Nefraim Posted March 30, 2017 Posted March 30, 2017 Salut, Sunt un incepator cand vine vorba de chitara, tot ce stiu despre ea e ca are corzi si ca poti sa canti la ea. Dupa ce m-am documentat si am intrebat cativa prieteni care cunosc mai bine domeniul, mi-am cumparat recent un Squier Bullet HSS din doua motive. Primul este ca arata al dracului de bine, si de fiecare data cand o vad in camera ma face sa o iau si sa ma apuc de zornait iar al doilea este pentru ca ~500 de lei era maximul pe care eram dispus sa il dau pe ceva ce nu stiu sigur daca o sa imi placa. Problema cu ea este ca pur si simplu nu vrea sa ramana acordata mai mult de 5-10 minute. Am inteles ca este o problema comuna la aceasta serie. Intrebarea este daca as putea sa ii fac ceva, sa ii cumpar alte piese? Daca da, cam cat costa si cine le-ar putea monta? PS: Stiu ca probabil este o balarie de chitara dar repet, nu aveam de gand sa arunc prea multi bani si sa nu imi placa si in continuare nu am de gand sa cumpar alta mai scumpa pentru ca inca nu sunt convins.Multumesc frumos!
eugens Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Nefraim(sau George),nu te grabi sa tragi o concluzie din auzite. Cauzele dezacordarii la acest tip de chitara,(stratocaster),sunt multiple. Oricare piesa din lantul : butuc cheita,numar spire coarda pe butucul cheitei, pragus (nut) ,calitatea otelului din care este facuta coarda,mecanismul vibratorului, poate cauza dezacordari.Mecansmul cheitei in sine,melc roata melcata,este ultimul pe care sa-l suspicionezi.Mai intii trebuie sa pui in evidenta tipul dezacordarii (in sus sau in jos),cind apare dezacordarea, (la bending sau la actionarea vibratorului) si daca ea dspare actionind vibratorul in jurul punctului de echilibru.In acest fel si citind miile de articole de pe net vei putea identifica elementele ce-ti produc dezacordarea. 2
Nefraim Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 E o contradicție în ceea ce spui. Pe de-o parte, spui că nu voiai să dai pe chitară mai mult decât ai dat. Pe de altă parte, întrebi dacă se pot schimba piese. Da, se pot schimba. Dar asta costă bani. Cheile de acordare sunt extrem de proaste la Squier Bullet. Unele cu adevărat bune costă, la mâna a doua, vreo 200 de lei. La care se adaugă manopera (cred că n-ai cum să scapi cu mai puțin de 100 de lei). Dacă adaugi totul la cei 550 pe care i-ai dat deja, ajungi la prețul unei chitare adevărate... Şi rămâi cu întrebarea: merită să bagi 300 de lei într-o chitară de 550? Pe care, când vei realiza cât e de proastă, nu vei mai lua la vânzare mai mult de 400? Nu vad nici o contradictie, nu am vrut sa dau mai mult pe o chitara mai buna si de aceea intreb daca pot sa ii schimb tunerele in speranta ca o sa gasesc unele care or sa o tina acordata mai mult de 5 minute. Si nu, daca sunt 200 de lei nu o sa cumpar nici alte tunere si nici nu o sa cumpar o "chitara adevarata". Te rog sa intelegi ca eu abia sunt in stare sa tin degetele cum trebuie pe gat, deci nu o sa arunc bani de pomana ca mai apoi sa imi dau seama ca pur si simplu nu ma descurc si nu mai am chef de ea.
vektor Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Mecanismul roata dintata/roata melcata e virtual imposibil de miscat "invers". 999/1000 nu cheitele sunt problema. Nici macar cheitele romanesti din 80 nu "se dezacordeaza" daca restul partii mecanice e ok. Cum a scris si @eugens mai sus, tremolo prost, nut prost, corzi proaste. Si nu, nu merita schimbate. Btw, asa, ca idee, cu banii de Bullet nou luai Affinity SH de pe forum. 1
Nefraim Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Mecanismul roata dintata/roata melcata e virtual imposibil de miscat "invers". 999/1000 nu cheitele sunt problema. Nici macar cheitele romanesti din 80 nu "se dezacordeaza" daca restul partii mecanice e ok. Cum a scris si @eugens mai sus, tremolo prost, nut prost, corzi proaste. Si nu, nu merita schimbate. Btw, asa, ca idee, cu banii de Bullet nou luai Affinity SH de pe forum. Tremolo nu folosesc, l-am dat jos pentru ca stiu ca e varza, corzile vreau sa le schimb azi-maine. Sper ca asta sa rezolve problema. Multumesc pentru raspuns si stiu ca luam ceva mai bun SH dar nu am vrut SH pentru ca in primul rand habar nu aveam ce cumpar avand in vedere ca nu ma pricep absolut deloc si in al doilea rand, nu imi plac lucrurile SH, e un fix de-al meu. Nu vreau sa mi-o luati in nume de rau, stiu ca un Bullet e ceva foarte de buget si sunt alte optiuni mult mai bune dar in momentul de fata eu chiar nu pot sa percep diferenta intre o chitara de 500 de lei si una de 4000 pentru ca nu sunt deloc familiar cu ele. Daca o sa ma descurc cu ea si o sa imi placa, mai mult ca sigur o sa imi cumpar ceva mult mai bun dar pur si simplu nu am vrut sa dau prea multi bani de la inceput, pentru ca o chitara buna nu e tocmai cel mai ieftin lucru din lume.
Nefraim Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Ai dat jos tremolo ? Si cu ce l-ai inlocuit ? Erm, adica doar am desfiletat bara aia de tremolo
vektor Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ah, i see. Nu prea ajuta cata vreme trem-ul nu sta / revine la punctul de echilibru dupa ce este "deranjat". Si pana si un bend simplu il muta. O chestie relativ simpla pe care o poti face e sa indesi o bucata de lemn de dimensiune corespunzatoare intre trem block si corpul chitarii pentru a-l fixa. [AKA sa blochezi trem-ul]. Like this : 3
Nefraim Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Ok... o solutie de genul asta caut, care sa nu coste cat jumatate din pretul chitarei. Multumesc frumos pentru sugestie, o sa vad ce pot sa fac.
Blackthorn Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Si eu i-as da la nut cu grafit (mina de creion), ca sa nu mai agate asa tare corzile. De obicei ajuta destul de mult la stabilitatea acordajului.
vektor Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 La instrumentele muzicale nu e ca la maşini. Nou nu înseamnă neapărat mai bun. Vezi ca si invers e la fel de valabil. La instrumentele ieftine mai vechi e aproape intotdeauna mai prost
karpi Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 (edited) Daca b;lochezi vibratorul nu ai nevoie de grafit si alte ciace ca si locking tuners ..acestea sunt ptr cei cu vibrator care trag tare de "maneta " si se iau tot felul de precautii ca sa nu se deacordeze chitara , Chitara se dezacordeaza fara utilizarea vibratorului ...de la : 1/ Daca Gatul / lemnul lucreaza la schimbare de temperatura 2/ Corzile noi pana se "lasa ' se tot dezacordeaza ..trebuie intinse , trase cu mana ca la arc , apasat langa calus ca sa se franga ..apoi se acordeaza si tiot asa pana se stabil;iozeaza 3/ corzile vechi " obosite /intinse " nu se mai pot acorda deoarece ies si din plaja de compensae ( din suruburi ) ale calusului ( brudge ) 4/Daca tragi tare de corzi + cu " benduri " intinzi coarda si va deveni dezacordata ...trebuie acordata chiar si in timpul cantatului % INTONATIA ... reglajul corect din suruburile de la calus al "octavei " ...sunt tutoriale pe youtube .A mai fos si aici explicat de zeci de ori ..cauti topic cu titlul "Intonatia "{ , acordaj , vibrator , floyd ..in acestea gasesti ample explicatii. 6/ vibratorul contrabalanseaza tensiunea exercitata de corzi prin arcurile acelea ce sunt in partea din spate ale chitarei in locasul lor . Caand acordezi in sus o coarda aeasta va trage de arc , bridge-ul .calusul se va inclina si astfel celelalte corzi vor cobora tonul , si viceversa .daca slabesti o coarda ( acordezi in jos ) clelate vor urca . 7/ faza de la punctul 6/ este valabil si ptr gatul chitarei care este si el elastic ..mai ales daca nu-i din artar ci din paltin plus nu-i "quarter sawn " lemnul gatului ( cauti cu google ..quarter swan guitar neck si gasesti explicatii / desene etc ) ...Deci si gatrul se comporta ca un "arc " . Fiecare coarda se acordeaza numai "de jos in sus ' ..daca ai trecut peste ton " adica mai sus trebuie sa rasucesti invers cheia vre-o doua ture ca sa se lase coarda si incepi din nou ..numai in sus pana la ton ,Daca doar slabesti cheia ca sa cobare un pic tonul problema este ca intre "melcul " si pozitia rotii dintzate din cheie ramane un mic spatiu ce dupa ce tragi de coarda se misca/scapa si coarda va fi dezacordata .. Deci numai de jos in sus ptr ca cheia sa fie "fixa'" ( roata dintata sa fie mereu rezemata de melc ) . Aceste lucruri trebuie sa le "aprofundezi " ca sa inveti /intelegi ce se intampla ...fara nervi ci cu curiozitate si atentie si vei reusii . Asa inveti ce si cum cu chitarele apoi urmatoarea chitara o sa o alegi cu ochi de cunoscator .. Asta este valabil la orice chitara oricat costa . Cheile toate sunt bune daca nu li-se rup dintzi sau se tocesc la rotita dupa care trebuie schimbate .Altceva nu se intampla la nici un fel de chei . Cele scumpe din material bun ( otel , alama , calitativa ) tin mai mult daca ai grije si le intretii . De unde stii ca vibratorul nu este bun ? daca nici nu stii cum si la ce foloseste si nici cum se seteaza .Din auzite ? De la cine ai auzit ? Ai o chitara ieftina daca lemnul este OK poti canta foarte bine . Nici la 1000 Ron nu sunt mai bune chitarele . Peste 2500 incep sa fie ( ujnele ) din material mai bun ...lemn si hardware . Mai toate merita aprox 500 -600 Ron Daca te uiti pe siteuri china sa vezi ca gasesti doze la cativa dollari bucata . Dozel scumpe proiectate /elaborate ptr un anume tip de chitara sunt scumpa caci se fabrica putine . Ca si material o doza la 5$ este facuta din acelasi ca si doza la 100$ doar ca una are un "brand" si este "dimensionate ' mai precis ptr anumite frecvente /timbre ., saturatie , volum . Nu merita sa "upgradezi" numai in cazul ca este material lemnos foarte bun .suna bine nu are tonuri "moarte " adica suna "la fel de tare" in orice pozitie orice nota . cum zic unii are "ton balansat " . Oricum la 500 ai luat-o bine ..acum invata sa o setezi ( calus , intonatie , Edited March 31, 2017 by karpi 1
karpi Posted May 4, 2017 Posted May 4, 2017 (edited) Am mai scris despre vibrator / praus , menghina , cheitze ...si odata cu postarea unei imagini am gresit cu aceste noutati asa ca dusa este "scrisoarea " ..nu mai am acum timp o sa rescriu alta data explicatiile despre "dezacordarea " in cazul chitarelor cu vibrator si rezolvarile existente ..( am tot jurat ca o sa fac schite un "notepad " ca sa pot corecta si intervenii inainte de postare dar ...apoi uit si asa patesc ...hhhehe Cat despre "upgrade" la doze :de acelasi tip ( deci nu schimbare agresiva de la singlecoil la humbucker ) cam aceasta este problema . Tonul este relativ si depinde de background .In mare cam din orice doze se pot scoate sunete foarte apropiate ca si timbru avand in vedere procesarea soundului la ora actuala .Dar soundul pperceput de noi depinde de background cum si de taria sunetului . In imagine este de evaluat "tonul " portiunii rosie din cele doua campuri cu background diferit . Rosul este acelasi doar backgroundul este altul astfel percepem "TON" diferit al rosului . Edited May 4, 2017 by karpi 2
karpi Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 (edited) On 5/5/2017 at 08:56, vektor said: Pe ecranul meu e acelasi rosu in ambele poze Da in functie de "nuante " efectul este mai "vizibil " , nu am avut rabdare sa fac o grafica mai "elaborata " probabill si setarea monitorului conteaza "saturatia " /luminozitate /contrast . .Pe o setare oarecum balansata se sesizeaza diferenta ..in cele doua background-uri , cu acelasi background rosu va fi sesizat la fel . Dar iata colegul a postat un exemplu mai bun unde se vede o diferenta mare in sesizarea tonului in functie de background . .Am decupat cate un dreptunghi din fiecare suprafata in cauza si le-am postat in dreapta pe fond alb unde se poate vedea ca au aceiasi nuanta . Edited May 7, 2017 by karpi
taxon Posted May 8, 2017 Posted May 8, 2017 (edited) On 05.05.2017 at 08:56, vektor said: Pe ecranul meu e acelasi rosu in ambele poze .. Edited May 8, 2017 by taxon
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now