Guest cristi-plod Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Exista vreun "concurs" oficial sau neoficial de sustain pentru chitari? Adica am auzit de mai multe ori ca Fenderul ar avea un sustain mai scazut decat Gibsonul datorita faptului ca este bolt on neck si ca PRS-ul ar avea un sustain mai bun decat Gibsonul... La fel, este influenta corzilor care trec prin corpul chitarii fata de cele cu tremolo sau cele cu floyd rose, ori cele cu cordar fix dar care au corzile atasate de cordar direct. Care ar fi deci formula ideala pentru un sustain cat mai bun? P.S. Poate ca RGC ar putea organiza un concurs de sustain, ori vreo firma care vinde chitari pe la noi sa dea un astfel de premiu... Cine vrea sa posteze exemple de sustain cat mai lung, fara intrari in microfonii, poate sa o faca in aceasta pagina... Apropos, care nota, sau care coarda (libera) se considera idfeala pentru verificarea sustainului... Pentru concurs poate ca ar fi buna MI gros, sau chiar un acord in mi...
Guest anghelescu Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 1.daca vrei sustain calumea...neck-tru + string thru body.... 2.mare parte din sustain vine din MANA nu din chitara...altough ... si chitara joaca un rol important.
cyfer Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 2.mare parte din sustain vine din MANA nu din chitara...altough ... si chitara joaca un rol important. mai mult decât sã ții apãsatã coarda pânã la tastã ºi sã loveºti în coardã cu pana, ce poți sã mai faci sã obții un sustain mai bun... din MÂNÃ?
ronniefrown Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Pai la tine daca vibrezi nu tine mai mult nota ?
vektor Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Nu e aceeasi nota, si oricum sustain si vibrato (not to mention bending) sunt notiuni usor diferite
cyfer Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Pai la tine daca vibrezi nu tine mai mult nota ? Da, dar aici vorbim de sustain al chitãrii... Dacã pileºti puțin tasta astfel încât sã fie mai abrazivã, poți sã ții o notã o orã din vibrato
FiveseveN Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Conteaza mana si pana (cat de tare si cum lovesti coarda), corzile (masa lor), dozele (cat de mult impiedica campul magnetic vibratia, output-ul pentru respectiva nota), corpul si constructia (din motive evidente), cablul, amplificatorul, difuzorul si orice efecte mai intra in lantul asta... nu cred ca ar avea rost o astfel de comparatie avand in vedere toate variabilele. Pune un sustainer Fernandes pe orice lopata si ai sa ai sustain cat vrei.
midnight rider Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 (edited) Mah Copilul intreba de sustainul chitarii,adica de constructia acesteia.Nu avem aici treaba cu cabluri,statii,pedale,difuri,doze sau alte alea.Cu dozele avem treaba doar in masura in care ele blocheaza din sustain,adica din vibratia corzilor (prin campul magnetic,s-a mai discutat) Cel mai bun sustain il are o constructie "neck thru body" nu neaparat si "string thru body" Sustainul bun il are un corp cu o densitate medie (mahon,de ex) un gat "bolt on" va avea cel mai putin sustain un lemn mai uscat va avea rezonanta mai mare Floyd,Kahler,etc mananca sustainul cam astea sunt regulile de baza offtopic:fiveseven,beton siteul Edited October 6, 2007 by midnight rider
karpi Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 MahCopilul intreba de sustainul chitarii,adica de constructia acesteia.Nu avem aici treaba cu cabluri,statii,pedale,difuri,doze sau alte alea.Cu dozele avem treaba doar in masura in care ele blocheaza din sustain,adica din vibratia corzilor (prin campul magnetic,s-a mai discutat) Cel mai bun sustain il are o constructie "neck thru body" nu neaparat si "string thru body" Sustainul bun il are un corp cu o densitate medie (mahon,de ex) un gat "bolt on" va avea cel mai putin sustain un lemn mai uscat va avea rezonanta mai mare Floyd,Kahler,etc mananca sustainul cam astea sunt regulile de baza offtopic:fiveseven,beton siteul corect mai vreau sa complectez in legatura cu tonul care ar fi cel mai bun ptr "masurat" sustainul. In functie de frecventa de rezonanta proprie al ansamblului gat-corp al chitarei , unele tonuri vor avea sustain mai lung altele "mor" mai repede .Sunt maxime si minime in in diferite pozitii .Si acest lucru va fi diferit chiar si la aceiasi tip si "brand" de chitare chiar si chiar la cele din aceiasi serie . In plus tensiunea corzilor trebuie sa fie "optima" .
Guest Morgan Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 bending+vibrato ? ca sa il citez oarecum pe B.B. King (nu mai stiu cuvintele exacte), vibrato e ca sa sune mai putin plictisitor o nota mai lunga, sustain poti sa ai foarte bine si fara. si ontopic: exista o limita a bunului simt in ceea ce priveste sustainul, daca vrei sustain de cateva minute, feedback controlat scrie pe tine, duci chitara cat mai aproape de amp, o lasi acolo si te duci sa bei o bere.
OntZ Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Dacã pileºti puțin tasta astfel încât sã fie mai abrazivã, poți sã ții o notã o orã din vibrato de aia acum ca mi s-or tocit nitel tastele am sustain mai bun
karpi Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 fiecare sunet cantat are = ADSR A-attack D=dekey S=sustain R=release Despre ce vorbeste colegul nostru este sustain-ul instrumentului , si nu "regenerarea" tonului prin metode "artificiale" . In momentul cand folosesti dispozitive electronice pentru a schimba caracteristicile ADSR ai schimbat si caracteristica originala al chitarei respective ! de ex ..vrei sa ai "TWANG" de Strat la un Gibson LP folosind un "simulator" , vei avea un ton de "strutzo-camila" , nici a Strat nu suna nici a GLP . caracterul specific al instrumentului este dat mai ales de Attack , partea de "Sustain" este indefinita , daca nu auzi inceputul tonului de chitara distorsionata sau de clarinet , partea de "Sustain" suna aproape la fel deoarece forma de unda generata este similara . Ca sa "masori " sustainul la o chitara ,lovesti coarda si lasi sa sune , atat , fara statie , amplificator etc doar scandura cu corzi. Practic se propune un fel de concurs despre ,care are chitara mai performanta din punct de vedere al sustainului .
ilun Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 sau iti trantesti un Fernandes sustainer pe chitara si ai terminat smecheria
Guest arosulescu Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 (edited) chitarile care au cel mai bun sustain- din cele pe care le-am incercat eu - sunt ibanezurile DAR sunt foarte subtirele ca ton de rif... nu au coaiele necesare metalului. Dar ca si sustain - la solistica ma refer- sunt excelente ... deosebit de senzitive...stie el vai de ce le foloseste. cat despre sustainul sau TONUL CARE STA IN MANA CHITARISTULUI IN PRIMUL RAND ... SINCER NU CRED. Doi chitaristi dau un re lung ... unu suna de mutesti, celalalt e mai subtirel in ton... mana sa fie la mijloc ...? in nici un caz ( are si mana rolul ei foarte important dar sa nu exageram - daca ambii chitaristi sunt foarte buni ...deja nu mai e vorba de mana... parerea mea ca lemnul si constructia in sine a chitarii face toata diferenta ... nu doze, nu stiinta facutului de ton ... nu nustiu ce eq- sigur ca sunt si ele importante, dar punctul de plecare al sunetului e cel mai important. E doar o parere subiectiva ... nu va luati dupa mine ) Edited October 7, 2007 by arosulescu
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now