Geiger Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Cred ca si ei pot exprima pareri pertinente.
karpi Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 care ???????? ale cui ? ....".....adica cum abordaj?"
vektor Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 (edited) Intereant subiect. Eu sunt de parere ca datorita modului de a invata [chitara in principiu, dar e valabil si pentru alte instrumente] singur, acasa, dupa GP/taburi, copiind diverse melodii, etc. Uita=te de exemplu la multe trupe relativ recente care se definesc prin "influente". Edited December 28, 2007 by vektor
Guest stangaciu Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Nu detin cei 18 ani necesari postarii aici, dar totusi o sa incerc. Eu cred ca sunt 2 motive: 1. Nu se asculta trupe cu concept si mesaj. Daca asculti Linkin Park, canti Linkin Park. 2. Nu se mai canta pentru ca ai ceva de spus. Foarte putine trupe mai canta pentru a exprima ceva original. Lumea canta pentru bani, nu pentru idei si banii se fac la MTV. Cel putin in ultimii 2 ani nu am auzit nimic pe MTV care sa iasa din sablonul: "baby, baby" "shake it, shake it" "bum chiki bum chiki" si alte d-astea. Practic muzica cu idei si originalitate e blocata, pentru ca publicul larg nu o intelege. Omul de rand nu are nevoie sa fie pus pe ganduri de muzica, pentru ca nu ii place asta. El vrea doar melodii usurele, cu versuri parca scrise de copii de 8 ani. Cel putin asta cred eu. Astept sa mi se dea in cap.
vektor Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 (edited) ^ Bullshit. 1. Fals. Nu toti asculta Linkin Park. 2. Iar, gresit. E un cerc vicios. Nu stiu de unde a aparut ideea ca pe MTv se da ceea ce se cere. Nu functioneaza dupa legea cerere/oferta. Pe MTv asculti ce vor ei, nu iti dau ceea ce vrei tu, Printre altele si pt ca nu au concurenta. Cat despre cantatul pt bani, iar, o idee gresita. Pentru bani canta trupele de coveruri prin pub-uri. Multe trupe tinere vor sa cante, vor sa spuna ceva, dar nu au nici cea mai vaga idee ce, cum sau de ce; in principiu pentru ca nu stiu ca se poate si altfel. Nici macar din cauza ca nu ar avea acces la alte medii de informare, dar pur si simplu nu stiu ce/cum/unde sa caute. Alta problema ar fi ca multi vor si chiar ar putea canta, dar nu au mirosit profesor de muzica in afara scolii -> nu stiu sa cante. GuitarPro nu e un profesor ! Omul de rand nu are nevoie sa fie pus pe ganduri de muzica, pentru ca nu ii place asta. El vrea doar melodii usurele, cu versuri parca scrise de copii de 8 ani. Fals. Nu asta vrea, cu asta s-a obisnuit, pt ca nu are deunde alege. Nu detin cei 18 ani necesari postarii aici, dar totusi o sa incerc. N-a cerut degeaba asta. No offense, dar la varsta asta deabia incepi sa intelegi lumea. [Principiile capitalismului de exemplu ] Edited December 28, 2007 by vektor
apocalipsa Posted December 28, 2007 Author Posted December 28, 2007 Practic muzica cu idei si originalitate e blocata, pentru ca publicul larg nu o intelege. Omul de rand nu are nevoie sa fie pus pe ganduri de muzica, pentru ca nu ii place asta. El vrea doar melodii usurele, cu versuri parca scrise de copii de 8 ani. f matur spus dar am o completare: PUBLICUL LARG E OLIGOFREN. MASELE NU CONDUC SI NU VOR CONDUCE NICIODATA. TREBE SA NE TREZIM OAMENI BUNI!
Guest mitza Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 1. multi se axeaza: "e simplu: cant solo'ul lu x, apoi pe vers niste corzi si versul nu mai conteaza fiindca dau chitara mai tare" 2. cine mai face solo'uri in ziua de azi? ) 3. multi nici nu stiu ce mesaj sa transmita
karpi Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Nu detin cei 18 ani necesari postarii aici, dar totusi o sa incerc. Eu cred ca sunt 2 motive: 1. Nu se asculta trupe cu concept si mesaj. Daca asculti Linkin Park, canti Linkin Park. 2. Nu se mai canta pentru ca ai ceva de spus. Foarte putine trupe mai canta pentru a exprima ceva original. Lumea canta pentru bani, nu pentru idei si banii se fac la MTV. Cel putin in ultimii 2 ani nu am auzit nimic pe MTV care sa iasa din sablonul: "baby, baby" "shake it, shake it" "bum chiki bum chiki" si alte d-astea. Practic muzica cu idei si originalitate e blocata, pentru ca publicul larg nu o intelege. Omul de rand nu are nevoie sa fie pus pe ganduri de muzica, pentru ca nu ii place asta. El vrea doar melodii usurele, cu versuri parca scrise de copii de 8 ani. Cel putin asta cred eu. Astept sa mi se dea in cap. 1.deci daca copiaza trupe cu conceptie si mesaj sunt originale ? 2. daca se copieaza versuri scrisde ptr copii de 80 de ani ,treaba devine originala ?
apocalipsa Posted December 28, 2007 Author Posted December 28, 2007 daca era dupa publicul analfabet in simtiri si cuget eram paralizati de mult si faceam caca pe noi de frica iar Cartarescu pleca in Patagonia...
Mr.Fritz Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Nu stiu de unde a aparut ideea ca pe MTv se da ceea ce se cere. Nu functioneaza dupa legea cerere/oferta. Pe MTv asculti ce vor ei, nu iti dau ceea ce vrei tu, Printre altele si pt ca nu au concurenta. Corect!!! De cand a aparut MTV-ul muzica sa degradat. Uitativa cum a decurs istoria muzicala si o sa va dati seama ca totul a luat o intorsatura din momentul in care Mtv incepuse sa nu mai aiba concurent. Ideea principala este de a face $$$$$$$$$$ cat mai mult nu mai conteaza alceva (mesaj , originalitate etc..). Te duci acolo daca ii place te pune semnezi contract si iti spune ce sa faci, ce sa canti, cum ,cam totul, pentru ca spun ei (asta se vinde) desi cum spunea si vektor omul sa obisnuit pt ca nu are ce asculta.Ex Stai si condu in masina si da drumu la radio 99,9% din cazuri o sa auzi aceleasi piese date de 1000000 de ori alceva nimic nada , la televizor idem excluzand cele culturare (Mezzo etc...) doar daca esti intr-un cerc de oameni care mai stiu ceva despre muzica si iti recomand trupe. Trupe care vor sa faca ceva sunt o gramada dar cine le promoveaza? 2. cine mai face solo'uri in ziua de azi? ti se impune atunci cand prezinti piesa la prodcator iti spune ce sa scoti si ce sa nu din piesa cum ii convine lui pana nu faci ce spune nu vei fi promovat.(multi nefiind deacord cu solo-urile) Alta problema ar fi ca multi vor si chiar ar putea canta, dar nu au mirosit profesor de muzica in afara scolii -> nu stiu sa cante. GuitarPro nu e un profesor ! La inceput de drum iti trebuie un profesor sa iti explice principiile de baza, problema e ca se canta prea robotizat nu se pune suflet in cea ce canti; crezi ca hendrix ,page ,hallen au avut profesoti de chitara. De ex Hallen a luat lectii de pian si dupa aia a incercat sa cante la tobe vazand ca nu prea se pricepe la tobe sa apucat de chitara lasand-ui loc fratelui sau la tobe dar stia principiile de baza in muzica cea ce multi nu o stiu, ei incep din start cu o idee gresita. La ora actuala ti se spune ce sa canti artistul nu mai are libertatea pe care o avea inainte.
Guest Morgan Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 @stangaciu: 1. Cine spune ca Linkin Park nu are mesaj n-a ascultat Linkin Park si are prejudecati pentru ca sunt considerati comerciali 2. Prea putina lume mai vrea sa auda ceva care sa ii puna pe ganduri, lumea vrea sa se distreze (can you blame them?) 3. Exista o groaza de formatii care transmit mesaje, dar nu toata lumea aude mesajul si nu toata lumea intelege acelasi lucru prin "mesaj" Cat despre originalitate... exista totusi o limita la cat de original poti fii. S-a facut multa muzica pana in ziua de azi si e greu sa faci ceva care sa nu sune asemanator cu altceva si sa sune si bine in acelasi timp. E din ce in ce mai prost sa faci ceva original care nici macar sa nu sune bine. Cat despre solo-uri, nu mi se par o conditie sine qua non a originalitatii si a mesajului, mi se par doar un pretext ca sa isi arate chitaristul adevaratele posibilitati.
stradivarius Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 E foarte simplu. Ascultand foarte multa muzica si incercand sa invatam de la altii foarte mult de multe ori ne indepartam de sentimentul primordial pe care il detinem pentru muzica. Cand esti copil si nu ai incercat sa canti la un instrument intelegi altfel muzica si te bucuri altfel de cele 2 sau 3 armonii pe care le auzi intr-o piesa. Te misca poate un ritm sau un anumit sunet sau un refren. Dupa ceva vreme dupa ce studiezi muzica te indepartezi de acest tip de gandire. Si cauti sa faci ceva original dintr-un vocabular pe care il detii. Oricum muzica s-a inventat pana acum si armoniile se stiu inca de la bach. Originalitatea in ziua de azi consta foarte mult in sound: Un anumit timbru de voce, un anumit sound pentru tobe s.a.m.d. In fine sunt obosit la ora asta probabil ca am postat numai prostii. TOate bune si un an nou fericit tuturor.
karpi Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 @stangaciu: 1. Cine spune ca Linkin Park nu are mesaj n-a ascultat Linkin Park si are prejudecati pentru ca sunt considerati comerciali 2. Prea putina lume mai vrea sa auda ceva care sa ii puna pe ganduri, lumea vrea sa se distreze (can you blame them?) 3. Exista o groaza de formatii care transmit mesaje, dar nu toata lumea aude mesajul si nu toata lumea intelege acelasi lucru prin "mesaj" Cat despre originalitate... exista totusi o limita la cat de original poti fii. S-a facut multa muzica pana in ziua de azi si e greu sa faci ceva care sa nu sune asemanator cu altceva si sa sune si bine in acelasi timp. E din ce in ce mai prost sa faci ceva original care nici macar sa nu sune bine. Cat despre solo-uri, nu mi se par o conditie sine qua non a originalitatii si a mesajului, mi se par doar un pretext ca sa isi arate chitaristul adevaratele posibilitati. Un instrumnentist bun trebuie sa cante nu sa "arate posibilitati adevate " dar acest lucru nu-l intelegi numai cand ti se mai dezvolta cerebelu , conexiunile .Dupa ce ai "o conceptie ". .........S-a facut multa muzica pana in ziua de azi si e greu sa faci ceva care sa nu sune asemanator cu altceva si sa sune si bine in acelasi timp.......... -asa crezi tu ,dar pana acum intotdeauna s-a inventat cate ceva nou . Exista oameni capabili de a face ceva nou , Cand vor fi conditiile "optime" va exploda ceva nou si "epocal".
dgeekoo Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Fenomenul este foarte simplu de explicat (si este valabil si pentru alte domenii ale artei)... Gresala primordiala este urmatoarea: trupele incearca sa faca ceva care "se poarta", "se vinde", "este in trend", "are succes"... etc, si rareori incearca sa exprime o stare proprie, un sentiment, ceva care sa le placa si care sa-i reprezinte. Toti se pierd in mocirla generala, ca sa nu mai vorbim ca pentru a te exprima trebuie intai sa "inveti sa vorbesti" (adica sa stapanesti mijloacele de exprimare).
vektor Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Corect!!! La inceput de drum iti trebuie un profesor sa iti explice principiile de baza, problema e ca se canta prea robotizat nu se pune suflet in cea ce canti; crezi ca hendrix ,page ,hallen au avut profesoti de chitara. De ex Hallen a luat lectii de pian si dupa aia a incercat sa cante la tobe vazand ca nu prea se pricepe la tobe sa apucat de chitara lasand-ui loc fratelui sau la tobe dar stia principiile de baza in muzica cea ce multi nu o stiu, ei incep din start cu o idee gresita. 1. Thanks. 2. My point exactly. m zis profesor de muzica, nu de chitara.
Doctor X Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 1. E mult mai simplu sa te "inspiri" decat sa creezi. 2. Iti trebuie o cultura muzicala foarte solida ca sa incerci ceva original, ceea ce in zilele noastre e o calitate din ce in ce mai putin intalnita. 3. Muzica nu ofera combinatii infinite... etc., etc.
apocalipsa Posted December 29, 2007 Author Posted December 29, 2007 daca ai o cultura muzicala solida de cele mai multe ori esti tributar acelei culturi. si muzica ofera combinatii infinite. depinde cum privesti lucrurile. frumosul sta in lucruri marunte. si originalitatea la fel.
Doctor X Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 daca ai o cultura muzicala solida de cele mai multe ori esti tributar acelei culturi. Asta daca nu ai pic de imaginatie. In lipsa culturii muzicale s-ar putea sa reinventezi roata. si muzica ofera combinatii infinite. depinde cum privesti lucrurile. Posibil, dar unele s-ar putea sa fie neplacute pentru urechile multora.
ilun Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Posibil, dar unele s-ar putea sa fie neplacute pentru urechile multora. si aici incepe alta discutie...am ascultat de exemplu o gramada de groznicarii experimentale electronice cu instrumente traditionale din diverse culturi peste etc despre care nu pot spune ca nu erau originale, doar ca iti venea sa te arunci cu teasta'n perete pt ca aveau armonii facute cat mai disonant posibil
Guest Morgan Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Un instrumnentist bun trebuie sa cante nu sa "arate posibilitati adevate " dar acest lucru nu-l intelegi numai cand ti se mai dezvolta cerebelu , conexiunile .Dupa ce ai "o conceptie ". .........S-a facut multa muzica pana in ziua de azi si e greu sa faci ceva care sa nu sune asemanator cu altceva si sa sune si bine in acelasi timp.......... -asa crezi tu ,dar pana acum intotdeauna s-a inventat cate ceva nou . Exista oameni capabili de a face ceva nou , Cand vor fi conditiile "optime" va exploda ceva nou si "epocal". Am zis ca e "greu", nu imposibil, si tocmai pentru ca e greu sa fii original multi nici nu se obosesc.
Guest Preda Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Intrebarea ridicata este interesanta, dar este prea vaga. Trebuia sa fii putin mai specific, ca sa poti orienta discutia catre un anumit rezultat (sa precizezi un anumit gen, un anumit stil muzical in care lipseste originalitatea). Cu formularea actuala a intrebarii, cred ca la inchiderea topicului, ai putea sa creezi un tratat cu ajutorul ideilor expuse, ceea ce nu ar fi rau, pentru ca asa cum spunea Karpi, ar putea sa fie acel "fitil" care ar declansa o noua etapa in evolutia muzicala. Oricum ,desi scopul actual al artistilor muzicali din noua generatie e sa atinga stadiul suprem de leguma(sa nu mai incerce nimic nou, ci sa mearga pe aceeasi cale batatorita care a asigurat succesul inaintasilor lor), sunt o gramada de formatii care sunt dornice sa experimenteze, calcand pe teritorii virgine. De exemplu trupele de rock care au ales sa se inspire din teme folclorice. Unii mai carcatosi o sa spuna ca e expirata ideea, ca originali au fost numai cei ce au facut pentru prima oara acest lucru si ca cei ce au venit dupa au fost doar niste copii mai mult sau mai putin fidele. Gresit. Sunt atatea culturi, deci posibilitatile sunt nenumarate. Sa luam niste exemple (din nou): Flametal, Mago de Oz, Korpiklani, Ensiferum. Ce legatura au primele doua trupe cu ultimele, din punct de vedere al inspiratiei, in afara de faptul ca "au ales sa fie influentate de propria cultura" (spaniola si bineinteles scandinava). Si sa nu uitam de genul proggresive care a asigurat si asigura progresia lumii muzicale, artistii care ii apartin experimentand si fiind permanent in cautare de nou (motive, teme, surse de inspiratie, tehnici, s.a.m.d.), imbogatind asfel patrimoniul muzical. In final vreau sa adaug ca doar aparent nu mai exista originalitate in creatiile muzicale, deoarece sut promovati numai artisti care au potential sa aiba succes comercial pe o perioada mai lunga sau scurta de timp. Acestia sunt cei care ajung in fata marilor mase de oameni. Daca vrei originalitate trebuie sa cauti. Trupele care poseda asa ceva se adreseaza unui public elitist si astfel restrans, si din acest motiv nu sunt promovate. Trist, dar adevarat.
kapak Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 mie raspunsul mi se pare mult mai simplu> pentru ca in marea masa a celor care vor sa se afirme muzical, putini au cunostintele necesare si muuuult mai putini au talent cu adevarat. ce promoveaza astazi industria e alta mancare de peste, dar industria va promva (aproape) intotdeauna o valoare adevarata (nu vreau sa deschid polemici despre neintelesii de pe la noi, si nici controvese legate de gusturile fiecaruia). nivelul de promovare poata varia in functie de multi factori dar valorile autentice nu mor de foame (ma repet> oameni cu o solida pregatire muzicala si cu talent interpretativ/compozitional) aduceti-va aminte ce zicea aldea apropo de compozitie - avea perfecta dreptate. probabil ca pentru a avea si succes ar trebui sa le ai pe alea doua de mai sus plus un serios simtz de marketing muzical, sa stii ce vrea piata. ps. am o verisoara care a intrat la conservator la pedagogie acu "o suta" de ani, dupa trei incercari si trei ani de meditatii cu profi de la conservator. norocul ei ca a fugit in strainatate si s-a facut contabila...
karpi Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 (edited) ..................................In final vreau sa adaug ca doar aparent nu mai exista originalitate in creatiile muzicale, deoarece sut promovati numai artisti care au potential sa aiba succes comercial pe o perioada mai lunga sau scurta de timp. Acestia sunt cei care ajung in fata marilor mase de oameni. Daca vrei originalitate trebuie sa cauti. Trupele care poseda asa ceva se adreseaza unui public elitist si astfel restrans, si din acest motiv nu sunt promovate. Trist, dar adevarat. corect Degeaba spun de cativa ani sa nu mai imite toti pe unul si pe altul ci sa asculte "indie" music de pe net si sa caute filonul cel nou , nu vezi numai tineri ce se pierd in cateva cioace tehnice ce nici nu le inteleg . Si cam la fel este peste tot , indobitocirea , manipularea functioneaza peste tot . Cum vreti sa fie cineva original cand nu poate hotara singur nici care instrument este bun ptr cantat si care nu . Toti maimutaresc de la freza pana la haine , pana, corzi si alte prostii .De muzica nici vorba. Normal ca pentru mine in fizica atomica nu s-a mai inventat , progresat nimic .Caci eu habar nu am de fizica atomica. Asa ca daca habar nu avem de ce se intampla in muzica pe tot globul de unde sa stim daca se mai produce muzica originala sau nu . Ca sa cauti ceva ar trebui sa te si pricepi .Altfel cum recunosti ce-i original si ce nu-i ? Pe de alta parte cum a spus si @preda .trebuie sa cauti ......dar ce daca nu te pricepi , nu vei observa micile schimbari micile indicii ale unei dezvoltari schimbari. De altfel nici o "noutate" nu se poate introduce doar "revolutionar" de pe azi pe maine .Procesul de revolutionare implica si revolutionarea acceptari de catre critici , muzicologi , muzicanti ,si de public .Este ceva foart ecomplex. Pana ce manipularea functioneaza perfect nu prea sunt sanse sa se uneasca conditiile pentru ceva "nou" dar si original. Edited December 29, 2007 by karpi
igorr Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Karpi, ai perfecta dreptate cu postul de mai sus. Din pacate multe trupe se rezuma la a imita foarte bine. "Cea mai buna trupa de cover-uri". Scoate Satriani, Vai si Malmsteen la perfectie. Ganditi-va la adaptarea lui JerryC dupa canon in D a lui Pachelbel, toti pustii erau innebuniti sa o scoata la perfectie. Toata lumea lucreaza la tehnica si viteza de executie dar lipseste tema si originalitatea. Cred, gandindu-ma in urma, ca si profesorii de chitara gresesc foarte mult predand dupa tipare invechite din comoditate. Ii intra omului in cap anumite combinatii, scales, etc. din care nu mai poate iesi. E ca in bancul ala cu rusul care fura din fabrica piese sa faca un carucior la copil si ii spune nevestei lui "Mai, cum fac si ce fac la asamblare tot tanc rusesc iese". De aceea zic ca mai bine ar incerca profesorii de chitara sa le stimuleze creativitatea in raport cu personalitatea fiecarui elev...dar nu e timp de asa ceva la ore, nu?
Guest zzz Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Impartasesc aceeasi parere cu igorr si cu karpi...din pacate aproape toata lumea, si in special tineretul se axeaza doar pe partea tehnica si pe viteza de executie...majoritatea uita ca muzica nu este un sport in care cel care isi misca cel mai repede si cel mai precis degetele pe fingerboard este si cel mai bun...in realitate in muzica doar feeling-ul conteaza si mesajul care se doreste transmis de piesa...
karpi Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Impartasesc aceeasi parere cu igorr si cu karpi...din pacate aproape toata lumea, si in special tineretul se axeaza doar pe partea tehnica si pe viteza de executie...majoritatea uita ca muzica nu este un sport in care cel care isi misca cel mai repede si cel mai precis degetele pe fingerboard este si cel mai bun...in realitate in muzica doar feeling-ul conteaza si mesajul care se doreste transmis de piesa... problema s-a mai discutat nu are cum sa fie cineva original din "nimica" , in primul nu intelege nimic din cea ce se intampla ,dupa "n" cover-uri uni incep sa doreasca o schimbare si incep sa caute "adevarul" , si-l cauta ... un tanar cu anturajul sau atat vede din muzica , un fel de aerobic restul este de neinteles pentru nivelul sau de cultura generala . Putem sa luam si alta originalitate , cea din arta naiva? . Sau trebuie izolat artistul ca sa nu fie influentat de absolut nimic .Doar ca trebuie probabil sa treaca vre-o cateva surte de ani si cateva generatii ca sa se ajunga la o dezvoltare "paralela" . Si probabil nimeni n-o sa savureze acea arta super originala , neobisnuita. Am vazut mai multi mari melomani care pin originalitate se refera la cate o poanta buna in text si la comportamentul artistului . Asa ca iarasi avem o discutie fara un tel clar . am mai scris ca asemenea topicuri cu titlul absolut general , fara nici o directie poate genera numai discutii fara sfarsit .. dar daca si daca de fapt si cand , dar totusi ,,,,,,etc CE INSEAMNA A FI ORIGINAL ? de exemplu cant numai in sferturi de tonuri Heavy Metal cu piccollo sau la dramba si texte cantate pe dos ?
laurocontis65 Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Parerea mea este ca totul pleaca de la o cultura muzicala cat mai solida,mai variata.Cred ca tot ce facem e influentat,mai mult sau mai putin,de ce am ascultat din frageda copilarie si pana acum.Nu poti fi original daca nu cunosti ce s-a scris pana acum.Si mai mult decat asta trebuie depasita faza in care doar ascultam o piesa fara a cauta sa intelegem esenta,mesajul sau altfel spus acel ceva acel zvac care o face deosebita de celelalte. Spun asta pentru ca am auzit din ce in ce mai multa lume spunand ca muzica a fost scisa deja...
gadjo Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 (edited) my 50 cents a. exista un cerc vicios: producatorii/artistii cauta formule de succes sigur -> publicul se obisnuieste cu chestii diluate -> publicul ajunge sa nu mai inteleaga nimic mai complex decat muzica de petrecere -> loop ... intr-un final o sa ne para rau dupa backstreet boys cred b. varsta ascultatorilor (si a artistilor) scade. implicit nivelul lor de intelegere. cred ca media de varsta pt targetul mtv e 14 ani.. adica imediat peste cartoon network. o 'diva' moderna la 25 de ani de deja trecuta. c. artistii se raporteaza prea mult la ce s-a facut deja si incearca sa se adreseze unor anumite segmente de public deja definite (noi cantam pt rockeri, noi pt urbani, aia pt cocalari) limitandu-si astfel optiunile in creatie. Nivelul scade clar de vreo 50 de ani incoace... jazz -> rock -> rnb/rap si ca sa vedeti nivelul ororii : A!.. si nu lipseste numai originalitatea. lipseste calitatea cu totul. Edited December 30, 2007 by gadjo
guitarhead Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Nu detin cei 18 ani necesari postarii aici, dar totusi o sa incerc. Eu cred ca sunt 2 motive: 1. Nu se asculta trupe cu concept si mesaj. Daca asculti Linkin Park, canti Linkin Park. 2. Nu se mai canta pentru ca ai ceva de spus. Foarte putine trupe mai canta pentru a exprima ceva original. Lumea canta pentru bani, nu pentru idei si banii se fac la MTV. Cel putin in ultimii 2 ani nu am auzit nimic pe MTV care sa iasa din sablonul: "baby, baby" "shake it, shake it" "bum chiki bum chiki" si alte d-astea. Practic muzica cu idei si originalitate e blocata, pentru ca publicul larg nu o intelege. Omul de rand nu are nevoie sa fie pus pe ganduri de muzica, pentru ca nu ii place asta. El vrea doar melodii usurele, cu versuri parca scrise de copii de 8 ani. Cel putin asta cred eu. Astept sa mi se dea in cap. ... +1, jupane! .... si nici nu poti sa-i condamni, asa sint facute jocurile... ai pomenit de MTV, exact din sistemul/cultura care exacerbeaza fara rusine anumite reguli nescrise -- "...omul de rind nu are nevoie sa fie pus pe ginduri ...", MARE dreptate -- pai bineinteles, acest aspect face parte din capitolul "Circ" (vezi stravechiul -si atot actualul concept "Piine si Circ", lol, nu intram aici in analiza geo-politico-sociala, ca stam pina la zi) .. si pina la urma, daca stai sa te gindesti, chiar termenul prin care se autodefineste industria este: "Entertainment BUSINESS", iar niciodata Entertainment ART (sic!), sau mai stiu eu ce bazaconie idealista, capisci?!?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now