ulfhednar Posted August 20, 2008 Author Posted August 20, 2008 Am cumparat pana la urma audio kontrol 1 de la Native Instruments si sunt deocamdata foarte multumit, are foarte multe optiuni folositoare si calitatea inregistrarii mi se pare foarte buna.
karpi Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 La nivelul asta e chiar subiectiva treaba. Ia care iti e mai simpatica. USB2 de ex e mai eficient decat firewire, daca e sa luam treaba asa. Dar daca vrei sa discuti de transfer de date, PCI-X e cea mai buna solutie. Personal, mie Toneport-ul de la Line 6 imi place cel mai mult (jucariile alea, simulatoarele, sunt chira simpatice ) dintre cele pe care le-ai enumerat. La nivel de home studio, e de ajuns daca ai 24 biti si ASIO. Serios, se rezuma doar la gusturi cand e vorba de invistitii de nivelul asta. ??????????? de cand ? Firewire este dezvoltat pentru media ! USB a ramas ptr birotice deci nivel de bucatarie /desktop. Din cei 480Mbps nu prea se pot folosi mai mult de 280 dupa unele statistici , teste si masuratori si probabil la giumbuslucurile ptr media se mai inrautateste situatia, Firewire de baza cu cei 400Mbps duce 95 canale la 96khz/24 bit ! respectiv interfata IEE ...asa am primit eu cadou un mixer USB deoarece prietenul din SUA a cumparat unul Firewire .USB-urile de la scule sunt 2.0 DAR doar FullSpeed si nu High speed deci doar 10Mbps !!! Firewire pe 10Mbps nu am auzit.
Pontius Pillates Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 (edited) salut, here's my 2cents referitor la disputa USB vs. FW : In specificatii, USB2.0 este cu 80mb peste firewire400 - discutam de firewire400, pt. ca interfatele de sunet FW800 costa muuuult... Dar specificatiile sunt una, si viata de zi cu zi e putin diferita...adica acei 480MB ai USB-ului2.0 sunt mentionati DOAR din motive de marketing...adica, transferul POATE atinge rata teoretica de transfer, dar numai in burst. Pe cand, fw400 ofera 400mb CONSTANT. Adica...din punctul meu de vedere, situatia e un no-brainer. Evident, o interfata audio USB poate satisface niste "nevoi" nepretentioase, dar daca tot faci o investitie acum, ai putea sa te gandesti ca in timp, nevoile tale s-ar putea schimba, si e pacat sa dai banii de doua ori. Edited August 29, 2008 by Pontius Pillates
karpi Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 salut, here's my 2cents referitor la disputa USB vs. FW : In specificatii, USB2.0 este cu 80mb peste firewire400 - discutam de firewire400, pt. ca interfatele de sunet FW800 costa muuuult... Dar specificatiile sunt una, si viata de zi cu zi e putin diferita...adica acei 480MB ai USB-ului2.0 sunt mentionati DOAR din motive de marketing...adica, transferul POATE atinge rata teoretica de transfer, dar numai in burst. Pe cand, fw400 ofera 400mb CONSTANT. Adica...din punctul meu de vedere, situatia e un no-brainer. Evident, o interfata audio USB poate satisface niste "nevoi" nepretentioase, dar daca tot faci o investitie acum, ai putea sa te gandesti ca in timp, nevoile tale s-ar putea schimba, si e pacat sa dai banii de doua ori. Cred ca am scris dar mai repet , functioneaza perfect cu USB 1.0 fullduplex adica aud playback stereo si inregistrez stereo concomitent fara nici o problema cu latenza insesizabila ( dupa specificatii ZERO latenta ) , cu USB HighSpeed ar trebui sa functioneze pe mai multe canale. Ce nu-mi place ar fi distorsiuni de intermodulatie ce sunt prezente dupa conversia AD , sa ca fiecare trecere prin convertorul AD/DA i-mi adauga IMD (distorsiuni de intermodulatie ). S-ar putea ca nu USB -ul ci convertoarele AD/DA nu sunt destul de calitative ,in orice caz este net superior fata de Audigi 5.1 care are dist de intermodulatie cam prea mari. Dei nu numai felul protocolului ar conta USB sau FW ci si ce convertoare AD contin aceste scule . Eu am si iesire digitala din mixer trebuie sa incerc odata si odata sa vad cum functioneaza , acesta ar fi cel mai calitativ ,DAR ?? cred ca tot convertorul AD ar putea fi problema cu IMD-ul . Scule cu mai multe intrari pe canale separate ce se inregiztreaza separat pe un Track in mixerul soft sunt foarte folositoare DAR atentie nu numai la numarul canalelor ci si la calitatea conversiei AD.
Guest iggy Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 hello all mi-am cumparat destul de curand o placa audio pe usb tascam us-144 cu urmatoarele specificatii: 2 XLR mic inputs with phantom power S/PDIF Digital Input & Output 4 in, 4 out operation (analog, S/PDIF) 2 analog line inputs (1 switchable to high impedance for use with guitars, basses, etc.) 1 MIDI input, 1 MIDI output USB 2.0 equipped (also supports USB 1.1) Up to 96kHz/24-bit for high quality recordings Zero-latency hardware monitoring Separate headphone output & level controls Bus powered for use with any PC or Mac, including laptop Stie cineva cum pot sa scot sunet 5.1 pentru un sistem care are intrari analogice (3 jack-uri mici)? Imi trebuie un convertor digital-analogic?
FiveseveN Posted January 13, 2009 Posted January 13, 2009 4 in, 4 out operation (analog, S/PDIF) Din care vad ca-s 2 analogice si 2 digitale. 5+1 = 6 Deci poti folosi sistemul 5.1 doar stereo.
Guest iggy Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Din care vad ca-s 2 analogice si 2 digitale. 5+1 = 6Deci poti folosi sistemul 5.1 doar stereo. hmm...multumesc ma gandeam ca pot folosi iesirea DIGITAL(care presupun ca ofera sunet digital adica 5.1, 7.1) printr-un convertor digital-analogic. se pare ca m-am inselat.
dass101 Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 in mod normal poti sa folosesti iesirea digitala daca ai un decodor extern (sau un sistem 5.1 care are intrare digitala si decodor incorporat). Atentie insa ca nu toate interfetele care au iesire digitala au si AC3 "pass through", adica nu transmit semnalul AC3 de la un soft de redare video prin iesirea digitala. Am avut aceasta experienta cu un Toneport, nu am reusit sub nici o forma sa scot AC3 prin el, a trebuit sa scot prin iesirea SPDIF a placii de sunet onboard.
Guest iggy Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 aha..good to know! am vorbit de decodor extern la muzica. se aduce la comanda si costa cam 150 ron...dar tare ma tem ca eu si tipu ala de acolo vorbeam de doua lucruri diferite... si altceva: eu mai am o placa 5.1 onboard pe care am dezactivat-o din bios...presupun ca nu merge in paralel cu tascam-ul pe usb. adica sa ai doua placi audio - ar insemna un conflict hardware pe intreruperi
Guest Cycler Posted April 3, 2009 Posted April 3, 2009 Treaba cu 5.1 pe SPDIF, mai exact lipsa lui pe majoritatea placilor de sunet, are de a face cu niste licente ( parca Dolby ceva, nu m-a interesat problema) care ii costa pe producatori. In afara de asta - nu isi bat capul cu AC3 pe SPDIF producatorii de interfete audio cu tendinte pro, unde pentru muzica formatul 2.0 sau 2.1 cu crossover extern ramane sfant in studiouri, iar pentru surround (film) se folosesc interfete cu mai multe iesiri analogice, masterul facandu-se pentru mult mai multe canale (nu sunt foarte sigur, dar parca intr-un cinematograf e vorba de vreo 12).
nandi Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 daca vrei sa folosesti pluginuri gen amplitube, etc, direct, in timp real, singura placa accesibila pe care am auzit-o si probat-o sa poata sa faca aceasta cu o latenta decenta este RME Fireface 800. Si are si o intrare speciala de chitara. restul toate zic ca fac si te scremi in softuri si drivere si nu merg ioc. succes!
Susceptor Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 @nandi: care costa foarte mult si deja e in categoria pro (entry level, dar e). Orice placa de sunet care suporta nativ driver ASIO (acum vb de Win) e in principiu buna. Configurarea programelor/setarilor tine de utilizator, nu de placa de sunet.
Blackthorn Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Cred ca era vorba de o placa de captura Firewire la 50 RON.
Guest username Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 am si eu o intrebare in cazul placii audio kontrol 1. daca voi conecta chitara la ea, voi putea obtine un sunet fara a folosi un preamplificator?
Susceptor Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 am si eu o intrebare in cazul placii audio kontrol 1. daca voi conecta chitara la ea, voi putea obtine un sunet fara a folosi un preamplificator? Depinde ce fel de sunet vrei. Fii un pic mai precis.
Guest One^Love Posted September 21, 2009 Posted September 21, 2009 (edited) Dar ar mai fi ceva: AVID, cel mai scump program de editare video, recomanda doar 3 cip-uri firewire. Se pot gasi pe site-ul AVID pentru cei interesati. Deci, doar 3 cipuri din lume sunt suficient de stabile pentru cel mai scump domeniu din lume: montajul filmelor de lung-metraj. Chiar si pt muzica, nu numai pt filme, placile de captura FW generice (ale chinezesti la 50 RON) sunt aproape inutile! Eu mi-am luat o interfata Focusrite profi mai scumpa si m-am zgarcit ca un fraier la placa de captura FW. Mi-am luat din aia de 50 de RON. In Reason sau in orice sequencer soft pe care l-am incercat (am incercat si in Cubase si in Audition) nu pot sa rulez mai mult de 4 canale de sunet simultan fara sa mi se blocheze transferul pe FW. Apare un mesaj ceva de genul "too much data to process". Ceea ce este absolut absurd atunci cand stii ca ar trebui sa ai 400 Mbps. Acum caut sa imi iau o placa cu un chip FW calumea. Chestia cu calitatea foarte proasta a chipurilor FW generice este discutata pe multe forumuri de muzica. Din cate am inteles placile de captura cu chip-uri Texas Instruments sunt cele mai compatibile cu majoritatea device-urilor audio prin FW. Edited September 21, 2009 by One^Love
Guest vasylyk Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 Ti-as recomanda un produs M-audio, evident dupa buget si necesitati, dar probabil cel mai sigur un Firewire 410. Se pare interfetele USB nu respecta vitezele specificate iar firewire a fost mereu o interfata destinata transferurilor mari si stabile. Indiferent ce alegi verifica daca are phantom power si sa aiba review-uri favorabile, Firewire 410 are ceva useri multumiti. Daca te-ar lasa bugetul te-as sfatui sa te indrepti spre RME, sunetul e la alt calibru si probabil nu vei avea nevoie de ceva mai bun calitativ nici peste ani. NI sunt producatori de software, desi mai recent au introdus solutii soft/hard, nu au facut istorie cu placile lor de sunet, ceea ce M-audio... Am si eu un Fast Track Ultra M Audio extern USB .Il folosesc pentru nuendo 3 si intrarile audio distorsioneaza sunetul ... de unde ar putea fi problema ? DE la USB sau din reglaje?
Guest Mircea Elisei Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Exista o placa de sunet fff buna aparuta de ceva vreme de la MOTU..care clar sunt unii dintre cei mai buni producatori. E bazata pe mkIII (deci e f tare)!! Se numeste MOTU TRAVELER MKIII. Eu personal o sa o cumpar acum. http://www.thomann.d...veler_mkiii.htm Asta este. Am facut un test zilele trecute cu ea si mi-am dat seama ca sunetul inregistrat este intradevar mult mai bun decat MOTU-ul meu mkII din mixerul tascam DM 3200 care este pe putin de 7-8 ori mai scump decat ea. Personal cred ca la placi de sunet (mai ales externe ca asta este f important...sa ai mobilitate cu ea) este cam cea mai rentabila si fiabila achizitie. Sunt si niste demo-uri nu f elaborate pe youtube dar se poate intelege ceva din ele. Oricum o sa o iau si ii fac repede un review.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now