www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce Ghitara Ieftina Pentru Upgrade?


Pretenu' Omului

Recommended Posts

Mda, in lipsa de argumente e buna si agresivitatea. "Am glumit, esti prost ca nu te prinzi". Ai zis niste tampenii majore, confundand tehnica cu tonul, ti-o poate spune oricine. Cat timp sustii acelasi lucru in continuare, da, mi-am gasit omul, desi nu l-am cautat. "Vrajelile" astea sunt stiinta exacta, e problema ta daca esti ignorant. N-o sa ma faci sa-mi fie rusine ca sunt cunoscator numai pentru ca nu-ti convine tie. "Inca un geniu care vine sa ne dea lectii". Ce penibil... Mai ales ca tu personal pari sa ai nevoie. Nu te-am chemat eu pe topicul asta, nici n-am de gand sa te invat nimic, scuza-ma ca-mi permit sa-ti raspund, colega. Merci pentru pierderea de timp.

 

 

Eu nu am confundat si nu am zis nimic de nimic.Ai inteles gresit ce am scris, si ai interpretat cum ai dorit tu.

 

Nu crede ca esti singurul care ,,cunosti'' toate chestiile astea.

 

Eu nu trebuie sa-mi ,,etalez'' cunostiintele la nimeni, dar pe unii ii roade rau :D.

 

Spre deosebire de tine eu mai si cant uneori si chiar folosesc ,,stiinta'' des. Din cate vad, tu doar scrii despre ea.

 

Trust me, latra la alta poarta. (cant= frec griful)

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit, un tip pertinent. Multumesc pentru normalitate. Da, e mai usor sa faci pe durul cu "Bah, tie nu-ti trebe coil split! Mars si studiaza!", mai ales cand poate nici nu stii prea bine ce e ala, dar trebuie sa faci pe desteptul ca sa fii sanatos. Scuze pentru ca ti-am raspuns.

 

Omule, tu ai venit cu textul "Momentan ma uit la Epiphone si Ibanez". Fara model, fara nimic. Te uiti la marci, am inteles. Ti-au zis vreo 3 oameni de Vintage. Te-ai cacait, ca nu, ca tu vrei push/pull. Zici ca trebuia sa ghiceasca lumea la ce vrei tu sa te gandesti.

Ce vreau sa spun, urmarind desfasurarea discutiei, ai parut un incepator care vrea si el sa-si ia chitara si sa-i schimbe dozele doar pentru ca a vazut pe altii facand asta.

Si nu inteleg de ce simti nevoia sa te dai atotstiutor, cat timp nu esti in stare sa dai doua click-uri pe thomann dupa corp, bridge si fretboard. Iti arata acolo o gramada de modele.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ultimul meu offtopic si va las, ca am treaba.

 

Fara suparare Razvane, il cunosti pe omul asta? Stii ce-i poate pielea? Cat de priceput e la instrument si la "stiinta"?

 

 

Postul lui Gojira de deasupra mea, ilustreaza bine ,,nedumeririle'' mele.

Daca stie atatea, si tine sa ne si spuna asta, pentru ce cristos a inceput topic sa ceara sfaturi in primul rand ? In felul acesta am raspuns si eu cu impertinenta.

 

Ar trebui sa nu isi puna probleme gen ,,nu are push pull'', ,,se potriveste capacul?'', deoarece spune clar ca STIE! :lol: lucrurile acestea, si deci stie ce e mai bine pentru el, n-are nevoie de sfaturi, privind lipituri, compatibilitate tehnica intre componentele chitarei, etc. ( imi plac astia care incep topicuri in care cer sfaturi, ca ulterior sa arate la altii ce tari sunt ei si cate cunosc si ce prosti sunt restul si nimeni nu le ajunge la nivel ). Hai ca inaptul asta pleaca si el sa isi recableze niste chestii, asa prost cum poate.Salutare nea doftore :D

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

.... V100, o sa ma duc s-o iau la un test drive.

[/quote

 

V100 se încadreazã în limita banilor de care zici cã dispui, însã, dupã mine, nu este chiar genul de chitarã pe care s-o iei ca sã-i schimbi dozele. Wilkinson-urile cu care e echipatã mi se par OK . Am un SG de la Vintage.

 

În plus , ieºi ºi mai naºpa dpdv. contabil , dacã socoteºti cã mai dai 500-800 sau mai mult, pe alte 2 doze pt schimb.

Zic 2, pt cã, din experiențã, recomand perechi ºi, musai, montate de un priceput ( deci + manopera, ca tre' "citit" ºi wiringul, probabil ), cã io am schimbat acu' ceva timp doza bridge cu un Gibson B-Bucker ºi, pe lângã cã nu mã dã f. tare pe spate upgrade-ul, i-am ºi zãpãcit partea electricã ( complicații la utilizarea ambelor doze, cu switch-ul pe middle ).

 

PS : ªi nu-i necesar sã devii agresiv. Probabil ai lãsat impresia cã dai cu banii ca sã "te afli-n treabã", cumpãrând o chitara de 1500, cãreia sã-i schimbi dozele imediat...

Sau, poate cã eºti "în lovele"... Pac-pac ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Omule, tu ai venit cu textul "Momentan ma uit la Epiphone si Ibanez". Fara model, fara nimic. Te uiti la marci, am inteles. Ti-au zis vreo 3 oameni de Vintage. Te-ai cacait, ca nu, ca tu vrei push/pull. Zici ca trebuia sa ghiceasca lumea la ce vrei tu sa te gandesti.

Ce vreau sa spun, urmarind desfasurarea discutiei, ai parut un incepator care vrea si el sa-si ia chitara si sa-i schimbe dozele doar pentru ca a vazut pe altii facand asta.

Si nu inteleg de ce simti nevoia sa te dai atotstiutor, cat timp nu esti in stare sa dai doua click-uri pe thomann dupa corp, bridge si fretboard. Iti arata acolo o gramada de modele.

 

Am pus o intrebare succinta si pertinenta, am si multumit in avans pentru raspunsuri. Am schitat nevoia in linii mari, am primit ca raspuns V100, l-am luat in considerare, cantarind lucrurile, dupa cum e si normal, a propos de coil split. Conteaza ca am parut un incepator? Cu atat mai mult, asa se procedeaza cu un incepator? Departe de mine "datul atotstiutor", am raspuns doar unor oameni care m-au luat peste picior, in timp ce vorbeau prostii despre chestiuni elementare. N-am inteles niciodata trimiterea la alte resurse, chiar de catre oamenii carora le ceri direct parerea (in cazul asta Thomann), de parca nimeni nu stie de Google si de parca scopul unui forum nu e tocmai asta: deschiderea si dezvoltarea de subiecte, ca sa aiba lumea ce gasi pe Google...

[quote name='ramurel' timestamp='1310745185' post='584089']

.... V100, o sa ma duc s-o iau la un test drive.

[/quote

 

V100 se încadrează în limita banilor de care zici că dispui, însă, după mine, nu este chiar genul de chitară pe care s-o iei ca să-i schimbi dozele. Wilkinson-urile cu care e echipată mi se par OK . Am un SG de la Vintage.

 

În plus , ieşi şi mai naşpa dpdv. contabil , dacă socoteşti că mai dai 500-800 sau mai mult, pe alte 2 doze pt schimb.

Zic 2, pt că, din experienţă, recomand perechi şi, musai, montate de un priceput ( deci + manopera, ca tre' "citit" şi wiringul, probabil ), că io am schimbat acu' ceva timp doza bridge cu un Gibson B-Bucker şi, pe lângă că nu mă dă f. tare pe spate upgrade-ul, i-am şi zăpăcit partea electrică ( complicaţii la utilizarea ambelor doze, cu switch-ul pe middle ).

 

PS : Şi nu-i necesar să devii agresiv. Probabil ai lăsat impresia că dai cu banii ca să "te afli-n treabă", cumpărând o chitara de 1500, căreia să-i schimbi dozele imediat...

Sau, poate că eşti "în lovele"... Pac-pac ! ;)

 

Merci pentru parerea despre Wilkinson, incepusem sa citesc despre ele ieri, legat de V100, parerea ta coincide cu a majoritatii. Tocmai de aceea poate ca nu e cel mai bun candidat, tocmai pentru ca dozele sunt deja decente. Da, cu schimbatul dozelor se poate lasa cu probleme :). Nu cred c-am fost agresiv, cel putin fata de tonul general. Prea multe "probabiluri" si "lasari de impresii" la o intrebare simpla. Probabil ca am deja trei doze nefolosite. Cu ce schimba asta topicul, si cu ce ar fi fost mai utile sau politicoase raspunsurile? Cred ca nu nimic. Suma relativ mare e dedicata unei ghitare care sa aiba lemn, lucratura, restul hardware-ului de calitate (cat de cat). Probabil ca sunt in lovele, dar la fel de probabil e ca asta nu exclude placerea de a mesteri la instrument ca sa faca ceea ce vreau eu, poate la fe de bine ca un instrument de 3000 de lei.

 

@Razvan S: da, e clar, ramane cum am stabilit.

 

@RGC:

In sumar:

  • am intrebat frumos, pertinent, am multumit anticipat.
  • am sperat intr-un brainstorming productiv, care putea fi folosit si de altii, pe viitor; in schimb, sunt luat in ras de marii lutieri aici de fata, care in loc sa raspunda cu "marca X, modelul Y, am facut eu un upgrade cu doze marca si modelul Z si a mers sau n-a mers cum am sperat", vorbesc aberatii, ceea ce cam demonstreaza ca n-au prea facut mare lucru in materie, pentru c-ar putea sari imediat cu experienta proprie; raspunsuri dupa modelul de mai sus am primit pe alte forumuri, insa am vrut sa cer si parerea voastra, pentru ca Romania reprezinta alta piata, alte produse, alti bani, si uneori oameni care, tocmai din lipsa resurselor financiare relativ la societatile bogate, compenseaza prin initiativa, imaginatie, indemanare, know-how -- ce naiv sunt, eh?
  • am fost insultat gratuit, fara nicio provocare, iar cand zic "gratuit" ma refer la faptul ca n-am fost invatat nimic pe parcurs, ci, pur si simplu, cineva a avut chef sa se simta mai barbat pe seama "incepatorului" -- ceea ce e penibil, incepatorii au cea mai mare nevoie de ajutor, asa ca "am crezut ca esti incepator" n-are nicio scuza
  • din peste 30 de raspunsuri, doua au recomandat modele, raspunzand propriu-zis la ceea ce am intrebat eu, restul sunt insulte si replicile mele. Cu exceptia Doctor X (thanks, man). In loc de o lista de optiuni fezabile, am doua pagini de prostii inutilizabile, supozitii despre mine si atacuri la persoana. Cam ca la talk-show-urile politice romanesti, ca doar nu degeaba ne aflam unde traim.
  • n-am timp (am pierdut deja destul), nervi si dispozitie pentru chestiuni irelevante, egouri inflamate si mitocanie ("latra la alta poarta"...? Serios?). Scuze de deranj, multumesc pentru (aproape) nimic, mari succese pe ramura. Daca mai are cineva recomandari, multumesc de pe acum, voi citi raspunsurile si le voi evalua utilitatea pentru mine, daca nu, la revedere, poate pe data viitoare.

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

Ca s-au mai calmat spiritele, daca suma de bani pe care esti dispus sa o dai pe chitara poate creste, uita-te si pe la Carvin. Ai avea posibilitatea sa-ti alegi tu materiale si moduri de constructie, aspect, vopsea, etc. doar ca pretul n-ar fi de custom shop. In plus, am vazut ca sunt ale dracului de laudate.

Link to comment
Share on other sites

Ca s-au mai calmat spiritele, daca suma de bani pe care esti dispus sa o dai pe chitara poate creste, uita-te si pe la Carvin. Ai avea posibilitatea sa-ti alegi tu materiale si moduri de constructie, aspect, vopsea, etc. doar ca pretul n-ar fi de custom shop. In plus, am vazut ca sunt ale dracului de laudate.

 

Ah, da. M-am chinuit intr-o vreme sa gasesc o CT424 (care e foarte aproape de instrumentul meu ideal), dar vand "factory direct". Am gasit un dealer in UK, am renuntat pana la urma. Am inteles ca trebuie sa ai pe cineva in State care sa vina, fizic, cu ghitara, ar fi cea mai optima varianta. La ce parametri au dozele (C22J, C22B) le-as da clar o sansa, fara upgrade. Stii alta sursa pentru Carvin? Merci.

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

Pai cam asta ar fi ideea cu Carvin, sa o iei direct de la ei si sa ti-o configurezi cum vrei. Vad ca ei trimit in Italia, Belgia, Croatia, Cehia, etc. Doar ca n-au dealer in Romania. Dar e posibil sa trimita, trebuie vorbit.

Alte chitare, de data asta mai ieftioare, care arata foarte bine ca specificatii sunt Chapman. Adica eu n-am vazut alta din mahon, cu fretboard din abanos, la pretul asta. Ar trebui sa trimita si in Romania. Tot asa, trebuie vorbit.

Link to comment
Share on other sites

Pai cam asta ar fi ideea cu Carvin, sa o iei direct de la ei si sa ti-o configurezi cum vrei. Vad ca ei trimit in Italia, Belgia, Croatia, Cehia, etc. Doar ca n-au dealer in Romania. Dar e posibil sa trimita, trebuie vorbit.

Alte chitare, de data asta mai ieftioare, care arata foarte bine ca specificatii sunt Chapman. Adica eu n-am vazut alta din mahon, cu fretboard din abanos, la pretul asta. Ar trebui sa trimita si in Romania. Tot asa, trebuie vorbit.

 

Interesanta treaba cu Chapman... o sa ma interesez. Marea problema e ca trebuie totusi sa ai ghitara in mana, macar odata, altfel risti sa te alegi cu un instrument exceptional, dar care e nepotrivit pentru tine.

Link to comment
Share on other sites

Da, e si asta o chestie. Problema e ca la firmele mai cunoscute, chitarele cu corp din mahon si fretboard din abanos de exemplu, incep de la preturi mult prea mari. De-asta sunt mai accesibile firmele mai necunoscute.

 

Asa e. De aceea zic ca la artar controlul calitatii e mult mai usor de "sarit" - multe surse, lemn abundent, fata de mahon. La palisandru fata de abanos, la fel. Si asa, si la mahon poti nimeri lemn de calitate mai proasta. Sunt obsedat de lemn pentru ca acolo nu mai ai ce upgrada. Testez orice ghitara electrica fara amplificare. A propos de "jafuri", la unele sustain-ul natural, scos numai din lemn, e surprinzator de bun, uneori peste modele de top. Mi-ar place chiar o ghitara ieftina, in stare buna (grif drept, fara crapaturi etc.), second-hand cu lemn vechit, nu ma intereseaza starea lacului, la care as lucra un upgrade de electronica si nut/bridge. Vreau mahon si abanos, de data asta, tocmai pentru ca urmaresc tonul respectiv. Am niste idei :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.thomann.d...s_pariah_cr.htm ? sau alt kramer similar

 

Chestia cu sustainul e relativa, si dupa cum probabil stii,are in implicatie multi factori de la unghi al bridge-ului pana la modul in care sunt dispuse fretwireurile cand u fret a string, sau la open, ce nut ai, cum e facut,ce material, e compensat sau nu, etc, si astea sunt doar niste variabile minore, ilustrate asa rapid. Ce sa mai zic de ce tip de saddles ai, cum e taietura canalelor pe care stau corzile, ce corzi sunt, ce pana ai, cum e fixat gatul, cat de strans; practic tot raportul asta intre modul cum apesi tu si tii coarda, ce grosime are, si toata vibratia parcursa de ea de la degetul tau la bridge , cum e ea mentinuta si de alte elemente ale structurii lemnului.Din pacate, nu te poti baga in el si in fiecare chitara, sa vezi structura clara a fibrelor in locul cutare.

 

Factorul psihologic e mare, si de multe ori, nu vei reusi sa tii minte cum a sunat chitara de acum 1 ora fata de asta ce o testezi acum de exemplu.Eu nu stiu cat de tonefreak esti tu si cat de dedicat unui anume scop si cautarea unui sunet anume, dar eu as tine cont in egala masura de amplificator! si volumul la care canti. Chitara e doar o particica. Joaca incepe la volume ,,decente'' cand exista si altfel de ,,sustain'' :D

 

 

Detinand jafuri din basswood, plywood, alder si agathis, cablate toate de mine in fel si chip, pot sa iti spun ca, cumva rezoneaza unele cu anumite acordaje si corzi pe dry, sau la un anumit volum cu amp, si altfel e cand se schimba volumul amplificatorului si intra si alte variabile in joc(la unele si faptul ca am pot de 1 mega si nu 500 k fara ton sau cu ton, schimba modul acesteia de a perpetua sunetul, evident, nu pe dry ci amplificat; exista unele frecvente si vibratii preluate si perpetuate intr-un mod la o chitara fata de alta doar datorita cablajului<desi se poate si acesta sa fie un factor psihologic>.Tot ce vreau sa zic este sa tii cont si de amplificare , deoarece si aici e magie(pentru ca totusi vorbim de un instrument amplificat), nu numai de super lemnul din chitara, dar desigur inteleg ce doresti prin sustain dry, acesta este si unul din scopurile mele(cel putin imbunatatind unele mici lucruri la chitarele existente,ajuta, pana iau altceva clasificat ,,superior'' pe viitor)

 

Cred ca the biggest sustain ,,emphasizer'' care il poti obtine pe dry, este high actionul si blockul de la trem sa fie de otel(asta daca are si nu e string through)

 

As vrea si eu sincer una din mahon mai ieftina si decenta...dar nu prea am gasit, cam greu cu fondurile :((nu de altfel am jafuri, ca la alea pot modifica si schimba dupa pofta inimii, fara sa imi fie neaparat ,,mila'' si totodata imi satisfac unele nevoi perfectioniste).

Edited by Razvan S.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

.... poate modifica tonul ghitarei din degete...

 

O sã experimentezi ºi o sa realizezi numai singur asta, în timp, pt cã pari f reticent la ceea ce nu cunoºti... Grosimea penei, duritatea ei, felul cu "ataci" coarda, sunt chestii pe care, doar dacã le experimentezi singur, o sa le crezi. Nu-s pus pe dat lecții ºi nici în mãsurã, dar zic pt cã ºi eu am fost tentat la început sã nu le cred...

 

Aºa cã, nu te grabi sa pui "parafe". Multã baftã ºi sã ai pasiune !

Link to comment
Share on other sites

http://www.thomann.d...s_pariah_cr.htm ? sau alt kramer similar

 

Chestia cu sustainul e relativa, si dupa cum probabil stii,are in implicatie multi factori de la unghi al bridge-ului pana la modul in care sunt dispuse fretwireurile cand u fret a string, sau la open, ce nut ai, cum e facut,ce material, e compensat sau nu, etc, si astea sunt doar niste variabile minore, ilustrate asa rapid. Ce sa mai zic de ce tip de saddles ai, cum e taietura canalelor pe care stau corzile, ce corzi sunt, ce pana ai, cum e fixat gatul, cat de strans; practic tot raportul asta intre modul cum apesi tu si tii coarda, ce grosime are, si toata vibratia parcursa de ea de la degetul tau la bridge , cum e ea mentinuta si de alte elemente ale structurii lemnului.Din pacate, nu te poti baga in el si in fiecare chitara, sa vezi structura clara a fibrelor in locul cutare.

 

Factorul psihologic e mare, si de multe ori, nu vei reusi sa tii minte cum a sunat chitara de acum 1 ora fata de asta ce o testezi acum de exemplu.Eu nu stiu cat de tonefreak esti tu si cat de dedicat unui anume scop si cautarea unui sunet anume, dar eu as tine cont in egala masura de amplificator! si volumul la care canti. Chitara e doar o particica. Joaca incepe la volume ,,decente'' cand exista si altfel de ,,sustain'' :D

 

 

Detinand jafuri din basswood, plywood, alder si agathis, cablate toate de mine in fel si chip, pot sa iti spun ca, cumva rezoneaza unele cu anumite acordaje si corzi pe dry, sau la un anumit volum cu amp, si altfel e cand se schimba volumul amplificatorului si intra si alte variabile in joc(la unele si faptul ca am pot de 1 mega si nu 500 k fara ton sau cu ton, schimba modul acesteia de a perpetua sunetul, evident, nu pe dry ci amplificat; exista unele frecvente si vibratii preluate si perpetuate intr-un mod la o chitara fata de alta doar datorita cablajului<desi se poate si acesta sa fie un factor psihologic>.Tot ce vreau sa zic este sa tii cont si de amplificare , deoarece si aici e magie(pentru ca totusi vorbim de un instrument amplificat), nu numai de super lemnul din chitara, dar desigur inteleg ce doresti prin sustain dry, acesta este si unul din scopurile mele(cel putin imbunatatind unele mici lucruri la chitarele existente,ajuta, pana iau altceva clasificat ,,superior'' pe viitor)

 

Cred ca the biggest sustain ,,emphasizer'' care il poti obtine pe dry, este high actionul si blockul de la trem sa fie de otel(asta daca are si nu e string through)

 

As vrea si eu sincer una din mahon mai ieftina si decenta...dar nu prea am gasit, cam greu cu fondurile :((nu de altfel am jafuri, ca la alea pot modifica si schimba dupa pofta inimii, fara sa imi fie neaparat ,,mila'' si totodata imi satisfac unele nevoi perfectioniste).

 

 

De acord, toti acesti factori sunt esentiali, fara indoiala. Din pacate, singurul complet nemodificabil este lemnul in sine, de aceea ma tot agit pe baza de lemn. Cea mai buna metoda de testing non-distructiv la ora actuala (dupa stiinta mea) e asta (interferometrie holografica), nu vezi chiar fibra, dar vizualizezi vibratia si zonele moarte -- good enough. La "solid body" aplicabilitatea e probabil mai limitata. Desi nu stiu cati avem lasere acasa :). Desigur, ai dreptate, distractia adevarata incepe dupa ce apesi "ON" pe amplificator, de acolo incolo e raiul oricarui tweaker. Atata ca urasc sa ma apuc de compensat electronic deficientele lemnului, carora nu mai am ce sa le fac, de unde frustrarea si atentia sporita la lemn.

 

N-am destula experienta cu trem-uri high-end ca sa ma pronunt. La copii de Strat-uri, primul lucru convertesc floating bridge in fix, si gasesc ca sustainul natural se modifica semnificativ, odata cu transmiterea mai buna a vibratiei in lemn. Daca e sa aleg, prefer string-through.

 

Sunt convins ca unele dintre "jafurile" alea suna mortal, fara discutie, cel putin in comparatie cu unele ghitare noi, probabil de trei-patru ori mai scumpe, care-ti scot ochii cu lacuri si binding sub care se ascunde, vorba Doctorului X, "o lopata de placaj" (buna, o s-o tin minte). A propos de mahon, am cautat neprelucrat in Romania, dar nu prea importa nimeni brut. Vreau sa sculptez un corp, single-cut, a la Les Paul, pentru ca e foarte scump de la Warmoth (de exemplu). Am constatat ca <virgula> cea mai ieftina si accesibila procurare de mahon in Romania e din mobila de lemn masiv second-hand, daca ai norocul sa gasesti asa ceva de chilipir, continand parti destul de groase ca sa fie utilizabile (ma rog, asta e un proiect pur hobby, nicio graba).

 

Nu sunt un tone freak, nici un purist al analogicului, stiu doar exact ceea ce vreau sa aud, chiar daca adesea imi vine greu sa descriu. De asemenea, apreciez foarte mult la un instrument versatilitatea tonala, ma inspira sa nu raman intr-un loc, stilistic. Cel mai fericit sunt (momentan) intr-o schema HHH (la routing de Fat Strat -- full humbucker/stacked hb/stacked hb), cu 5-way switch + 1 ton comun middle+neck + 1 spin-a-split comun pe toate trei. (Arhi) Suficient de versatil, suficient de simplu ca sa nu ma pierd in variante. Plaja tonala se intinde astfel de la cel mai agresiv ton de metal (cat e posibil pe artar si fara doza activa, cu hb-ul full-size si "hot" la neck), la single-coil "twang" (ajutat de artar si atat cat poate o jumatate de hb, fata de o true single-coil, dar e foarte pasabil).

 

Merci pentru recomandare si idei.

 

O să experimentezi şi o sa realizezi numai singur asta, în timp, pt că pari f reticent la ceea ce nu cunoşti... Grosimea penei, duritatea ei, felul cu "ataci" coarda, sunt chestii pe care, doar dacă le experimentezi singur, o sa le crezi. Nu-s pus pe dat lecţii şi nici în măsură, dar zic pt că şi eu am fost tentat la început să nu le cred...

 

Aşa că, nu te grabi sa pui "parafe". Multă baftă şi să ai pasiune !

 

Fara indoiala, insa eu m-am referit la tonul instrumentului, pe care n-ai cum sa-l modifici astfel. Oricum iti schimbi tehnica de picking si orice plectru folosesti, nu poti face artarul sa sune a mahon, sau single coil a humbucker. Si, mai ales si cel mai frustrant, nu poti face un lemn care suna "intunecat" si "muddy" sa sune mellow sau crisp sau bright (scuze de engleza, imi vine mai usor asa). Chiar schimbarea dozelor cu unele high-end da rezultate suboptime pe un lemn substandard.

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

 

La copii de Strat-uri, primul lucru convertesc floating bridge in fix, si gasesc ca sustainul natural se modifica semnificativ, odata cu transmiterea mai buna a vibratiei in lemn. Daca e sa aleg, prefer string-through.

 

 

Eu cred ca asta e mai mult un mit. Personal n-am observat o imbunatatire a sustain-ului.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca asta e mai mult un mit. Personal n-am observat o imbunatatire a sustain-ului.

 

Daca folosesti metoda clasica -- blocata contragreutatea cu o piesa de lemn dur, diferenta e minora, doar acordajul e mai stabil. Personal, scot arcuri si contragreutate, fixez capatul distal al bridge-ului la corp in patru holzsuruburi (pentru o aplicare cat mai intima a metalului pe corp) cu capul ingropat in metal (e super nasol de dat gauri in alama nichelata cu bormasina la turatie mare, e prea moale), trag corzile direct prin gauri. Dezavantajul poate fi prezenta partii impletite a capatului de coarda proximal de sei. Intonatia devine mai dificila. Daca pui corzi groase (eu folosesc hibrid, adesea), devine foarte tricky treaba. Dar sustainul e mai semnificativ mai bun, iar acordajul e ultra-stabil :). Practic, traseul vibratiei e coarda -> sa ->placa metalica propriu-zisa (care, desi cu suprafata mica si grosime semnificativa, e o "membrana" care vibreaza liber desupra gaurii ramase in corp) -> lemn. O parte din vibratie se transmite direct, prin ciocanelele corzilor direct la metal. Daca placa bridge-ului ar fi mai dura (otel, cum zice Razvan S), efectul ar fi probabil si mai semnificativ (rigiditatea mai mare nu "tamponeaza" vibratia). Nu e o chestiune pe care o recomand oricui, in special datorita problemelor care pot apare la intonatie (uneori nerezolvabile decat prin modificarea discreta a pozitiei bridge-ului, si, cu o ocazie, printr-un flex trecut prin una din sei... yep, poate iesi o chestiune hardcore -- n-as face-o la un Strat original, dar poate schimba lucrurile in bine la copii mai nasoale, la care oricum scala si intonatia sunt aiurea din start).

 

Ca sa revin la topicul initial, de aceea caut o ghitara "ieftina", care sa aiba lemn bun si sa poata fi setata ca intonatie si action fara modificari de infrastructura, ca sa nu trebuiasca sa ma lupt decat cu dozele. Hai, cu coil-split-ul mai negociez cu mine insumi, sa zicem ca fac eu modificarea.

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.