Guest JeeFo Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 cum afecteaza distanta dozelor de corzi..ce fel de schimbari apar la sunet? si care ar fi distanta optima?
guitar88 Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Aproape de corzi: Pro: Volum mai mare, satureaza mai repede. Contra: Zgomot de fundal mai mare, cam greu de scos clean-uri misto, corzile nu vibreaza intr-o maniera naturala. Departe de corzi: Pro: Mai putin zgomot de fundal, scoti clean-uri usor, corzile vibreaza intr-o maniera naturala. Contra: Mai putin volum. Ca sa gasesti distanta optima, incepe regleaza amplificatorul sa produca sunetul cel mai clean posibil, regleaza pickup-ul foarte aproape de corzi si canta niste acorduri "mari" (gen G ... ceva care rasuna tare ...) si powerchord-uri. Daca satureaza, indeparteaza pickup-ul. Repeta de cate ori e nevoie.
Guest JeeFo Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Aproape de corzi:Pro: Volum mai mare, satureaza mai repede. Contra: Zgomot de fundal mai mare, cam greu de scos clean-uri misto, corzile nu vibreaza intr-o maniera naturala. Departe de corzi: Pro: Mai putin zgomot de fundal, scoti clean-uri usor, corzile vibreaza intr-o maniera naturala. Contra: Mai putin volum. Ca sa gasesti distanta optima, incepe regleaza amplificatorul sa produca sunetul cel mai clean posibil, regleaza pickup-ul foarte aproape de corzi si canta niste acorduri "mari" (gen G ... ceva care rasuna tare ...) si powerchord-uri. Daca satureaza, indeparteaza pickup-ul. Repeta de cate ori e nevoie. aha..mersi
Vladimir Tepes Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 De obicei zgomotul de fond apare primul si e cel mai suparator aha..mersi
Guest JeeFo Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 De obicei zgomotul de fond apare primul si e cel mai suparator aha
FiveseveN Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Ce legatura are zgomotul de fond cu distanta intre doza si corzi? Voi n-aveti corzile legate la masa? Doza e cea care capteaza zgomotul, nu corzile. Iar metoda lui guitar88 nu ia in considerare faptul ca ai si control de volum pe chitara. Distanta se regleaza avand in vedere doua efecte antitetice: sustain-ul "acustic" al corzilor si eficienta sau "sensibilitatea" cu care vibratia lor e captata de doza. Chestia-i ca vibratia corzilor e franata de campul magnetic si acest efect e mai pronuntat cu cat sunt mai aproape dozele, deci campul magnetic mai intens (efectul e proportional cu patratul distantei, daca tin bine minte). Insa daca setezi dozele prea departe pentru a evita acest efect e ca si cum ai incerca sa canti la microfon de la 1m distanta: cu cat e mai aproape cu atat e mai puternic semnalul, deci mai mare raportul S/N. E fizica de liceu, ar trebui sa fie destul de evident.
apocalipsa Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 semnal mai puternic/mai clar daca apropii doza de corzi. dozele au suruburi pt a regla inspre corzile joase sau inspre cele subtiri in f de ce iti lipseste, sau spre ambele. doze diferite se aud diferit si au nevoie de alt reglaj. reglajul se face dupa gustul, urechea ta si trebuie sa sune echilibrat. mai era o teorie conform careia campul magnetic afecteaza corzile daca sunt prea apropiate de doze. atata timp cat le schimbi des nu cred ca e o prob cu asa ceva...
OntZ Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 (edited) ce legatura ar avea schimbatul corzilor des cu asta? edit: sau te referi la structura interna la nivel atomic? probabil dupa un timp s-ar magnetiza si ele, dar cam atat. Edited August 18, 2009 by OntZ
Silviu_i Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Ati uitat un lucru important.Cu cat doza este mai aproape de corzi cu atat are mai mult bass, iar daca o departezi, soundul capata mai multe inalte.La humbucker, cea din bridge deobicei trebuie sa stea ceva mai aproape de corzi, pentru a capata mai multi basi, iar cea din neck sa stea mai departata, pentru a capata mai multe inalte.Eu imi reglez chitariile cu doza din bridge la vreo 3mm de corzi si doza de neck la vreo 5mm.Bafta.
Guest SkullpturA Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 ... toate cele spuse mai sus,dar mai am de adaugat ceva: urmareste panta corzilor din nut. deci...pt partea de bass...o sa ai mai ridicata doza,si coboara panta spre partea de inalte. totul tine de gust. la mine is reglate astfel primele 2 doze(N&M): distanta intre MI gros si doza: 3,6 mm ,distanta intre mi subtire si doza: 6 mm. am humbucker in bridge,ala il tin la 2 mm.
karpi Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Ati uitat un lucru important.Cu cat doza este mai aproape de corzi cu atat are mai mult bass, iar daca o departezi, soundul capata mai multe inalte.La humbucker, cea din bridge deobicei trebuie sa stea ceva mai aproape de corzi, pentru a capata mai multi basi, iar cea din neck sa stea mai departata, pentru a capata mai multe inalte.Eu imi reglez chitariile cu doza din bridge la vreo 3mm de corzi si doza de neck la vreo 5mm.Bafta. Fata de coarda apasata pe tasta a XVi -a sau coarda libera ?
karpi Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 (edited) ce legatura ar avea schimbatul corzilor des cu asta? edit: sau te referi la structura interna la nivel atomic? probabil dupa un timp s-ar magnetiza si ele, dar cam atat. Moleculele sunt aglomerate de campul magnetic prea apropiat efectul se poate calcula cu formula 1). H= sq Ir*{hstrngs/(I+m^115)}// R*R-213^92r)) %[(((&-@^$-Rata inflatiei ))}}\]<Dstrg*FeNi]] .(1) din care se poate vedea ca daca se schimba corzile in fiecare 10 secunde campul magnetic nu are timp sa distruga structura cristalina care comform seriei lui Fruriosu aduc stralucirea emisiei acustice generate mecanic. Edited August 18, 2009 by karpi
Silviu_i Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Fata de coarda apasata pe tasta a XVi -a sau coarda libera ? coarda lasata libera.
karpi Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 (edited) cum afecteaza distanta dozelor de corzi..ce fel de schimbari apar la sunet? si care ar fi distanta optima? Distanta optima nu exista . Daca analizai cu chitara in mana si cu ochii pe coarda ce se intampla vedeai cum se schimba distanta intre coarda si doza . Distanta nu ramane constanta odata cu urcarea cu degetul pe coarda apasata de taste . Efectul este cel mai nasol la doza neck .In cazul dozei bridge efectull este neglijabil. Asa ca optim este cum vrei tu . Edited August 18, 2009 by karpi
dgeekoo Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Toata lumea vrea semnal mai puternic de aceea incearca sa apropie cat mai mult doza (polii magnetici) de corzi. Problema este ca metalul din corzile de otel (un material feromagnetic) interactioneaza cu campul dozei. Si atunci situatiile sunt diferite: - La dozele single-coil (strat si tele style, dar si soapbar - ca la jazzmaster sau P90) campul magnetic generat de polii dozelor are o "desschidere" mai mare in spatiu. Daca reglez distanta prea mica forta de atractie va amortiza oscilatia mecanica a corzilor, de aici rezultand un timp de "decay" mai mic. Adica se omoara sustain-ul mai pe "romaneste". In acelasi timp oscilatiile de frecventa inalta (armonici) tind sa fie mai rapid si mai drastic amortizate pentru ca au energie mecanica mai mica, cele de frecventa joasa sunt mai putin afectate. De aici rezulta un sunet mai inchis pentru distanta mai mica si mai stralucitor pentru distanta mai mare. - La dozele humbucker, la care sunt doua bobine alaturate campul se inchide mult mai strict si mai strans in jurul dozei. Influenta acestuia este mult mai mica si atunci se poate regla distanta mai aproape decat la single-coil. - Exista si doze humbucker stack sau concentrice (cu o bobina falsa) - genul noiseless fender, sau kinman - la care acest avantaj (al inchiderii campului pe un spatiu mai mic) este absent. De asemenea trebuie luat in considerare si tipul de magnet - ceramic cu poli metalici, sau alnico la care insasi polii sunt magnetici. La single-coil ieftine cu magnet ceramic (una sau doua bare la baza dozei) campul se inchide mai bine si pot fi puse mai aproape, insa semnalul este oricum mai mic decat la cele alnico. Diferenta intre corzile joase si cele inalte trebuie sa compenseze diferenta de amplitudine a oscilatiei (care este mai mare la corzile groase) Diferenta intre dozele neck, middle si bridge trebuie de asemenea sa compenseze diferenta de amplitudine (si implicit de semnal generat) intre pozitiile respective. Cu un reglaj atent se poate obtine si compensarea excesului de joase inspre neck sau inalte inspre bridge. Cam asta ar fi teoria empirica a distantei polilor (si implict a dozelor) fata de corzi.
karpi Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 (edited) Aproape de corzi:Pro: Volum mai mare, satureaza mai repede. Contra: Zgomot de fundal mai mare, cam greu de scos clean-uri misto, corzile nu vibreaza intr-o maniera naturala. Departe de corzi: Pro: Mai putin zgomot de fundal, scoti clean-uri usor, corzile vibreaza intr-o maniera naturala. Contra: Mai putin volum. Ca sa gasesti distanta optima, incepe regleaza amplificatorul sa produca sunetul cel mai clean posibil, regleaza pickup-ul foarte aproape de corzi si canta niste acorduri "mari" (gen G ... ceva care rasuna tare ...) si powerchord-uri. Daca satureaza, indeparteaza pickup-ul. Repeta de cate ori e nevoie. Daca coarda este mai departe de polul magnetic densitatea liniilor de forta este mai rara => aprox ce ai amintit tu. Dinamica este mai mare daca reglezi o distanta mai mare .Se va simti mai clar diferenta dintre ciupit fin si ciupit puternic . Nu creste zgomot de fond daca pui dozele eproape de corzi .Cred ca te referi la dinamica scazuta caz in care din cauza compresiei zgomotele produse (de ex.)de palma sau degetele de la mana stanga cand estompezi sau schibi doar pozitia etc... se aude tare iar sunetul ciupit este doar cu putin mai puternic .Deci dinamica mica in generat tonul. Toata lumea vrea semnal mai puternic de aceea incearca sa apropie cat mai mult doza (polii magnetici) de corzi.Problema este ca metalul din corzile de otel (un material feromagnetic) interactioneaza cu campul dozei. Si atunci situatiile sunt diferite: - La dozele single-coil (strat si tele style, dar si soapbar - ca la jazzmaster sau P90) campul magnetic generat de polii dozelor are o "desschidere" mai mare in spatiu. Daca reglez distanta prea mica forta de atractie va amortiza oscilatia mecanica a corzilor, de aici rezultand un timp de "decay" mai mic. Adica se omoara sustain-ul mai pe "romaneste". In acelasi timp oscilatiile de frecventa inalta (armonici) tind sa fie mai rapid si mai drastic amortizate pentru ca au energie mecanica mai mica, cele de frecventa joasa sunt mai putin afectate. De aici rezulta un sunet mai inchis pentru distanta mai mica si mai stralucitor pentru distanta mai mare. - La dozele humbucker, la care sunt doua bobine alaturate campul se inchide mult mai strict si mai strans in jurul dozei. Influenta acestuia este mult mai mica si atunci se poate regla distanta mai aproape decat la single-coil. - Exista si doze humbucker stack sau concentrice (cu o bobina falsa) - genul noiseless fender, sau kinman - la care acest avantaj (al inchiderii campului pe un spatiu mai mic) este absent. De asemenea trebuie luat in considerare si tipul de magnet - ceramic cu poli metalici, sau alnico la care insasi polii sunt magnetici. La single-coil ieftine cu magnet ceramic (una sau doua bare la baza dozei) campul se inchide mai bine si pot fi puse mai aproape, insa semnalul este oricum mai mic decat la cele alnico. Diferenta intre corzile joase si cele inalte trebuie sa compenseze diferenta de amplitudine a oscilatiei (care este mai mare la corzile groase) Diferenta intre dozele neck, middle si bridge trebuie de asemenea sa compenseze diferenta de amplitudine (si implicit de semnal generat) intre pozitiile respective. Cu un reglaj atent se poate obtine si compensarea excesului de joase inspre neck sau inalte inspre bridge. Cam asta ar fi teoria empirica a distantei polilor (si implict a dozelor) fata de corzi. Da , in sfarsit u aticol mai corect . La dozele humbucker "verticale" bobina nu este falsa ! este o bobina in acelasi camp magnetic pozitionata sub bobina "principala" .etc... Cu dozele singlecoil care au magnet separat si poli magnetici separat de ce spui ca au semnal mai mic decat cele cu AlNiCo ? Personal am doze Schaller pe chitara Reghin cu double blade si un magnet extrem de puternic sub doza , are un semnal foarte mare ,mai mare decat dozele de Strat vintage , poate mai redus deca cele humbucker .Lucru ce permite pozitionarea mai la distanta in asa fel ai sunet foarte bun. Edited August 18, 2009 by karpi
korko Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Daca coarda este mai departe de polul magnetic densitatea liniilor de forta este mai rara => aprox ce ai amintit tu. Dinamica este mai mare daca reglezi o distanta mai mare .Se va simti mai clar diferenta dintre ciupit fin si ciupit puternic . Nu creste zgomot de fond daca pui dozele eproape de corzi .Cred ca te referi la dinamica scazuta caz in care din cauza compresiei zgomotele produse (de ex.)de palma sau degetele de la mana stanga cand estompezi sau schibi doar pozitia etc... se aude tare iar sunetul ciupit este doar cu putin mai puternic .Deci dinamica mica in generat tonul. Da , in sfarsit u aticol mai corect . La dozele humbucker "verticale" bobina nu este falsa ! este o bobina in acelasi camp magnetic pozitionata sub bobina "principala" .etc... Cu dozele singlecoil care au magnet separat si poli magnetici separat de ce spui ca au semnal mai mic decat cele cu AlNiCo ? Personal am doze Schaller pe chitara Reghin cu double blade si un magnet extrem de puternic sub doza , are un semnal foarte mare ,mai mare decat dozele de Strat vintage , poate mai redus deca cele humbucker .Lucru ce permite pozitionarea mai la distanta in asa fel ai sunet foarte bun. care e distanta maxima posibila intre coarda si doza ?
Gyzmo Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 in opinia mea, dgeeko a oferit o explicatie suficienta pe mine m-ar fi convins, daca as fi deschis topicul asta in plus, pot adauga, ca empiric, la doze single coil, la mine s-a dovedit foarte clar avantajul dozelor Kinman (cel putin sub acest aspect, ele avand multe alte avantaje), acestea fiind foarte vesatile prin reglajul distantei fata de corzi. Fata de doze de mare clasa Suhr, Lindy Fralin, Lollar, etc., kinman-urile exercita un "magnetic-pull" mult mai mic, ceea ce te lasa a ridica dozele foarte aproape de corzi, fara sa "chitzaie" sacaitor. Pana la urma tot "pe incercate" vei reusi sa-ti gasesti distanta pe placul urechii tale. Succes
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now