www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare tuturor!!!

Aveam nevoie de o placa de sunet cu 8 inputuri pentru demouri si sala de repetitii si am dat peste zoom R 16 pe care l-am si comandat.

dupa ce m-am informat pe net despre ce poate sa faca ,am fost placut surprins de acest zoom.

8 inputs,phantom power,mic incorporat, metronom,efecte,sd card,usb e.t.c

Zilele trecute am inregistrat un demo cu trupa .Daca sunteti curiosi ce se poate face cu acest zoom si cum suna ascultati demoul de mai jos.

Am mixat si masterizat in cubase 5.Nu am avut monitoare asa cum ar trebui si m-am chinuit putin dar am fost multumit de ce se poate face in general cu jucaria.

Mi se pare foarte ok pentru demouri sau sa spunem imprimari decente live.

Sper sa fie de ajutor acelora care cauta asa ceva cum si eu am cautat la randul meu:)

A costat in jur de 360 euro

The road band 5master nou.mp3

  • Like 3
Posted (edited)

Eu, bade, am un ZOOM MRS-8, o variantă mai veche un pic, cu doar două intrări, numa' bună pentru home-recorderi, ca mine...

Am deschis un topic acum câteva luni când am luat-o, în care am prezentat-o un pic. Nici acum nu i-am explorat încă toate facilităţile, dar pentru strictul necesar mie e foarte faină !

 

Şi am zis de Banat deoarece şi Karpi are un ZOMM şi, dacă nu greşesc, e un R8 şi punem de-un fan-club zonal :P

 

De fapt, dacă mă gândesc bine, propoziţia "Karpi are Zoom" e un pleonasm ! :) Karpi când merge la doftoriţă şi-i pune aia stetoscopu' pă chiept, se aude "zoom-zoom....zoom-zoom " :P

 

Glumesc !

 

Serios vorbind, eu unul sunt foarte mulţumit de el. Îmi dă o oarecare independenţă de calculator pe partea de recording.

 

A ta e super-mişto pentru trupa ta, cu atâtea intrări. Apropo, unde e făcută înregistrarea ?

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Posted

:)))))).....Il salut si pe Karpi cu ocazia asta

Si eu am avut un proc de ghitara zoom acum multi ani...cred ca 20 de ani in urma daca nu ma insel:))si chiar faceau lucruri bune.

Acum ce sa spun si eu....mi-am luat un zoom si tra sa il laud:)

...am facut imprimarea acasa la Resita intr-un club unde cantam in ziua de joi.Daca aveam microfoane mai bune la tobe ar fi iesit si mai bine .

Posted (edited)

:)))))).....Il salut si pe Karpi cu ocazia asta

Si eu am avut un proc de ghitara zoom acum multi ani...cred ca 20 de ani in urma daca nu ma insel:))si chiar faceau lucruri bune.

Acum ce sa spun si eu....mi-am luat un zoom si tra sa il laud:)

...am facut imprimarea acasa la Resita intr-un club unde cantam in ziua de joi.Daca aveam microfoane mai bune la tobe ar fi iesit si mai bine .

 

Salut ..suna OK .interesanta versiune faina !..

 

/.....vezi ca in master efect are Zoom R,,, un reglaj "Dimension" /"Resonnance" se poate ca din fabrica sa fie pe default "Resonante " si pe "Off,..la R8 este in algoritmul de masterizare penultima fereastra /efect de reglaj inainte de " Total " unde ai volumul general si "noise gate "...

 

Cu acest efect si reverb din efectele de pe track cu reglaj usor al "Dimension" primesti acel spatiu ..fara sa sune prea agresiv numai cu reverb.

 

practic nu ai nevoie de PC si de program DAW ai de toate in R16 .

 

Eu am optat ptr R8 deoarece are pad de tobe asa ca sunt complet independent de PC ,apoi daca vreau tobele mai profi le fac im Cubase cu Ezdrummer sau cu Buzz ..cu sample wave si dinamice ...

 

Am intrat in aprox 30 de proiecte de piesa dar mai a de invatat /descopetit care-i cea mai buna modalitate de lucru

Un lucru super este faptul ca este si "audio sequencer" asa ca nu trebuie sa cant backtrack-urile cap coada cat tine piesa ci pe bucati "Intro - A A- B -A A - C-AA.......> - Outro ".

Un R24 era mai pofi dar nu-i foloseam posibilitatile acasa singur ,,,asa cu otzara mai mult de bibilit cu 24 de track-uri in trei sesiuni ( trei subproiecte ) am 24 track-uri si nu-i mare lucru sa iesi dintr-un "project" sa intru in alatul ca sa fac import file wave din alt sub proiect .

adica trei sesiuni a cate 8 canale ->24

 

8 canale ptr tobe->mixdown 2 trackuri de,mixdown tobe +6 trackuri ptr instrumente => mixdown apoi in ultimul proiect/ sesiune ..ai 6 canale ptr solo .

Si tot asa se pot adauga apoi oricand si percutii si alte instrumente ,,toate raman inregistrate in diferite sesiuni de cate 8 canale ,,,

 

Dar cum eu nu fac oechestra simfonica practic sunt suficiente doua sesiuni ptr un proiect unul de tobe, apoi a doua sesiune cu mixdown-ul de tobe stereo 2 canale si raman 6 canale ptr chitare ,,, ..

 

Era mai comod cu R24.aveam toate canalele intr-o sesiune ...

 

Ptr sintetizator transfer prin USB un master orientativ in Cubase si cu Korg M1 fac sintetizatoarele ,,apoi se pot face si alte tobe cu Ezdrummer ,

 

Mai trebuie sa vad de "Pattern Editor " de Zoom R8/24 sa vad cum cumpar unul nu stiu cum e cu plata online...mai vad .cu acesta pot face in Cubase pattern-uri de tobe ca e mai usor cu ditamai monitorul si cu mouse-ul decat cu butoanele de pe R8...este destul de dificil sa faci pattern-uri de 4-8 masuri caci nu vezi timeline-ul nu are copy /paste "in interiorul patternului .." trebuie fiecare timp introdus separat ,,editarea si ea este mai greoaie pe R8 decat cu un soft cu PC-ul ..etc

 

Acum ma apuc sa fac tobele la o piesa in lucru ..am tras un BT un solo doar ptr ghidaj ca sa vad unde ce tobe am nevoie

asa ca executia este doar aproximativa tras totul in 20 minute apoi vcand am tobele cant /inregistrez interpretare mai ca lumea ..

 

Am postat doar sa auziti cum suna ..

totul facut este in R8

chitarele bt-ului sunt trase doar o tura de progresia apoi se repeta cu sequencer-ul ..

soloul este onetake cum a iesit doar ptr a avea ghidaj ...la sfarsit miam dat seam aca am cantat cu gate la maxim ramas setat de la chitarel ritm ,,,asa ca unele tehnici nu ieseau ..dar nu asta conteaza...

Chitara Hohner RockWood ...

Bass Reghin

Tobele din R8 doar un singur loop ,,

 

In a doua jumatate apare un slide guitar ,,,nu-mi place tonul dar nu am mai insistat o sa-l fac cand vine vremea ..de observat ca si din spatele chitarelor distorsionate se aude clar chitara slide la 3:10 apare ,,,de observat ca nu se amesteca armonicele ..cea ce inseamna ca avem IMD foarte redus ! Nu se potriveste cu soloul doar ici colo este doar de test ..se aude si cum reglez volumul sa vad cat de incet pot sa setez si totusi sa se auda distinct ,,,

 

MASTR006.mp3

Edited by karpi
Posted

E misto R 8 tocmai pentru drum machine.Trebuie sa mai experimentez cu r 16 ca inca nu stiu sa lucrez cu softul din el.Deocamdata mi-a fost mai usor sa import trackurile in cubase ca acolo mai stiam sa butonez una alta.

Referitor la plata online:Eu am comandat de pe Senia unde primesti numar de telefon si totul a decurs telefonic.

Faina piesa ce ai tras!!!

Acum stau sa studiez ce ai scris referitor la datele tehnice ca tra sa profitam de ce poate jucaria.Thx!

Posted

Salutare tuturor!!!

Aveam nevoie de o placa de sunet cu 8 inputuri pentru demouri si sala de repetitii si am dat peste zoom R 16 pe care l-am si comandat.

dupa ce m-am informat pe net despre ce poate sa faca ,am fost placut surprins de acest zoom.

8 inputs,phantom power,mic incorporat, metronom,efecte,sd card,usb e.t.c

Zilele trecute am inregistrat un demo cu trupa .Daca sunteti curiosi ce se poate face cu acest zoom si cum suna ascultati demoul de mai jos.

Am mixat si masterizat in cubase 5.Nu am avut monitoare asa cum ar trebui si m-am chinuit putin dar am fost multumit de ce se poate face in general cu jucaria.

Mi se pare foarte ok pentru demouri sau sa spunem imprimari decente live.

Sper sa fie de ajutor acelora care cauta asa ceva cum si eu am cautat la randul meu:)

A costat in jur de 360 euro

 

Ciao Cris :) pentru o imprimare live si mie mi se pare ca suna mai mult decat decent. As fi fost curios sa aud si captarea nemixata dupa, prin cubase sau prin ce ai zis..Oricum, vad ca se merita o jucarie de asta :yay:

Posted

Ciao Cris :) pentru o imprimare live si mie mi se pare ca suna mai mult decat decent. As fi fost curios sa aud si captarea nemixata dupa, prin cubase sau prin ce ai zis..Oricum, vad ca se merita o jucarie de asta :yay:

Hello John!

Pai nemixat,masterizat e mai uscat....nu are dinamica asta.Dar am sa caut sa vad daca am salvat proiectul si postez si o imprimare bruta.

Posted

Hello John!

Pai nemixat,masterizat e mai uscat....nu are dinamica asta.Dar am sa caut sa vad daca am salvat proiectul si postez si o imprimare bruta.

Pe un track mono , de ex ptr orga ..pui balans panoramare +100 , intri in Send Effects si in loc de chorus selectezi "Delay" ,,,,reglezi Timp delay 33 ms ,Feedback la 0 , Tone la 10 , FX volume la 100 si balans la -10 ( minus zece ) ..

 

Vei avea orga pe tot "fundalul " . mai adaugi tot din insert effects careva reverb ..cat sa sune intins peste tot .

 

Chitara selectand insert effect pe track-ul chitarei poti sa o comprimi se mai pierde din prea multe inalte ..sa alegi un overdrive ,EQ ...chorus si ce efecte mai gasesti .....apoi faci "Bounce track " pe un canal liber .... asa vei avea

un track cu sound preparat in R8 ..

Asa ptr fiecare instrument deoarece nu are " insert effect:" separat ptr fiecare canal ,,,

 

Ca sa redai din atmosfera de scena /al salii ,live... ar trebui sa inregistrezi cu un " microfon de fond ,,," din fata scenei stereo ca apoi sa mixezi cu soundurile "dry" trase cu microfon in fata difului ...astfel ai avea " reverbul narural ".

Posted (edited)

Am experimentat deja mutarea canalului (bounce) si posibilitatile de sunet....nu prea imi place sunetul din procesor ma refer la distorsul pt ghitara....

Faza cu clapa suna interesant!Am sa incerc si eu.

Am avut si un condenser la tobe.Daca era mai bunicel capta roomul mai bine.Tra sa fac rost de niste micuri mai bune si sunt curios de ce o sa iasa.

Mersi Karpi!!!

Edited by chris_27
Posted (edited)

Am experimentat deja mutarea canalului (bounce) si posibilitatile de sunet....nu prea imi place sunetul din procesor ma refer la distorsul pt ghitara....

Faza cu clapa suna interesant!Am sa incerc si eu.

Am avut si un condenser la tobe.Daca era mai bunicel capta roomul mai bine.Tra sa fac rost de niste micuri mai bune si sunt curios de ce o sa iasa.

Mersi Karpi!!!

 

Sunt multe de experimentat ...

 

Ptr chitara de ex ,, alegi care algoritm doresti ...preamp=uri distorsiuni ai o lista intreaga ....

fiecare are

-"Gain" reglaj 0 - 100 .din care unele de la "clean",,pana la "distors" maxim al respectivului "preamp/amplif simulat .

-"Tone" Joase-inalte 0 - 30

-"Cabinet" ..4 tipuri patru "culori "

 

EQ 6 canale ...bas / medii /mediibas / inalte /presenta/contur fiecare +/- 12 dB ,

 

La EFX ai ":Booster "

 

In sectiunea Mod/Delay ai " Exciter" ,,,sau pui pe "Vib" reglezi adancime , timbru si mixaj effect/direct ca sa ai un "chorus/phaser " foarte subtil .....etc etc

 

Pe canal mai ai Send effect Delay sau Chorus si Reverb precum si un EQ parametric ..

 

 

 

De ex ptr piesa ta as folosi VX Combo ...sau chiar FD Combo daca vrei sunet mai deschis .. din gain reglezi usoar nivelul de distors ,,,overdrive ca sa ai ton inchegat cu o textura frumoasa,,care se potriveste cel mai bine cu restul mixului ..

,

 

Deci nu te gandii la Distors ca si ceva ce suna ca o "sonerie" sau o /druzsba ...doar controlezi armonicele exacy ca si in cazul unui amplif real ..chiar opoti sa scoti semnalul chitarei le Line Out din mixer ,,il bagi in amplif de chitara .apoi cu un microfon captezi soundul reglat cum vrei tu ce va fi re- inregistrat pe un canal liber ...adica metoda de reamp real "reamp".

 

Doua piese test R8 ..toate chitarele Strat , bass Reghin ..tobe din R8

Lizard.mp3

Alta

harley.mp3

 

 

O proba de monitorizat cu efecte pe input dar ! inregistrat doar semnalul direct (dry) al chitarei ...apoi pe playback am mutat Insert effect pe aceasta chitara in mixer .si aleg soundul care e cel mai OK ..in cazul testului-demo doar am comutat pe rand cele 30 de tipuri de ampsim ..Deci ! nu am reglat nimic ptr fiecare sound doar am cuplat pe rand diferitele simulari . fiecare se poate regla in zeci de feluri ..cea ce cere timp .ca sa integrezi cate un sound cat mai organic in mix .....

 

direct input sound.mp3

 

in BT and rhythm guit.mp3

 

poti manevra tonul /sound-ul cum vrei cu 30 de tipuri de distors /preamp fiecare cu patru sounduri prin schimbarea "cabinet -sim" ce rezulta 120 de sounduri "primare " toate reglabile pe o plaje foarte larga .Practic nenumarate sounduri ,,,

Calitatea este super !

 

Pe langa aceste formatoare de ton ,ai ai efectele ...deci mii si mii de sounduri doar sa ai rabdare ...si Tutun ,ai merge si o bere dar numai usurel ...

 

Si eu dupa cum am scris am inceput vre-o 30 de proiecte /sesiuni ( 30 piese ) si sunt in faza de cautarea soundului optim in noile conditii mult mai convenabile fata de PC si scule reale ,,,bineinteles experimentez Zoom G1 si Loopmachine impreuna cu R8 ,Deocamdata sunt la teste cu piezo atasat chitarelor e;ectrice ,,

 

Pe Stereo ...la camalul Left vine chitara direct din dozele sale pe Right chitara .din senzorul piezo.....apoi

le mixez ..pe canalul piezo pun Insert Effect ca sa scot soundul dorit ,,apoi din canalul direct al chitareii ( dozele electromagnetice ) dau culoare in plus .Asa sa am atacul specific chitarei acustice dar sa am si sustain-ul "electric" pe joase ....etc etc ..combinatii ...ies niste sounduri super !Nu panoramez ci las mixajul "mono" //dar se poate si panorama pe L si R daca este cazul .......

 

Sunt atatea sounduri ca este foarte greu sa alegi ,,,hehe

Edited by karpi
Posted

Nu suna rau dar dupa cum spunea si colegul ggg sunetul ramane la stadiul de demo ca pana la urma pentru asta sunt gandite si sculele astea.Misto demoul ce ai facut cu diferitele sounduri de chitara!

E deprimant sa ne ascultam chitarele prin direct input :)))))Si eu am inregistrat ceva crud cu chitara direct in zoom dar repede am pus ceva efecte ca nu se putea asculta:)))

Imi place piesa Harley in mod special.Faina !

Totusi cred ca daca ne conectam cu Cubase avem posibilitate mai buna sa adunam sunetul.Avem compresoare mai bune gateuri etc,etc.Azi incerc sa mai fac o imprimare live cu ceva micuri de toba mai bune.Te salut si multam !

Posted (edited)

Da . din cauza ca nu are pe fiecare intrare compresor si insert effect separat .Ptr inregistrat 8 canale ,o trupa intreaga trebuie sa lucrezi postrecording mai mult .

Careva din seria Zoom R nn are pe firecare intrare efecte separate ptr inregistrare .(cred ca R24 )

 

Ptr Tobe live ai nevoie de inca un minimixer cu vre-o 6-8 canale de pe care sa iesi cu un semnal stereo .acesta sa dea deja soundul principal ..sa aiba Gate . si Limiter , filtre ..bineinteles trebuie ceva experienta ca sa reglezi balansul intre piesele garniturii ..Asta ptr inregistrare live din concert ..Dar o idee ar fi sa nu inregistrezi , sa nu pui microfoane la Tom-Tom-uri ca apoi la mixare masterizare sa inregistrezi in studio pe canale separate breack-urile /trecerile la fel si cu Crash si Splash -urile

ca sa le poti mixa separat ..

 

Daca faci demo in studio ,tragi tobele separat pe 8 canale pe o " sesiune de tobe" pe care dupa acea le copiezi "bunce" pe canalele 9-16.Acum ramai cu celelalte 8 canale libere ptr celelalte instrumente si din toate 16 canalele mixezi un MASTER- BT ,Dupa care pe o noua sesiune BT-ul este pus pe canalele 15-16 , apoi tragi solouri, vocile si eventual instrumente de percutie ,,etc ptr care in ultima sesiune ai 14 canale libere ..

 

Treaba este ca sa nu fie nevoie de Laptop /PC la sala ..bineinteles ca acasa cu un DAW este mai comod de lucrat ai editare etc ..ai insert effect ptr fiecare canal..

 

Si live ar fi bine ca in cazul unei inregistrari sa ai metronom ptr trupa /baterist ..din R16 ..in acest caz ai BPM /masuri si poti interveni in Cubase , poti taia , copia /inlocui parti /pasaje etc ..poti sa adaugi sintetizator sau percutie din PC si alte efecte in sincronizare perfecta ....

 

 

Oricum sunt scule foarte bune ptr categoria de pret .

 

Sunt curios de noua inregistrare .

la tobe nu cred ca microfanele trebuie sa fie super calitative , alegi care suna bine pe inalte si care pe joase si le utilizezi in locul unde se potrivesc.La cinele ar trebui microfoane cu dinamica mare . ..dar ! nu prea am auzit inregistrari unde sa recunosti sunetul cinelului , sunt atat de procesate soundurile ca nu pre conteaza .

Cred ca mai mult conteaza pozitionarea microfoanelor .

 

Trebuie sa ai grije ca sa nu produci efect de "combfilter " in cazul ca doua microfoane capteaza aceiasi sursa .

Ca efectul de "combfilter " sa fie "neglijabil" trebuie sa ai diferenta de 10dB intre semnalele de la aceiasi sursa captata de cele doua microfoane .

Daca de ex. de la o sursa captezi cu un microfon de la distanta de 0,5m celalalt microfon (care are aceiasi sensibilitate si amplificat la nivel identic cu primul microfon !) trebuie sa fie postat la peste 1,5m distanta .

Adica raport de 1/3 in distanta fata de sursa .Acest lucru inseamna aprox 10 dB diferenta ( volum acustic sesizabil dublu ca si tarie , respectiv microfonul mai indepartat primeste 1/2 din taria sunetului , minus -10 dB).

Daca la microfonul mai indepartat se amplifica mai mult ( de ex chiar +10 dB fat ade microfonul de la sursa ) nu am realizat nimic cu distantarea caci ajunge iar problema aparitiei efectului de "combfilter " .

Cateodata ajuta sa inversezi faza de la intrarea sau pe canalul de microfon la unul din microfoane.

 

Ok si eu stiu doar cateva " smecherii" de care ma lovesc cand inregistrez chitara acustica , pe o scen aintreaga cu mullte microfoane deschise se apar multe probleme ..

Edited by karpi
Posted

Mi-am dat seama la chitara ca sunetul nu era chiar in ordine cand am multiplicat semnalul(am copiat trackul lasand doua trackuri de chitara pentru mai multa dinamica).A trebuit sa las unul din volume mai jos si am facut reglaj diferit.Referitor la tomuri,am lasat sa fie captate de condenser ca altfel nu aveam canale destule.Pe imprimarile live nu vreau sa fac mare hocus pocus sa adaug trackuri ulterior, ci vreau sa las imprimarea asa cum a fost in live cu bune si cu rele.

Intradevar multitrack recorderul asta isi merita banii pentru ce poate face.

Nu am reusit inca sa fac alta imprimare cu alte microfoane.Am facut inca una cu micurile mele dar nu a iesit cine stie ce pentru ca am fost cam praf cu vocea si .......:)am sa dau delete:))

Posted (edited)

Cu R8 nu am inxerxat dar cu Zoom H4 am facut inregistrari chiar pe scena in tipul cantatului suna bestial ..atat ca ar trebui cautata pozitia cea mai buna sa prinda toate instrumentele .

 

Cu algoritm de "stereo mic" cu effete de limitator de amplitudine pe intrare cu limitarea joaselor subsonice am tras la orice wattaj si suna foarte bine ..

Cu compresor nu am incercat ca nu am avut niciodata timp , repetitii sau concert pe scena sau cantare la un club nu aveam timp sa fac experiente .

 

Oricum cere ceva experienta sa-ti faci soundul dorit ,

 

Live mie-mi place sa fie tras din fata trupei ,,sa aiba soundul din sala .ca sa-mi dau seama cum am sunat ce am reglat gresit si ce sa corectez data viitoare ,..

 

De o saptamana frec o piesa si nu gasesc soundul dorit ...sau nu ma pot hotara ,,sunt prea mult posibilitati ,,,hehhe ,,,adica ce-i mult strica ...

 

Iata sample ptr chitara decalata cu 33ms si panoramata L si R , dupa aproc o masura de mono se face separarea ,,,astfel face loc basului si toblor precum si soloului instr sau voce ..

 

proba chit mono si decalat 33 ms L si R .mp3

 

Chit Hohner , ..tobe din R8 yoate efectele din R8 .

Edited by karpi
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.