www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Fender American Standard


barbarossa
 Share

Recommended Posts

Guest Legion
Abordarea asta se intampla la toate seriile/modelele de la Fender? Mi se pare cel putin barbar.

 

Vezi ca zice pe site-ul lor zice la specificatii daca corpul e decupat si pt humbucker-e.

Din ce am citit, pare sa fie asa pe American Std si Highway 1.

 

Strat-ul meu (70s reissue mexican :) ) are spatiu doar pt 3 single-uri. Asa cum ar trebui sa fie.

Link to comment
Share on other sites

eu am un highway hss si e decupat hss...

 

American Standard este o denumire (si serie) care a fost reluata doar in 2008 si lansata cred la NAMM2008 show.

Americanele din 2005 se numesc "American Series", si au structura H-S-H ca de altfel toate seriile "standard" (chiar si cele mexicane, koreene, indoneziene).

Link to comment
Share on other sites

American Standard este o denumire (si serie) care a fost reluata doar in 2008 si lansata cred la NAMM2008 show.

Americanele din 2005 se numesc "American Series", si au structura H-S-H ca de altfel toate seriile "standard" (chiar si cele mexicane, koreene, indoneziene).

 

ok, mersi mult

Link to comment
Share on other sites

ok, mersi mult

 

tot ce este decupat stil "piscina" nu mai suna a Strat , nu cumparati asa ceva am cantat pe cateva si am incercat ,,,in afara de forma si firma nu au nimic comun cu sound-ul de Strat , niste chitarae de categoria a V-a , unele mai nasoale decat tot felu de copy.

Eu efectiv am fost socat si n-am vrut sa cred ca exista asa ceva .* am fost sa schimb switch-uri si sa efac legaturi la mai multe strat-uri di acestea. Cineva o fi foart efericit cu aceste ****** caci scrie pe fiecare surub "American Fender ", sa stie omu ca are scule de scula.

 

niste porcarii .

 

Cele "fat" mai merg daca doar atat ese decupat cat sa incapa o doza H.

Link to comment
Share on other sites

da, am gasit undeva pe net, spunea ca incepand din 2000 au renuntat la swiming pool si au adoptat un routing hsh, plus alte schimbari fata de perioada anterioara. curios insa ca highway one au routingul hss la un fat strat, nu stiu sigur la cel normal sss...

Link to comment
Share on other sites

Daca-mi permiti sa te contrazic, eu nu cred, ca straturile cu swimming pool nu au sound de strat (eu am trei porcarii din astea, am ceva experienta, si am alte doua /HSH, SSS/ ca baza de comparatie ). Daca ar fi asa, acest model nu s-ar fi fabricat pe o perioada de 15 ani (1985-2000). Personal, eu sunt foarte multumit cu ele, am avut ocazia sa le compar cu mai multe modele, si niciodata nu mi-a fost rusine.

Bineinteles, iti respect parerea :) , dar nu sunt de acord.

Am facut ceva sample-uri, 2,3 si 4 au decupaj tip piscina, poti sa te convingi, daca au sound de strat, sau nu.

http://www.youtube.com/watch?v=QUMx8pw7Tgo

Link to comment
Share on other sites

suna a chitara cu singlecoil , suna frumos dar nu are soundul specific

 

http://www.youtube.com/watch?v=xUzHCW5qpH4...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-vD-0mDJ0rw...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5bsBdx838eM...feature=related

 

si tot aici mai gasesti modele de ton de cum ar trebui sa sune un Strat ..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
seamana , dar sunt diferente majore

 

iata un ton :

 

 

Crossroads a fost original cantat cu gibson (Cream)... De altfel sunetul drive al lui Eric Clapton nu este chiar cel clasic de Stratocaster. Este chiar destul de departe.

Iar Whole Lotta Love Gibson LP (daca nu ma insel).

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=d19R3sNg4Bw

 

Cam asa suna, sunt curios, cum va place?

:) se simte lipsa acuta de talent :)

 

nu-mii dau seama a ce poate suna chitara ta a Strat nu seamana ,dar cred ca problema la tine poate nu-i chitara ci cum setezi tu , ce simti tu a fi acel ton?

 

fa probe cu diferite setari inregistreaza , apoi compara cu sounduri "standard" din inregistrari vestite ...Hendrix, PinkFloyd , SRV,Hank Marvin.

 

Hendrix nu avea intotdeuna ton de strat , el experimenta incontinu mai ales in studio , dar are versiuni cantate cu Strat si ton adevarat de Strat nu numai prin efecte din concert la multe din piesele sale.Hendrix schimba foart edes chitarele , nu stiu de o singura chitara ce sa fi fost ceva iesit din comun .Dar in general toate erau OK.

 

ce am pus eu sample "migtube" este o chitara Willkinson , seamana cu Strat HSH , splitate suna groaznic de deschis dar foarte utila la unele sounduri , are cate o palje ingusta unde sune a Strat .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Scuzati-ma dar discutia a inceput de la alta chestie. Acum ajungem la concluzia ca American Standard STRATOCASTER nu mai suna a Stratocaster? Sau e vorba doar de setari pe care le au unii artisti si le-au promovat ca fiind "ton de strat" ...in acest caz decupajul pentru doze are importanta secundara. N-am inteles de ce daca ai STRAT trebuie sa suni ca SRV sau Clapton? Ca de aia ai strat? Pe stratocaster mai canta si altii...a se vedea Mark Knopfler, Iron Maiden sau Malmsteen dar au "glasurile" lor, nu neaparat asa cum vad aici in discutii ce inseamna TON DE STRAT. Pana la urma e vorba de gust si nimic mai mult...

Link to comment
Share on other sites

"Tonul de strat" - dupa atitea multi-efecte, distoarse, overdrive, de-a lungul anilor, dupa cum a fost "interpretat" de SRV, JH, RB, HM, etc., etc... intocmai ca si intelesurile originale din Biblie, s-a pierdut. Tonul adevarat de strat este cel de clean. Tonul adevarat de ORICE este pe clean. Un Stradivarius cu ditamai pledoaria de efecte dupa el nu va suna niciodata ca un Stradivarius pe "clean", de exemplu.

 

Nimic, dupa auzul meu, nu va fi mai "strat" decit solo-ul lui Covaci din "Pavel Chinezul" - Strat din '69 prin head Selmer sau Marshall. Parerea mea personala. Si Covaci nu se calca pe frecvente cu bassul sau cu tobele.

 

Sau, daca e , poate creem o legenda. "A fost odata ca niciodata ... <...> S-a trezit odata noaptea Leo Fender, s-a dus la amplificatorul Fender Bassman, a infipt cablul intr-un Strat din frasin, si, ghidata fiindu-i mina de catre Mohamed insusi, a umblat la controale, a tras odata de corzi, si a zis <<Acesta, din an si pina-n veac, sa fie ton de Strat.>>. Insa nimeni nu l-a auzit, iar peste noapte, fantoma Craciunului Trecut i-a pus comenzile ampului cum a vrut. De atunci, tonul adevarat s-a aflat numai in mintea lui Leo, iar el niciodata nu a mai putut fi reascultat" - good enough ? Tonul de Strat este o chestie la latitudinea fiecaruia - dar numai Unul este Mohamed :)

Link to comment
Share on other sites

Aici se vorbeste despre o "forma" , adica cum arata chitara .Asta-i in general.

 

Deocamdata Strat-ul ,Telecaster , si GLP , Dobro,Pedal SteelGuitar da la Fender,sunt tipurile chitara care dau "TONUL" .Sunt singurele chitare ale caror ton a devenit "legendar" si ale carui ton este folosit de majoritatea chitaristilor .Tonul acestora deriva din tonul unor chitare folosite anterior , chitare acustice si mai apoi inregistrate.Chitare "preparate" de artisti ptr un anumit stil cu un anumit ton .

 

La Strat caracteristic ar fi TWANG-ul si sunetul de "clopot" mentinut pe toate corzile si pozitiile .Copiile sau Strat-urile mai proaste nu au acest "balans" tonal . si suna a Strat numai pe unele portiuni/pozitii/corzi .

 

Daca ne uitam la tipurile de chitare acustice ce s-au folosit pana la chitara electrica se vede ca erau interesati de "ton" si inainte de era electrica.Tonul de Strat nu a aparut din senin.Nu se prea aminteste cum s-a lucrat si cine la crearea sau alegerea tonului dar precis s-a tinut cont de doleantele muzicantilor.

 

Daca se cauta pe net tipuri de chitare vom da de o sumedenie de tipuri de chitara electrica , daca urmatim care sunt cele mai folosite ajungem le cele cateva amintite .Nimeni nu opreste muzicanti sa foloseasca si alte tipuri dechitara , si toti folosesc de toate ...dar majoritatea prefere cele cateva tipuri .

 

 

 

Se cunoaste de exemplu cum s-a vrut corectarea defectelor si inbunatatirea amplificatoarelor Marshall , inbunatatire ce a dus la proteste vehemente din partea muzicantilor .Nu mai eveau sunetul !!!

 

Asa ca absolut nimic nu s-a facut la intamplare , faci o scula ce nu-i cumparata de nimeni dai faliment , nu ?

 

La fel s-a intamplat si in cazul altor instrumente , orga Hammond ,Pianul "Fender", Wurlitzer , Clavinetul Hohner, folosite ptr tonul lor specific.

Altfel se poate canta pe un pian Yamaha super sofisticat , dar este neinteresant caci suna comun , suna a pian pana la perfectie si atat nu are nimic personal.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am pornit de la cum sunt frezate locasurile de doze si uite unde am ajuns.

 

Tonul specific de Stratocaster a fost de fapt un accident.

Primele Strato-uri aveau un comutator cu 3 pozitii pentru cele trei doze astfel incat sa se obtina un ton cald la neck, unul de acompaniament ritm l middle si unul de "lead" la bridge.

Chitaristii au observat ca atunci cand comutatorul este pozitionat intre doua pozitii se obtine un ton foarte special datorita defazajului intre vibratiile captate de catre cele doua doze montate in paralel. Si fabricantul a trebuit sa se conformeze.

Tonul de strato este in pozitiile 2 si 4, cu doua doze single in paralel.

Tonul de bridge este ton de Broadcaster (adica imprumutat, asemanator), tonul de neck este ton de Telecaster, bridge+neck = telecaster, etc..

 

Doza middle se foloseste rareori singura (aproape niciodata)

 

Tonul specific de Gibson, de asemenea... Este rezultatul incercarii de a reduce zgomotul captat de bobinele simple ale primelor doze de chitara electrica. Doza dubla (cu doua bobine, in serie ) hum-bucker... efectul scontat: zgomot mai putin, dar si nivel al semnalului sensibil mai ridicat(efectul observat imediat), ambele permitand fenomenul de "overdrive"...

 

Care si el este o intamplare : cantatul pe amplificatoare cu puteri mici, in sali din ce in ce mai mari a dus obligatoriu la suprasolicitarea etajelor finale si aparitia distorsiunilor. Daca tehnologia ar fi mers inaintea muzicii pop-rock-blues si daca in anii '30-'40 ar fi existat amplificari de zeci de kilowati (ca astazi) probabil ca am fi cantat toti cuminti numai si numai pe tonuri care mai de care mai clean, sau pe hibride electroacustice.

 

Nu tu metal, nu tu death, grunge, punk, nimic... O tristete.

Link to comment
Share on other sites

Am pornit de la cum sunt frezate locasurile de doze si uite unde am ajuns.

 

Tonul specific de Stratocaster a fost de fapt un accident.

Primele Strato-uri aveau un comutator cu 3 pozitii pentru cele trei doze astfel incat sa se obtina un ton cald la neck, unul de acompaniament ritm l middle si unul de "lead" la bridge.

Chitaristii au observat ca atunci cand comutatorul este pozitionat intre doua pozitii se obtine un ton foarte special datorita defazajului intre vibratiile captate de catre cele doua doze montate in paralel. Si fabricantul a trebuit sa se conformeze.

Tonul de strato este in pozitiile 2 si 4, cu doua doze single in paralel.

Tonul de bridge este ton de Broadcaster (adica imprumutat, asemanator), tonul de neck este ton de Telecaster, bridge+neck = telecaster, etc..

 

Doza middle se foloseste rareori singura (aproape niciodata)

 

Tonul specific de Gibson, de asemenea... Este rezultatul incercarii de a reduce zgomotul captat de bobinele simple ale primelor doze de chitara electrica. Doza dubla (cu doua bobine, in serie ) hum-bucker... efectul scontat: zgomot mai putin, dar si nivel al semnalului sensibil mai ridicat(efectul observat imediat), ambele permitand fenomenul de "overdrive"...

 

Care si el este o intamplare : cantatul pe amplificatoare cu puteri mici, in sali din ce in ce mai mari a dus obligatoriu la suprasolicitarea etajelor finale si aparitia distorsiunilor. Daca tehnologia ar fi mers inaintea muzicii pop-rock-blues si daca in anii '30-'40 ar fi existat amplificari de zeci de kilowati (ca astazi) probabil ca am fi cantat toti cuminti numai si numai pe tonuri care mai de care mai clean, sau pe hibride electroacustice.

 

Nu tu metal, nu tu death, grunge, punk, nimic... O tristete.

 

 

inventiile sau rezultatele unor cercetari sunt de cele mai multe ori intamplatoare/acidentale DAR selectarea si alegera nu mai este accidentala .

 

daca observam cum corpul de strat este ergonomizat putem observa ca s-a intamplat accidental o proiectare serioasa , de ce credem noi ca nu s-au gandit de loc la sunet ?

 

Sa nu uitam ca era mai totul inventat in '54 , americani prin 39-40 aveau deja primele TV color si multe alte inventii erau dezvoltate inclusiv in domeniul electro-acusticii.Chitara a fost proiectata sa ia locul chitarelor acustice pe marile scene , asa ca eu cred ca s-au intrebat cativa instrumentisti ce doresc in legastura cu tonul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.