www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Pentru Cei Care Cred Ca ... Gibson=fenomenal


Recommended Posts

Guest Manolescu
Posted (edited)
Hagstrom-urile noi se aseamana cu alea de prin '60? sau e aceeasi chestie ca si la Gibson?
Se aseamana, dar nu la sunet precum Gibson cu Epiphone. Parerea mea adica. Gibson inca se fabrica in state, deci isi mentine totusi un standard de calitate . Doar "lower branch'ul", Epiphone e facut in corea, dar Hagstrom nu a mai produs nici o chitara in Suedia din 1983. :)http://en.wikipedia.org/wiki/Hagstr%C3%B6m
by the way, nu dati cu castraveti si rosii ca nu toti s-au nascut cu pistolul de lipit in mana: CE E AIA "LIPITURA RECE"?????
http://www.epemag.wimborne.co.uk/cold-soldering.htm
Nu vreau sa dau cu rautacisme. A devenit cumva Mexic stat american?
Mai rau. America a devenit un stat mexican. Reconquista se spune. :) Edited by Manolescu
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Manolescu
Posted
@Manolescu:

1. iti spun eu, cu mai mare siguranta decat a ta, ca fenderul mexican nu este catusi de putin "aproape acelasi lucru" cu fenderul american! :)

 

Lemnul si hardware-ul difera cat de cat dar intre un American Standard Strat si un Mexican Standard (adica nu Squier inainte sa inceapa sa fie produs in China), dar un one-piece body mexican cu niste doze Dimarzio sau duncan pot produce un sunet mult mai superior decat un American Standard.

 

 

 

2. in materie de gibson, pot sa te contrazic din nou fiindca am cantat ceva timp pe un les paul recording "early '70", care nu mi s-a parut absolut deloc "lemn de foc". alaturi de asta, pe la sfarsitul anilor '70 am avut ocazia sa probez un sg standard si un sg custom precum si un les paul 25 anniversary si erau chitare demne de toata lauda. am avut ocazia, tot in perioada aceea, sa probez si doua hagstrom-uri identice ca model, unul al lui laci herdina si unul al lui doru tufis. erau chitare foarte bune, dar pot sa-ti spun ca am remarcat diferente in favoarea gibsonului. asa ca...numai de bine. :)

 

 

In fine, gusturile nu se discuta, dar drept dovada ca inafara de cateva raritatzi din seria 25th anniversary precum acestea, un "25th" obisnuit nu valoreaza mai mult decat un Les Paul Standard nou.

 

...According to the 2003 Vintage Guitar Price Guide, Les Paul 25th Silver Anniversary Models in excellent condition are selling for $1,700-$2,200.

 

http://www.lespaulforum.com/slubanniv/sanniver.html

Guest Manolescu
Posted
:) data viitoare cand vrei sa mai vinzi vre-un Gibson LP standard (mai rau, chiar d-asta de productie recenta) , cumpar eu un Epi coreean ii pun alte doze si ti-l dau la schimb.. DEAL?

 

Nu mai am nimic Gibson USA de vanzare. Am scapat draq de toate ghinioanele posibile. Tu sti ce nasoala e sensatzia dupa ce ti se dezlipeste neck joint'ul la 2 Les Paul'uri noi in mai putzin de un an?

Posted
Nu mai am nimic Gibson USA de vanzare. Am scapat draq de toate ghinioanele posibile. Tu sti ce nasoala e sensatzia dupa ce ti se dezlipeste neck joint'ul la 2 Les Paul'uri noi in mai putzin de un an?

 

Bre nene,nu te cred...doar daca pui corzi de bas, acordate cu un ton mai sus sau o scapi pe jos, dar sa se dezlipeasca...si doua, nu una!Poze ceva?!

Guest Manolescu
Posted
mare mea nelamurire e de ce omu' in cauza a cumparat 3 gibsonuri pana sa traga concluzia "f**k you gibson!"?
Si eu am patzit acelas lucru. Posibil ca si eu si dansul suntem imbecili si am fost dusi de nas doar cu gandul ca avem un Gibson American.Prima mea chitara electrica serioasa e un Epi LP Standard care mi l-a cumparat mama nou de ziua mea in 1994. I-am smuls dozele standard si am infipt niste Seymour Duncans in ea pt ca aveam boala pe Slash pe timpu' ala. :) Idiot ce am fost, am inceput sa cred ca-mi TREBUIE un Gibson USA. Ancet ancet, pe parcurs de cativa ani, mi-am luat trei. La cele doua LP'uri le-am rupt gatul foarte repede, si dupa ce le-am lipit, le-am vandut aproape imediat. Cu SG'ul nu am avut probleme grave, doar ca am uzat-o foarte mult si eventual ma plictisisem de ea si am vandut-o. Pina una alta, daca stau sa ma gandesc, Epi'ul de la mama a fost si inca este mult mai de nadejde decat cele trei Gibson USA. Am abuzat-o foarte mult timp si inca nu i s-a dezlipit gatul. O ador, dar am pensionat-o. O tzin la mama la tzara si inca zdrangan la ea din cand in cand cand, cand mai trec pe acolo. :)
Bre nene,nu te cred...doar daca pui corzi de bas, acordate cu un ton mai sus sau o scapi pe jos, dar sa se dezlipeasca...si doua, nu una!Poze ceva?!
Pe timpul ala nu aveam camere digitale deci am sertare pline de poze cu ele la mama acasa (sta departe la tzara) si pe de alta parte, nu am scanera, deci in curand nu am cum sa le postuiesc. Adevarul e ca am aveam obiceiul sa le folosesc mai mult decat pt un hobby normal si s-au dezlipit repede dar jur ca nu le-am scapat niciodata. Am sarit in prostie cu ele dar nu le-am scapat niciodata. Pur si simplu mi s-au rupt in mana. Ghinion tata.
Posted (edited)
asta inseamna ca le simti cam la fel un reghin din 70' copie de les paul de aprox 50 de dolari (care falseaza,bazaie dozele prinzi romania actualitati si nu tine acordaju nici sa mori,asta daca reusesti sa invarti de cheite) si un prs singlecut tot gen les paul de 2500 de coco karpi?ma indoiesc, sincer. :)

 

 

Nu stiu , dar eu nu am prins nici o chitara Reghin care sa falseze si am cantat pe o sumdenie , toti aveau si erau foarte bune .

 

De tinut acordajul , astea de unde le scoti ? Trebuie sa-ti spun ca am un reghin LP copie din '73 cu care am cantat si la nunti si in frig afar in curte iarna ( ca ne au rugat ca asa era obiceiul si ce sa faci ...).etc , nopti intregi am tras de ea si nu s-a dezacordat nu se indoaie gatul ,nu bazaie are deja al treilea set de freturi , acum vreau sa pun fret-uri noi "vintage" sa o reconditionez , sa o duc sa mi-o vopseasca etc.

 

Am trei chitare bass Reghin , cate una din fiecare tip ce a aparut pana-n '84.Sunt super si acum.Din toate punctele de vedere .

 

Chestia cu radio nu depinde de firma ci de postul de radio pe medii sau scurte si de statie sau pedala.

 

Cheile la chitarele solo erau cam slabute si momtate fara bucse daca se umfla lemnul se gripau dar asta s-a rezilvat montand bucse strunjite .

 

La chitarele bas primele tipuri aveau chei "schaller" slabute .Ale mele de cand sunt au chei normale si la peste 25 ani vechime functioneaza perfect.

 

Nu PRS am ci Hohner ( Made in Corea ) am cu 60 Eu , si un un "Vintage " cu 100$ second hand , noi au pretul undeva la 200$ dar la "licitatie " le poti cumpara pe la 50-60 Eu .Prietenulk meu fostul tobar din trupa noastra a fost acasa asta vara din germania si mi-a zis ca era sa cumpere 6 chitare la pretul de 40Eu bucata .Nu le a luat ca nu a ajns sa vorbeasca cu mine si i-sa parut prea ieftin ( hehe) erau tot chinezarii unul lichida stocul.

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=10333

 

primul video , cant cu Hohner LP ( Rockwood looks like LP Hohner E guitar asa scrie in specificatii de pe net, deci scrie ca nui copie de LP)

 

Corpul nu-i din mahon si suna altfel decat GLP dar e super buna , sustain foarte bun , Low end cu definitie .

 

Potmetrele de tot c*** , switchul l-am scimbat cu unul de JLP s-a tocit si se bloca numai in mijloc .In rest e OK.

Cheile tip Schaller cred ca-s din plastic nu metal ca la Schaller si Strat .( capacul si butonul de actionare)

 

Hagstrom-ul era o chitara tip SG si suna ca atare , ca si calitate erau chitare foarte bune .Hagstrom e un concern vestit , ca si Yamaha , de la bombe , rachete pana la pana de chitara fabricau de toate ,Asta se chema "background industry " prin refolosirea deseurilor ,nu "capuse" ca pe la noi.

 

Intradevar la unele chitare ieftine gatul este din lemn de proasta calitate si neuscat , acestea se indoiae la orice schimbare de temperatura. Dar nu stiu numai de vre-o doua chitare cu aseme nea probleme .

 

Dar stiu de chitare de peste 2000 Eu care s-au strambat cand au fost duse la munte( Garana) la festival de nu se putea canta.Ba chiar si de una scumpa de mii de EU ce s-a strambat la lasarea serii in Timisoara in plina canicula !! , abea a putut sa cante ceva chitaristul , s-au ridicat corzile la vre-o 3 mm la octava!

 

Cu chitara "Vintage " am fost pe Semenic si am cantat la jamsasion , in frig si nu s-a indoit griful .Chia de acea nu am dus Strat-ul sa nu-l expun la diferentele mari de temperatura .

La ora 7 muream de caldura si la 7:30 nu mai stiam ce sa imbracam.Am coborat cu masina cu Toni si am imbracar toate jecile si bluzele ce la aveam la mine ..hehe.Si chitara ieftina nu a patit nimic .

 

 

Gibson este un brand cu renuma si vestita in calitatea sculelor.Se mai intampla sa fie o lipitura rece sau se intrerupe o doza ( adica cate un defect ascuns ce nu apare numai in timp ) se schimba chitara sau se repara/ schimba componenta defecta .Normal ca este enervant dupa ce a-ti cumperi o chitara pro . sa nu poti canta ci umbli dupa reparatii in garantie .DAR se poate intampla, altfel nu ar mai fi perioada de garantie.

 

 

Am vazut si difuzor de 300W adevarati JBL cares-a oprit inainte de concert .L-am desfacut si am lipit contactul de la firul de iesire al bobinei >Era boninat cu sarma de cupru plata si sudura in puncte al contactului de iesire a cedat ( defect ascuns) am incarcat bine cu cositor si a tinut tot concertul.( sunt difuzoare scumpe ce se pot desface in bucati , totu-i montat cu suruburi nu-i lipit nimic .Numai bobina mobila e lipita si contactele de iesire cu sudura in puncte ).Si JBL e o firma cu renume pus era un dif de "varf " .

 

Am mai reobinat si doza Schaller nou anouta , s-a intrerupt bobinajul .Sarma bobinajllui la capat a fost cu lacul decapat si nu s-a cositorit corespunzator .Pe portiunea libere cuprul a coclit si s-a intrerupt bobina.Asta nu inseamna ca firma Schaller nu-i o firma mondial recunoscuta in calitatea componentelor fabricate.

 

Alta problema ar fi ca va referiti la chitare nereglate corespunzator ,la chitarele ieftine daca nu stii tu sa reglezi mai dai 50$ ca sa-o regleze un specialist .sau uni "regleaza" necorespunzator si se distruge chitara .

O chitara cu calusul reglabil nu prea are cum sa falseze ! tastele sunt pozitionate dupa un sablon pro. nu dupa cum vede muncitorul mahmur ( hehe) nu are ce as falseze.

 

Corzile vechi , calusul ( sadle ) nereglat etc.

Edited by karpi
Posted
Si eu am patzit acelas lucru. Posibil ca si eu si dansul suntem imbecili si am fost dusi de nas doar cu gandul ca avem un Gibson American.Prima mea chitara electrica serioasa e un Epi LP Standard care mi l-a cumparat mama nou de ziua mea in 1994. I-am smuls dozele standard si am infipt niste Seymour Duncans in ea pt ca aveam boala pe Slash pe timpu' ala. :) Idiot ce am fost, am inceput sa cred ca-mi TREBUIE un Gibson USA. Ancet ancet, pe parcurs de cativa ani, mi-am luat trei. La cele doua LP'uri le-am rupt gatul foarte repede, si dupa ce le-am lipit, le-am vandut aproape imediat. Cu SG'ul nu am avut probleme grave, doar ca am uzat-o foarte mult si eventual ma plictisisem de ea si am vandut-o. Pina una alta, daca stau sa ma gandesc, Epi'ul de la mama a fost si inca este mult mai de nadejde decat cele trei Gibson USA. Am abuzat-o foarte mult timp si inca nu i s-a dezlipit gatul. O ador, dar am pensionat-o. O tzin la mama la tzara si inca zdrangan la ea din cand in cand cand, cand mai trec pe acolo. :nopityA:Pe timpul ala nu aveam camere digitale deci am sertare pline de poze cu ele la mama acasa (sta departe la tzara) si pe de alta parte, nu am scanera, deci in curand nu am cum sa le postuiesc. Adevarul e ca am aveam obiceiul sa le folosesc mai mult decat pt un hobby normal si s-au dezlipit repede dar jur ca nu le-am scapat niciodata. Am sarit in prostie cu ele dar nu le-am scapat niciodata. Pur si simplu mi s-au rupt in mana. Ghinion tata.

 

rupt sau dezlipit ?

 

La Schaler-ul meu ( Reghin LP) corp mahon gat paltin , e prins cu trei suruburi .Eu am pus suruburile dupa ec am observat ca s-a lasat lipitura ( nunti , umezeala , frig , canicula etc , cazuta de pe boxa , lovita...turnee..nebunie si nu are nimic).I-am pus suruburile in graba caci plecam la o nunta si asa a ramas , fara placa de metal sau saiba , si nu are nimic dar trebuie sa o fac mai estetica pacat de ea.A fost vopsita de doua ori pana acu , si de doua ori schimbate tastele..

Dozele Schaller au si acum magnetul atat de puternic ca se sustin pe o surunbelmnita mai groasa si nu can chiar daca misc usor ,si sunt grele! A-mi si orpeste un pic din sustain , dar au un ton foarte agresiv , singlecoil cu capac metalic , piesa polara Blade sunet de GLP vintage, semnal enorm ,doze tip singlecoil inainte de humbuckere.

Guest Manolescu
Posted (edited)
rupt sau dezlipit ?

 

La Schaler-ul meu ( Reghin LP) corp mahon gat paltin , e prins cu trei suruburi .Eu am pus suruburile dupa ec am observat ca s-a lasat lipitura ( nunti , umezeala , frig , canicula etc , cazuta de pe boxa , lovita...turnee..nebunie si nu are nimic).I-am pus suruburile in graba caci plecam la o nunta si asa a ramas , fara placa de metal sau saiba , si nu are nimic dar trebuie sa o fac mai estetica pacat de ea.A fost vopsita de doua ori pana acu , si de doua ori schimbate tastele..

Dozele Schaller au si acum magnetul atat de puternic ca se sustin pe o surunbelmnita mai groasa si nu can chiar daca misc usor ,si sunt grele! A-mi si orpeste un pic din sustain , dar au un ton foarte agresiv , singlecoil cu capac metalic , piesa polara Blade sunet de GLP vintage, semnal enorm ,doze tip singlecoil inainte de humbuckere.

 

Pardon, dezlipit. Nu am fost atent in timp ce scriam. Si eu le foloseam in asemenea conditii precum si dumitale dar nu au cazut niciodata. Zabuseala, mai ales, tzopaiala, si probabil apele curgand de pe mine in sali si studiouri a cauzat problema la ale mele. Dar faptul e ca nu au fost lipite cum trebuie pt ca Epiphonul coreean l-am folosit si mai rau, si in aceleasi conditzii si nu a patzit nimic. Am si scapat-o de cateva ori si e inca in stare buna.

 

In ceea ce priveste electrice "Gibson USA" de prin 97, 98, si 99, parerea mea e clara: chitari de cakat. Sa clarific putin: nu ma refer la nimic in afara de standard LP si standard SG, adica ce mi-am cumparat si eu. Gibson acoustice e alta mincare de peste pt ca nu sunt la fel de mass-produced precum electricele si au un standard de excelentza mult mai ridicat.

Edited by Manolescu
Guest Manolescu
Posted (edited)

Sa fiu absolut sincer, chitara care mi-a oferit cel mai frumos ton in afara de Hagstrom H-II N a fost un Teisco Del Rey din anii 60: O chitara amarata facuta in Japonia cu o singura doza in rythm si cu lemn "plywood". Din pacate a fost distrusa intr-un accident de masina dar am gasit una aproximativ la fel la care doar ma uit fara sa o ating. E pensionata impreuna cu Epi LP'ul la mama la tzara. O pastrez or pt viitori mei copii, or pt mine la batranetze daca nu voi fi privilegiat sa am copii vreodata.

Edited by Manolescu
Posted
Sa fiu absolut sincer, chitara care mi-a oferit cel mai frumos ton in afara de Hagstrom H-II N a fost un Teisco Del Rey din anii 60: O chitara amarata facuta in Japonia cu o singura doza in rythm si cu lemn "plywood". Din pacate a fost distrusa intr-un accident de masina dar am gasit una aproximativ la fel la care doar ma uit fara sa o ating. E pensionata impreuna cu Epi LP'ul la mama la tzara. O pastrez or pt viitori mei copii, or pt mine la batranetze daca nu voi fi privilegiat sa am copii vreodata.

 

Numai intamplari intamplatoare...ce sa mai zic...auzi la el, 2 gipsoane cu griful dezlipit :) . Ma rog, sper macar ca seriile actuale is lipite mai trainic, nu de alta da eu tocmai mi-am achizitionat una! :)

Guest Manolescu
Posted
Numai intamplari intamplatoare...ce sa mai zic...auzi la el, 2 gipsoane cu griful dezlipit :) . Ma rog, sper macar ca seriile actuale is lipite mai trainic, nu de alta da eu tocmai mi-am achizitionat una! :)

 

Tradatorule!

 

Glumesc. S-o stapanesti sanatos si sa nu o pui niciodata in portbagaj! :(

 

Ce e, flametop sunburst? :)

Posted
Lemnul si hardware-ul difera cat de cat dar intre un American Standard Strat si un Mexican Standard (adica nu Squier inainte sa inceapa sa fie produs in China), dar un one-piece body mexican cu niste doze Dimarzio sau duncan pot produce un sunet mult mai superior decat un American Standard.

imi pare rau ca trebuie sa ti-o spun si eu, dar emitand asemenea asemenea "judecati de valoare" dai dovada de naivitate (ca sa nu spun ignoranta) si pt. mine devii cel mult amuzant. :)

Guest Manolescu
Posted (edited)
imi pare rau ca trebuie sa ti-o spun si eu, dar emitand asemenea asemenea "judecati de valoare" dai dovada de naivitate (ca sa nu spun ignoranta) si pt. mine devii cel mult amuzant. :)
Imi cer scuze pentru naivitate, si ma bucur ca va amuz, dar va cer sa imi permitetzi o singura intrebare: Ati avut vreodata ocazia sa comparati aceste doua instrumente side by side vreodata?
Ma asteptam la alta intrebare, in nici un caz legata de finish...Ma rog.Imi rezerv dreptul de a nu crede o iota din tot ce-ai zis pana acum. :)
Analyze less, play more! :) Edited by Manolescu
Posted (edited)
Imi cer scuze pentru naivitate, si ma bucur ca va amuz, dar va cer sa imi permitetzi o singura intrebare: Ati avut vreodata ocazia sa comparati aceste doua instrumente side by side vreodata?

dragul meu, fara nici cea mai mica intentie de infatuare din partea mea, dar eu am avut ocazia sa fac mult mai multe decat iti inchipui tu. nu incerc sa-ti dau lectii, eu oferind pe acest forum doar niste pareri sau cel mult sfaturi bazate pe o oarecare experienta. singura intrebare pe care imi permit s-o pun in cazul exemplului abordat de tine este ce se intampla daca aceleasi doze le pui SI pe un American Standard? :(:)

 

si pt. ca suntem la capitolul gibson, imi permit sa-ti spun ca o anume "cotare de pret" pe piata instrumentelor muzicale nu reprezinta intotdeauna si o evaluare exacta a calitatilor unui instrument. exista foarte multe instrumente "subevaluate" din acest punct de vedere. si ti-as oferi ca exemplu cazul chitarelor bass gibson ripper care, desi sunt niste instrumente remarcabile, nu sunt cotate si la un pret pe masura. numai de bine. :):)

Edited by StratMan
Posted (edited)
Ati avut vreodata ocazia sa comparati aceste doua instrumente side by side vreodata?Analyze less, play more! :)

 

gandeste-te, macar ipotetic, ca unii oameni de aici de pe forum or avea mai multi ani in spate decat tine si au avut ocazia de a teste mai multe chitari si in mai multe circumstante decat tine.. si au comparat instrumente si face-to-face si au schimbat si incercat acelasi instrument cu diverse doze etc. faci niste afirmatii pe care un om cu experienta nu ar face-o..

 

nu sunt eu unul din oamenii descrisi mai sus, dar te-ai luat de stratman, care el este unul care se incadreaza in descriere.. nici nu vreau sa ma gandesc ce ti-ar raspunde rares la postul tau. :) ..

 

PS: ai putea sa zici ca nu chitara canta omul ci omul canta chitara, dar ma indoiesc eu ca esti unul dintre acei putini oameni care cu o chitara care suna in general slab faci minuni.. nu cred ca esti brian may (da.. nu imi place chitara aia cum suna nici sa ma bati)

Edited by guitarsarpe
Posted

Una din diferentze este ca LP-urile sunt (in general) archtop, si in general par sa aibe mai mult lemn, chestie care presupun ca se reflecta in pretz. Apoi din punct de vedere al finish-ului, din poze cel putzin, pare ca sunt mai inspre LP Studio. Si atunci daca te uitzi aici de exemplu:

http://www.musiciansfriend.com/product/Gib...itar?sku=517320

si aici:

http://www.musiciansfriend.com/product/Gib...itar?sku=517030

diferentza exista, dar nu e asa de mare cum zici tu.

Posted
oricum explorer este chitara mea de vis (dintre alea fara floyd :) )

 

cand o sa fii mare, sa te duci la gibson sa le zici sa-ti faca un explorer cu floyd... e vorba de o chitara de vis in fond

 

 

ontopic, @manolescu... tu te contrazici singur, mai intai spui (mi-e lene sa caut citatele exacte) ca hagstrom e mai bun decat gibson, si dupa aia tot tu zici ca gibson, fiind made in usa, au un standard calitativ mai mare decat hagstrom, care nu mai sunt produse in suedia din 1983

Guest Manolescu
Posted
dragul meu, fara nici cea mai mica intentie de infatuare din partea mea, dar eu am avut ocazia sa fac mult mai multe decat iti inchipui tu. nu incerc sa-ti dau lectii, eu oferind pe acest forum doar niste pareri sau cel mult sfaturi bazate pe o oarecare experienta. singura intrebare pe care imi permit s-o pun in cazul exemplului abordat de tine este ce se intampla daca aceleasi doze le pui SI pe un American Standard? :(:)

 

Nu inteleg intrebarea? Ce doze anume? Nu am avut niciodata un American Standard dar imi amintesc ca la facultate am ajutat un jidan sa-si puna dimarzio hs3 pickups pe un American Strat si apoi chitara suna de trei ori mai bine.

 

si pt. ca suntem la capitolul gibson, imi permit sa-ti spun ca o anume "cotare de pret" pe piata instrumentelor muzicale nu reprezinta intotdeauna si o evaluare exacta a calitatilor unui instrument. exista foarte multe instrumente "subevaluate" din acest punct de vedere. si ti-as oferi ca exemplu cazul chitarelor bass gibson ripper care, desi sunt niste instrumente remarcabile, nu sunt cotate si la un pret pe masura. numai de bine. :):)

 

Sunt cat de cat de acord cu dumneavoastra, mai ales ca ati scris corect, "nu...intodeauna", dar tot nu puteti sa imi schimbati parerea ca post 74 Gibson Standard electrice sunt junk. Asta e. Gusturile nu se discuta.

 

Pt mine, diferentza e clara. De mic copil bantui prin magazinele Sam Ash si Guitar Center si am observat diferentza de calitate, SI PRET, intre un Gibson late 60's model si unul post 72, 74.

Guest Manolescu
Posted (edited)
ontopic, @manolescu... tu te contrazici singur, mai intai spui (mi-e lene sa caut citatele exacte) ca hagstrom e mai bun decat gibson, si dupa aia tot tu zici ca gibson, fiind made in usa, au un standard calitativ mai mare decat hagstrom, care nu mai sunt produse in suedia din 1983

 

Ma referam la Hagstrom pre-1983 si mai specific la modelul care il am si eu. Hagstrom H-II-N din 1974. Seamana cu un Gibson SG doar ca are cat de cat un "offset body", adica nu e simetric precum un SG.

 

Diferentza de ton si sustain intre acest Hagstrom si un Gibson LP sau SG (post 72 bine inteles) se poate auzii chiar rece, fara amplificator.

 

Ceea ce vroiam sa spun, poate ca nu am fost suficient de clar, este ca Hagstrom a devenit o firma asiatica, si independenta de standardul Suedez pre-1983, iar chitarele Epiphone facute in Corea, cu toate ca sint mult mai mass produced decat Hagstrom, au un standard mai ridicat pt ca, Gibson, o firma Americana super renumita, sta cu ochii pe subdivizia asiatica din moment ce continua sa-si insurubeze numele pe aceasta chitara.

 

Iti spun cu cea mai mare siguranta ca standardul impus de Gibson este mult mai respectat in atelierele din Corea decat in cele Americane. Gandeste putin: In America muncitorii sint platiti super bine, au sindicat si e foarte greu sa-i dai afara din cauza la niste greseli ne-observate.

 

Iar in Corea, unde se fabrica aceste instrumente pentru piata Americana si Europeana, muncitorii au mult mai mult de pierdut. In primul rand, nu sant la fel de bine platiti. In al doilea rand, le pasa daca maine isi pierd jobul pt ca nu au nici un sindicat sa lupte pt ei, deci sant mult mai usor de inlocuit fatza de putorile din Amerca. Deoarece, opinia mea este ca standardul impus de Gibson este mult mai respectat in fabricile Coreene.

 

Daca m-ai pune sa aleg intre un Hagstrom modern si un Epi Corean, as alege Epi.

Edited by Manolescu
Guest Manolescu
Posted
Alo nenea!!! Mai usor cu anumite cuvinte ca nu e frumos. Da? :):)

 

Nu, era de treaba pustiu', te asigur. Nu prea am de aface cu ei, dar tipu asta era de treaba. Mi-a vandut un Fender Princeton combo (Made in California) cu vreo 50 de parai. F. ieftin.

Guest MrJackson
Posted
Nu inteleg intrebarea? Ce doze anume? Nu am avut niciodata un American Standard dar imi amintesc ca la facultate am ajutat un jidan sa-si puna dimarzio hs3 pickups pe un American Strat si apoi chitara suna de trei ori mai bine.

 

Ai masurat tu cu shubleru ? :)

Posted

Asta cu JIDAN m-a cam zgandarit la bibilica .Mai usor sau dau report post.Niciun fel de dicriminare nu este tolerata pe acest forum.deverseaza prostile astea in reichul american de unde vii,in fata la Sam Ash sau pe strada 48 sau unde vrei tu,dar NU aici. :)

 

 

Pentru ceilalti care citesc asta,iata cateva precizari:

1.Domnul tot da inainte cu "post 72". E o aiureala,Les Paulurile adevarate s-au oprit din productie in 1960.S-au reintrodus in 1968,dar cu niste specificatii care au distrus modelul:corpul este din mai multe (de obicei 3) straturi,uneori chiar 5,este asa-numitul "pancake" body.Gatul a fost facut din 3 bucati,ceea ce a distrus sustainul.De la un moment dat,gatul s-a facut din artar.Modelul a primit un nou nume-"De Luxe",si o pereche de doze mini-humbucker.Aceste specificatii au ramas in vigoare pana in 78,DAR modelul Standard s-a facut sporadic si in serii mici, modelul Custom s-a produs in serie in tot acest timp, la fel cu SG. Un Les paul din anii 70 nu este, sub nici o forma,o chitara de valoare,nici ca valoare vintage,nici ca sunet.Nebunia vintage din ultimii 3-4 ani a facut sa urce preturile si la aceste modele,dar ca instrument,ele nu au o valoare deosebita. Anii 80 au fost si mai tragici,toate Les paulurile aveau gatul din artar ,iar unghiul headstockului a fost modificat,lucru care a distrus soundul Les Paulului pana in 89 cand s-a revenit la o mare parte din specificatiile originale. Parerea mea este ca modelele de la inceputul anilor 90 sunt cea mai buna serie a modelelor Les Paul post 1960.

2.Epiphone nu se mai produce de 5 ani in Coreea,ci in China. Firma Hagstrom a fost resuscitata de un grup de investitori europeni,(printre care compania Musik Meyer din Germania) si acesti investitori au comisionat designerul original sudez sa creeze cateva modele noi ,avand ca baza cateva modele vechi.Chitarile Hagstrom se produc,atentie, IN ACEEASI FABRICA CA SI EPIPHONE,asa ca nu stiu de ce o fi asa mare diferenta.

Am vazut cateva Hagstromuri vechi in viata mea,niciunul nu se compara cu vreun Gibson,nici la sunet ,nici la finisaj.

Am vazut si cateva Gibsonuri in viata mea,am si avut cateva.NICIODATA nu am auzit despre un gat dezlipit.Am dat un mail unui prieten lutier in Budapesta,nici el nu a vazut asa ceva in cariera sa de 20 de ani.Am sa trimit un mail si lui Andrew Mazurkiewicz la Viena,care este un lutier englez respectat,specialist in les Pauluri,printre clientii sai permanenti numarandu-se Gary Moore si Snowy White.Am sa fac public raspunsul sau.

 

Parerea cuiva care nu vede vreo diferenta intre un Stratocaster Mexican si unul American,si nu a avut niciodata vreun Strat American,nu cred ca este relevanta.Ca sa nu mai vorbesc de hilara bucata de placaj Teisco Del Rey,care suna mai bine ca un Les Paul Standard.....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.