vaxe Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Salut! Se pot folosi in acelasi lant de efecte si procesor si pedale? Am avut ceva discutii cum ca nu ar fi indicat sa folosesti in acelasi lant de efecte si procesor si pedale. Pun intrebarea pentru ca nu am incercat pana acum combinatia asta, dar ma batea gandul sa folosesc pedale (wah si distors) combinate cu un procesor ieftin (care nu are optiunea "send-return") pentru celelalte efecte ( chorus, delay, reverb, noise gate, eq, etc). In fine mai concret ar fi: "ch > dist (preamp lampa) > procesor > wah > amp". Ce ziceti ?
varu' maftei Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 (edited) Merge foarte bine, DACA pui wah-ul inaintea distorsului SI procesorul il folosesti pentru delay si modulatii, nu pt. altceva. Edited October 1, 2009 by varu' maftei
FiveseveN Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Am avut ceva discutii cum ca nu ar fi indicat sa folosesti in acelasi lant de efecte si procesor si pedale. Cu cine? Daca vrei sa folosesti procesorul impreuna cu un amplificator de chitara sa nu uiti sa dezactivezi simularea de cabinet. Daca amp-ul are FX loop probabil vei vrea sa pui procesorul acolo, dupa preamplificator. Si da, wah-ul inainte. In rest posibilitati ai o gramada dar cam asta e punctul de plecare. Si atentie la nivelul semnalului! Sa nu saturezi intrarea procesorului, sau cu procesorul sa nu saturezi etajul urmator (finalul amp-ului sau alt efect).
vaxe Posted October 1, 2009 Author Posted October 1, 2009 Cu cine? Daca vrei sa folosesti procesorul impreuna cu un amplificator de chitara sa nu uiti sa dezactivezi simularea de cabinet. Daca amp-ul are FX loop probabil vei vrea sa pui procesorul acolo, dupa preamplificator. Si da, wah-ul inainte. In rest posibilitati ai o gramada dar cam asta e punctul de plecare. Si atentie la nivelul semnalului! Sa nu saturezi intrarea procesorului, sau cu procesorul sa nu saturezi etajul urmator (finalul amp-ului sau alt efect). Nu inteleg ... la ce te referi mai exact cand spui nivelul semnalului? si mai ales cum aflu valorile limitelor in care trebuie sa ma incadrez? mai exact: voi fi atent dar nu am inteles clar la ce?
FiveseveN Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Nivelul semnalului adica amplitudinea sa; daca depaseste headroom-ul distorsioneaza, desigur. Din pacate nu prea exista nivel nominal cand vorbim despre efecte de chitara asa ca va trebui s-o iei empiric: daca vezi ca distorsioneaza (clipping, intr-un mod urat, nu genul de distorsiune pe care o cautam de obicei la chitara) dai volumul mai incet. Ideal e sa ai semnal puternic, pentru raport S/N mare, dar incadrat totusi in headroom-ul disponibil. Nu vreau sa te sperii sau sa insinuez ca e o problema des intalnita dar e in interesul tuturor sa evitam situatiile in care nu suna bine si nu stim de ce.
vaxe Posted October 2, 2009 Author Posted October 2, 2009 Nivelul semnalului adica amplitudinea sa; daca depaseste headroom-ul distorsioneaza, desigur. Din pacate nu prea exista nivel nominal cand vorbim despre efecte de chitara asa ca va trebui s-o iei empiric: daca vezi ca distorsioneaza (clipping, intr-un mod urat, nu genul de distorsiune pe care o cautam de obicei la chitara) dai volumul mai incet. Ideal e sa ai semnal puternic, pentru raport S/N mare, dar incadrat totusi in headroom-ul disponibil. Nu vreau sa te sperii sau sa insinuez ca e o problema des intalnita dar e in interesul tuturor sa evitam situatiile in care nu suna bine si nu stim de ce. Aha! acu` e clar! mi-era teama ca nu cumva sa bulesc procul daca bag un semnal mare in el .... Multumesc mult!
karpi Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Nu inteleg ... la ce te referi mai exact cand spui nivelul semnalului? si mai ales cum aflu valorile limitelor in care trebuie sa ma incadrez? mai exact: voi fi atent dar nu am inteles clar la ce? Da , chestiunea asta cu "efect loop"-urui sunt un fel de mixere primitive si incomplete asa ca ,nivelul ar fi de "Line-in sau Line -Out " , dar nu ai cum sa vezi fara un "VU-metru" , asa ca ASCULTI ,si din experienta reglezi si pui ce unde vrei. limita ar fi zgomotul propriu si calitatea sculelor. N-as spune "empiric " ci mai mult "intuitiv" la metoda de reglare sau "experimentala " ( haha , intuitia feminina) Dai pe "clean" , lovesti tare acord sau coarda 6 libera si asculti sa nu fie nici cea mai mica distorsiune , cand apare "crunch"-ul ai deja semnal prea mare....amplitudinea semnalului depinde si de reglajele de "TONE" deci logic si de raspunsul momentan al efectelor WAH,FLANGER ,CHORUS.PHASER , sai alte efecte care implica schimbarea in amplitudine ale unor grupuri de frecvente /armonice...etc... De obicei intrarile /iesirile efectelor mentin amplificarea la "0 dB" dar cum am scris in cazul unor efecte acest lucru este impossibil , asa ca incerci , ascultand sunetul , daca ai un minimixer care are VU-metru te ajuta si aceasta. In unele cazuri ai nevoie de un compresor , limitator , apoi un expansor ... muulte ...ca niciodata nu esti mulltumit..si pana nu incerci nu esti OK. Metoda ar fi sa cumperi tot ce apare sa incerci apoi sa vinxi ce nu-ti place .Asa procedeaza unii.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now