www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

salutare,

 

ma poate lamuri cineva care este diferenta de TON dintre un amp pe lampi cu tube rectifier si unul cu ss? incerc sa cant blues/blues-rock/texas blues - (daca ajuta cu ceva) vreau si un amp nou - de aici si dilema : super reverb sau twin reverb ( ambele sunt modelele noi de la fender vintage reissue)?

 

mersi anticipat

Posted

Diferenta nu este atit tonala, cit tactila, decay-ul notelor fiind ceva mai lung in cazul

rectificatorului cu tub. Cu alte cuvinte, rectificatorul cu tranzistor "iarta" mai putin

tehnica deficitara. La volum mare, definitia notelor de frecventa joasa este ceva mai

slaba in cazul rectificatorului cu tub.

 

Mike Soldano ofera o explicatie mai buna.

 

Scuze, poate sînt considerat "semantics/translation nazi" sau ceva de genul acesta, dar... "rectifier" nu se traduce prin "redresor"? Eu aşa am învăţat la electronică, dar recunosc că a fost singura mea restanţă din facultate, deci nu sînt neapărat de luat pe crezămînt :)

  • Like 1
Posted

decay-ul notelor fiind ceva mai lung in cazul rectificatorului cu tub.

Fals. Attack-ul e diminuat și astfel scade contrastul dinamic, la fel ca în cazul unui compresor. Deci nu adaugă sustain ci scade dinamica.

 

PS: partea cea mai importantă din articolul lui Soldano: :D

In my opinion, all amps should have solid state rectifiers. [...] The technology is obsolete; [...] Besides that, tube rectifiers kill the headroom of an amplifier. If you want that spongy, vintage sound, there are other ways to do it.
  • Like 2
Posted

la nivel de percepție e cam același rezultat, e ca în cazul dozelor: chitariștii spun că "doxa X are mai multe joase" când de fapt are mai puține înalte.

Un lucru trebuie reținut în cazul compresoarelor, dacă tot am atins acest subiect: compresorul nu adaugă sustain! Make-up gain-ul care e aproape mereu folosit împreună cu compresorul adaugă sustain-ul.

În cazul redresoarelor pe lampă nu ai ce gain compensatoriu să adaugi, deci rezultatul final e un sunet mai comprimat și mai încet decât ar fi cu redresor modern. Cât mai încet depinde de tipul lămpilor redresoare și numărul lor. Și desigur efectul devine important când tragi ceva putere din ele, nu când ții master volume la 1/10.

  • Like 2
Posted

Vezi ca cele 2 amplificatoare au un ton complet diferit, Twin Reverbul are tonul lui cunoscut de toata lumea, Super Reverbul este derivat din schema de Tweed - Bassman. Ca idee (dupa umila mea parere), pentru cantari pe scene nu foarte mari este mai potrivit Super Reverb, Twin-ul trebuie dat tare ca sa sune bine, si cand spun tare inseamna foarte tare. Amprentele tonale iarasi sunt diferite si fac diferenta. Sfatul meu e sa le incerci pe ambele si sa iei ce iti place tie cum suna.

  • Like 1
Posted (edited)

Fals. Attack-ul e diminuat și astfel scade contrastul dinamic, la fel ca în cazul unui compresor. Deci nu adaugă sustain ci scade dinamica.

 

PS: partea cea mai importantă din articolul lui Soldano: :D

 

Atacul trece iar dupa ce incepe sa cada tensiunea scade amplificarea ...compresie de putere "globala' .

 

Daca nici atacul nu trece a e vai si amar nu amplif lucru ce apare in cazul tuburilor la capatul vietii si /sau condensator electrolitic "uscat".Cateva milisecunde tine condensatorul tensiunea .

 

In rest este cum ai spus.

Si neaparat la vol 11 ,

 

Din aceasta cauza sunt inventate distorsurile ,,,respectiv volumul general si distorsiunea din preamplif.

 

Cu redresor cu semiconductoare volumul e mai "repede".

Edited by karpi
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.