://www.lavacable.com/myweb/CableSummit4.pdf articol foarte vast despre cablu de chitara cu analiza spectrala si banda de trecere de la cablu Fender la Monster si multe alte supercable , se vede efectul de filtru trece banda a fiecarui tip prezentat. alta lista cu cele mai bune cabluri din lume:http://www.lavacable.com/Suitability_Guide.htm nu am gasit inca nici Laboga nici cablul meu Roadhog , intre cele mai bune cabluri de chitara ( cotate in aceste articole ) aici puteti afla despre cabluri si proprietatile necesare al unui cablu de chitara/ dar problema noastra a chitaristilor ramane nerezolvata , care curba de raspuns este buna pentru noi ? Sa nu uitam ca mai avem a sumedenie de filtre pna la sunetul rezultat din difuzor , apoi conditiile de sunet al locatiei unde se canta schimba drastic totul . Deci cat este important si in ce masura ? Edited October 11, 2006 by karpi
karpi Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 Oricita apreciere am pentru ingineri (printre care ma numar ) si pentru oamenii care prefera sa testeze stiintific in loc sa alimenteze mituri, afirmatia lui Karpi ca toate cablurile sint la fel mi se pare hilara. E o inconstienta sa afirmi asa ceva, oricine care are urechi cit de cit va ride la o asemenea afirmatie. am scris tot pe acolo undeva ca am masurat sase cabluri , ce erau in preajma , in conditii de adaptare ...repetor pe emitor si intrare de 1 M , nu se poate releva nici o diferenta. Cine are un dram de inteligenta ppoate trage concluziile , presupun ca uni diintre voi au terminat ceva scoli si poate stiu sa gandeasca. dar hai sa dezvolt pentru cei care nu au pregatire in domeniul tehnic : daca nu am nici o diferenta in cazul amintit , pot avea diferente in cazul folosiri la chitara unde am impedanta de iesire 6-12Kohmi , fata de 600 ohmi ai generatorului de laborator.!!! Totodata inseamna ca NU mai conteaz dupa iesirea din : bufer , preamplif cu iesire de impedanta mica , iesirea efectelor , tot de impedanta mica , chiar foarte mica iesirile procesoarelor poate fi chiar sub 100 ohmi , dar probabil cu rezistente se aduce la 600-1000 ohmi pentru iesire linie. deci dupa "adaptare" poti folosi cablu lung de zeci de metri , si chiar cu capacitate pF/m mai mare ca nu mai are efect atat de mare . un cablu bun are 50-70 pF/m De exemplu in cazul unei doze active poti sa pui cablu ieftin , cablul nu mai influenteaza atata.deoarece bufferul preampului adaptor are impedanta mica de iesire . A se vedea problema dozelor piezo , daca nu ai adaptor de impedanta nu mai suna ca lumea .Doza piezo are impedanta practic infinita , enorm de mare , buferul si adaptorul trebuie montat cat mai aproape de doza , pana si lungimea cablului doza-adaptor este foarte critica . A treia problemma este cu banda de frecventa , un cablu de banda larga va functiona bine si in gama ingusta a chitarei , un cablu cu banda ingusta facut doar ptr chitara nu functioneaz bine cu alt instrument , sau cu microfon , Am pus linkul cu specificatiile ptr un cablu de chitara , a mai multor cable "vestite" a celor mai cunoscute si recunoscute firme din lume. A se studia daca va intereseaza intr-adevar problema .Atentie sunt mai mulkte linkuri si articole toate despre cablu de chitara si instrument.
Guest mibu Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 (edited) arpi, draga, am senzatia ca incepi sa devii penibil... scuze, dar nu vad rostul sa te incapatanezi in chestiunea asta. tu o tii tare pe-a ta, cu masuratorile si teoria, pe cand practica e cu totul alta. daca ai fi citit cu atentie articolul lui Mark (cu care sunt, de altfel, in contact de o buna vreme...), ti-ai fi dat usor seama de lucrul acesta! cateva atentionari (poate intelegi odata despre ce vorbim noi aici...): - discutia se poarte despre cable foarte bune (nu neaparat Laboga)! nu despre chitare diferite, nu despre timbrul caracteristic fiecarei chitare, despre nimic altceva! - tu ai introdus in ecuatie (cu o gratie desavarsita...) o gramada de parametrii ce contribuie fiecare in parte la TON - insa este evident ca tu nu esti constient de acest lucru! spre exemplu, vorbesti de "adaptare" - ti-am explicat ca orice buffer are o anumita caracteristica particulara. ele nu sunt perfect transparente - fiecare contribuie intr-un fel sau altul la TON. de aceea nu este relevanta introducerea acestui parametru in discutia despre cable foarte bune! pe de alta parte, chiar dupa un buffer, exista o diferenta audibila intre un cablu foarte bun si unul mai prost! daca ai fi avut acces la asemenea cable, ti-ai fi dat seama de asta, cu siguranta. - site-ul lui lavaman l-am recomandat cu mult timp in urma, intr-o alta discutie de-aici despre cable foarte bune. sunt articole foarte bune, insa chiar Mark spune ca trebuie incercate cablele, dincolo de orice date tehnice. insa tu vad ca treci foarte repede peste concluziile testelor lui (nepermis de repede, as zice...) si spui doar ca "se vede filtrul trece banda". pai si? ce inseamna asta? nu inseamna ca ele influenteaza sunetul in moduri diferite? nu despre asta vorbeam aici?... - in aceasta idee, testul (pe care-l tot repeti obsesiv aici) este total neinteresant, cel putin pentru tema acestor discutii. - cablele Laboga sunt nou aparute pe piata. nu aveau cum sa apara in testul lui Mark. i-am spus de ele, si probabil ca o sa le testeze si el in curand. dar asta nu-i de relevanta pentru subiect... in concluzie, hai sa nu mai polemizam aiurea pe tema asta! eu cred ca a inteles toata lumea punctul tau de vedere, dupa cum l-a inteles si pe-al meu (si al celor ca Mark). hai sa-i lasam si pe ceilalti sa spuna ceva (mai ales cei care au posibilitatea sa puna mana pe asemenea cable foarte bune si sa le compare cu altele medii sau chiar proaste. ok? Edited October 12, 2006 by mibu
karpi Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 nu am cautat cablul Laboga sau alt cablu pur si simplu am dat pe un link si m-am uitat ce e pe acolo . Am pus linkul la Martin Colloms ,ca sa nu mai fie discutii , sunt date masurata in laboratoare de specialitate , si confirma exact masuratorile mele.Si este tratat pe larg problema unui cavblu de chitara.Luand pas cu pas jargonul. Un cablu se comporta ca si un filtru trece banda in cazul neadaptari . Un bufer este un bufer , impedanta mare de intrare si impedanta mica de iesire . Cum nu te pricepi la electronica nu sti ce este un bufer asa ca tu crezi despre ele ce vrei . Dat fiind circuitul specific al unui bufer nu prea are efect asupra tonului , sa zicem ca este transparent , folosind jargonul . Mai am linkuri dar sunt high-tech si necesita cunostinte vaste pentru a intelege despre ce este vorba . In linkul de la Martin Colloms sunt referinte comerciale pentru consumatori si nu se expilca prea multe doar ca echipa de testare una din cele mai serioase din lume a evaluat cutare si cutare exact pentru cei ca si tine , nu te intereseaza ce este in cutiuta doar sa sune.biine.. Tu nu vrei sa intelegi ca la chitara ta este indiferent ce cablu folosesti caci nu are ce sa sune in domeniul favorizat de cablu , doar daca ai neadaptari serioase apar asemenea diferente de la cablu la cablu . Sau asa cabluri proaste ai avut pana acuma? De cate ori te am auzit ai avut perfect acelasi ton la chitara , rackul nu l-am auzit, poate l-ai terminat , ca am auzit ca nu esti multumit de 2x20W ptr scena , si cauti alta combinatie .Pana nu ai pe ce sa redai degeaba schimbi cablurile. Prima data ati trebuie statii bune cu headroom mare . Cu 18W nu vei avea ton pe scena.Si atuncea ce folos restul. Iar cu masuratul . nu am incotro pe sculele mele nu se simte nici o diferenta , totul este adaptat cum scrie la carte si nu am nici defazaje pe busuri , pot sa leg in serie si paralel cate efecte vreau fara a altera nici un canal .Efectiv nu am scula atat de proasta ca sa pot auzi vre-o diferenta si atuncea mi-am zis ca trebe sa fie ,nu ? si am masurat direct cu chitara +cablu + intrare direct in PC placa de sunet ca sa am impedanta mai mica , asa am reusit sa mai stric calitatea .Si a iesit graful postat mai sus .Unde se vede efectul cablului mai lung asupra mediilor .Masurat exact cum se masoara profi pentru veificarea rezonantei doza+cablu. Ti am mai spus eu trebuie sa am control perfect asupra impedantei si a sunetului , nu un singur ton cum ai tu .Am mai multe chitare si trebuie sa sune fiecare in banda ei de frecvente bine cu scula ca a ta nu se poate realiza.Dar asta-i alegerea ta.Nici nu stiu ce vrei sa faci cu instalatia ta , am inteles doar ca cauti tonul , altceva nu stiu schimbare nu am sesizat.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now