crawlers Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Salutare, Caut de ceva timp o chitara Gibson les paul, fie studio,standard,custom,classic sau cs.reissue.Dilema ar fi ca nu-mi pot rezolva niste nelamuriri in ceea ce privește criteriul de alegere.In lipsa de proba caut niste repere teoretice despre ce ar trebui sa tin cont atunci cand aleg chitara.Vreau sa ma lamuresc mai intai de cateva aspecte. 1) Corp solid body vs weight relief,chambered.Sunt unii chitaristi care prefera sau sustin ca varianta solid body suna mai bine si se feresc de celelalte doua variante.Adica ce inseamna ca suna mai bine un solid body? In ce se reflecta diferenta si cum se simte ea?Ce efect sonor creaza un corp solid body fata de un weight relief sau chambered? Sau cat sustain ofera un solid body fata de w.r., chambered? Variantele weight relief sau chambered se regasesc la toate modelele lp: studio,standard etc,mai ales in ultimii ani.Nu stiu exact din ce an s-a trecut la aceasta metoda de usurare a greutatii ( banuiesc ca poate incepand cu 1995 iar studio-ul a fost dintotdeauna weight relief cu 9 gauri iar din ce stiu incepand cu 2007 s-a trecut la varianta chambered) dar ideea ar fi ca daca solid body indica o calitate superioara fata de weight relief,chambered,ar fi fost de asteptat ca si pretul sa fie superior si totusi nu se intampla asa.Ca exemplu ar fi traditionalul din 2005 despre care se spune ca ar fi full body fata de alte modele traditional din alti ani pretul e la fel sau aproximativ.Si alte exemple Cs.reissue chambered weight relief vs solid body, prețul fiind similar. In concluzie weight relief,chambered chiar diminueaza calitatea chitarei? Si daca da atunci de ce nu se lasa masa de corp de lemn intreaga fara a mai fi scobita? Banuiesc ca aceasta procedura de usurare a greutatii necesita timp si cost suplimentar.....Sau se urmareste o nuantare a tonului sa devina de ex.mai deschis fara a afecta partea de sustain? 2)Chitare vechi vs noi/ ani de epoca vs ani contemporani. Se mai merge pe ideea ca ce s-a facut inainte, nu se mai poate face azi.Lipsa de mahon african si folosirea mahonului asiatic,palisandru...mai multe elemente. Sau cu cat lemnul imbatraneste mai mult,cu atat suna mai bine? Cat de adevarat poate fii in toata treaba asta? Eu stiu ca si inainte s-au facut lucruri bune si mai putin bune.De ex.o chitara din 2011 suna mai bine decat o alta chitara din anul 1967.Spun asta din propria experienta pt.ca acea chitara din 2011 am probat-o pe langa una din 67. Acelasi model aceeasi firma, aceeasi dimensiune a corzilor,aceeasi setare pe amp.Cea din 2011 avea mai multa claritate,sunetul era mult mai placut,mai prezent,mai viu. Deci poate ca vechimea unei chitare sa fie un critetiu definitoriu de alegere? 3) Modele de Gibson lp. Din ce am citit si discutat cu diversi oameni,unii fac urmatoarea afirmatie: Lp.studio cea mai slaba calitate a Gibson -ului, low cost,: Custom shop>Traditional sau Standard>Clasic>Studio. Am detinut un studio lp din 2007 pe care l-am vandut in urma cu un an si am facut cea mai mare gresala.La momentul respectiv nu i-am mai gasit utilitatea.Tocmai imi cumparasem un Gibson es 335 si un squier telecaster.Es-ul m-am gandit ca poate suplini les paul-ul asa ca l-am vandut.Acum imi lipseste fostul meu les paul,iar cum nu mai e posibil sa- l recuperez inapoi, ma orientez catre achizitia altuia.As putea sa-mi permit pana undeva la investitia de 2200 euro.Dar nu as vrea totusi sa platesc un pret mare pt.ceva putin mai bun decat un studio.De ex.fostul meu studio fara sa exagerez pus pe langa un custom lp nou la 3000 euro s-a dovedit mai bun,la fel de bun ca un standard din 99 mai putin mai bun dar nu cu mult fata de un Cs reissue din 2003, mai bun decat un standard din 2008. Poate ca mi-am dat singur raspunsul la unele intrebari,dar nu sunt in totalitate convins de ce afirm tocmai de asta astept si unele lamuriri din partea voastra. Stiu ca cea mai buna varianta ar fi sa probez cat mai multe chitare si sa-mi aleg ce vreau dar daca nu exista posibilitate, vreau sa stiu teoretic dupa ce anume criterii sa ma ghidez in alegerea unui les paul?
barbarossa Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Weight relief a aparut la inceputul anilor 80. Chambered a aparut aprox in octombrie 2006. In 2005 nu exista traditional. A aparut prin 2008. Parerea mea este ca la banii aia cea mai buna alegere ar fi un lp din anii 90, care va avea weight relief. Cu cat mai usor cu atat mai bine. Diferenta zero fata de solid body din punct de vedere al tonului. Vezi ca de la inceputuri si pana prin cam 2003 classic>standard. Eu am avut la un moment dat si chambered si w.r si pot spune ca simteam o diferenta de ton. Cea chambered suna mai imprastiat, mai spart. Eu as opta pt classic, standard sau custom. Nu studio. Bafta. 1
crawlers Posted January 2, 2018 Author Posted January 2, 2018 1 hour ago, barbarossa said: Weight relief a aparut la inceputul anilor 80. Chambered a aparut aprox in octombrie 2006. In 2005 nu exista traditional. A aparut prin 2008. Parerea mea este ca la banii aia cea mai buna alegere ar fi un lp din anii 90, care va avea weight relief. Cu cat mai usor cu atat mai bine. Diferenta zero fata de solid body din punct de vedere al tonului. Vezi ca de la inceputuri si pana prin cam 2003 classic>standard. Eu am avut la un moment dat si chambered si w.r si pot spune ca simteam o diferenta de ton. Cea chambered suna mai imprastiat, mai spart. Eu as opta pt classic, standard sau custom. Nu studio. Bafta. Scuze,2015 am vrut sa spun de traditional. Classic din cate stiu are gatul slim,mai subtire.Nu afecteaza tonul un gat mai subtire in sensul ca un gat gros ofera un ton mai gras si mai mult sustain,iar un gat slim, cam subtiaza sunetul?
barbarossa Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Classicele de la inceputul anilor 90 aveau poate cel mai subtire gat. Dar si cel mai subtire gat e gros comparativ cu cel al unui ibanez prestige sa zicem. Mai tarziu au schimbat putin profilul, facandu-l putin mai gros. In teorie profilul pe un 57 reissue e mai gros decat cel de 58 care e mai gros decat 59, care e mai gros decat 60. In realitate de multe ori gasesti altceva Profilul nu a fost niciodata consistent, indiferent ca vorbim de made in usa sau custom shop. Eu am un classic din 93 care intradevar are gatul mai subtire decat ce am gasit pe alte lp-uri. Dar oricum suficient de gros. Am si un classic din 94 care are un gat mai gros, catre profilul 59. So there you go. Intre ele este o diferenta de ton, dar mica. Nici unul nu suna mai bine decat celalalt. Suna putin diferit. Nu cred ca din cauza gatului. E oricum alta bucata de lemn, cel din 94 e si mai greu, poate chiar cu mai mult de 0.5 kg. Niciunul nu sufera de lipsa de sustain. La felul cum e proiectata aceasta chitara, cam toate te vor duce in aceiasi zona de ton. Unele vor suna mai deosebit, altele mai prost. Ca la orice alta marca. Depinde de lemn. La rece. Daca vorbim de sunetul amplificat atunci intra in calcul multe altele, de la doze, la pot-uri la condensatori la wiring etc. 1
Treishtrei Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Dadusem la un moment dat de un rus care a analizat zeci de modele LP Classic, Traditional, Std, Studio, Tribute, Junior, Custom shop etc si ce-am retinut eu e ca cele fara weigth relief sunt cele mai heavy ca si sunet...cam evident. Si ca o recomandare zicea ca daca ai bani de Standard mai bine-ti iei un Junior Reissue.
Treishtrei Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 (edited) Sunt in aceeasi dilema si m-am oprit pe un classic. Tonu urmator e ce caut. Sunt surprins ca e obtinut pe middle switch position. Dar daca una cu o densitate mai mare a mahonului si fara gauri in ea ar suna si mai bine? Fockin options...y do they exist...:) Edited January 21, 2018 by Treishtrei Update
FiveseveN Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 (edited) 1 hour ago, Treishtrei said: cam evident Curat echivoc! Dar mai bine explică ce înseamnă "sunet heavy". E sunetul greu produs de chitare grele? Quote Sunt surprins Înregistrat cu telefonul, la X metri de cab, printr-un head high-gain obscur. Eu aș fi surprins dacă ai auzi diferența dintre un LP și un Telecaster în condițiile ăstea. Edited January 21, 2018 by FiveseveN 1
apocapsile Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Cred că te duci peste tot unde poți și pui mâna pe câte LP-uri ai ocazia, câteva luni, apoi probabil o să știi singur cum e un LP care-ți convine față de unul mai puțin reușit. Că doar nu-l iei pentru montă
Treishtrei Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 (edited) Multumim Dl. Savu pt experienta dvs. Cum zice si Sile aia e solutia, dar cum magazinele s-au mutat online si alea mari sunt in afara tarii e din ce in ce mai dificil sa le probezi. Sigur ca le poti da retur, dar nu poti comanda 3 deodata sa le compari spre exemplu Similar cu ce spune Dl. Savu spune si nenica asta lutier la fender si gretch. E un sistem de lemne si hardware care poate suna bine sau nu. Edited January 22, 2018 by Treishtrei
FiveseveN Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Da, a mai fost menționat acest clip elucidant. Deci e o chestiune nemăsurabilă dar contează cam 80%. Spiritism și matematică.
Blackthorn Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 E cam ca si la prestari servicii, masaj sa zicem, gradul de multumire este diferit in functie de prestator, dar nu prea se poate masura stiintific. la fel si cu placerea de a canta pe un instrument facut bine si cu ce trebuie, fata de unul care este facut foarte bine, dar din material de capac de WC
FiveseveN Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Da, e fix așa doar că total altfel. Este vorba despre perspectiva "prestatorului" aici: el nu știe ce face, e ceva "spiritual", mistic, metafizic și inefabil. Dar știe că e foarte important, 80% de important. Dacă vrei să compari ceva, compară cu bionenergia, Reiki sau Sfânta Taină a Împărtășaniei. 1
clausundercover Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Pentru ton, as recomanda sa faci o comparatie intre doze mai mult decat intre modelele de LP. Intre doze sunt diferente de ton mult mai mari decat rezulta din lemn, condensatoare, etc. Restul de bani ii dai pe o chitara mai usoara, componente mai de calitate, dar esential e sa nimeresti dozele potrivite pentru stilul tau de muzica.
Blackthorn Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 3 minutes ago, clausundercover said: Pentru ton, as recomanda sa faci o comparatie intre doze mai mult decat intre modelele de LP. Intre doze sunt diferente de ton mult mai mari decat rezulta din lemn, condensatoare, etc. Restul de bani ii dai pe o chitara mai usoara, componente mai de calitate, dar esential e sa nimeresti dozele potrivite pentru stilul tau de muzica. Garantat, ma mir ca nu se vand doar Yamaha Silent Guitar si doze de schimb pentru ea.
clausundercover Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 ...Ma refeream la diferentele dintre lopeti din acelasi model...
Posho Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 N-ai incotro si trebuie sa pui mina pe cit de multe si de toate soiurile. Nu de pe net, nu de pe youtube, nu ca-i al lui X (decit daca ai pus tu mina pe el, tu nu X), nu ca ala-i chambered si ala nu-i, nu ca poarta nu-stiu-ce mojo sau vreo alta abureala de-asta si pentru numele lui Dumnezeu NU-L ASCULTA DISTORSIONAT! In rest ti-au spus colegii tot. Bafta multa! 1 1
crawlers Posted January 24, 2018 Author Posted January 24, 2018 Multumesc pentru sfaturi.Am ales pana la urma un Heritage h150,de care sunt super multumit. Prima chitara pe care am avut-o a fost un Gibson Lp.studio din 2007,cumparata de pe Thomann.A fost o chitara buna,care m-a servit 10 ani de zile pe care si acum regret ca am vandut-o.Ori de cate ori am ocazia sa pun mana pe ea de la noul proprietar ma cuprinde o nostalgie a amintirilor legate de acea chitara.Totul mi se pare familial la ea,tonul cum se simte la mana,culoarea,faptul ca nu a mai fost cantata de nimeni.Sper ca intr-o buna zi sa o cumpar inapoi,mai mult pentru motive sentimentale.Ce am acum e mult mai superior suna rotund,clar rafinat,pana in momentul de fata e tonul ideal pentru mine. Dupa ce am vandut primul les paul am trecut la Gibson es 335.Cand am ascultat prima data asa ceva si am probat am zis: Suna mai bine decat orice Les Paul.Si am gandit Es-ul ca fiind o chitara pe care pot canta orice am cantat si pe Les paul adica Blues,Rock classic si ceva Hard.Dupa o perioada de acomodare cu ea suna fantastic orice cantam mai ales blues.Apoi am inceput sa-mi aduc aminte de les paul.Rif-urile gen Ac/Dc, Guns,nu aveau profunzimea,sunetul nu avea greutatea ca pe Les paul.Pe Es riff-ul suna light,se simtea rezonanta corpului gol.La solo-uri pe gen Kiss Guns'n Roses se auzea ciudat.Pentru genul blues a fost o chitara f.buna. Apoi am decis sa revin la les paul si am zis sa cumpar ceva mult mai bun decat fostul studio . Sper ca Heritage-ul sa fie ultima achizitie de Les Paul.(Si fostul studio). 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now