Cosu Posted June 10, 2005 Posted June 10, 2005 Vreau sa imi schimb corzile si sunt intr-o dilema. Datele problemei: Chitara Squier Stratocaster cu punte vintage tremolo Acordaj E Ce corzi sa imi iau ? Acum am .9-.42 . Citind diverse materiale am aflat ca daca am corzile ceva mai tensionate am mai mare stabilitate in panatie. Sa trec la corzi mai groase? A cantat cineva pe .8-.38? cum se comporta astea in acordaj standard?
Guest King_Diamond Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 Vreau sa imi schimb corzile si sunt intr-o dilema. Datele problemei: Chitara Squier Stratocaster cu punte vintage tremolo Acordaj E Ce corzi sa imi iau ? Acum am .9-.42 . Citind diverse materiale am aflat ca daca am corzile ceva mai tensionate am mai mare stabilitate in panatie. Sa trec la corzi mai groase? A cantat cineva pe .8-.38? cum se comporta astea in acordaj standard? <{POST_SNAPBACK}> eu am cantat si si...adica cu corzi mai tari .10 sau chiar .11 canti riffuri suparate si de obicei se recomanda celor care nu prea au treburi mari cu solourile (vezi Hetfield) ....cele de .8 sunt pt solistica ....acum personal o perioada am cantat pe .9 insa dupa ce am pus mana pe o chitara cu corzi de .8 mi-a trecut ....si eu am tot squier si am corzi de .8 pt mine sunt mai bune iar in E suna perfect ....desi cel mai mult imi place cum suna in 1/2 step down
Guest Razz Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 pe punte tremolo nu se recomanda corzi mai groade de.09-.042 deoarece au tensiunea prea mare(sar putea sa crape squieru :) ). Mai bine incearca e .08 da trebe sa-ti reglezi iara puntea si arcurile si alea alea (...) eu am cantat pe .08 sunt foarte comode , nici nu le simti ...(dar folosesc .09)
Guest strat Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 am auzit de multi chitaristi care canta cu corzi de 10 si chiar 11 si care fac si multe solouri ca slash de ex care canta pe 11. dar asta am citit si nu stiu ce foloseste el in concerte ca e f greu sa canti pe corzi de 11. eu mi as lua corzi de 10 pt ca sa fac exercitii ....si pe o alta chitara corzi de 9 pt distractie sau concerte....dar: 1. asta e parerea mea si nu stiu daca e bine 2. nu am decat o chitara momentean folosesc corzi de 9 si sunt multiumit.
Guest Pheno Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 Vezi ca nu e bine sa treci direct de pe corzi moi pe corzi tari, incearca ceva intermediar mai intai ca sa nu-ti bushesti deshtele, sia i grija ca la tehnici gen benduri alea tari sunt crima. Daca te intereseaza sa ai ton super meseriash iti recomand mai groase iar ca sa-ti faci mana la viteza de-alea subtiri.
cristi Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 vaughan canta cu 0.13 pe strat... facea si solistica si armonie si parea sa aiba o stabilitate buna in panatie.. ieseau si bend-urile destul de bine... parerea mea personala ca toate astea au mai mult legatura cu mana si nu cu tipu de corzi pe care le pui pe chitara..
LinX Posted June 11, 2005 Posted June 11, 2005 vaughan canta cu 0.13 pe strat... facea si solistica si armonie si parea sa aiba o stabilitate buna in panatie.. ieseau si bend-urile destul de bine... parerea mea personala ca toate astea au mai mult legatura cu mana si nu cu tipu de corzi pe care le pui pe chitara.. <{POST_SNAPBACK}> Corect, generalizarea conform careia corzile mai groase sunt pentru armonie si cele moi pentru soloistica e exagerata... e adevat oricum ca tensiunea scazuta in corzi nu prea ajuta la acorduri, riffuri, choppere s.a. chestii de genul asta, cum si o coarda rigida iti cam taie elanul cand vrei sa faci niste bend-uri sau vibrato-uri mai sanatoase. Multi atribuie unor zorzi mai groase un ton mai profund, mai adanc. Cateodata asa si este... incercati de ex. cei care aveti corzi de 09 sau 08 sa cantati pe mi-ul de jos o bucata (undeva dupa tasta 12 sa zicem) si pe urma incercati aceeasi fraza pe coarda de mai sus, respectand tonalitate si o sa observati diferenta. E adevarat ca Si-ul e si mai usor de "benduit", din moment ce tensiunea in aceasta coarda e mai mica (in ciuda faptului ca e putin mai groasa). Dar in primul rand e chestie de mana (degete), pentru ca degeaba pui un set de 011 daca iti rupi degetele in el. Daca preferi 009-042 pt usurinta in cantat dar ai merge pe un 010 pentru ton sau ca vrei niste corzi mai rigide, care insa ti se par prea tari, incerca un 009 - 046 care poate rezolva problema. Rigiditatea corzilor poate sa difere si in functie de producator. Referitor la intinderi (bending) si nu numai, daca actiunea este foarte lasata (distanta dintre corzi si grif) o sa fie mai greu sa faci acest lucru, din moment ce degetele o sa intre mai putin sub coarda pentru a o putea sustine. La fel in cazul unei chitari cu taste mai mici. O ultima chestie... pe unele chitari cum e Ibanez-ul cu grif Wizzard (I) gros de 17mm clar nu as pune corzi mai mari de 010.
Guest Razz Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 am auzit de multi chitaristi care canta cu corzi de 10 si chiar 11 si care fac si multe solouri ca slash de ex care canta pe 11. dar asta am citit si nu stiu ce foloseste el in concerte ca e f greu sa canti pe corzi de 11.eu mi as lua corzi de 10 pt ca sa fac exercitii ....si pe o alta chitara corzi de 9 pt distractie sau concerte....dar: 1. asta e parerea mea si nu stiu daca e bine 2. nu am decat o chitara momentean folosesc corzi de 9 si sunt multiumit. <{POST_SNAPBACK}> Slash canta 1/2 step down .....deci asta ar cam micsora tensiunea in corzi. Deci nici el nu canta cu ele in acordaj normal caci e mai incomod. Valter Popa canta pe .010 si el face si armonie si solo !! cu toate acestea uitativa la expresia lu cand face un bend parca e putin incomodat de duritatea corzilor
cearny Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 ..eu folosesc .010-.052 si sincer va spun, nu as putea sa cant cu o chitara pe care-s puse crozi extra- sau ultra-light. Dar tine de obisnuinta. s-a dat deja exemplul cu S.R.V. si eu vin cu Gary Moore care de foarte mult timp (10+ ani) canta cu Dean Markley NPS .010-.052 si nu pare sa fie deranjat. Intrebare: lungimea mai mica a grifurilor chitarelor Gibson (24.75" scale vs. 25.5" scale) influenteaza tensiunea din corzi?
Guest Sheriff Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 Da. Fiind date corzi de aceeasi grosime , acordate pentru aceeasi nota, cele mai lungi vor avea tensiune mai mare; (Cu cat vrei sa ai o nota mai inalta, cu atat strangi coarda, iar cu cat o coarda e mai lunga, nota de baza pentru o tensiune data, e mai joasa)
George Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 .10-.60 GHS. Daca le pui pe chitara, nu le mai dai jos. 60 da fermitate cand bagi riff-uri iar .10 te lasa sa faci benduri usor. Cel mai bun compromis...
Guest Sheriff Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 subscriu la parerea lui George. Cu un mic addendum: merg si alea .056 sau .054 depinde de stil si de lungimea scalei chitarei...
man1ak Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 Salut, Eu folosesc 9-46 pe un Ibanez cu floating bridge (Edge III). Groasele suna misto pe riff-uri in timp ce subtirelele sunt numa' bune de solouri. Am cantat si pe 9-42 si pe 10-(ceva). Am incercat si 8-38, dar sunt prea subtiri pentru mine (cu fret-uri jumbo risti sa faci bending fara sa vrei). Nu subscriu la parerea lui Razz in legatura cu tremolo-ul. In primul rand Squire-ul lui Cosu are vintage tremolo unde reglajele sunt mult mai simpe ca la un Floyd. In al doilea rand Floyd-urile te lasa sa-ti reglezi inaltimea bridge-ului in cel fel vrei. Daca stam de vorba de chitari de 12 lei lucrate cu patentu' poate ca se strica ceva (cel mai probabil lemnul unde se prind suruburile de tras arcu'), dar la o chitare buna nu ai asemenea riscuri. Acele suruburi intra destul de mult in lemn si nu se strica asa usor. Insa se aplica regula numaru' 1: daca si floyd alege-ti o dimensiune de corzi si stai cu ea mai mult timp. Nu e cazul lui Cosu, deci...
Elethan Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 Hmmm mi se par foarte innacesibile corzile prea groase... adica am avut de 0.10 care au venit standard pe gibson... si era infernal dupa standardele mele sa cant... cantand chitara solo, am nevoie de precizie mare si viteza, si prefer corzile de 0.08, bendurile merg mult mai usor... pe cele de 0.10 un bend de un ton mai ales la viteza maricica devenea un obstacol, asa pot sa dau lejer un ton si jumate chiar 2 fara probleme... intr-adevar, se uzeaza mult mai repede si-si pierd calitatile la fel de repede... dar asta tine de gust in fond si nu ar trebui discutat asa
dass101 Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 vaughan canta cu 0.13 pe strat... facea si solistica si armonie si parea sa aiba o stabilitate buna in panatie.. ieseau si bend-urile destul de bine... parerea mea personala ca toate astea au mai mult legatura cu mana si nu cu tipu de corzi pe care le pui pe chitara.. <{POST_SNAPBACK}> SRV avea chitara acordata cu 1 ton mai jos. Eu cint 10-52 pt ca acordez dropped D, adica mi-ul gros in re. Cu corzi standard 10-48 mi-ul gros e prea moale si falseaza cind dau tare in el. Si asa am unele probleme dar merge. Un criteriu f important pt alegerea grosimii este scala chitarii. La chitari gen Gibson cu scala 24 3/4" corzile subtiri pot fi prea moi. De asemenea, la cele 25 1/2 " gen Fender corzile groase pot fi prea tari. In legatura cu Floyd-ul, la tensiunea corzilor se adauga la bend si tesiunea arcurilor, asa ca e preferabil sa pui corzi mai subtiri. Asta e unul din principalele motive pt care eu personal nu mai am interes pt chitarile cu Floyd, in afara de faptul ca pasiunea pt metale si dive bombing mi s-a cam dus de mult Dragos
LinX Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 In legatura cu Floyd-ul, la tensiunea corzilor se adauga la bend si tesiunea arcurilor, asa ca e preferabil sa pui corzi mai subtiri. Asta e unul din principalele motive pt care eu personal nu mai am interes pt chitarile cu Floyd, in afara de faptul ca pasiunea pt metale si dive bombing mi s-a cam dus de mult Dragos <{POST_SNAPBACK}> Te contrazic. Tensiunea arcurilor nu se adauga in nici un fel tensiunii din corzi, ea doar creaza un echilibru pentru ca puntea sa stea pe pozitie. Cand intinzi corzile, la fel, chiar daca puntea se mai lasa cu ele. Ce zici tu e ca pe doua grifuri identice (ambele de 25,5'' sa zicem), aceeasi corda atinge o nota (o frecventa, un "pitch") la tensiuni diferite, ori asta nu prea se poate. Si... long live the whammy bar!!
dass101 Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 Te contrazic. Tensiunea arcurilor nu se adauga in nici un fel tensiunii din corzi, ea doar creaza un echilibru pentru ca puntea sa stea pe pozitie. Cand intinzi corzile, la fel, chiar daca puntea se mai lasa cu ele. Ce zici tu e ca pe doua grifuri identice (ambele de 25,5'' sa zicem), aceeasi corda atinge o nota (o frecventa, un "pitch") la tensiuni diferite, ori asta nu prea se poate. Si... long live the whammy bar!! <{POST_SNAPBACK}> Sincer mi-e f lene sa analizez fenomenul fizic din spatele acestei probleme dar mi se pare logic ca atunci cind intinzi coarda arcurile sa te "traga inapoi". tocmai pt ca asa cum ai spus si tu se misca puntea. mie mi se pare ca e o diferenta evidenta intre usurinta cu care faci benduri pe punte fixa si cea de la floyd. intr-adevar cind puntea e in echilibru nu e nici o diferenta de tensiune. S-ar putea de fapt ca explicatia fizica sa fie in faptul ca atunci cind se misca puntea celelalte corzi isi slabesc tensiunea, tu trebuind sa compensezi prin puterea degetelor acest dezechilibru. Promit ca imediat ce imi pun din nou corzi pe chitara cu floyd o sa experimentez si o sa ma conving cum sta treaba. Dragos
cearny Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 SRV era acordat cu un semiton mai jos. Children of Bodom erau acordati cu un ton mai jos
LinX Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 S-ar putea de fapt ca explicatia fizica sa fie in faptul ca atunci cind se misca puntea celelalte corzi isi slabesc tensiunea, tu trebuind sa compensezi prin puterea degetelor acest dezechilibru.Dragos <{POST_SNAPBACK}> Tu cand faci o intindere de un ton sa zicem trebuie sa cresti tensiunea in coarda astfel incat coarda sa ajunga la frecventa (nota) dorita. Astfel, creste si tensiunea in arcuri, care dupa cum spuneam reflecta tensiunea din corzi. Arcurile se intind si astfel scade tensiunea in toate corzile oarecum proportional (ar trebui sa fie o scadere in tensiune pe toate cele 5 corzi ramase egala cumulat cu plusul de tensiune din coarda intinsa, generat de intinderea de 1 ton). In fine, eu cam asa vad lucrurile. Acum vezi si tu cand incerci chestia asta... asigura-te ca ai cam aceleasi corzi, aceleasi taste, distanta fata de grif a corzilor etc. Si bineinteles, un plus de obiectivitate. Eu de ex aveam impresia ca din contra, deplasarea puntii ma ajuta sa fac bendul pana cand mi-am dat seama ca nu e nici un ajutor si ca trebuie sa ajung oricum cu coarda la tensiunea necesara atingerii notei propuse.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now