www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Probleme De Logica


Recommended Posts

  • Replies 393
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Se dau:

* 100 de monede aºezate în 10 grãmezi de câte 10 monede. Într-una din grãmezi monedele sunt cu ceva mai uºoare decât restul (fiecare monedã e un pic mai uºoarã decât modelul standard).

* Un cântar de bucãtãrie. (Se pune în el ce se cântãreºte ºi aratã cu un ac indicator masa...)

 

Se cere:

* Descoperiți monedele uºoare printr-o singurã cântãrire.

 

:)

Edited by Ghita B
Posted

daca imi spui cu cat sunt mai usoare monezile diferite (de ex. mai usoare cu un gram sau mai usoare cu 5%...) e simplu.

Se cantaresc impreuna 1 moneda dein prima gramada, 2 din a doua...., 10 din ultima.

In urma masuratorii se constata cu cat este mai usor grupul decat daca ar fi constituit din monezi standard si daca ar fi mai usor cu 2 grame (de exemplu) monezile mai usoare ar fi cele din grupul 2.

Daca im dai diferenta in procente sau altfel e putin mai complicat dar sunt sigur ca as gasi o ecuatie care sa fie folosita la rezolvarea problemei.

Asa cum ai formulat tu nu am gasit deocamdata nicio solutie.

Posted
Se dau:

* 2 vase: unul de 9 litri ºi unul de 4 litri.

* Apã de la robinet câtã doriți...

 

Se cere:

* Folosiți robinetul ºi cele douã vase pânã când ajungeți sã aveți 6 litri de apã în primul vas.

Cum ați fãcut?

 

9-4-4=1

9-(4-1)=6

era mai groasa daca trebuia sa ajungem sa avem 6 litri de apa in al doilea vas :)

Posted
Simplu. Umpli cel de 4l, il versi in cel de 9l, apoi apa in cel de 4l, dar pana la jumatate si versi in primul vas.

Nu sunt gradații pe vase. :) Dupã ochi nu merge.

 

 

9-4-4=1

9-(4-1)=6

era mai groasa daca trebuia sa ajungem sa avem 6 litri de apa in al doilea vas :lol:

:) Corect. :)

Guest EvilCat
Posted
aha :) de la tine eM inteleg numa ecuatia de gradu 2 :) si ...ms mult Gorel. Chiar nu stiam sa fac prob. asta

 

 

 

Pai combinarile se fac intr-a 10a :)

Guest EvilCat
Posted

Eu ii explicasem de ce nu le stie el[ ca o sa le stie in viitor, poate], am observat ca are 14 ani dinainte. :) Oricum....

 

 

Nu stiu daca a mai fost pusa insa : Un arab are 17 camile si vrea sa le lase mostenire fiilor sai. Primului vrea sa-i dea 1/2 din numar, celui de-al doilea 1/3 si celui mai mic 1/9.

Cum imparte arabul camilele astfel incat sa nu taie din ele? :)

 

 

[E tampita problema, am auzit-o si eu la scoala azi cu tot cu raspuns]

Posted
Nu stiu daca a mai fost pusa insa : Un arab are 17 camile si vrea sa le lase mostenire fiilor sai. Primului vrea sa-i dea 1/2 din numar, celui de-al doilea 1/3 si celui mai mic 1/9.

Cum imparte arabul camilele astfel incat sa nu taie din ele? :)

 

 

[E tampita problema, am auzit-o si eu la scoala azi cu tot cu raspuns]

 

9

6

2

destul de draguta problema :)

Guest EvilCat
Posted
9

6

2

destul de draguta problema :)

 

 

 

Asa e. :)

Guest szekely
Posted

Zic io una faina si usoara :) Costica de la Vega e un cavaler de renume , foarte bogat si scrupulos , el decide sa se tunda si se duce in oras la frizerie , cand ajunge in oras gaseste 2 frizerii , frizeria1 estte stralucitor de curata , fara par pe jos , si frizerul avea o freza magnifica. Frizeria2 era plina de par , si frizerul avea parul de parca si lar tunde el ... insa, el decide sa se duca la frizeria2 , De ce ?

Guest Coffee
Posted (edited)

1. Pentru ca el defapt la baza a fost un taranoi si nu a uitat de unde a plecat.

2. Tunsoarea la primul salon era extrem de scumpa, chiar si pentru el.

3. Nu-l intereseaza aspectul tunsorii pentru ca oricum isi pune casca de cavaler, vrea doar "sa-l dea jos"

Edited by Coffee
Guest szekely
Posted (edited)

nu haha :)

 

mai gandestete ca e usor :) :)

Edited by szekely

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.