www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Sign in to follow this  
comanel

Kashtan In Ajutor La Mix/master

Recommended Posts

:)

 

Mi-a venit o idee tampita cand am plecat de la Galati martea asta, si am luat Kashtan-ul alor mei dupa mine. Uitandu-ma la making of-ul de la ultimul album Foo Fighters, in care spune clar, citez " As frontman Dave Grohl wanted a record that would capture the essence of the band's earlier work and lack the artificiality of digital recording, the group recorded in Grohl's garage in Encino, California with only analog equipment."

Bine, asta pana in post-productie, unde s-a trecut pe digital and stuff...

 

Cert e ca m-a mancat undeva, si in afara de track-ul de tobe care e un Adictive drummer standard cu niste beat-uri pre-setate, si pianul, care deh.. l-am pus de umplutura, restul e analogish analogish.

Am facut asa: Microfoanele de la amp le-am bagat intr-un mixer analog numit Sonor, made in USSR, inainte ca eu sa ma nasc. Din Sonor am dat in banda la Kashtan (pe el era o banda cu mine cand eram mic si ziceam gaga gugu.. - render as mp3 si am inceput sa inregistrez peste.

Bass-ul l-am tras cu un bass fretless diy si am pus un antares in el ca sa-mi niveleze notele.

 

Dupa ce dadeam ceva in banda - hop bagam in DAW printr-o minunata interfata Motu blablabla

De retinut ca in banda intram aproape de +3db pe Vumeter din mixer si ieseam din Kashtan aproape de -2 in daw.

Mi-a placut ce iese, si am trecut si track-ul de tobe, cu fiecare element din set in parte / take (ca si cum as fi tras cu cate un microfon per track)

Compresia am facut-o din placa de sunet, panning-ul din DAW iar stereo-imaging-ul din Izotope Ozone 5. Am folosit si un maximizer digital sa aduc track-ul din -2 in -0.2 cu dithering mbit+ de 16 bits (ca la CD master)

Hiss-ul de banda l-am eliminat cu un noise reducer pe cateva din frecvente.

 

Rezultatul il aveti mai jos. Din limitarile forumului nu va pot atasa .flac sau .wav la 192. Sper sa va faceti o idee si din mp3...

 

Va rog insist sa comentati vizavi de sound, de cum sunt dispuse instrumentele si de cum se aude la voi pe setup-ul vostru. Am vaga impresie ca ma fura camera de acasa la bass, dar ramane de auzit.

 

p.s. Acum ca ascult magaoaia pentru a nush-cata oara, am vaga impresie ca e placebo.. si ca tot ce am facut bine poate cu banda si mixerul am stricat la post procesare...

mayerish.mp3

Edited by comanel
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveai si posibilitatea de reglaj bias premagnetizare si un bias dinamic hx-pro nici nu ai idee ce puteai sa scoti de acolo ca si compresie selectiva.Eu fac asta in mod normal cu trecerea prin banda la tape delay-urile mele.Este folosita tehnica de trecere prin banda a tobelor (compresia de banda este inegalabila si nu se poate emula nici cu mama plugin-ului) de catre cei care stiu cu ce se maninca inregistrarea analogica.Cine este interesat il pot ajuta cu chestii de genul asta...

 

Comanele poate ne vedem cu ocazia asta sa facem si preul ala cu feturi... :wee: Ai demagnetizat capetele si mecanica?Ai reglat mecanica pe traseul benzii?Altfel magul nu da nici 20% din ce poate.

Edited by overdrive

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)) Eu doar l-am luat, l-am bagat in priza, am mufat un cablu cu mufa europeana si am dat bice. Ma interesez de ce si cum pot face. Am gasit niste chestii pe gugle.

 

Kashtanul are un Eq, dar l-am lasat pe 0.

 

By the way, daca mai are cineva vreun magnetofon pe acasa care sa-i mearga capul de scriere/citire ok, il cumpar pe loc. Manifest interes similar si pentru acele minunate seturi de difuzoare care vin odata cu magnetofonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este vorba de eq-ul ca si corectie generala a sunetului ce ziceam mai sus de compresie selectiva ci de ''voicing-ul'' general al inregistrarii care se poate jongla fata de optimul de bias al benzii respective.Daca ii dai mai mult bias creste nivelul de inregistrare general , iti accentueaza joasele si cresc distorsiunile pe frecvente joase , si daca scazi bias-ul iti favorizezi inaltele si distorsiunile pe inalte si de aici se obtine ''sosul'' acela de banda.Fiecare banda are optimul ei in privinta biasing-ului.Iti mai zic? :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

 

By the way, daca mai are cineva vreun magnetofon pe acasa care sa-i mearga capul de scriere/citire ok, il cumpar pe loc. Manifest interes similar si pentru acele minunate seturi de difuzoare care vin odata cu magnetofonul.

 

ai mai putea adauga inca un cap de citire si sa faci ceva de genul asta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Echoplex

schema aici:

http://www.loopers-delight.com/tools/oldechoplex/tape_echoplex_schem.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai zi-mi :)

 

Sunt numai urechi

 

Deci sa inteleg ca ar trebui scazut bias-ul ca sa obtin sos de banda.. hmm.. abia astept sa-l bibilesc. Presupun ca daca ma uit atent la capu ala de citire/scriere gasesc ceva de modificat pe acolo, nu?

Eu unul asta am inteles, ca trebuie sa modific intr-un fel nivelul de magnetizare sau intensitatea campului, corect?

 

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/audio/bias.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kashtan e cu un singur motor si cu doar doua capete si parca are 9 cmps viteza de rulare .

/un Tesla B115 , un Rostov cu viteza 19 si cu trei capete e alta viata .Bibeinteles sunt si sculkele diin west si cele Japoneze . care erau scumpe ...Rostov si Tesla poate mai gasesti ..doar ca este enornm de scumpa banda de inregistrare ..am la benzi ..forte multe ce nu le-am mai rulat de ani de zile si de pe care sare stratul "magnetic" au imbatramit materialul...Eu am folosit atat Tesla 115 cat si Rostov ca si amoplif audio multtimp pana nu am cumparat alte scule ptr auditie ca sa scot magaoaiele din camera ..

Dinamica mai redusa si distorsiunile sistemului dau un sunet specific , la asta se adauga si "tremuratul " tractiunii ..ce moduleaza sunetul asemanator pe undeva cu un chorus imbogatind tonul iar intermodulatiile dau o "plutire " sunetelor ..., frecventa curentului de premagnetizare in jur de 100KHz asigura un semnlal mult mai curat ..(.nu stiu ce frecventa are la Kashtan).

 

De simulat probabil nu-i mare lucru cu conditia sa se programeze un simulator bun .

In cazul recorderelor digitale problema vibe din conceptia noastra deoarece daca avem banda si dinamica mai larga /mare noi facem alt sound .

Ca sii iexemplul cel mai elocvent pot sa amintesc de mania "sub bass"-ului de cand cu inregistrare /redare digitale . cand numai amplifuk si difuzoarele mai sunt o problema in aceasta directie apoi au aparut si inaltele ireale si asa este format un nou sound "electronic". dar nu sculele sunt de vina ci conceptia si gustul nostru .

Tin minte cum nu-mi placeau CD-urile cu materialele de pe vinil remasterizate ..cand auzieam cinele cu sunet ireal ma enerva apoi incet m-am obisnuit ,...hehehe

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai zi-mi :)

 

Sunt numai urechi

 

Deci sa inteleg ca ar trebui scazut bias-ul ca sa obtin sos de banda.. hmm.. abia astept sa-l bibilesc. Presupun ca daca ma uit atent la capu ala de citire/scriere gasesc ceva de modificat pe acolo, nu?

Eu unul asta am inteles, ca trebuie sa modific intr-un fel nivelul de magnetizare sau intensitatea campului, corect?

 

http://hyperphysics....audio/bias.html

Mai zi-mi :)

 

Sunt numai urechi

 

Deci sa inteleg ca ar trebui scazut bias-ul ca sa obtin sos de banda.. hmm.. abia astept sa-l bibilesc. Presupun ca daca ma uit atent la capu ala de citire/scriere gasesc ceva de modificat pe acolo, nu?

Eu unul asta am inteles, ca trebuie sa modific intr-un fel nivelul de magnetizare sau intensitatea campului, corect?

 

http://hyperphysics....audio/bias.html

 

Este vorba de saturarea benzii pestre limita dinamica liniara admisa ..

 

Ptr diferite "sounduri" ar trebui o premagnetizare dinamica reglabila ,un dolby system cu plaja de sensibilitate si banda /benzi de frecventa reglabile de utilizator ca sa strici tu unde vrei ...un fel de compresor ... + (d)efectele sistemului de inregistrare analogica pe banda ..

 

Dar probabil la fel de buen sunt si "simulatoarele" digitale caci nu-i mare lkucru sa strici calitatea superioara al unui sistem sa-l degradezi la sistemul anterior cu zeci de ani .

Gandeste-te numai la pianele electrice ( electronice ) YAMAHA ( de ex dar si altii fac scule ) daca pot sa simulexze soundul de pian la perfectie se vede ca au toata tehnologia si stiinta ca sa simuleze un algoritm mult mai simplu cum ar fi comportamentul statiei pe tuburi sau cel al inregistrarilor analogice pe banda magnetica.

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comanele pentru ''nebunii'' iti trebuie macar un Rostov cu 3 capete ca sa te poti juca in voie si cu viteza si cu biasul (sau ceva mai ieftin iti iei un deck cu 3 capete pe care il treci pe viteza de 9 cm/sec-ptr asta te ajut eu si cu casete pe crom mai de calitate) .Kashtan-ul nu este cine stie ce lumina in sunet chiar daca are el si viteza de 19 cm/sec.Plus ca iti faci si tape delay...Cand ai Rostovul ma contactezi...

Edited by overdrive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-a interesat mai mult ideea aia de a sari de 0 din mixer... suprasaturare a semnalului dar fara distorsiune.

 

Nivelul hobby-ist (pentru ca e un chin imens sa tragi impecabil din prima, si pentru ca e anevoios mix-ul, ia banda, pune pe banda, scoate in Daw.. etc) nu-mi cere momentan investitii in echipament analog.

 

Ca presupun ca nu vorbiti de Rostov 105.. am gasit cateva la preturi cat de cat bunicele.. ala e ala cu 3 capete?

 

Si desi e cel mai smecher delay ever (ala pe tape) am gasit alternativa "manuala" - cu doua down-mixuri in DAW la track. Unul la volum normal si unul la volum redus. Apoi "ad-labam" se potrivesc astfel incat sa-ti iasa delay. La Daw-uri n-am probleme, ca le mananc cu paine :)

 

La ce e inainte de DAW ma scarpin in capusor.

Plus ca stau si ma intreb, poate ca un idiot daca e, dar omu cat traieste invata... ca pe mine ma intereseaza boom-ul ala de ce-i peste zero.. compresia aia naturala la low end si brightnessul ala de la high end... se scoate doar saturand banda sau exista si alte device-uri care m-ar putea ajuta?

 

Adica... e vreun device in care pot da din mixer - cu output-ul in rosu - in device-ul asta, din care sa ies la nivele sub 0 in DAW ? Vreau sa ajung intr-un final sa nu mai folosesc compresorul deloc/doar putin. Sa reusesc sa scot zidul de sunet din volume si dinamica. Si dupaia ma apuc sa pun in practica, poate castig si eu vreun grammy cu asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica eu unu' ma gandesc, ca "louder is better"... doar ca digi-u face bottleneck la nivelul 0. Ce e peste 0 e clipping digital (dinala naspa) si deobicei se evita. Pe cand atunci cand ai un utilaj care-ti da in clipping dar nu-ti distorsioneaza, presupun ca se ridica armonice, sub armonice, si orice alt termen de bunaciune al sunetului.

 

Sa-mi zica unu ca's tampit.. va rog.

 

Mai jos o varianta re-magnetofonata a unei inregistrari mai vechi. Tras din digital pe banda cu un preamp inaintea benzii, cat sa gadile vu-metrul linia aia rosie de +2-+4.. de pe banda bagat apoi in limiter (brickwall la -0.10) si un expander la mixdown (ca era parca prea mono).

metalareala (remastered).mp3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa ma intelegi mai bine, nu vreau distors, ci c.o.i. :)

Nu mă ajută absolut deloc să te înțeleg mai bine. Saturație înseamnă distorsiune armonică. Compresia e tot un fel de distorsiune a amplitudinii, și bănuiesc că tu cauți ceva la hotarul celor două, pentru că dacă ai vrea răspuns liniar nu ar avea sens exercițiul. Testicule încă n-am găsit în nici un efect.

Dacă semnalul care iese din magnetofon e prea puternic și intră în clipping interfața e absolut logic ce trebuie să faci: îi reduci amplitudinea. Ai control de volum de ieșire la Kashtan? Ai control de volum de intrare la interfață? Dacă nu, faci un divizor rezistiv (pad).

Îți sugerez Mastering Audio a lui Bob Katz dacă vrei să explorezi mai riguros domeniul și să eviți presupunerile și termenii gratuiți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar o nepotrivire de termeni din partea mea, lucru care-l regret nespus :) al dracu geometria asta :))

 

Dupa o documentatie riguroasa, revenim la discutie.

 

(edit while reading care-i treaba cu clipping-ul) - Aahaaaaa!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar o nepotrivire de termeni din partea mea, lucru care-l regret nespus :) al dracu geometria asta :))

 

Dupa o documentatie riguroasa, revenim la discutie.

 

(edit while reading care-i treaba cu clipping-ul) - Aahaaaaa!

 

 

"saturarea " se face cu un compresor multiband ...ca sa aduca a "magnetofon"..mai trebuie efectul de "tracking" ( cum se deplaseaza banda neuniform. si "tremura" de la frecventa de actionare a motoarelor de CC sau CA in functie de poli .,,etc .) ce moduleaza ,foarte subtil semnalul, in amplitudine si in frecventa .Deci cu un chorus ce are reglaje suficiente poti sa imiti efectul dat de banda +sistemul mecanic de tractiune..

 

Problema consta in cunoasterea /analiza fenomenelor apoi poti sa le "simulezi"..Fara analiza nu ai cum sa simulezi .

 

Cat despre cliping ..reglezi semnalul maxim posibil ( dupa experienta ) ce poti sa-l scoti din instrument daca canti inregistrezi live.

 

Daca faci treaba postrecording vezi VU metrele ,sau in partile periculoase verifici graficul din " edit window"" si asculti daca este deranjanta distorsiunea sau "murdareste" prea mult .

 

In primul si in primul rand trebuie sa fii sigur ca nu ai IMD pe partea de A/D si D/A altfel te joci degeaba ,dar inveti multe despre sisteme...

 

Daca ai IMD mare poti sa uiti toate experientele caci nu va suna niciodata nimic ca lumea.

 

Placa de sunet de PC inca nu am auzit fara IMD deranjant pe A/D dar nefiind facute ptr inregistrari e normal ..nu sunt mult mai bune nici placile mai "speciale" .dar totusi este o diferenta sesizabil;a....de la acestea trebuie sa treci la ceva de calitate ce nu au IMD .. ,

 

Sculele externe ar putea fi mai performante ...acestea se selecteaza cu noroc si bani multi aruncati pe fereastra..hehehe

 

Nu ai nevoie de magnetofon ca sa faci sunet distorsionat/saturat / sau cum vrei sa-i spui /...doar trebuie invatat sa utilizezi "sculele digitale "

 

 

Saturatie poti sa faci cu compresor muiltiband , si scule tip maximizer ,maxbass , gasesti descriere si explicatii in articole despre LoudnessWar .. ...fuilmultete pe IUTUB ...ti-se explica cum satureaza semnal;ul de ex . ptr reclame ...amplitudinea maxima eset aceiasi dar totu-i saturat /comprimat dinamica scazuta ..dar suna tare energic ..potio sa .auzi la reclamele TV .

Metoda similara se utiliza si in radiofonie de amatori ca sa ai energie constanta si inteligibilitate in mesajul receprionat era super comprimat /expandat ... bineinteles ca se schimba "raportul natural" /original al armonicelor ....asa ca daca utilizezi un compresor multiband ..poti modela soundul...........

 

Ptr eficientizarea lucrului se inregistreaza instrumentele "Dry" ( tu poti sa auzi "wet" pe boxe /casti de monitorizare ca sa ai atmosfrera si tuch-ul necesar pleyabilitatii ptr diferite tehnici ).

Dupa ce ai inregistrat "dry " ai insert effects si faci ce vrei cu sunetul .

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpi total de acord cu sculele digitale dar ce facem cu armonicele?Eu nu am auzit sistem de redare - inregistrare digital care sa aibe armonici in firea lor.Totul este ''pietrificat''.Chiar tu ai sarit in sus la ascultarea unui CD facut dupa un vinil si masterizat digital ca cinelele erau numai sticla si nu aveau nici un pic de caldura...Chiar numai vrea nimeni sa isi bata capul cu sunetul in starea lui pura si il jongleaza in digital transpus cu AD-DA de 3 dolari bucata?Barem nu se folosesc niste AD-DA mai in firea lor...

 

Stimabile nenea Comanele sa ne vedem sa iti dau un deck cu 3 capete sa te joci cu biasuri &stuff ca sa sesizezi diferenta fata de digital...Si nu te astepta sa ai C.O.I. de la un AD-DA de 5 dolari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa traiti sefu' mare va e pomana :)

 

Incerc sa-mi fac timp (ca e scurt si tre sa ma impart in milioane de locuri) si ne auzim.

 

Pana atunci eu continui cu citirile. Ma mai duc joi la studio sa incerc sa trag ceva doar banda, azi imi calesc urechile. Si-a facut proprietarul o pomana (tipul la care stau in chirie) si mi-a dat 12 benzi 3M... desi sunt mari sanse sa fie demagnetizate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpi total de acord cu sculele digitale dar ce facem cu armonicele?Eu nu am auzit sistem de redare - inregistrare digital care sa aibe armonici in firea lor.Totul este ''pietrificat''.Chiar tu ai sarit in sus la ascultarea unui CD facut dupa un vinil si masterizat digital ca cinelele erau numai sticla si nu aveau nici un pic de caldura...Chiar numai vrea nimeni sa isi bata capul cu sunetul in starea lui pura si il jongleaza in digital transpus cu AD-DA de 3 dolari bucata?Barem nu se folosesc niste AD-DA mai in firea lor...

 

Stimabile nenea Comanele sa ne vedem sa iti dau un deck cu 3 capete sa te joci cu biasuri &stuff ca sa sesizezi diferenta fata de digital...Si nu te astepta sa ai C.O.I. de la un AD-DA de 5 dolari...

 

Asta am spus si eu , in prima faza au aparut CD-urui remasterizate ce sunau a muzica DISCO foarte ne-naturale ...sunau groaznic dupa ce ai auzit cumn sunau trupele natural ...dar memoria ( ptr cinre a avut ocazia sa asculte natural ..hi-fi ) se sterge si incet a aparut noul sopund ..de "studio" electronic , si tot mai "loudness" ...asta e ..asta se vindea ...

 

Cat despre armonice ...cate si cum vrei doar ca trebuie sa te pricepi sau sa ai un soft /scula hardware ce are algoritm bun ..

 

Ai pitch shift acum in realtime , deci ai si harmoniser , ai si maxbass , distors /dinasmica . poti reproduce absolut totul ...dar trtebuie scule adecvate ..ceva cunostinte in domeniu ...dar !! si bun gust ....aici e totul .

 

 

ARMONICELE produse de IMD la sculele digitale sunt marea problema ,nu lipsa de armonice !!!

 

Discutia este tocmai aici ..tub/solid-state IMD-ul produs de tub ( si de FET ) este mic fata de tranzistor .

IMD produs de un lant digital ieftin si de slaba calitate are IMD mare ce face sunetul groaznic de neutilizat ptr mixare /productie intr-un DAW .

 

La ora actuala au aparut convertoare AD si DA foarte bune de calitate in DSP-uri, sunetul devine foarte bun la preturi accesibile.

 

Cel mai usor mod ptr amatori ca sa reproduca un anumit sound , soundscape , atmosfera este sa utilizeze sculele ce au produs acel efect .

 

Adica sound de blues =chitara +statie cu boxa ..."de blues" ,

 

Sound de magnetofon analogic...treci trackurile digital inregistrate printr-un magnetofon ( inregistrare -redare ) ce va fi "reamp" pe un canal din DAW.

La fel se face si cu chitara trasa clean , dar cu monitorizarea cu distoirs si efecte apoi se trece printr-un amplif cu tuburi de la a carui difuzor ,captat cu microfon adecvat , se reinregistreaza pe un canal liber in DAW .

 

Am citit multe articole reviste etc ...afara mixeristi profi nici nu vor sa auda de scule "vintage" ptr formarea tonului la inrtegistrare , Ei vor un track clean din care ei fac postrecording ce vrei ...ca nu spun cum fac si ce utilizeaza e alta treaba ..dar cu scule de sute de mii de $$$ .stiu ei ce fac.

 

Ptr noi ramane experimentarea .Dar avem tot mai mult acces la scule de calitate la preturi accesabile.

 

Oricum la masterizare conteaza cum suna "totul " nu doar un instrument .. fiecare mixerist are metodele ca sa faca sa sune bine ...suna diferit de la unul la altul dar la toti suna bine.

Tragi instrumentele background clean cat mai dinamic ..apoi la mixare pui efectele /filtrele si ce mai vrei ... instrumentul solistic sau vocea se trage cum vrei apoi se insereaza intre celelalte instrumente .avand acces la toate reglajele efectele canalelor de backing cat si a celor solo .,..poti "asezona" intre ele instrumentele ..apoi la masterizare mai pui un rand de efecte/procese ce scot caracteristica soundului final dorit ...toate aceste reglaje daca le faci bine va suna totul inchegat /plin cum vrei ...

 

Ca sa reluam ....este nevoie de o scula convertor AD de calitate...degeaba ai soundul perfect daca digitalk inttroduci IMD .!

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa traiti sefu' mare va e pomana :)

 

Incerc sa-mi fac timp (ca e scurt si tre sa ma impart in milioane de locuri) si ne auzim.

 

Pana atunci eu continui cu citirile. Ma mai duc joi la studio sa incerc sa trag ceva doar banda, azi imi calesc urechile. Si-a facut proprietarul o pomana (tipul la care stau in chirie) si mi-a dat 12 benzi 3M... desi sunt mari sanse sa fie demagnetizate...

 

Am un casetrecorder pe 4 piste cu 8 intrari si mixer ...al unui prieten ,...am vazut in takcioc mixer/recorder pe csaeta mai mare ...nu am inttrebatr de pret ca nu ma intereseaza ..

Daca gasesti un TASCAM sau ceva asemanator cu 4 sau 9 piste faci toata inregistrarile pe acestra apoi dupa mixare te duci la cineva care are scule digitala performanta si transferi totul pe CD si va suna cum vrei .

NJu poate fi foarte scump un ministudio din acesta pe caseta 50-100 Euro ..

Nu te speria caseta ...dar pe viteza cel putin 9 cmps ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Comanele sa iti dau si un demagnetizor pentru mag si sa nu pui benzile alea 3M pe mag pina nu demagnetizezi totul!!!Poti sa ai cadere de pina la 5 dB la inalte din cauza magnetizarii capului si ce e mai grav este ca daca magnetizezi banda ea va da peste cap toata rola!!!Daca nu este bine reglata mecanica poti avea o cadere la inalte de pina la 10 dB!!!Mai ai putintica rabdare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpi nu este vorba de IMD-urile convertoarelor!!!Ci de armonicile primare pe care AD-ul nu reuseste sa le ''strecoare'' ca date pe linga datele sinusoidelor (asta din multiple cauze printre care vitezele mici de slew rate ale AD-urilor mai ieftine-si aici vorbim strict de audio nu de convertizoare video care desi au viteze mari de urmarire au altfel de conceptie ca si ''preluare'' a informatiei- n cadre etc...) .De aceea ne plingem ca sunetul din digital este ''tabla'' ca este ''drept''.Se stie ca sinusoida oboseste urechea umana care este avida dupa armonici nu dupa fundamentala in sine...F bune mini studiourile alea tascam dar e bine sa fie cu 3 capete nu cu 2 pentru a regla bine biasul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Comanele sa iti dau si un demagnetizor pentru mag si sa nu pui benzile alea 3M pe mag pina nu demagnetizezi totul!!!Poti sa ai cadere de pina la 5 dB la inalte din cauza magnetizarii capului si ce e mai grav este ca daca magnetizezi banda ea va da peste cap toata rola!!!Daca nu este bine reglata mecanica poti avea o cadere la inalte de pina la 10 dB!!!Mai ai putintica rabdare...

Nu cred ca are probleme cu magnetizarea ...\

Dar daca umbla sau este umblat la caopete are nevoie de o band "martor" cu inregistrare din studio .Curentulk de premagnetizare ar trebui reglat prin masurare dupa datele din cartea de service care cam greu se gaseste .

Dar daca capetele sunt pe pozitie si sunt aliniate se fac masuratori sau se fac auditii ca sa regleziu balansul intre josae si inalte .

Acest lucru este si in functie de filtrele de inregistrare /redare .daca a fost umblat si la acesta filtre e cam nasol sa le reglkezi cum au fost ele din fabrica.

In cazul a trei capete este mult mai usor deoarece ai blocuri de inregistrare si de redare separate cu filtrele separate si poti auzi in realtime cea ce actionezi asupra alinierii capetelor apoi la reglajul premagnetizarii precum si al filtrelor .

Aici as fi o problema ..filtrele inregistrare si cele de redare sa le aduci in concordanta cu curentul de premagnetizare cum au fost ele optimizate ptr anumita banda si viteza de rulare .Ptr ca sa lucrezi usor si eficient este bine sa ai un wobler de AF .dar si ceva instructiuni din cartea tehnica de service ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karpi nu este vorba de IMD-urile convertoarelor!!!Ci de armonicile primare pe care AD-ul nu reuseste sa le ''strecoare'' ca date pe linga datele sinusoidelor (asta din multiple cauze printre care vitezele mici de slew rate ale AD-urilor mai ieftine-si aici vorbim strict de audio nu de convertizoare video care desi au viteze mari de urmarire au altfel de conceptie ca si ''preluare'' a informatiei- n cadre etc...) .De aceea ne plingem ca sunetul din digital este ''tabla'' ca este ''drept''.Se stie ca sinusoida oboseste urechea umana care este avida dupa armonici nu dupa fundamentala in sine...F bune mini studiourile alea tascam dar e bine sa fie cu 3 capete nu cu 2 pentru a regla bine biasul...

 

Sa nici nu amintim de AD-uri Linear PCM ..acestea sunt doar ptr webcam ..messenger ..mesaje audio ..si eperimantari pe PC in ale inregistrarii .Nu se pot face inregistrari de calitate.

La video sunt altfel de convertoatre ,..pe 8 biti am de la TV =uri mai vechi ..cu oversampling etc ...este alta problema ..milioane de tipuri de conversii/comprimari ...

 

Convertoare AD Delta Sigma 96KHz . dar si de 192 KHz /24 bit x128 -time oversampling pe 1 bit sau pe 3 biti .. este mai mult decat avem nevoie .

 

Acum 20 de ani am facut ecou digital cu convertor AD Delta Sigma am avut in jur de 200KHz clock-ul am legat direct la decodor ( un simplu filtru TJ) suna incredibil ,si cu muzica si pe masurate..problema o aveam cu asezarea ( topologia blocului logic si al memoriilor ) ce radiau "tzepii " ce ajungeau pe intrare si pe iesire "direct " hehe .

Atunci am tot calculat si am ajuns la concluzia ca sau eu nu ma pricep si calculez gresit sau ne pacalesc astia cu CD-ul audio cu PCM .

Acum abea am gasit articole unde se adevereste ca eram foarte aproape de adevar atat cu calitatea cat si cu spatiul ocupat pe un suport de date incape de 8 x ori mai multa "muzica" cu Delta Sigma PWM fata de PCM.

 

Acest lucru inseamna ca pote "sesiza" urmari semnalul in amanuntime , macar de 8 x mai multe armonice poaste "sesiza " in banda audio fata de obisnuitul PCM .

Si PCM la 192KHZ/24bit este deja calitativ si urmareste semnalul in amanuntime ..dar are IMD mai mare decat PWM.

 

Cu 192KHz masori si semnalul audio ( practic armonice le cele mai inalte daca ele mai au vre -un efect )de 16KHz de 12 ori .fata de 2,5 ori cu 41.1KHz .Materialul important se afla maxim pana la 3,3KHz ..aceasta limita superioara eset masurata/esantionata de 58 de ori in timp iar in amplitudine este quantizata la 17M nivele .cu 24 biti. ..

 

In "padurea" de IMD se pierd acele armonice de detaliu .filtrand IMD-ul dispar de tot si armonicele amintite ..se incearca refacerea cu harmoniser ..ce suna monoton ...poate un harmoniser mai smecher cu dinamica reglabila si schimbarea "culorilor " dupa un algoritm ce urmareste semnalul util .. poate sa ne pacaleasca dar asa ceva probabil costa mult si nu merita fabricat in masa ..

Cati au nevoie de asa ceva ? 0,01% din cumparatori ?

Cu ieftinirea componentelor de calitate superioara vor aparea si sculele performante in zona de amatori...asa se intampla intotdeauna ..cu o intarziere dar apar ...doar ca intre timp sunt alte scule si mai performante la preturi intangibile ..iar noi am dori acum/NOW TIME sa le avem ....ehe ..

 

http://en.wikipedia....igma_modulation

 

Noile scule ptr uz "casnic" /de amatori sunt dotate cu asemenea convertoare AD si DA pe iesire este convertit semnalul la standardul CD audio ptr compatibilitate.

Sculele profi probabil nu convertesc in CD audio ca sa fier compatibile cu sculele de studio in care se prelucreaza mai departe materialul inregistrat /produs.

 

Adevarul este ca avem calitate prea mare si nu pre astim ce sa facem cu ea.Unii au inventat subb bass-ul si super inaltele in muzica electronica sa vedem ce o sa mai inventeze altii cu diferite idei ..

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ne adaptam urechile la sunetele de tabla? :yay: Am analizor de spectru ,generatoare de diverse tipuri de zgomote, si alte minuni cu care fac biasul ca la carte,inclusiv biasarea dinamica...

Nu ci trebuie sa inregistram si sa facem sunetele sa sune cum sune ele natural si sa nu facem sunet electronic la orice ...dar arta este arta si daca se vinde un sopund nou asta e ...daca cel care investeste da banii celuyi carer a facut ceva nou acest lucru se va raspandii ..si noi putem sa ne strigam nemultumirea de pe tusa ..hahahaaha

 

Daca ai scule ia masoara tu un mag cu trei capete si vezi ce se aude peste 12-14KHz... vezi vece minuni apar de te sperii ca sa nu mai tot o dam cu calitatea sculelor analogice.

 

Deci simplu de tot ...oscilator AF ( sinus) ----in inregistrare ----pe iesire auzi intarziat semnalul inregistrat ...uric frecventa usor incet ..vezi dupa 12-14 KHz ce minuni apar pana la limita superioara de trecere a instalatiei ..o sa fii dezamagit ....ce se aude este IMD. Si asat nmumai ptr o singura frecventa inregistrata si aceasta sinusoidala si nedistorsionata....

I-ti vine rau cand te gandesti ce se intampla cand ai o sumedenie de armonice ce patesc acest lucru ..si ele vor fi prezente in materialul inregistrat si nu se pot sterge ...aceasta o fi soundul acela bogat ?? Dare acest lucrui se intampla mai mult pe inalte care sunt mici ca si amplitudine si sunt mai mult armonicele sunetului de baza ...oricum la magurile acestea de amatori este prezent acest lucru..

 

La un mag de studio cu viteza 38 , traseu "lat" pe banda ptr fiecare canal ...etc ...premagnetizare de frecventa mare etc.. etc...este alta poveste ..

 

Sunetul de tabla il fac cei cu urechi de tabla si nu depinde de ce fel de scule utilizeaza ...hahaha

 

Indiferent pe ce scula inregistrezi trebuie sa refaci/recreezi ambientalul la mixare masterizare .

Suna plat daca nu ai ambient ....sunet fara reflexii nu exista in natura ..deci sunetul sec si clean inregistrat trebuie pus intrun ambient creat de mixerist .Daca nu a fost integistrarea facuta intr-un mediu ambient ales ptr soundul ideal.

Apoi aici intervine experienta si stiinta amplasarii micrfofoaneloir , multiple microfoane in spatiu care apoi mixate vor da soundul final ..

Daca citesti povestiri ale marilor mixeristi maestri ai mixajului ptr discuri mai afli cate ceva cum au realizat cate un sound cate un efect natural..etc etc ..Nu prea povestesc baietii cum fac si ce fac caci din asta traiesc ..secrete de familie ...

dar se mai afla cate ceva pe forumuri unde se mai lauda cate unul si povestesc patanii ..aveam cateva linkuri trrebuie sa le caut ..citeam nopti intregi ..erau distractiva dar si invatam cate ceva..

 

Cat despre reglajele premagnetizarii....am si eu tone de scule si trebuie sa recunosc ca pana la urma dupa masuratori zile intregi si inregistrari de probe etc etc ..am facut reglajul dupa ureche .Bineintele dupa multe masuratori pana m-am convins ce si cum se poate ..adica care sunt limitele .Nu am mai avut reglajul standard dar suna bine.

Oricum sculele de uz general sunt reglate ptr a functiona oriunde siu cu orice banda ( in anumite limite rezonabila ) un reglaj fin dupa auz facuta de un om cu ceva experienta este chiar bine.Asta nu inseamna ca ptr fiecare scula asemanatoare sau identica este valabil tuningul facut ...poate sa fie diferente din varii motive.

la ROSTOV multi au fost pacaliti cand s-au pus sa regleze filtrele e inregistrare si cele de redare ca sa aibe si mai multe inalte ...hehe..scadeau inaltele ..! Asta-i daca nu ai schema , nu masori si faci numai dupa "povestirile" altora.

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.