Guest the-mountain-song Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 ...am si eu o intrebare...in primul rand..imi place cum suna mahonul, imi place mult sa folosesc floyd rose sau kahler (chiar imi place kahler-ul mai mult)...intrebarea ar fi urmatoarea: suna bine o chitara dintr-un mahon de ff buna calitate, cu kahler sau floyd?...adica ati pus mana sau urechea sau aveti prieteni care sa aiba scule scumpe din mahon cu floyd si sa sune bine?..spun "scumpe" pt ca e oricum vorba de o chitara de peste 1000 de coco...asa ca nu s-ar pune problema calitatii slabe a lemnului...e sa zicem...mai mult o chestuine de "compatibilitate"...adica se impaca un tremolo din asta din clasa "top" cu un lemn de mahon?...mentionez ca pana acum mi-au lasat gura apa multe scule din mahon, dar care aveau bridge fix...si nu nu nu nu vreau asa ceva...va multumesc mult de tot...
Messu Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Eu am o chitara din mahon care e echipata cu Floyd si mi se pare ca e foarte OK. Daca te impaci cu mahonul care suna parca un pic mai inchis cred ca nu trebuie sa-ti faci probleme. Eu nu-s specialist, dar nu vad de ce nu s-ar potrivi. Asa cum am spus la mine merge brici Edited May 2, 2007 by Messu
M.Marquis Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 N-ai gusturi rele deloc! Shie eu prefer mahonul altor lemne, dupa cum prefer kahlerul Floyd Rose-ului. Un pont necerut; dak n-ai mahon la dispozitzie, potzi folosi lemn de nuc. Eu din nuc mi-am facut bass-ul - mahon am pus doar la griff (neck)
Guest the-mountain-song Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 N-ai gusturi rele deloc! Shie eu prefer mahonul altor lemne, dupa cum prefer kahlerul Floyd Rose-ului. Un pont necerut; dak n-ai mahon la dispozitzie, potzi folosi lemn de nuc. Eu din nuc mi-am facut bass-ul - mahon am pus doar la griff (neck) multumesc mult si tie si celor dinaintea ta ..sa inteleg ca nu ar fi nici pe departe o combinatie rea..lucky me
Cosu Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Dar mahonul nu e mai dens decat alte lemne ? Un amic se plangea ca ii rupe instrumentul spatele dupa 3 ore de stat cu aparatul de cantat in mana.
Guest Morgan Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 (edited) pana si producatorii de chitari zic ca e mai greu mahonu, seria S de la ibanez pe asta se si bazeaza: chitari din mahon care nu-ti rup carca... asta e, arta cere sacrificii Edited May 4, 2007 by Morgan
Messu Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 E mai greu, e adevarat, dar parca si suna MAI GREU Are un sustain deosebit pe care, eu unul, parca nu l-am intalnit la alte lemne. Asta nu inseamna ca alte lemne suna neaparat rau. Vorba cuiva, arta cere sacrificii
Guest Distorsed Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Mai bine prefer o chitara grea ca naiba da care sa sune bine, decat o chitara usoara si sa sune ca naiba ( cine nu ... )
Guest Morgan Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 mai usor te obisnuiesti cu greutatea unei chitari decat cu sunetul ei prost...
Einar Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Mai bine prefer o chitara grea ca naiba da care sa sune bine, decat o chitara usoara si sa sune ca naiba ( cine nu ... ) Cineva care canta 4-5-6 ore pe zi in picioare...
Metabog Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Cineva care canta 4-5-6 ore pe zi in picioare... Am cantat pe un Ibanez din seria S la un prieten (s-ar putea sa o cumpar chiar, ma mai gandesc), si imi placea cat de cat cum suna (ma deranjau dozele). Imi place pentru ca griful pare mai dur si are un sustain mai bun decat orice alt material (pe care l-am vazut eu, desi imi place si cum suna rosewood-ul).
karpi Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 voi si cantati la chitara ? asa dfin cand in cand ? sau citati texte neimportante gasite pe net sau auzite la cate o cafea ? sa aud ce aveti voi cu sustainul ? sunt foarte curios sa aud ceva stil Hank Marvin sau Joe Pass , sau care mai este chitarist solist instrumentist . cred ca la chitara ritm nu prea intereseaza sustainul .. apoi arpegiatori stil Malmsteen la fel nu au nevoie de sustain asadar discutia pare a fi intre lutieri ( in devenire) asadar sa trecem la probleme tehnice .. cum masurati voi diferenta de sustain intre doua chitare unul din mahon noname si unul din mahon de honduras , o chit cu freatboard de nuc si unul rosewood , sau artar ?? cum stabiliti conditiile ? cum garantati confditiile perfect identice , cum inregisrtarti si cu ce timpul , la cati dB scadere se considera sustainul, cat trebuie sa fie raportul ADSR , ce spectrometru folositi ce tip de filtre folositi , ce FFT size ?, care ar fi raportul ideal a sustainului intre corzile groase in diferite pozitii sdi corzile subtiri , cu care din doze , cat de uniform este sustainul pe toate pozitiile ...si nu am insirat numai cateva din probleme , intrebari posibile .. cum masurati rezonanta gatului , rezonanta corpului , " banda de trecere ... gat lipit , gat prins in suruburi calus , cordar ,....etc este interesanta problema , tehnic . ptr cativa chitaristi solo este si util ca sa aibasustain bun...astia sunt doar cativa
Metabog Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Dude chill out, noi doar incercam sa enuntam diferentele generale intre tipurile de lemne, nu e nevoie sa fi cantat neaparat pe toate chitarile poisibile. Si ce vrei sa spui prin "sustainul nu este important"? Nu toata lumea e obsedata de viteza si shredding si nu toata lumea canta chitara ritm. Mie unul imi place sa dau o nota si sa o tin juma de ora.
barbarossa Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 (edited) karpi are dreptate. pentru un sustain bun conteaza mult materialele din care e facuta chitara, in afara de lemn, conteaza corzile, conteaza mana, si in ce iti bagi chitara. daca vrei note de 30 de min, pune-ti doze bune, ia-ti un amp capabil, da-i gain si volum pt feedback si invata sa faci vibrato calumea. o chitara cu sustain bun iti vibreaza in maini. eu am 2 chitari foarte diferite: una full baswood cu griff si fingerboard din maple, 1 way floyd, scala 25.5, si una full mahon, fingerboard din rosewood, tune-o-matic, scala 24.75. si au un sustain la fel de bun, poate chiar mai bun il are prima. oricum nu ai cum sa masori asta intradevar. trebuie sa te multumeasca pe tine, sa iti faca placeresa canti la acea chitara. si btw, am cantat pe un ibanez din ala din seria s, cu tremolo, si m-a lasat rece, ca de altfel orice ibanez pana la nivelul jem korea, ca mai sus n-am incercat. mai putin js-ul...ala e ok a nu se intelege ca am spus ca nu ar conta foarte mult si lemnul pt un sustain bun Edited May 6, 2007 by barbarossa
Guest the-mountain-song Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 (edited) ...intr-adevar, conteaza multe inafara de lemn...dar lemnu e primu..dak ai lemn bun si doze si corzi proaste, le schimbi, dar dak ai doze si corzi bune si lemn prost (vezi toate ibanez-urile su jackson-urile pana in 20 de milioane) tot degeaba...cat despre cat de mult conteaza timbrul si sustain-ul, eu zic ca destul de mult, chiar nu suntem toti obsedati de viteza, cu viteza obtii de la public un "moaaa...tipu asta e grozav, ai vazut frate? face 3651368725384687 de note pe secunda...geniaaaaaaal"...eu unul chiar nu sunt mort dupa asa ceva...prefer sa se spuna "ba, nush ce face omu asta, dar iti da o stare buna cand il asculti, te simti bine dupa un concert, parca da viata la chitara, o lasa sa se exprime.."...in fine, poate suna asa cam paranoic, dar sper ca s-a inteles ideea...eu am un ibanez japonez dintr-un nush ce mahon care suna ff bine si este extraordinar de usoara...chiar nu mai stiu cum se cheama, am sa revin cu detalii...si m-ar interesa tot un ibanez made in japan din mahon, cu tremolo...la fel, chitara peste 1000 de euro, deci nu mahon din ala ca la grosmann-urile de 15 milioane... Edited May 6, 2007 by the-mountain-song
Cosu Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 ...intr-adevar, conteaza multe inafara de lemn...dar lemnu e primu..dak ai lemn bun si doze si corzi proaste, le schimbi, dar dak ai doze si corzi bune si lemn prost (vezi TOATE ibanez-urile su jackson-urile pana in 20 de milioane) TOATE? TOATE TOATE? TOATE TOATE TOATE TOATE? Nu e bine sa generalizezi. Mai bine zici si tu : "toate pe care am pus eu mana", "toate de care am auzti eu" etc etc
Guest the-mountain-song Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 (edited) la cati dB scadere se considera sustainul, cat trebuie sa fie raportul ADSR , ce spectrometru folositi ce tip de filtre folositi , ce FFT size ?,este interesanta problema , tehnic . ...crezi ca hendrix isi punea atatea probleme? o ureche buna te scuteste de atata matematica...sunt ferm convins ca un chitarist bun face toate chestiile de mai sus dupa ureche, fara sa stie exact ca asa se cheama ...pe mine ma intereseaza sa sune bine, sa te imbie sa canti, nush ce raport tre sa aiba, fie el ADSR, ABS, ASR, ESP, etc... astea sunt ca E-urile din mancare...au tot felul de functii, dar nu stiu cum se face, ca tot mancarea naturala ramane cea mai gustoasa... TOATE? TOATE TOATE? TOATE TOATE TOATE TOATE? Nu e bine sa generalizezi. Mai bine zici si tu : "toate pe care am pus eu mana", "toate de care am auzti eu" etc etc biiine biiine...din TOATE TOATE, or fi si ele vreo 4-5 care suna mai bine...serios vorbind, intr-adevar chiar poate sunt si bune unele...dar e ca la dacia 1300 dumnezeu s-o ierte....nimereai si dacii facute bine, cu simt de raspundere...dar era aproape ca un joc de noroc....se intampla rar...spre deosebire de un audi, care era mai scump dar nu te gandeai "sper ca am nimerit si eu la asta un cablu de ambreiaj bun, ca ...." ...exact asa e cu chitarele ieftine...dai si tu banu si iti faci cruce "da doamne sa nu se largeasca gaurile de la pivotii floydului, da doamne sa nu crape nush ce, etc..." deci e tot cam la noroc.. Edited May 6, 2007 by the-mountain-song
M.Marquis Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 o ureche buna te scuteste de atata matematica...sunt ferm convins ca un chitarist bun face toate chestiile de mai sus dupa ureche, fara sa stie exact ca asa se cheama ...pe mine ma intereseaza sa sune bine, sa te imbie sa canti, nush ce raport tre sa aiba, fie el ADSR, ABS, ASR, ESP, etc... astea sunt ca E-urile din mancare...au tot felul de functii, dar nu stiu cum se face, ca tot mancarea naturala ramane cea mai gustoasa... cu chitarele ieftine...dai si tu banu si iti faci cruce "da doamne sa nu se largeasca gaurile de la pivotii floydului, da doamne sa nu crape nush ce, etc..." deci e tot cam la noroc.. Foarte Corect! Dar unii nu se simt bine dak nu pozeazaa ^in profesori... For the record, shtiu mai bine dec^at oricine c^at conteazaa sustainul, dar ^imi place LA NEBUNIE viteza. Evident, acolo unde trebuie... C^at despre alesul lemnului, aici eu sunt cel de moda veche: ^il ascult cum sunaa. Dak ^imi place, ^il folosesc, dak nu, nu. Reghinurile vechi (recunosc ca nu sunt la curent cu "ultimele realizaari" aveau corpurile facute din lemn de tei, la care chiar k aveai de ce da cu banu' shi-tzi face cruce "saa nu se laargeask gaaurile de la pivotzi shi sa nu crape nush ce"...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now