www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Modificare Amp - Depth mod


Tase
 Share

Recommended Posts

Salutare,

Ma gandesc sa fac acest "Depth mod" ampului meu. Modul este destul de simplu, necesita un condensator "orange drop 0.0047uf 400v" si un potentiometru adaugat pe "negative feedback loop".

Nu ma pricep la electronica, dar am mai folosit statia de lipit pe ici pe colo si sunt constient de voltajele din amp.

Problema mea... nu gasesc acel capacitor de 400v, imi puteti recomanda un magazin din Bucuresti, eventual un link de unde pot comanda ceva similar cu acel Sprague Orange Drop ? Am gasit altele, dar nu stiu sigur daca sunt la fel... film capacitor, ceramic etc.

 

Merci.

Edited by Tase
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Condensatorul de 4,7nf poate lucra la minim 63V , nu este obligatoriu să montezi unu de 630V .

Găsești condensatori de 4,7nf pe " Silicon Valley " adică pe Str. Maica Domnului .

Un sfat , valoarea de 4,7nF nu este bătută in cuie , o poți tatona in funcție de frecvența la care vrei să acționeze depht , poți cumpăra mai multe valori de conzi , intre 2,2nF si 10nF .

Si C23 de pe schema poate fi la minim 63V , nici valoarea acestuia nu este bătută in cuie , la fel ..... depinde ce dorești de la " viața " acelui depht .

Nu este obligatoriu să montezi condensatori Sprague Orange Drop , doar dacă vrei să o dai in audiofilie chitaristică , poți monta orice marcă de condensator cu polipropilena sau poliester .

Schema de jos este doar ca exemplu . 

Dual-EQPreamp.jpg

Edited by viobio
Link to comment
Share on other sites

Mersi Vio, deci orice condensator poli de 4.7nf(dupa gust) la peste 63V. Si da, amp-ul meu este o clona de Soldano, un JetCity JCA50h.

@vicSnd exact asta astept de la mod. Este un amp de 50W pe care il cant intr-o camera mica. De sunat suna bine la volum mic dar lipseste acel "umph" din frecventele joase.

Nu inteleg la ce te referi prin "la volume mici isi pierde eficacitatea.". Din cate am citit despre acest mod, toata lumea spune ca este cel mai sesizabil la volum mic. Odata ce dai volumul ampului mai tare, nu mai este asa sesizabil boostul frecventelor joase.

Edited by Tase
Link to comment
Share on other sites

Astept sa imi vina cumanda cu componente si "alte scule" si am sa postez aici inainte si dupa.

Cateva intrebari..

Pe langa mod as vrea sa imi biasez si amplificatorul, dar nu as vrea sa stau cu mana prin amp in timp ce e pornit asa ca mi-am comandat niste cleme "aligator" ca sa monitorizez voltajele si curentul "hands free".

Am comandat asa ceva: 71dxfaYerBL._SR500,500_.jpg

Rezista acest fir la cei 470V din amp ? sau vor lua foc :)

Link to comment
Share on other sites

Curentul prin tuburile finale se măsoară in catozii lor , acolo trebuie să ai niste rezistențe de 1 ohm sau 10 ohmi , măsori căderea de tensiunea pe ele  , o poți face cu un aparat de măsură pus pe scala de 100mV dacă rezistențele din catozi sunt de 1 ohm , sau pe scala de 1...2V dacă rezistențele sunt de 10 ohmi .

Firele alea cu crocodili nu au ce căuta in zona de tensiuni inalte , am si eu asa ceva dar nu le folosesc pentru masuratori , firele au in interior cateva lițe amărâte .

Un sfat si să nu te superi pe mie , eu zic că nu ești pregătit sa faci biasul unui amp , ai grijă că curentul continuu si tensiunile mari de cele mai multe ori sunt fatale din prima .

Pentru bias ai un semireglabil sau doi ? Sau niciunul ? Dacă nu ai rezistențe in catozii tuburilor finale , cum faci biasul ? După tensiunea negativă in G1 tuburi finale ?  

Eu nu înțeleg faza cu " să nu stau cu mâna in amp " , eu știu că reglajele de bias sunt in interiorul amplificatoarelor , adică trebuie să le pui cu tuburile in jos , agăți un aparat de măsură si faci reglajul .

In poze ai metodă de masurare a biasului ,eu in catozi montez rezistențe de 10 ohmi , pentru că aparatele de măsură au erori mai mici pe scala de 2V .

IMG_20190205_170745.jpg

IMG_20181128_134444.jpg

Edited by viobio
Link to comment
Share on other sites

@viobio Nu e nici o suparare, eu STIU ca nu sunt pregatit sa lucrez la amp in timp ce este pornit (sau oprit, daca nu descarc electroliticii), dar vreau sa invat si sa ma pregatesc.

Din cate am citit si vazut pe youtube, asta planuiesc sa fac:

Amp-ul este "fixed bias" adica are un potentiometru pe pcb pentru ajustarea curentului.

In amp-ul stock nu exista aceasta rezistenta senzor(shunt) de 1 Ohm sau 10, dar baietii au montat pe PCB un jumper intre catoda si ground ca in poza, acei jp2 si jp3:

dscn0261.jpg

Eu planuiesc sa inlocuiesc jumperii cu rezistente de 1 ohm.

Dupa ce fac asta, masor plate voltage-ul conectand o proba pe sasiu(ground) si cu alta masor pin-ul 3 al 6L6-ului care in schema zice ca ar trebui sa fie 470v. Ampu-ul pornit, nu sunt sigur de stand-by in ce pozitie trebuie sa fie.

Dupa ce am aflat plate voltage-ul, masor caderea de tensiune pe acea rezistenta de 1 ohm. Proba "ground" pe un picior, cealalta pe celalalt picior al rezistentei. Multimetru setat pe masurat voltaj.

Pe urma legea lui Ohm imi zice ca acel voltaj masurat pe rezistenta de 1 ohm = curent. De exemplu 0.044v = 0.044 mA.

Urmatorul pas este sa calculez daca trebuie sa reglez curentul cu ajutorul potentiometrului de bias cu urmatoarea formula:

30W(disipare maxima tub 6L6GC) : 470(plate voltage) x 70%(marja de disipare a tubului) = 0.044 mA

Te rog spune-mi daca vorbesc prostii si unde am gresit.

Multumesc !

EDIT:

Ma gandeam sa folosesc clemele alea aligator atunci cand masor caderea de tensiune pe acea rezistenta. Prind clemele pe picioarele rezistentei cand e amp-ul oprit, pornesc amp-ul si citesc pe multimetru fara sa stau cu mana in amplificator. Sau eventual, le las acolo si eu bag mana doar pentru a regla potentiometrul, dar daca zici ca aceste cleme aligator nu fac fata voltajului... pica metoda asta.

Atunci cand masor voltajul anodei, nu am ce face, cu o mana trebuie sa pun proba pe pin-ul 3.

 

Edited by Tase
Link to comment
Share on other sites

Este bine cum zici .

Numai să tii seama de ceva , curentul de bias este curentul minim care circulă prin tub , majoritatea etajelor finale cu bias fix sunt clasă AB , ai grijă să nu setezi un curent prea mare prin tub , cand tubul se deschide , implicit o să ai si putere mai mare disipată de anod  , trebuie să ai grijă să nu înroșești tuburile finale cand te apropii de puterea maximă debitată de amplificator .Pentru 6L6 si Ua 470V mergi pe un bias de 27..30mA , să nu omori tuburile repede , cu 44 mA depășești Pda .

Link to comment
Share on other sites

On 16/04/2019 at 09:30, vicSnd said:

Reglajul ce intentionezi sa-l adaugi face o boxa mica sa sune "mare" in camera de locuit, dar ! - eficienta depinde de Volumul amp-ului, la volume mici isi pierde eficacitatea.

Reactia asta se face eficient daca stii ce se intampla cu traful de iesire . Altfel este loterie, la un volum este ceva la alt volum altceva , similar  cu presenta .  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am reusit astazi intr-un final sa schimb lampile si setat biasul. conform metodei de mai sus. Am supravietuit sa scriu si acest post :)

Lampile stock erau destul de debalansate: V7 - 9 mA, V8 - 17 mA.

Cu noile lampi JJ 6l6GT l-am dus la 33 respectov 30 mA, 475 plate voltage.

A fost cam dificil sa rotesc acel potentiometru pentru bias montat vertical. Pana la urma am bagat o surubelnita dreapta in acea gaurica, nu inteleg de ce nu au montat un potentiometru normal.

Nu am reusit sa fac si modul pentru "adancime/depth" deoarece as vrea sa aduc potentiometrul pe fata sasiului unde sunt si celelalte potentiometre, iar firul de "negative bias" nu ajunge pana in fata. Ma gandeam sa il prelungesc cu alt conductor, dar nu stiu exact ce tip imi trebuie. Banuiesc ca un cablu ecranat.

Lampile noi sunt:

V1, V2 - Tung Sol 12ax7

V3, V4, V6 - JJ 12ax7

v7, v8 - GG 6L6GC

Parca suna putin mai bine, dar ma asteptam la o diferenta mai mare... oh well. Din asta deduc ca lampile chinezesti sunt foarte ok si nu merita schimbate daca merg in parametri normali.

 

 

Edited by Tase
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 25/05/2019 at 23:49, Tase said:

Am reusit astazi intr-un final sa schimb lampile si setat biasul. conform metodei de mai sus. Am supravietuit sa scriu si acest post :)

Lampile stock erau destul de debalansate: V7 - 9 mA, V8 - 17 mA.

Cu noile lampi JJ 6l6GT l-am dus la 33 respectov 30 mA, 475 plate voltage.

 

 La tensiunea Ua de 475 V ai nevoie de maxim 27 mA pt 50 Watt . 

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

On 16/04/2019 at 13:35, viobio said:

Condensatorul de 4,7nf poate lucra la minim 63V , nu este obligatoriu să montezi unu de 630V .

Găsești condensatori de 4,7nf pe " Silicon Valley " adică pe Str. Maica Domnului .

Apropo, am impresia ca nu au decat electrolitice radiale acolo, nu axiale. Ce este mai putin util pentru a construi un amplificator, nu ca nu ar fi posibil si cu radiale.

 

On 26/05/2019 at 04:49, Tase said:

Am reusit astazi intr-un final sa schimb lampile si setat biasul. conform metodei de mai sus. Am supravietuit sa scriu si acest post :)

Lampile stock erau destul de debalansate: V7 - 9 mA, V8 - 17 mA.

Cu noile lampi JJ 6l6GT l-am dus la 33 respectov 30 mA, 475 plate voltage.

A fost cam dificil sa rotesc acel potentiometru pentru bias montat vertical. Pana la urma am bagat o surubelnita dreapta in acea gaurica, nu inteleg de ce nu au montat un potentiometru normal.

Nu am reusit sa fac si modul pentru "adancime/depth" deoarece as vrea sa aduc potentiometrul pe fata sasiului unde sunt si celelalte potentiometre, iar firul de "negative bias" nu ajunge pana in fata. Ma gandeam sa il prelungesc cu alt conductor, dar nu stiu exact ce tip imi trebuie. Banuiesc ca un cablu ecranat.

Lampile noi sunt:

V1, V2 - Tung Sol 12ax7

V3, V4, V6 - JJ 12ax7

v7, v8 - GG 6L6GC

Parca suna putin mai bine, dar ma asteptam la o diferenta mai mare... oh well. Din asta deduc ca lampile chinezesti sunt foarte ok si nu merita schimbate daca merg in parametri normali.

 

 

Tung Sol au o cocoasa la mediile inalte. Alea chinezesti nu suna rau pe distors, pentru clean poate JJ sunt mai bune.

 

De ce insista toate lumea la un bias de 50%? Si eu stiam ca 70% e o.k.

 

Edited by Rastislav Svarog
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rastislav Svarog said:

De ce insista toate lumea la un bias de 50%? Si eu stiam ca 70% e o.k.

 

Ce am scris eu acolo este pt randamanet 100% in clasa B .  Pt aprox. 70% ,in clasa AB , ceea ce inseamna aprox. 35 Watt ar trebuie sa seteze un curent de cca. 21 mA  vorbind despre aceeasi Ua=475 V .

La Ua=475 / 30 mA tubul 6L6 GC se uzeaza excesiv .Se afla peste limita de functionare normala .

 

https://drtube.com/datasheets/6l6gc-jj2003.pdf

 

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Just now, ggg said:

Ce am scris eu acolo este pt randamanet 100% in clasa B .  Pt aprox. 70% ,in clasa AB , ceea ce inseamna aprox. 35 Watt ar trebuie sa seteze un curent de cca. 21 mA  vorbind despre aceeasi Ua=475 V .

La Ua=475 / 30 mA tubul 6L6 GC se uzeaza excesiv .Se afla peste limita de functionare normala .

 

https://drtube.com/datasheets/6l6gc-jj2003.pdf

 

Nu ai cum sa faci 50 de watti (la bias corect) AB cu 2x6L6. O bucata are putere pe anoda maxima la 30W, la 70% este 21W. 2x inseamna 42W.

475Vx0.021A=9.975W  (x2 aprox. 20W)

 

Daca gresesc, ce e posibil, spune-mi ce am calculat gresit.

 

Scuze, am recitit ce scria mai sus, nu stiu cum se calculeaza la catod pentru AB, eu caculez curentul la transformator si anod.

Edited by Rastislav Svarog
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Rastislav Svarog said:

Spune macar ce am scis gresit.

Nu este vorba de greseala, ci de o altfel de abordare. In mod de operare SE ,intr- un ciclu , o sinusoida este condusa 360 de grade continuu . In modul de operare  Push Pull fiecare tub conduce cate 180 de grade . De aici vine diferenta de randament . PP este mult mai eficient din punct de vedere energetic decat SE.  

Link to comment
Share on other sites

Just now, ggg said:

Nu este vorba de greseala, ci de o altfel de abordare. In mod de operare SE ,intr- un ciclu , o sinusoida este condusa 360 de grade continuu . In modul de operare  Push Pull fiecare tub conduce cate 180 de grade . De aici vine diferenta de randament . PP este mult mai eficient din punct de vedere energetic decat SE.  

Nu are nici o legatura cu topicul. Este vorba de un amplificator PP, nu SE.

 

Vorba era de bias, nu de calcularea in W pe muzica.

Edited by Rastislav Svarog
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic... am vazut ca toata lumea biaseaza la 70% pe cand eu l-am biasat la ~60%, deci eu zic ca nu e exagerat.

Cat despre condensatoare, lampi si alte componente, am comandat de pe Banzaimusic.com, preturi ok.

Dupa ce am mai cantat amplificatorul, recunosc ca suna mai bine, cel putin a s-a mai atenuat din acel "fizz" si inaltele nu mai sunt asa suparatoare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.