crv Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Am ocazia sa cumpar o chitara echipata cu un sistem tip FR. Nefiind cel mai bun prieten al FR si evitand constant pana acum chitarile echipate cu floating trem, nu mi-am dat silinta sa invat prea multe despre acest sistem. Departe de a ma apuca sa cant acum folosindu-ma din plin de FR, ma gandesc sa il blochez, folosind eternele 5 arcuri si doua blocuri potrivite de lemn dur. Problema mea este alta: in mod normal, cand se schimba corzile pe un FR, intreaga operatiune e oarecum complexa, pentru ca tensiunea corzilor noi e alta samd. Nu discutam aici despre calibrul corzilor, pentru ca eu cant cu un singur model de corzi! Ce ma intereseaza pe mine este daca sistemul FR se va comporta la fel de ticalos si cand va deveni "fix", pentru ca in cazul asta o sa il las in plata domnului sa "float" la muma-sa acasa. Poate oameni cu mai multa stiinta de Floyd Rose au incercat asa ceva; eu incerc sa elimin din ecuatie futaiul cu bibilelile "fara capat" de la acordajul si setatul unui sistem FR, incercand sa transform totul in convenienta la acordaj/schimbat corzile pe care o are un bridge fix. Deja e mai complex decat necesar pentru ca se adauga la trusa patent, imbus si inca ceva bataie de cap. Daca astea nu vin la pachet cu un bridge "cumintit", atunci duca-se dracului oferta. Eu nu tin neaparat sa cumpar o chitara cu FR (de fapt m-am ferit cu real succes de asa ceva pana acum) insa as fi tentat de ocazia ce mi se ofera. Merci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitriyus Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) Am ocazia sa cumpar o chitara echipata cu un sistem tip FR. Nefiind cel mai bun prieten al FR si evitand constant pana acum chitarile echipate cu floating trem, nu mi-am dat silinta sa invat prea multe despre acest sistem. Departe de a ma apuca sa cant acum folosindu-ma din plin de FR, ma gandesc sa il blochez, folosind eternele 5 arcuri si doua blocuri potrivite de lemn dur. Problema mea este alta: in mod normal, cand se schimba corzile pe un FR, intreaga operatiune e oarecum complexa, pentru ca tensiunea corzilor noi e alta samd. Nu discutam aici despre calibrul corzilor, pentru ca eu cant cu un singur model de corzi! Ce ma intereseaza pe mine este daca sistemul FR se va comporta la fel de ticalos si cand va deveni "fix", pentru ca in cazul asta o sa il las in plata domnului sa "float" la muma-sa acasa. Poate oameni cu mai multa stiinta de Floyd Rose au incercat asa ceva; eu incerc sa elimin din ecuatie futaiul cu bibilelile "fara capat" de la acordajul si setatul unui sistem FR, incercand sa transform totul in convenienta la acordaj/schimbat corzile pe care o are un bridge fix. Deja e mai complex decat necesar pentru ca se adauga la trusa patent, imbus si inca ceva bataie de cap. Daca astea nu vin la pachet cu un bridge "cumintit", atunci duca-se dracului oferta. Eu nu tin neaparat sa cumpar o chitara cu FR (de fapt m-am ferit cu real succes de asa ceva pana acum) insa as fi tentat de ocazia ce mi se ofera. Merci. In principiu, cand dai jos corzile de pe FR, acesta, sub tensiunea arcurilor ce-l trag, va cadea in cavitatea din corp. Pentru a evita asta eu pun sub el in cavitate un obiect sau o carpa mai groasa, ce am la indemana, tocmai pentru a cotracara acel "fu**ai" cu corzile. Daca poti pune tot asa un obiect in acea cavitate astfel incat, chiar daca dai corzile jos, puntea sa ramana tot paralela cu corpul nu vad unde ar fi problema. E ceva mai complicat de lucrat cu un sistem FR, dar en m-am cam obisnuit Ideal ar fi sa poti pune o bucata de lemn, ceva sa nu flencane... Edited June 24, 2009 by Dimitriyus Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 ideea e ca daca ar fi dupa mine, as elimina de tot FR-ul si m-as bucura de jacksonul in cauza cu mare dibacie. planul e sa-i reduc cat mai mult din float si balans, fixandu-l intr-o pozitie de tip "stai tzapan, manca-te-ar ciorile". ce ma intereseaza pe mine e sa aflu daca FR-ul, odata intepenit strashnic cu lemn si 5 arcuri - si deci teoretic devenit imobil - va mai face figuri cand schimb corzile sau cand acordez. Schimband si in Drop D, e foarte posibil sa nu strang pana la blocare meghinele de la headstock; eu unul m-as lipsi cu mare drag de FR... daca as putea. in lipsa altei directii de urmat, ramane numai blocarea. sau sa nu iau chitara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
varu' maftei Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Costa ceva, dar merita: http://www.thomann.de/de/search_dir.html?s...amp;gk=&bn= Asa scapi de toate problemele si poti sa alternezi intre cele 3 moduri (hard-tail, dive-only, full floating) foarte rapid si usor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barbarossa Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 uita-te la cele 3 clipuri din seia asta si ai sa vezi ce trebuie sa faci ca sa iti usurezi munca. exista instrumente ca esp arming adjuster care pot transforma floydul floating intr-unul non floating, sau floating insa fara a se dezacorda-trage pe spate cand scade tensiunea din corzi pt ca se rupe una/doua sau drop d etc. nu am incercat sa vad daca e valabil pt toate corzile detensionate, caz in care cred ca forta din arcurile din spate e prea mare. toate arcurile sa le pui nu stiu daca are rost si daca se pote seta pt floating. mult de bibilit. asta functioneaza la strat unde nu ai floating si "lipesti" bine bridge-ul de corp. cat despre varianta cu blocare completa, e posibila cred, insa ma gandesc ca e mult de munca pana gasesti exact dimensiunile bucatilor de lemn sau metal de care ai nevoie pt ca unghiul bridge-ului sa nu se modifice deloc indiferent de nr. de arcuri sau de tensiunea corzilor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 24, 2009 Author Share Posted June 24, 2009 pt ca unghiul bridge-ului sa nu se modifice deloc indiferent de nr. de arcuri sau de tensiunea corzilor. tremol-no pare sa rezolva probelma. din ce am vazut, pare o chestie destul de ok, pentru ca totul ramane fix, chiar daca dau jos toate corzile. cat despre unghiul bridge-ului, apralelismul relativ la suprafata corpului, el cred ca poate ramane fix, pentru ca o bucata de lemn pusa in spatele blocului de trem il impiedica sa se aplece daca de exemplu se instaleaza corzi mai groase. plus ca pretul unui tremol-no face caraterul de "ocazie" al chitarii sa cam dispara hmm, vedem. sarumana de raspunsuri, oricum. in continuare, poate dau peste cineva care a blocat un trem fara tremol-no Link to comment Share on other sites More sharing options...
maur Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Costa ceva, dar merita: http://www.thomann.de/de/search_dir.html?s...amp;gk=&bn= Asa scapi de toate problemele si poti sa alternezi intre cele 3 moduri (hard-tail, dive-only, full floating) foarte rapid si usor. eu mi-am montat asa ceva pe ibanez. dar il folosesc doar atunci cand schimb corzile. strang toate surubelele alea....si "floydul" imi ramane in pozitia initiala....paralel cu corpul chitarii. toata treaba e ca trebuie se pui mereu acelasi tip de corzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciorap Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 (edited) eu mi-am montat asa ceva pe ibanez.dar il folosesc doar atunci cand schimb corzile. strang toate surubelele alea....si "floydul" imi ramane in pozitia initiala....paralel cu corpul chitarii. toata treaba e ca trebuie se pui mereu acelasi tip de corzi. sa zici ca trebuie sa nu schimbi corzile e lafel de absurd ca si cum ai zice sa nu schimbe tuningul daca ai alta grosime de corzi sau alt tuning ajustezi si gata nu e mare imposibilitate Edited June 24, 2009 by ciorap Link to comment Share on other sites More sharing options...
maur Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 sa zici ca trebuie sa nu schimbi corzile e lafel de absurd ca si cum ai zice sa nu schimbe tuninguldaca ai alta grosime de corzi sau alt tuning ajustezi si gata nu e mare imposibilitate e vorba de puturosi.... ca mine.... imi e mai comod asa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciorap Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 e vorba de puturosi.... ca mine.... imi e mai comod asa. mie mi-a luat cam 2 ore sa schimb tuningul si sa ajustez tot nu se compara nimic cu senzatia aia cand in sfarsit e gata Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Da, cam doua ore imi ia si mie [desi corzi cu adevarat groase nu ai nici o sansa sa pui] CRV, se poate bloca un floyd fara nici o jena cu DOUA bucati de lemn, una in spate si una in cavitatea unde vin arcurile. Daca vrei sa folosesti FR'u eventual, poti da jos lemnele alea si pune la loc arcurile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Salut CRV, eu am chiar doua chitari cu FR blocat. Am pus o bucata de lemn in partea dinspre arcuri si am strans zdravan arcurile - tensiunea din arcuri trebuie sa fie mai puternica decat tensiunea din corzi (ceea ce nu e greu, mai ales cu cinci arcuri). In felul asta nici cand schimb corzile nu e nici o problema, nu se misca. Nu stiu cum e cu sustainul comparativ cu un bridge fix (desi faptul ca am pus lemnul probabil imbunatateste mult sustainul), dar din punctul meu de vedere sistemul asta are un mare avantaj : e mult mai usor de acordat folosind acordajul fin de pe FR, si, datorita menghinei, acordajul tine mai mult decat la o chitara cu bridge fix (cel putin la chitarile mele). In alta ordine de idei - si scuze pentru offtopic - esti cumva parintele din videoclipul Truda ala cu moastele ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 Mercic de raspunsuri. Se apre ca o sa imi "fac curaj" sa iau o chitara cu FR @ciorap: tocmai aici e treaba, ca eu NU vreau sa imi ia 2 ore un schimb de corzi @bogdan: da - Popa si Tara pupatorilor de moaste Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Mercic de raspunsuri. Se apre ca o sa imi "fac curaj" sa iau o chitara cu FR @ciorap: tocmai aici e treaba, ca eu NU vreau sa imi ia 2 ore un schimb de corzi @bogdan: da - Popa si Tara pupatorilor de moaste Felicitari! Foarte tare! In special in "Tara pupatorilor de moaste" mi s-a parut extrem de reusit parintele, am ras una buna. Tot videoclipul e fain, dar pentru mine popa a fost de departe chestia cea mai haioasa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 bai, daca tot suntem la capitolul intrebari din domenii la care nu am pricep, inca una cu schepsis: are cineva idee cum se comporta o chitara baritone cand se pune pe ea un set de corzi 10-52 si se acordeaza in mi? nu de alta dar ma gandesc si la asa o chtara insa nu sunt deloc lamurit cu "de-baritonarea". fenchiu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaitarta Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Mercic de raspunsuri. Se apre ca o sa imi "fac curaj" sa iau o chitara cu FR @ciorap: tocmai aici e treaba, ca eu NU vreau sa imi ia 2 ore un schimb de corzi @bogdan: da - Popa si Tara pupatorilor de moaste foarte tare Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 (edited) foarte ciudata treaba asta cu baritonul: unii zic ca merge ceas cu corzi 10-52, altii zic ca un bariton de 27 nu poate fi acordat eadgbe :| LE: dar un bariton de 25.5 merge? Edited June 26, 2009 by crv Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 M-ai inteles gresit. Poti pune linistit 10-52 pe un bariton [desi sunt cam subtirele]. Dar indiferent ce corzi ai pe ea, nu o prea poti acorda standard, si daca reusesti oricum nu poti canta la cat de intinse o sa fie corzile. 25.5 nu e scala bariton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 eu ma inteleg foarte bine cu corzile intinse zdravan, pentru ca ofera un feeling foarte solid si cu care ma inteleg de minune la drujbele rapide. nu prea am treaba cu bendurile si fac armonie de metal. tensiunea nu ar fi o problema pentru mine; numai sa nu se rupa corzile intr-o veselie. ca exemplu, ma uit la ibanez mtm2, cu scala de 25.5 si acordaj de fabrica in Si. ma gandesc daca merge acordata eadgbe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Nu vad de ce nu ... Uite, diferenta intre un bariton si una "standard" : N-am gasit poze si cu electrica ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad_cozma Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 @bogdan: da - Popa si Tara pupatorilor de moaste foarte tare subscriu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crv Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 baaai, lasati clipurile si dati-mi raspunsuri ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Ne place de tine ... Cel mai simplu ar fi sa bati la cap pe vreun coforumist cu un bariton sa te lase sa i-o ... freci ... sa vezi cum se comporta una. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebh Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Nu. Daca blochezi floyd-ul cu 2 bucati de lemn potrivite nu mai ai probleme la schimbatul corzilor sau alte asemenea evenimente. Se va comporta fix ca un bridge fix. Cred ca daca pui 5 arcuri (intinse bine) iti ajunge o singura bugata de lemn, tensiunea lor fiind suficienta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now