Guest Velvetman Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 da...deci tema mea de atestat va fi un model de chitara...facut la scara si functionabil am postat primele 3 idei, si dak tot sunt inconjurat de chitaristi, astept critici si pareri. multam anticipar
Guest Velvetman Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 design industrial Octav Bancila - Iasi
hades Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 iata parerea mea: mai posteaza ceva modele ... astea nu sunt deosebit de atractive (cel putin pt mine) iar de e musai pe astea sa le clasez ar fi cam asa: rosu, albastru si negru. dar aia neagra nu cred k o va cumpara cineva
Guest Velvetman Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 o sa tin cont:P...more posts coming soon multam
Guest Velvetman Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 aa pai..skitele astea preliminare is in corel draw, si la atestat probabil k o sa am vreo 5 planse de toate, 3 printuri in facute in 3dsmax, 1 plansa cu skitza tehnica, si una "in action"(un mare chitarist la lucru, numai k tinand kitara mea in mana:P-desen) aa...recomandari de tamplari? in caz k nu-mi raspund aia de la reghin:))
hades Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 habar nu am.. am auzit ca grossu` se ocupa... avea intr-o zi un scandura mare trasata si se apuca de treaba :| dar mai asteapta parerile forumistilor; am inteles ca unii nu preau au o parere buna despre el ... vezi, te interesezi e frumos ceea ce faci ! bafta!
Cosu Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Toate seamana mai mult sau mai putin cu modelul Mockingbird de la BC Rich (pe care personal nu il agreez). Crosa (headstockul) nu imi inspira nimic. In general este mai mare decat cea din imaginile tale, avand un rol hotarator in sunetul si sustianul chitarei.
Guest Velvetman Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 (edited) aripa e dupa un mockingbird. oricum ce am postat sunt primele idei, de acu incolo incep masuratorile, proportiile exacte si ma ocup si de detalii...sper sa fie gata pan prin februarie toata treaba. intrebare: as putea sa imbunatatesc priza prin sculptarea grifului? nu ma refer la escalopare PS. ce ai cu mockingbirdu? Edited November 18, 2007 by Velvetman
Cosu Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Vorbesti de priza gat corp ? Ce fel de sculptare ? Ceva gen AANJ ? Nu stiu daca stii de siteul asta dar s-ar putea sa iti fie util : http://www.projectguitar.com/
Guest alexdm Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Hei, ce zici de asta? http://www.garykramerguitar.com/deltawing/...01main-lrg.jpeg
Guest costi iorga Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 (edited) da...deci tema mea de atestat va fi un model de chitara...facut la scara si functionabilam postat primele 3 idei, si dak tot sunt inconjurat de chitaristi, astept critici si pareri.multam anticiparSubscriu lui Cosu. Primul gand a fost Mockingbird-ul si headstockul e cam prea mic, nu sunt sigur ca ar putea fi si functional. Sharktooth-inlay mi-e mie personal prea Ibanez-styley. Mai posteaza altele, incearca ceva mai putin radical. Personal mi se par pea putin "rotunde", "neterminate", fara balans optic. Edited November 19, 2007 by costi iorga
BCRich Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 (edited) baga un model de la B.C.Rich si te-ai scos,ii inebunesti pe aia,baga si o eticheta de la radiocasetofon(cu 4 penzi,unde scurte si lungi) si 10 iei Fara misto acuma,contacteaza un tip care se pricepe la desen si/sau *sculptura (o sa vezi mai jos de ce) si incearca sa cautzi in google cat mai multe modele de chitari...abia apoi va apucatzi de treaba *aici revin cu explicatzia...cu ceva sculptat ii bagi in boale vezi aici: http://www.haloguitars.com/guitar1.jpg http://www.instrumento.cz/img/aktuality/374.jpg Spor la treaba...ca ai destula P.S.Alea trei ....desenate...uita de ele... Edited November 19, 2007 by BCRich
maur Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Subscriu lui Cosu. Primul gand a fost Mockingbird-ul si headstockul e cam prea mic, nu sunt sigur ca ar putea fi si functional. Sharktooth-inlay mi-e mie personal prea Ibanez-styley. Mai posteaza altele, incearca ceva mai putin radical. Personal mi se par pea putin "rotunde", "neterminate", fara balans optic. si in plus...distanta dintre inlay-uri nu e buna...1-3-5-7-9-12...etc
Guest Velvetman Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 (edited) Thanks pt sugestii...oricum...astea 3 sunt primele idei, nu e nimik masurat si proportionat inca.. o sa incerc sa fiu mai creativ, revin in curand cu noi idei Edited November 19, 2007 by Velvetman
Dimitriyus Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Thanks pt sugestii...oricum...astea 3 sunt primele idei, nu e nimik masurat si proportionat inca..o sa incerc sa fiu mai creativ, revin in curand cu noi idei Fara suparare, dar sunt extrem de deficitare la bun gust, iti dau o senzatie de neterminat, de suparare vizuala, ai impresia ca mai e ceva si lipseste. Sunt interesante formele complicate, dar cu gust si bun simt. Si incearca un headstock in ton cu corpul... Toate bune!
dgeekoo Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Senzatia de neterminat vine din lipsa de echilibru. Daca faci o chitara de lemn (dupa desenul cu pricina) precis va fi din cea care cade in bot. Adica centrul de greutate va fi prea sus. Foloseste proportia de aur ( 2/3 ) care se regaseste la toate instrumentele (vioara, violoncel, chitara clasica, chitara moderna, acustica electrica). Dupa ce fixezi proportiile apuca-te de modificari de design.
Guest costi iorga Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 (edited) Foloseste proportia de aur ( 2/3 ) care se regaseste la toate instrumentele (vioara, violoncel, chitara clasica, chitara moderna, acustica electrica).Proportia de aur (sectio aurea) e putin altfel: doua segmente a si b se afla in sectiunea de aur, daca relatia dintre lungimile lor: (a/:) este egala cu relatia dintre suma lor si lungimea segmentului a: (a+b )/a. de aici reiese ca a/b=(a+b )/a adica a/b=1+b/a. Dupa o gramada de matematisme, reiese ca sectiunea de aur (Φ) are o valoare de 1,618033..etc Dar ai dreptate... sa incerce cu sectiunea de aur, o sa iasa in orice caz mai echilibrat totul.si in plus...distanta dintre inlay-uri nu e buna...1-3-5-7-9-12...etcda, acuma vad... Edited November 19, 2007 by costi iorga
Guest EPSYLON_CURSE Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Sincer, nici una nu arata destul de bine incat sa fie pusa in practica. Sau poate sunt eu mai old-school.
Guest Velvetman Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 apropos de ergonomie...ce anume va deranjeaza din punct de vedere ergonomic la instrumentele voastre? daca e ceva care sa deranjeze... PS.considerati skitele alea inexistente:P
Guest Morgan Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 cea albastra e de fapt relativ ok ca idee. Inteleg ca mai ai mult de lucru si ma abtin de la critici. Un sfat ar fi sa incerci un design string-thru-body, mi se pare si mai usor de facut, si mai aratos, si mai practic. Poate sa modifici cutaway-ul de sus pentru ca, intr-adevar, prea arata a mockingbird.
Guest Velvetman Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 cea albastra e de fapt relativ ok ca idee. Inteleg ca mai ai mult de lucru si ma abtin de la critici. Un sfat ar fi sa incerci un design string-thru-body, mi se pare si mai usor de facut, si mai aratos, si mai practic. Poate sa modifici cutaway-ul de sus pentru ca, intr-adevar, prea arata a mockingbird. interesanta ideea string through body. dar nu-mi dau seama cum skimb corzile dupa ce se uzeaza?
Guest EPSYLON_CURSE Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Usor. Eu iti propun sa pornesti schita ta de la o forma de superstrat, apoi modifici detaliile. E greu sa construiesti un instrument muzical de la 0, pe o schita proprie, sunt sanse mari ca rezultatul final sa nu corespunda asteptarilor, nu atat din pct de vedere estetic cat mai ales din punct de vedere al proprietatilor acustice.
Guest Morgan Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 interesanta ideea string through body. dar nu-mi dau seama cum skimb corzile dupa ce se uzeaza? string thru body inseamna, in principiu, niste gauri in corpul chitarii, prin care trec corzile. gaurile sunt pe toata grosimea corpului si sunt mai largi in spate, ca sa incapa ball-end-urile, dar mai inguste in fata, ca sa fie fixate respectivele ball-end-uri. Ideea ar fi sa dai cu un burghiu subtire gaurile, pe care le largesti pe o distanta de maxim 1 cm pornind din spate. Sper ca am explicat bine.
Guest Velvetman Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Usor. Eu iti propun sa pornesti schita ta de la o forma de superstrat, apoi modifici detaliile. E greu sa construiesti un instrument muzical de la 0, pe o schita proprie, sunt sanse mari ca rezultatul final sa nu corespunda asteptarilor, nu atat din pct de vedere estetic cat mai ales din punct de vedere al proprietatilor acustice. de asta am pornit de la un mockinbird:P da, e destul de greu sa pornesti de la 0, mai ales knd vrei sa imbini utilul cu placutul (ergonomie - design) personal as pastra-o pe cea albastra, bineinteles cu modificarile de rigoare. dar sunt in dubii inca. cat despre constructia efectiva a corpului, voi lua legatura cu reghinul
Guest Sylviu Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 (edited) zici k sunt stagg-uri parerea mea e ca seamana cu niste copii chinezesti de bc rich combinate un pic cu les paul, eu zic k ai putea sa fi un pic mai original de atat Edited November 21, 2007 by Sylviu
kapak Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 parerea mea de utilizator de corel (+ ai, xara, indesign, quark, photoshop, etc): cred ca trebuie sa incepi prin a lucra linia de contur din noduri si nu culorile, plecand, eventual, de la un contur existent - iti va fi mai usor sa modifici niste curbe si sa te incadrezi in proportii. tine cont si de faptul ca majoritatea corpurilor se incadreaza undeva in 350 x 500 mm daca ai nevoie, te pot ajuta cu unul-doua contururi clasice - mesaj cu e-mailul tau pe pm si sa imi zici in ce varianta *.cdr ti le salvez. in ceea ce priveste culorile, daca tot vei face lucrarea in max, cum ecranul suporta orice (iar hartia, pe aproape), poate ar trebui sa folosesti ceva foarte inovativ, cu degradeuri/transparente, etc., chiar daca nu se poate vopsi asa in realitate. asta daca nu te hotarasti la un corp transparent, cum sunt cele din plexi, care ar da super in 3D. pentru tipar il dai pe un plotter iscusit (>2400dpi) in primavara am vazut expozitia de la Mincu - anul 4 design - si am vazut niste lucrari foarte misto chiar daca unele ar fi fost greu de realizat in realitate
karpi Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Proportia de aur (sectio aurea) e putin altfel: doua segmente a si b se afla in sectiunea de aur, daca relatia dintre lungimile lor: (a/:) este egala cu relatia dintre suma lor si lungimea segmentului a: (a+b )/a. de aici reiese ca a/b=(a+b )/a adica a/b=1+b/a. Dupa o gramada de matematisme, reiese ca sectiunea de aur (Φ) are o valoare de 1,618033..etc Dar ai dreptate... sa incerce cu sectiunea de aur, o sa iasa in orice caz mai echilibrat totul.da, acuma vad... si cheile trebuie montate dupa sirul lui Fibonacci , forma sa urmareasca melcul exponential...hehe...lol nu ne bagam la rezonante , unde stationare , densitate material , amortizare, etc etc... doar forma conteza , sa fie o chitara precum rochiile fantezie din colectia toamna-iarna ce nu va fi purtata niciodata..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now