Guest slouhend Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Salut !!! Imi poate spune cineva kre este diferentza dintre cele 2 in ceea c priveste sunetul? Mersi mult .
pixy Posted September 10, 2006 Posted September 10, 2006 Salut !!! Imi poate spune cineva kre este diferentza dintre cele 2 in ceea c priveste sunetul? Mersi mult . unu suna mai bine si celalalt suna mai altfel
mickeyG Posted September 10, 2006 Posted September 10, 2006 hahhahaha corect Acuma serios, difera multe chestii, alea mexicane sunt dintr-un lemn mai prost si din mai multe bucati, au doze mai proaste, tunere mai proaste, bridge-uri mai proaste. Din experienta mea, dc nimeresti un fender mexi bun (adica care suna bine/are sustain unplugged) poti sa-i schimbi dozele si eventual bridge-ul si ai o chitara la nivelul alora americane
Razvan S. Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 si plus ca alea mexican suna mai ca ceaiu ca squieru meu(neschimbat nik la el)
Aleksei Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Oricum, in SUA acuma e invazie de Mexicani.. ar fi tarte ca in fabricile din SUA sa fie muncitori cu experienta din fabricile de la sud.
dgeekoo Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 (edited) U.S.A. - Corona California Mexico - Ensenada Se pare ca cele doua localitati sunt la mai putin de 250 Km. (Chiar o sa ma uit acum sa vad exact) Nu inseamna ca in fabrica din Mexico nu lucreaza destul de multi Amreicani, mai ales la controlul calitatii, si in cea din California lots of Mexicans (ca doar suntem in California, nu?) Diferentele sunt in primul rand constructive: - dimensiune neck 43mm American 42mm Mexican - nr. taste 22 American 21 Mexican - tip tremolo AmericanStyle cu doi pivoti, standard vintage cu 6 pivoti la Mexicane De fapt Mexicanele se numesc Standard Stratocasters. Americanele se mai spune ca sunt Modern Startocasters. Si dozele sunt diferite. Se mai spune ca toate subansamblele inclusiv corpurile si necku-rile sunt facute in acelasi loc dupa care sunt selectionate cele cu o "calitate" mai buna pentru Americane. Astea mie imi suna mai mult ca o justificare a diferentei mare de pret: - "original countured body" adica parca ar avea putin mai rotunjit americana - marginile grifului rotunjite manual si tastele lustruite - Americana vine cu cutie de plastic (moulded), mexicana cu husa standard (12mm foam) Zilele astea voi avea ocazia sa compar Standardul meu (Mexican) cu o Americanca de anul trecut. Daca apuc, voi posta samples. 1 la 1 voi vedea diferentele de sunet. Diferentele de lucratura le stiu. Intr-adevar se sta mai mult la o Mexicana pentru reglaje si punere la punct, mai ales daca ai luat-o prin posta si nu din magazin unde poti proba si alege din mai multe. Oricum prefer Mexicana pentru griful cu 1mm mai ingust, si pentru vibratorul classic. Nu am incercat inca o koreeana care cred ca mi-ar place poate mai mult decat americanele. Stratocaster Special Edition Lite Ash. Neckul este de 41mm, finish natural, tremolo american style, doze Seymour Duncan . S-ar putea sa-mi placa mult mai mult decat americana. Americanele deLux - asta este alta poveste roller-nut si chei sperzel blocante asta da imbunatatire. Edited October 21, 2006 by dgeekoo
StratMan Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 @dgeekoo - problema diferentelor se pune usor diferit. pentru a avea o viziune de ansamblu asupra modelelor fabricate sub sigla FENDER, trebuie avute in vedere urmatoarele elemente: in catalogul FENDER fiecare model are un nr. de cod, in functie de care se poate identifica tara in care se fabrica modelul respectiv. mai precis, nr.-ele de cod care incep cu: - 010, 011, 015 si 019 (bass), sunt fabricate in USA; - 013, 014, sunt fabricate in MEXIC; - 025, 026, 027, sunt fabricate in JAPAN. aceste elemente, corborate cu amanuntele constructive si cu PRETUL! te ghideaza catre o imagine de CALITATE a modelului respectiv. este interesant de urmarit ca preturile nu se prea intersecteaza, in fiecare tara fiind fabricate modele de un anumit standard de calitate (deci de un anumit nivel de pret), USA detinand modelele cu cel mai inalt nivel, atat de calitate cat si de pret. nici lemnele folosite si nici hardware-ul nu sunt identice pt. modelele fabricate in tari diferite chiar pentru modele aparent asemanatoare. dau un exemplu, in cazul de fata seria VINTAGE, fabricata in USA, care are un corespondent mai ieftin in seria CLASSIC, fabricata in MEXIC si care, in aparenta sunt identice, diferind doar pretul. acest pret reflecta, insa, o calitate usor de depistat in momentul in care le ai pe amandoua in fata si le compari. aceasta serie VINTAGE are si un corespondent mai scump in seria TIME MACHINE, fabricata tot in USA ( ma refer aici, in special, la modelul 1960, ale carui elemente constructive aparente se regasesc in toate cele trei serii, mai sus mentionate), in care hardware-ul este identic dar calitatea lemnelor si a calificarii mainii de lucru fac o mare diferenta, mai ales in pret. cat despre KOREA, nu stiu ca pana in prezent sa se fi fabricat oficial, in aceasta tara, vreun model cu sigla FENDER! numai de bine!
dgeekoo Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 (edited) Scuze JApOneza voiam sa spun. Cat despre diferente am luat ca linii de comparat stratocasterele comune adica: Mexic -Standard Strato versus American Strato. Acu' normal ca sunt ceva diferente de calitate dar nu asa de mari cat sa justifice diferenta de pret - cam asta doream sa spun. Diferentele sunt mai mult constructive decat de calitate. Apropo distanta intre Ensenada si Corona este de 245 Km in linie dreapta si de 200 miles pe sosea. (adica fabricile din Mexic si California) destul de aproape nu? Nu vreau sa discutam de seriile Vintage sau Time Machine, care au aparut cand s-a observat ca se cauta chitari fabricate inainte de anii 70'... mai ales de catre colectionari. Astea mi se par chiar niste serii dictate de departamentul de marketing si nu de cel de proiectare. Adica daca se cere hai sa le dam. Edited October 22, 2006 by dgeekoo
StratMan Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 draga @dgeekoo, sa stii ca, de fapt, chitarele de tip VINTAGE sunt cele mai folosite. nu prea am vazut mari chitaristi care sa cante pe serii ca Am Std, cu mici exceptii pe Deluxe (probabil pt. dozele FLS cu care era, mai de mult, echipata aceasta serie). parerea mea este ca, din considerente de marketing, seriile Am Std (actualmente American Series) se doresc a fi niste chitare populare de marca FENDER, dar, de nivel american. eu am avut ocazia sa probez si mexicane si americane si sunt de parere ca diferentele de pret se justifica iar distanta dintre Corona si Esenada mi se pare irelevanta in cazul de fata, dar, no offence!
dgeekoo Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 draga @dgeekoo, sa stii ca, de fapt, chitarele de tip VINTAGE sunt cele mai folosite. nu prea am vazut mari chitaristi care sa cante pe serii ca Am Std, cu mici exceptii pe Deluxe (probabil pt. dozele FLS cu care era, mai de mult, echipata aceasta serie). parerea mea este ca, din considerente de marketing, seriile Am Std (actualmente American Series) se doresc a fi niste chitare populare de marca FENDER, dar, de nivel american. eu am avut ocazia sa probez si mexicane si americane si sunt de parere ca diferentele de pret se justifica iar distanta dintre Corona si Esenada mi se pare irelevanta in cazul de fata, dar, no offence! ehmmm... aucm stii cum devine... "Marii chitarishti" au luat un Strato (American sau vintage) si l-au personalizat, dupa care s-au dus la custom-shop sa le faca asa cum le place lor. Daca artistul este cunoscut si imbunatatirile sunt ok s-a scos si varianta de serie sub semnatura. Adevarul ca dintre toti chitarishtii super pe care i-am vazut, dar care nu sunt in "hall of Fame" adica nu putem spune ca sunt in galeria celor cunoscuti, rar am vazut unul sa foloseasca un instrument standard. De obicei au chitari pe care le identifici foarte greu, sau instrumente standard dar "vintage" cu diferite imbunatatiri... Exceptie fac bineinteles cei care vin sa faca demo la standurile de firma. Dumnealor iau o guitara din stand si pe ea rad solourile, dupa aceea alta, etc... dar daca ii cauti in toc au o frumusete de "vintage" cu vopseaua crapata si tocita, dar cu tastele, electronicele si mecanicele in cea mai buna stare. Oricum, chestii de genul "Time Machine" mi se par strict legate de fenomenul de marketing si colectionari de kitch, un adevarat colectionar nu cumpara cu 5000$ o chitara cu vopseaua gata crapata si cu mecanicele oxidate doar ca sa arate de 30 de ani, iar pe de alta parte lemnul din ea este aproape "verde" (glumesc si exagerez bininteles ). Vezi seriile : "Relic", "Closet" si "N.O.S." - new of stock (astea mai merg dar tot nu fac banii). Si ca sa revenim "OnTopic": se cerea o comparatie de sunet intre americane si Mexicane. Parerea mea: se poate intampla ca o mexicana bine reglata (chiar cu dozele stock) sa sune mai bine decat o Americana. Da eu sunt subiectiv - ca pana la urma tonul ideal si absolut nu s-a inventat inca fiind o chestie de gust, de stil, si mai ales de backgroundu' fiecaruia (adica tonul ideal al fiecaruia s-a format undeva in creier si sta acolo ascuns fara sa poata fi reprodus nicicum, ci numai sa te apropii de el din ce in ce mai mult pe masura ce trece timpul si cresc posibilitatile)
StratMan Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 @dgeekoo-cand am vobit de comparatie intre cele americane si mexicane, sa fii convins ca m-am referit si la sunet. eu n-am intalnit niciodata vreo chitara fender mexicana sa sune mai bine decat una americana si teoretic este aproape imposibil sa se se intample asa ceva, datorita materialelor folosite. in ceea ce priveste folosirea chitarelor fender de tip am. std. n-am vazut decat vreo doi chitaristi consacrati folosindu-le si aici ma refer in primul rand la vibratorul in 2 pivoti: mike rutherford si jeff beck. in ceea ce priveste seria de time machine, sunt in mare parte de acord cu tine in ceea ce priveste modelele relic si closet classic. eu am avut ocazia sa reglez si sa probez un NOS (new old stock) si sa stii ca singura diferenta marcanta fata de vintage consta doar in lemnele folosite dar care conduc la niste "sound"-uri incredibile (la rece, dozele fiind alta diferenta) si nu este numai parerea mea. in rest numai de bine!
dgeekoo Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 se pare ca omu doar a lansat bomba (intrebarea) si a disparut. Anyway foarte interesanta discutia - numai de ar participa mai multi. Up!
Guest MrJackson Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Anyway foarte interesanta discutia - numai de ar participa mai multi. Intr-adevar foarte interesanta. O urmaresc "cu sufletu la gura" daca imi permiteti exprimarea. Dar mi se pare bine ca nu se inghesuie lumea (fiindca asa rapsund doar cei care au ceva de spus, care stiu despre ce vorbesc)
Alex_Strat69 Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Eu am American Standard si am 2 colegi care au Mexicane (Standars Series) amandoua sunt echipate cu TeX-MeX. Au un sunet foarte agresiv si gras , au output destul de mare si suna foarte bine pentru blues stil SRV. Intr-adevar la mana se simte diferenta (cred ca si diferenta dintre taste conteaza). Ca ton desi suna mai nervos alea mexicane , eu zic ca nu este la fel de versatila ca American Standard. Singura chestie care imi place la mexicana este vibratorul clasic in 6 suruburi , fata de cel in 2 de pe AM.
gicacontra Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Nu ziceti si de japoneze in topicul asta ?
StratMan Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 (edited) @red-foarte pertinente observatiile tale. intr-adevar highwayone este o combinatie fericita intre lemne destul de bune, mana de lucru americana si hardware mexican, bine lucrate (se cunoaste aici, totusi, mana de lucru calificata) si cu un excelent raport calitate/pret. celor cu buget relativ mic le-o recomand si eu cu caldura, mai ales ca se poate face oricand un upgrade la doze, care va schimba mult sunetul chitarei la cald. atrag cu aceasta ocazie atentia celor interesati, ca diferentele in ceea ce priveste chitarele electrice se constata, in primul rand, la rece. dozele, la modelele de serie, sunt dotari standard care pot induce in eroare. asa cum spunea, foarte bine, si @Alex_Strat69, sunetul la cald de mexicana standard da impresia de agresivitate dar foarte putina lume realizeaza ca este un sunet destul de brut si necizelat, cu un zgomot de fond destul de ridicat, poate mai greu de stapanit, chiar si dupa o experienta indelungata. aceleasi doze mexicane, montate pe o chitara fender americana, chiar ieftina, vor suna si mai bine. sa nu uitam ca o astfel de doza Tex Mex, exista in dotare la bridge, pe modelul custom shop Robin Trower, pe care artistul canta efectiv! in concluzie, sfatul meu este sa alegeti, in primul rand chitara electrica (impicit FENDER) dupa manevrabilitatea, comoditatea ei si dupa sunetul la rece, dar dupa o setare atenta. dozele se pot schimba ulterior, daca se considera necesar si, bineinteles, in functie de sunetul dorit. pentru ca tot s-a deschis discutia despre dozele noiseless, cu care sunt echipate anumite modele FENDER, aveti grija ca ele nu copiaza in totalitate sunetul de fender al cunoscutelor doze single coil, fiind preferate doar pentru lipsa de zgomot de fond, mai mult in studio si mai putin live. o exceptie, in acest sens, o constituie eric clapton, dar al carui sunet, in prezent, nu mai este pe gustul meu, precum era cel de pe vremea cand o folosea pe Blakie. desigur, este o chestie de gust. @gicacontra-din ceea ce am constatat in ultimii 15 ani, pot sa afirm ca FENDER-urile japoneze sunt, si ele, de o calitate superioara celor mexicane, in ultimul timp, in japonia fabricandu-se modele de gen Limited Edition, avand, dupa parerea mea, intersectie, mai mult cu calitatea americana. in final, pentru a va putea face o idee generala, luati un catalog FENDER si analizati fiecare model in parte, atat dpdv al materialelor folosite cat si dpdv al locului de fabricatie dar si al PRETULUI! sa stiti ca nimic nu este intamplator! numai de bine! Edited October 24, 2006 by StratMan
Guest MrJackson Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 mai mult in studio si mai putin live Da de ce sa prejudiciem studio-ul... daca vrei neaparat ton de strat, folosesti strat cu doze single. Punct. Daca te deranjeaza atat de tare zgomotu, un sistem d'ala de anulat hum-ul de la John Suhr. Am inteles ca e complet transparent tone-wise.
StratMan Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Da de ce sa prejudiciem studio-ul... daca vrei neaparat ton de strat, folosesti strat cu doze single. Punct. Daca te deranjeaza atat de tare zgomotu, un sistem d'ala de anulat hum-ul de la John Suhr. Am inteles ca e complet transparent tone-wise. l-ai probat? eu, unul, sunt toma necredinciosul!
Guest MrJackson Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Ma nu l-am probat, dar avand in vedere ca Mibu (care e un purist al tonului pana la urma) mi l-a prezentat, tind sa cred ca e bun de ceva
karpi Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 complectari: Strat cu sunetul legendar este cel din ani '60 . dupa era disco s-a dus dracului firma si au inceput sa construieasca tot felu de rable care sunau: de nici un fel. Am avut ocazia sa compar o noapte intreaga mai multe Strat-uri si alte tipuri de chitare . Doua Strat-uri aveau "tonul" , un Strat american din ani '60 si un reisue '62 construit in '84 MIJapan , restul, toate americane , nu sunau a Strat , forma exterioara era OK in schimb ce era in interior e jale , frezat lemnul de incap inca doua doze pe langa cea ce se vede ,,,lemne dubioase ...de altfel toate acareturile "americane" si de insemnele de luxe ( pickguard sidefiu , pe fiecare surub scria mare si tare Fender etc,,headstock ...serie...,) iar multe din doze erau cu magnet de ferita , cea ce nu se cade la un Strat .Unele mi-au placut ca si inlocuitoare de Telecaster , hehe , serios.Arata a Strat si suna ca si Tele ( americane !!) Pe Mexican Strat am cantat o singura data ptr un disc ( o luna intraga) , adus special ptr inregistrare , nou nout eu am dat jos foliile protectoare de le componente , cu garantie carnet de posesor ..serie etc...suna binisor dar nu era ce trebuie .nu avea brilianta nici pe departe , cu corzi noi noute suna sters, Dar eu am incercat doar o singura chitara , daca ai ocazia sa incerci zeci de chitare poti sa-ti alegi una ce ati place. un Strat fara TWANG si inca cu un twang cald si briliant , nu e Strat , este numai chitara "looks like Strat " asa am si eu o chit Hohner LX250G ...looks like Gibson LP .. arata perfect la fel dar e mult mai usoara si acest lucru schimba timbrul , in rest lemn ieftin de sunat suna bine sustain bun , potmetre scartaie , cheile au pasul prea dur ,,lacuita minunat ...hehe Dupa chitare "signature" si alte aiureli nu ma iau , in primul rand e o chichita de reclama , apoi vedetele au zeci de chitare , sute , canta cu unele trei piese apoi le vinde la licitatie ...indiferent cum suna. chestiunea cu American Strat , s-a mai tot discutat.Eu am gasit pe net ca : "American Strat" este doar o specificati de categorie , calitate , cum ar fi " de luxe" , si era pe larg descris ce trebuie sa aiba un Strat ca si matertial , constructie , componente ca sa intre in "categoria de American Strat" Eu o consider alta chichita publicitara , chestia cu fabrica din California (sau Florida ?) care umple lumea cu " American Strat" pare o poveste .Se fabrica unde este mai ieftin ptr firma. Strat este o chitara ce se fabrica automatizat nu prea are ce sa strice muncitorul , materialele sa fie calitative si iese chitara buna oriunde se fabrica.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now