bau_bau Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Cum influenteaza sunetul diferitele tipuri de lemn din care se confectioneaza Fretboard-urile. Cu totii ne uitam cand alegem o chitara la mai multe aspecte, lemnul din care este facut corpul chitarei, doze, chei, etc etc. Dar la Fretboard trebuie sa-i dam importanta cuvenita? Conteaza atat de mult, este un criteriu in alegerea unui instrument? Diferente intre diferite tipuri constructive.? Cum influenteaza tonul chitarii? Poate un expert sa ne ajute si in aceasta privinta? Sper ca nu cumva acest subiect sa fie deja abordat....daca da, rog admini sa-l inchida.. Multumesc!!!
Guest anghelescu Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Wikipedia ...WIKI-FUCKING-PEDIA .. inteleg sa postati daca aveti nedumeriri...dar inati dati o raita pe wikipedia ca o sa gasiti raspunsuri foarte repede
karpi Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 din ebony e mai bon , si se da cu ceapa , asa tonurile vor speria si vampirii , in plus se inghit ultravioletele si se amplifica infrarosiile , asa va ramane doar tonul de ceapa. Tonurile vor fi tip "acid". Pentru rezultate mai bune se face griful din fasii tip "Kranz" , una rosie una neagra...vezi sectiunea balansarea tonurilor. Totusi prt ceapa este mai bine sa folositi corpul din lemn de mahon de Honduras. restul gasesti pe siteuri .....guitar wood
Faust Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Wikipedia ...WIKI-FUCKING-PEDIA .. inteleg sa postati daca aveti nedumeriri...dar inati dati o raita pe wikipedia ca o sa gasiti raspunsuri foarte repede Da, dar acolo nu scrie in romaneste
bau_bau Posted December 19, 2007 Author Posted December 19, 2007 ohhhhh imi pare foarte rau pt. acest topic, nu stiu ce parere au unii despre asta, dar sa sari asa la gatul oamenilor si cu raspunsuri la mishto. oricum impresia este creata.... Ma gandeam ca acesta este forumul chitaristilor din romania.....dar se pare ca m-am inselat.... Numai bine. Rog insistent adminii sa stearga acest topic.... Multumesc!!!
Guest Al3x Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Hai ca incerc sa te ajut eu Rosewood este mai deschis la culoare decat ebony. Suna un pic mai bright. Ebony are un ton mai deep. Este bun daca esti shredder. Rosewoodul este mai ieftin decat ebony, si asta se reflecta in pretul chitarei. Nu trebuie sa-ti faci griji despre fretboard prea mult, deoarece contribuie foarte putin la tonul chitarei si doar cei cu urechi foarte sensibile pot sa auda cu adevarat diferenta mica de sunet dintre cele 2 tipuri de fretboard.
dass101 Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 De fapt ebony e mai bright. Abanosul imbina oarecum calitatile principale ale artarului (maple) si palisandrului (rosewood). Ton deschis ca maple si o senzatie mai placuta si mai "moale" ca la rosewood. Plus ca arata superb Asta e cel putin perceptia mea personala
Guest zzz Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Hai ca incerc sa te ajut eu Rosewood este mai deschis la culoare decat ebony. Suna un pic mai bright. Ebony are un ton mai deep. Este bun daca esti shredder. Rosewoodul este mai ieftin decat ebony, si asta se reflecta in pretul chitarei. Nu trebuie sa-ti faci griji despre fretboard prea mult, deoarece contribuie foarte putin la tonul chitarei si doar cei cu urechi foarte sensibile pot sa auda cu adevarat diferenta mica de sunet dintre cele 2 tipuri de fretboard. Rosewood-ul suna mai dark decat ebony...indiferent ce tip de rosewood...chiar si brazilian rosewood , care este cel mai dur si mai bright dintre speciile de palisandru suna mai "inchis" decat ebony...Ebony-ul are acel "snappy atack", si o definitie mai buna a notelor...este de asemenea mai cel mai dur lemn pentru fingerboard-uri...mai dur chiar decat Pau Ferro (lemnul de fier).Tocmai faptul ca este atat de dur ii confera raspunsul atat de bine definit in gama frecventelor inalte...dar gasiti o gramada de informatii despre lemnele din care se confectioneaza fingerboard-urile pe : www.warmoth.com , sau si mai complet ghid , care contine cam 99% dintre speciile de lemn utilizate pentru chitari il gasiti la : www.lmii.com Dass101 mi-a luat-o inainte
motanul Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Unii chiar se cred nostimi, postand reply-uri "cool"... In loc sa puna mana si sa ajute omul, il iau peste picior... culmea, timpul pierut sa scrie tampeniile respective putea la fel de bine sa fie folosit in a explica ce si cum... si asa au facut si pe altii sa-ti piarda timpul citind "capodoperele" lor... Aici il sustin pe bau_bau... Palaria jos celora care intr-adevar au ajutat omul... pt ceilalti dedic cu cea mai mare placere urmatorul cantecel:
karpi Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 (edited) pe artar se vede murdaria pe rosewood mai purin pe abanos aprpape de loc ( de la distanta de 4 m , in caz de filmare curatati-va chitara.) exista o formula {[ (m*g^2)/ (FFT -SFT)]*k-1}ka/kr +cati ani are capitanul totul derivat n->88/(cablu Monster*Laboga*Fender)- impedanta Buffer/impedanta reflectata catre intrare +K * Holmes zenit / course ( pasing by)/apreture blender / 10-197*18 Newton m Edited December 19, 2007 by karpi
Faust Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 karpi subtil ca de obicei. crezi ca-ti vor intelege ironia?
bau_bau Posted December 20, 2007 Author Posted December 20, 2007 mersi de sfaturi, ideea este ca am doua instrumente fiecare cu freeturile diferite,(dar diferite ca si calitate) eu nu am simtit o asa mare diferenta, in fine mersi de xplicatii... a+b=c 4a-3a+4b-3b=4c-3c 4a+4b-4c=3a+3b-3c 4(a+b-c)=3(a+b-c) => 4=3 ....fals ........d.p.d.v matematic nu este nici o greseala....si atunci unde s-a gresit??? ...sa traim bine... cine imi demonstreaza ca -(1/2)! = pi..............este cu adevarat tare... pana la urma este un forum al chitaristilor si hai sa nu ne indepartam de acest lucru...... am avut si eu o nelamurire si m-m gandit ca sunt oameni mult mai experimentati ca mine in acest domeniu de la care pot cere sfaturi(oricum zdranganesc de mai bine de 13 ani....) Sarbatori fericite tuturor !!!
Faust Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) ma rog... daca tu zici... eu zic sa te mai duci pe la scoala. Hint: vezi ce se intampla cand a+b-c=0 Mai ai voie sa simplifici? Uf... VARZAAAA!!! LE: Sigur (1/2)! ??? Sa fim seriosi... Edited December 20, 2007 by Faust
Einar Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 .fals ........d.p.d.v matematic nu este nici o greseala....si atunci unde s-a gresit??? Off-topic: proful tau de mate merita batut bine...
Faust Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) Off-topic: proful tau de mate merita batut bine... Eu zic invatatoarea care nu s-a ocupat de ei... Nu mai pot sa editez sus. n! trebuie n sa fie nr natural. E greu cu matematica in ardeal? Edited December 20, 2007 by Faust
StratMan Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 mersi de sfaturi, ideea este ca am doua instrumente fiecare cu freeturile diferite,(dar diferite ca si calitate) eu nu am simtit o asa mare diferenta, in fine mersi de xplicatii... a+b=c 4a-3a+4b-3b=4c-3c 4a+4b-4c=3a+3b-3c 4(a+b-c)=3(a+b-c) => 4=3 ....fals ........d.p.d.v matematic nu este nici o greseala....si atunci unde s-a gresit??? ...sa traim bine... cine imi demonstreaza ca -(1/2)! = pi..............este cu adevarat tare... pana la urma este un forum al chitaristilor si hai sa nu ne indepartam de acest lucru...... am avut si eu o nelamurire si m-m gandit ca sunt oameni mult mai experimentati ca mine in acest domeniu de la care pot cere sfaturi(oricum zdranganesc de mai bine de 13 ani....) Sarbatori fericite tuturor !!! desi mi-am propus sa nu mai postez, nu ma pot abtine sa nu-ti arat eroarea matematica din ecuatia ta: ai pornit de la ipoteza: a+b=c adica: a+b-c=0 ! deci numai cu aceasta conditie este valabila orice operatie intervenita in ecuatia ta. in finalul iteratiei, tu simplifici ambii membri ai ecuatiei cu polinomul (a+b-c)! pt. a putea efectua aceasta operatie matematica, este absolut necesar ca polinomul (a+b-c) sa fie DIFERIT de zero! ceea ce contrazice ipoteza! deci, nu avem de-a face cu un paradox matematic ci cu o operatie nepermisa in conditiile ipotezei! acum, revenind la faptul ca (a+b-c)=0, se stie ca orice numar inmultit cu zero=0, deci este cat se poate de adevarat ca 4x0=3x0! Q.E.D. si pt. ca ai spus ca acesta este un forum de chitaristi, am sa incerc sa-ti lamuresc anumite aspecte legate de intrebarea ta. sunetul de maple este, fara indoiala, in variantele "curved mapleboard" si "maple cap", cel mai "bright" (stratocastere din perioada '66-'69). are o anumita transparenta a frecventele inalte dar are si o buna definitie a mediilor (clinchet de cristal). la mana, daca este lacuit cu un strat gros (high gloss laquer), este placut la cantat. daca este in varianta one piece maple neck, mai scad un pic inaltele si raman mai multe medii, ramanand acel "clinchet de clopotel" (foarte apreciat la stratocasterele din perioada '54-'58). rosewood board-ul este cu un sunet mai cald si pare sa favorizeze aparitia unui "scoop" la frecventele medii, ramanand accentuate frecventele inalte si joase, avand un soi de "dulceata" ceva mai pronuntata la modelele "curved rosewood board" (stratocastere din '62-'80) si un soi de "duritate" (ceva mai agresive pe medii inalte) la "slab rosewood board" (stratocastere intre '58-'62+vintage reissue). la mana este foarte placut la cantat, necesitand insa, o intretinere ceva mai speciala (ca si ebony). ebony-ul este un lemn de rezonanta, care, in cazul fretboard-ului, da o foarte buna definitie a intregului sound, dar, care favorizeaza frecventele medii. sunetul este foarte bine definit, "rotund", dar putin "dur" si "inchis" (dark). este printre cele mai dure lemne si datorita calitatilor sale sonore, este preferat, de multe ori, in jazz. la mana este placut, desi, ca parere personala, prefer rosewood-ul, dar asta este doar o chestie de gust personal. ca idee interesanta de urmarit, ebony-ul face diferenta, ca sound, intre gibsonul LP Custom si gibsonul LP Standard (rosewood). cu off topic: inchei acest post dorind sa atrag atentia anumitor forumisti, asupra faptului ca multi dintre "ingineri", atunci cand se ocupa serios de muzica, se pricep sa faca suficiente conexiuni legate de cultura, in asa fel incat, sa poata trage niste concluzii cu destul bun simt, inclusiv acolo unde niste asa-numiti "filologi" bat campii in scopuri pur comerciale. oricum am hotarat sa nu mai postez decat atunci cand voi avea vreun interes deosebit, mai precis, sa ma retrag din discutii. daca va exista un anumit gen de reactii, acelasi "doliu la matura" il voi aborda si eu. Sabatori fericite!
Guest Wierdguy Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 a+b=c 4a-3a+4b-3b=a+b=c 4a+4b-4c=4a+4b-3(a+=4a+4b-3a-3b=a+b=c a+b=a+b => zdrangani de cand te`ai nascut, sau cum?
bau_bau Posted December 20, 2007 Author Posted December 20, 2007 raspunsul era foarte simplu: conditia initiala este: a+b=c; nu stiu dc ati batut campii atat de mult oricum este o problema mult mai faina dacat a deriva fenderuri si cabluri Lagoga...asta era ideea..... nu cant de cand m-am nascut , o simpla privire asupra PM si o simpla operatie algebrica iti dadea raspunsul nu "zdranganesc" de cand m-am nascut...
Faust Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) raspunsul era foarte simplu: conditia initiala este: a+b=c; nu stiu dc ati batut campii atat de mult oricum este o problema mult mai faina dacat a deriva fenderuri si cabluri Lagoga...asta era ideea..... aha. esti mare mah... ne-ai luminat deplin. daca nu-ti place sa derivezi fendere si cabluri Laboga carui fapt datoram placerea de a te cunoaste? nu cant de cand m-am nascut , o simpla privire asupra PM si o simpla operatie algebrica iti dadea raspunsul nu "zdranganesc" de cand m-am nascut... dupa cum ai pus problema, algebric as fi zis ca zdrangani dinainte de a te fi nascut... Edited December 20, 2007 by Faust
OntZ Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) a+b=c4a-3a+4b-3b=a+b=c 4a+4b-4c=4a+4b-3(a+ =4a+4b-3a-3b=a+b=c a+b=a+b => zdrangani de cand te`ai nascut, sau cum? is echivalente.... a+b-c=0 <=> a+b=c l.e.:@baubau: mi se pare mai degraba aritmetica operatia zdranganelii ontopic: cam cum au zis si ceilalti. Personal prefer rosewood. n-am avut din pacate placerea sa cant pe abanos dar no.... Edited December 20, 2007 by OntZ
Cosu Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Stratman a dat un raspuns mai mult decat edificator. Va rog sa incetati cu discutiile de clasa a 2a primara legate de inmultirea si impartirea cu 0. Nu isi au locul aici.
Einar Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Acuma am si eu o intrebare...cat de mult se simt diferentele astea pe un ton altfel decat clean?
karpi Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) 2 radical12 ,asta-i cheia dragi comeseni , teoriile voastre asupra culori sunetului in functie de structura si densitatea materialului lemnos se bazeaza pe demonstratii experimentale? Sau asa a scriz cineva sa spune ca el a incercat . Problema este ca pe net gasesti si pe un altul care spune un pic altfel si trebuie sa facem o medie a parerilor si observatiilor deoarece nu este standardizata metoda de " masurare" , conditii diferite rezultate diferite plus impresii artistice .. Daca materialul freatboard-ului conteaza ptr ton , materialul tastelor la fe . si materialul gatului .. cu ce sa fie lipite acestea ,clei de oase , aracet , urelit , ...sau ce s-o mai gasi .Cat de gros trebuie sa fie stratul de adeziv ? ce consistenta sa aiba ? Oare cat atenueaza o lipitura ? sa nu mai vorbim de solul in care a crescut "lemnul" , ce minerale cate si cum ? trebuie sa contina . La ce presiune exercitata asupra corzilor este valabila obsertvatia facuta in legatura cu tonul ? ce degete trebuie sa am , batatorite , moi , ce masa sa aiba mana , Daca tot vorbim de "finetzuri" , si ar mai fi multe de luat in seama . Edited December 20, 2007 by karpi
Faust Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) Acuma am si eu o intrebare...cat de mult se simt diferentele astea pe un ton altfel decat clean? Hai sa adaug si eu. Se simte diferenta si in PA cand canti cu trupa? Sau numai cand canti singur si nu treci prin PA? Dar daca mixerul e digital si nu analog? Mai merita sa-l vedem pe Clapton live daca ne place rosewood? Edited December 20, 2007 by Faust
karpi Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Hai sa adaug si eu. Se simte diferenta si in PA cand canti cu trupa? Sau numai cand canti singur si nu treci prin PA?Dar daca mixerul e digital si nu analog? Mai merita sa-l vedem pe Clapton live daca ne place rosewood? bine am sarit 23677 etape , si am ajuns la : la ce distanta de boxa de chitara ( pe scena ) luand in consderere ca la fiecare dublare a distantei puterea perceputa scade cu -3dB ( jumatate de putere) .Cum se corecteaza curba de raspuns ptr orice distanta fata de difuzorul (le) statiei de chitara ?? Adica orice ton este valabil numai si nujmai ptr o anumita distanta de difuzor !! In sala la ce distanta de boxa de medii ( boxele) ale instalatiei PA ai un anumit ton ? La ce distanta intre diferitele boxe ? ( cum ar fi ca si exemplu simplu cu ditanta 2/3 pe linia de centru intre boxele stereo L si R .) Ce se intampla daca plec ( sau pleaca spectatorul din acest(e) punct(e )? daca pui toate conditiile si daca le pui si in ordinea importantei in denaturarea tonuului la ce concluzie se ajunge? Cablul LABOGA il punem "drept" sau se poate si in spirala sau sub orice forma desfasurat ? lol .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now