www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Pretenu' Omului

Active Members
  • Posts

    60
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Romania

Pretenu' Omului's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

17

Reputation

  1. Nu știu dacã postez în categoria potrivitã, rog un admin sã mute thread-ul dacã e cazul (am încercat la "Știri", dar nu pot posta acolo). Am aflat de curând despre giggem.com, o platformã dedicatã colaborãrii între muzicieni, cu acces internațional. În noua lume globalizatã, nu se știe în ce țarã vei ajunge sã cânți în vreo trupã, plecat fiind la studii sau la muncã. Mai mult, o datã ce sunt destui muzicieni români înregistrați, platforma poate fi foarte utilã și pe plan domestic. Înregistrarea e simplã și gratis, iar site-ul oferã o serie de instrumente foarte utile pentru "networking" dedicat muzicienilor. DISCLOSURE: n-am nicio afiliere cu site-ul respectiv, dar mi se pare o idee foarte bunã (un admin poate șterge acest topic, dacã deranjeazã). Rock on! (sau Jazz on! sau Blues on! etc.)
  2. De ce se vinde? Are ceva probleme? L-ai încercat cu un DI sau multifx de chitară? Ceva poze?
  3. Ești o obrăznicătură penibilă, amice. Ai cerut un preț, ți s-a dat. Trebuia să vii cu un preț, dacă ești așa deștept. Și se pare că și vinzi scule stricate. Furate? Țepar? Plus că răspunzi condescendent la întrebări civilizate. Poate se simte un administrator și te dă afară, cu tot cu sculele astea de doi lei și atitudinea de bișnițar de neam prost.
  4. Difuzorul e Sheffield 1230, arată ca ăsta? http://img692.images...38/bandit21.jpg
  5. Să-l folosești sănătos, cred că ai făcut o alegere foarte bună. Poți oricând să mai adaugi la el un alt G3 (da, ai citit bine, sunt oameni care folosesc două în serie, dacă chiar te limitează unul singur) când se mai ieftinesc, o pedală de expresie și/sau un wah independent. Problema cu căștile e că ai nevoie de o pereche de căști bune, altfel, pe căști ordinare, de zi cu zi, mai ales cele egalizate din fabrică cu extra bass, n-are cum să se audă fabulos, pentru lipsește sau e prost redat exact midrange-ul, acolo unde se plasează chitara. Plus, sound stage-ul e prost la căști ieftine. Poți face niște preseturi speciale pentru căști (cu care mă gândesc că faci doar practică), în care folosești la sfârșitul lanțului efectele Air + Reverb +/- Exciter, și obții un sunet hi-fi (chiar dacă ușor ireal) excelent, viu, spațial, numai bun de practicat de unul singur, dar fii avertizat că există toate șansele ca presetul să nu se traducă bine în amp sau PA (vezi primul meu review). Nu știu câte preseturi poți salva pe G3, dar sigur e loc de trei preseturi pentru căști, dacă chiar vrei ceva separat. Experimentarea e cheia. Mai nou am obținut rezultate fabuloase umblând la cab-uri, e.g. punând la modelul de Matchless un model de cab Diezel 4x12 (cine s-ar fi gândit la așa ceva în lumea sculelor reale) - rezultatul e fenomenal! Nu ignora schimbarea cab-ului, schimbă radical tonul. Profită de faptul că modelling-ul permite orice aberație și experimentează, experimentează, experimentează. Totul e permis, până la urmă!
  6. Succes. Cred că G5-ul are un viitor glorios, fiind abia la început, iar pe această platforma hardware foarte promițătoare sunt convins că urmează câteva update-uri de firmware care, probabil, vor aduce lucruri în plus și vor spori ergonomia (și așa excelentă comparativ cu alte unități). And remember: nu există "cel mai bun procesor" (sau chitară sau amp sau ton), ci doar "cel mai bun pentru tine", ceea ce include calitatea, ergonomia, nivelul la care îți acoperă nevoile, prețul.
  7. Update pentru cei interesați. Am băgat G5-ul direct în mixer, în PA, cu output setat "Direct". Altă viață. Sună transparent, viu, autentic, mult mai bine decât prin amp, și mult mai aproape de cum sună în căști sau direct, dar și mai vivace, datorită spațiului fizic în care se lăfăie sunetul. Surpriza nu mai e mare de acasă (căști) -> la sală, dacă intri direct. Caveat lector: când am testat în amp am uitat un lucru esențial: să dezactivez cab-ul de la ampsim, pentru că ampliful are deja un difuzor/cabinet optimizat pentru chitară, iar două cab-uri unul după altul (virtual + real) chiar că omoară tonul. Am impresia că asta e și poziția oficială a Zoom: dacă folosești amp, setează ieșire "Combo front" sau "Stack front" (sau "Combo Poweramp", respectiv "Stack Poweramp" pentru input în fx return), plus dezactivare model cabinet din amp sim. În PA am putut vedea mult mai bine cum merge boost-ul pe tubul 12AX7: pe murdărie, hm, parcă o murdărește ceva mai tare, nu mă pot pronunța privitor la calitatea pe care o adaugă la distorsiune, prea multă gălăgie în jur, n-am avut timp de teste ca lumea. Pe clean efectul tubului e mai evident, și distorsionează mult prea repede, pe poziția 1-2 deja, și la modul foarte neașteptat și neplăcut. Se pare că trebuie să desfac unitatea și să reglez oarece potențiometre interne, dacă nu descopăr între timp că nu fac ceva bine pe undeva. Ca alte probleme: live nu ai cum să vezi dacă ai activat sau nu pedala (Z-pedala, mai bine zis) în "Bank mode", decât încercând să cânți, ceea ce nu e ideal în plină piesă. De exemplu, nu știu dacă am activat wah-ul decât încercând. Sau ținând minte cum l-am lăsat Ceea ce, de fapt, e și cazul unei pedale wah reale, dacă n-are leduri indicatoare on/off, stând bine să mă gândesc. Așadar, rămâne cum am stabilit: G5-ul e o unealtă remarcabilă, cu posibilități deosebite și rezultate potențial fantastice - dar cere muncă, și mai am de lucru până la tonurile supreme, dar auzindu-l cum sună direct îmi e clar că tonurile respective sunt acolo, și deloc departe. Ține-ți cont de asta dacă vă așteptați să luați G5-ul, să-l băgați în amp și să sunați ca de studio din prima. It ain't gonna happen. Dacă doriți ceva mai "plug-and-play", mai generic și facil (ceea ce nu e rău, a nu se înțelege greșit!), nu vă recomand G5. Înainte de a da banii, testați-l.
  8. Un mic demo tras rapid, n-am răbdare să fac mai multe, există multe pe net. Improvizație în C/Am: https://soundcloud.c...ya/zoom-g5-test Înregistrat direct, via USB, în Reaper. Toate efectele sunt direct din Zoom, n-am folosit niciun plugin etc., mixul e neatins în Reaper cu excepția volumelor (dat mai încet armonia, mai tare solo-urile), niciun mastering (reverb, EQ, compresie etc.), tot ceea ce se aude e Zoom pur. Armonie: neck humbucker split (SD Jazz) + bridge humbucker (SD JB) Solo curat + murdar: neck humbucker Potențiometre chitară (volum + ton) la maximum. Corzi Ernie Ball Regular Slinky 0.010, cam vechi (prima și ultima dată când mai folosesc EB, în treacăt fie spus). Patch-uri făcute de către mine, judecate în căști (s-ar putea să aibă prea multe înalte pe alte sisteme și să vă înțepe în ureche; ajustați după gust din player). Am încercat un curat bine definit, comprimat, "de studio", și un murdar de lead (pe care am încercat să-l demonstrez făcând exces de bend-uri). Am reușit binișor, deși se mai pot aduce îmbunătățiri. Problema nu este dacă vă place sau nu tonul în sine, ci cât de autentic vi se pare, pentru a vă creea propriile tonuri. După cum ziceam, e de lucru cu G5-ul, dar rezultatele sunt foarte bune (din punctul meu de vedere, normal).
  9. Am cumpărat un Zoom G5. Ca să răspund la o solicitare pe privat și ca să-mi respect promisiunea, iată câteva cuvinte mai jos. Voi posta zilele astea un review mai structurat, cu niște înregistrări. Poate. L-am folosit numai în căști și amp (Fender Frontman 212R, în input și FX return), nu (încă) în PA, a se ține cont de asta citind cele de mai jos. Recomand cu căldură testarea înainte de cumparare, pentru că deși este o unitate excepțională, cu un UI deosebit, nu reacționează ca un modeller obișnuit, și dau ca exemplu Amplitube, cu care sunt cel mai familiar. Iar asta poate fi foarte bine sau foarte rău, depinde de ce gusturi are utilizatorul. Nu este o unitate "plug-and-play", ca să zic așa. Este extrem de responsiv la chitară (doza HB/single, vocea dozei în sine, controale de volum și ton, rezonanță), spre deosebire de alte modellere, prin care toate chitarele sună mai mult sau mai puțin la fel. Din nou, asta e bine sau rău în functie de așteptări, unii obisnuiți cu modellere nu vor avea parte de acea "constanță" (aproape) indiferent de volum si chitară. Cam toate amp sim-urile și efectele de tip distorsiune sunt dinamice, răspund diferit la volum și la atacul corzii. Tonul original se aude atât de bine, încât la un moment dat căutam un "master" de mixat semnal dry/wet ca să mai scot din dry. Care evident că nu există separat. Setările modelelor sunt cel mai adesea generice, e.g. Gain, Treble, Middle, Bass, Level (master volume) nu sunt cele de pe componenta originală pe care o modelează, deci pot apare confuzii și frustrări. De multe ori plaja de valori e foarte mare, de la 0 la 150, de exemplu, pentru Level, în loc de 1-10 ca la un amp sim "tradițional" sau ca la un amp real. Diferențe mici, de 2-5, se simt clar, ceea ce permite un control excelent al modelului, dar și intrarea rapidă în zona de sunet prost și foarte prost, astfel încât sunt convins că foarte mulți o să se vaiete că G5-ul e un modeller prost. Nu este, ci dimpotrivă. E un modeller fenomenal, dar necesită ureche, mult timp de stat pe el și stăpânire de sine (nu în sensul de dârzenie neprecupețită, ci în sensul de a nu da toate butoanele la maximum). Interfața e foarte intuitivă, ceea ce e înșelător, pentru că obținerea unui ton deosebit ia timp, tocmai pentru că setările permit orice aberație, și deoarece chitara e foarte importantă, unitatea fiind foarte transparentă, lasă caracterul tonal al chitarei să se manifeste. Printre patch-urile originale sunt unele foarte bune, dar sunt făcute cu alte chitare (evident), și se vede când le încerci pe chitara proprie, în sensul că se simte clar nevoia retușării frecvențelor. Efecte foare multe și foarte bine implementate. Modelele de wah sunt absolut decente, mai ales cel după pedala Ibanez. Încă n-am calibrat pedala din șuruburi, și ar cam trebui. Compresoare eficace, sună după cum te-ai aștepta. Noise gate de cinci stele, în special cel numit ZNR. Mega highgain și liniște totală în pauză, nu "suge" viața sunetului.Chorus-uri excelente, delay și reverb-uri extrem de variate, versatile și de calitate. Chiar dacă ai deja un amp bun, G5-ul merită fie și numai pentru efecte. Efecte mai exotice pe care le-aș putea folosi sunt un step sequencer care sună foarte bine și muzical și un sampler granular cu care am reușit să creez efectul tipic din dubstep cu chitara și pedala (nu că ăsta ar fi visul oricărui chitarist)... Senzația globală e pur și simplu de "overload" de posibilități, pe care dacă le abordezi cu prea mult entuziasm dai foarte rapid în tonuri proaste. Am creat niște patch-uri pe căști (proaste), folosind inclusiv un Exciter (de bass și înalte) și două tipuri de reverb în lanț, care sunau divin, dar transpuse în amp au sunat oribil (mult prea multe înalte, prea puține medii, chiar schimbând setarile de ieșire ale unității). Mi-au trebuit ore bune ca să încep să înțeleg ce vrea G5-ul de la mine, și abia acum pot începe adevăratul "quest for tone". M-am apucat să citesc despre diversele pedale și amplificatoare modelate în G5 și despre principii de alcătuire a rig-urilor analogice, adică abordez problema ca și cum aș lucra cu pedale fizice, ceea ce mi-a adus mult mai mult succes decât gândirea tipică din modelling. Tubul nu aduce nimic fenomenal în ton, cel puțin din ceea ce am încercat până acum, doar o ușoară senzație de atac mai abrupt, mai percusiv, dar subtilă. Plus volum, mă rog. Looper-ul e foarte ușor de folosit și, alături de mașina de ritm e foarte bun pentru practică. E de asemenea foarte bun pentru testat tonul în mix! De exemplu, trag un ritm de chitară cu un patch curat, pe tobe, și fac solo peste, auzind imediat cam cum iese în mix tonul de solo, și pot face ajustări la patch și cânta din nou, în timp ce merge looper-ul. Pentru că toți am trecut prin surpriza ca un ton mirific, de care eram foarte mândri, plin de bass și înalte, să nu se audă aproape deloc la sală printre restul instrumentelor (învățând astfel valoarea mediilor). Schimbarea bank-urilor apăsând două butoane deodată cere puțin exercițiu inițial. Ca și interfață audio USB pe computer nu l-am folosit încă. Așadar, o unitate excelentă, versatilă, extrem de solidă ca și construcție fizică, dar care cere timp! NU e un Line 6 Pocket POD sau Amplitube în care bagi chitara și scoți un ton care chiar dacă e generic e utilizabil rapid și dă o satisfacție facilă tocmai de aceea. Reglat ca lumea sună foarte aproape de o linie analogică bună, zic eu. Reglat prost sau lăsat la voia întâmplării sună mediocru sau de-a dreptul oribil. Prin reglaj se înțelege inclusiv adaptarea la mixerul sau amplificatorul final. Review-urile video chiar că nu arată esențialul, care e "feeling"-ul G5-ului, care, ca și la un lanț analogic, poate fi fenomenal sau fenomenal de frustrant. Sper să vă ajute.
  10. Soon, VERY soon... PS: cu cât mă documentez mai mult, cu atâta realizez ce bună treabă au făcut Zoom cu G5-ul.
  11. O să încerc. Îl voi testa cu siguranță, dar abia în jurul Crăciunului, cel mai devreme, din păcate.
  12. Foarte, foarte tare! Guitarshop au G5 pe stoc. Nu știu dacă citesc forumul ăsta, dar au luat o decizie excelentă să aducă Zoom. Deși, de înțeles, România e de multe ori o piață de snobi. Pe alt forum am întrebat de G5 și mi s-a răspuns că e probabil OK, dar că ar prefera oricând procesorul VOX (nota bene: persoana a răspuns fără să fi testat vreodată Zoom G5; dar vorba aia, "Fender", "VOX", dă mai bine ca "Zoom"). Bravo, GuitarShop!
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.