www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut tuturor, am o nelamurire legata de conectarea di box la interfata audio.

 

Am folosit interfata audio m-audio m-track  ca sa inregistrez chitara, dar pe intrarea de instrument dupa ce aplicam in daw ampsim, compresoare sau alte treburi de genul zgomotul era foarte mare. Tot citind am dat peste di-box. Intrebarea mea este pe ce intrare trebuie legat di-boxul la interfata audio? Din urmatorul text am inteles ca leg chitara cu cablu jack la di-box, iar de aici scot cablu xlr si intru cu el in intrarea de microfon in interfata. 

 

"While the input is a standard 1/4" instrument jack, the output is a balanced XLR connection.

The signal coming out of that balanced XLR jack needs to be treated in exactly the same way as the weak mic-level signal from a microphone.

It will require a mic preamp to boost the signal to a usable level, which can be found on... ding ding ding - your Mixing Console / Audio Interface. 

So in addition to simulating the circuit within an amp, it also converts your instrument signal to a balanced (low-noise) signal... and minimizing noise here will mean a cleaner signal later." http://www.basic-home-recording-studio.com/direct-boxes.html

 

Am observat ca la interfata intrarea xlr era mult mai silentioasa fata de intrarea de instrument/linie. In cazul in care as folosi di-box ca in scenariul de mai sus ar rezulta un zgomot de fundal mai redus decat in situatia in care leg chitara pe intrarea de instrument?

Posted

Conexiunea interfata/di-box prin XLR ar trebui sa fie cea mai eficienta dpdv al rejectiei zgomotului (daca e implementata cum trebuie in ambele echipamente).

 

Pe de alta parte, niste zgomot tot vei avea, si daca folosesti in ampsimul ala o groaza de gain si compresie pe deasupra tot o sa ajunga si zgomotul la nivel deranjant. Poti sa folosesti un noise-gate setat cum trebuie si se amelioreaza situatia.

Posted

In cazul in care as folosi di-box ca in scenariul de mai sus ar rezulta un zgomot de fundal mai redus decat in situatia in care leg chitara pe intrarea de instrument?

 

Depinde în totalitate de cauza zgomotului: EMI captat de doze și/sau de cablu, împământare absentă, alimentare prost filtrată, zgomotul inerent al preamplificatoarelor etc.. Sunt puține scenarii pentru care un DI ar fi de ajutor: dacă folosești un cablu foarte lung (și/sau aproape de surse de EMI) între el și interfață, sau dacă preamp-ul de instrument e foarte prost proiectat. Nu cred că e cazul.

Posted (edited)

Cel mai simplu si ieftin folosesti reafir de la cockos. Il pui inaintea ampsimului pe modul substract. Daca vrei latenta cat mai mica pui fft size pe ceva mai mic. faci un profile de noise fara sa canti nimic si mai desenezi tu pe acolo daca nu detecteaza bine si pa pa noise. Contureaza un pic sunetul dar daca vrei gain serios nu ai ce face. Consider ca e mult mai bun decat un gate. 

Cum spunea si FiveseveN pot fi multe cauze. Depinde si de chitara de doze calitate, ecranare, single coil sau nu etc. Daca ai o chitara proasta poti sa o bagi unde vrei tot proasta e. 

Din ce stiu eu un di box te-ar ajuta daca nu ai intrare hi-z la placa. Uneori placice zic ca au hi-z dar nu e chiar asa. adica nu e de 1MOhm. Cand bagi in line sa ai selectat butonasul ala pe guitar nu pe mic/line.

Sau poate preamplifici din placa prea tare sau prea putin chitara. Pune knobul ala de gain ca sa nu ajungi pe rosu niciodata cand canti tare dar sa se apropie, sa mai ajungi in galben cand dai mai tare.Daca setezi ala bine ar trebui sa ai cel mai bun signal to noise. Nu m-am jucat cu M Track niciodata deci nu stiu...

Vezi si la compresor ce setari aveai... e normal sa ai noise la greu daca era ala setat foarte sensibil, practic asta face...

Edited by Xpiral
Posted

Mersi de raspunsuri.

 

Am folosit reafir-ul, dar nu a fost satisfacator rezultatul. Placa avea intrare hi-z, pe aia o foloseam. Gainul la interfata cat si volumul in reaper erau setate corect (cu aceleasi setari, nivelul de zgomot era mult mai scazut la pod hd500 decat la m-track). Ideea era ca intrarile de microfon mi s-au parut a fi mult mai silentioase decat intrarea de linie/instrument. De asta intrebam de di-box daca ar ajuta la reducerea zgomotului, pentru ca astfel as fi folosit intrarea de microfon.

 

In fine, placa am vandut-o, acuma studiez piata sa cumpar alta si poate si un procesor care are direct iesire balansata. Revin cu un raspuns dupa ce voi cumpara o noua interfata.

Posted

Din nou, daca te legi cu di-box-ul la intrarea de microfon XLR, o sa ai o conexiune echilibrata (balanced), care iti rejecteaza zgomotul de mod comun de pe fire, spre deosebire de conexiunea pe intrarea de linie, cu jack, unde nu se poate asa ceva. Deci, da, e mai silentios asa( in cel mai rau caz e la fel de mult zgomot).

Posted (edited)

Cred ca ar trebui sa ai un "convertor " chiar la iesirea din chitara " nebalansat > balansat " ...

 

Rejectia se face numai " pe cablu " ..chiar si la microfoane .cea ce culege "bobina de sunet "  in cazul nostru  doza  chitarei  din   EMI  ,este semnal diferential si ajunge sa fie amplificat .

 

La unele microfoane ( dinamice ) de studio  au o bobina externa ce "culege" semnal EMI ( de ex. brumul  radiat de calblurile de retea , semnale tranzitorii de la cuplarea diferitelor masini electrice de pe aceiasi retea , "bruiaje" de la orgile de lumini electronice  "nedepoarazitate "  toate acestea se propaga de la cablurile retelei de alimentare cu AC 230V  exact ca si undele radio si sunt captate de traductoarele electromagnetice ..doza chitara , microfon diamic  ...)

....deci microfanele mai pretentioase  au o bobina externa pe capsula   ce este legata in "antifaza" cu bobina mobila care capteaza sunetul ...exact ca si la dozela Humbucker .ca sa "elimine" brumul captat de bobina de sunet ,

Aamandouua boboinele capteaza sursa  EMI  ( brumul de retea etc ..) dar numai bobina de sunet "produce " semnalul audio ce  nu se va atenua ...pana ce brumul adus in antifaza se va anula .

 

Exista unele circuite similare ptr chitarele cu doze singlecoil  cu "bobine pasive " ce sunt montate in cavitatea  chitarei ( unde este loc de ex langa potmetre ) care se leaga in antifaza cu dozele astfe; se reduce brumul captat ..exista mai multe scheme ..

 

 

  Cea ce este captat de "doza" ( sau bobina microfonului ) nu se poate "anula " cu sistemul simetric ( balansat) deoarece este semnal diferential ,,sistemul anuleaza doar semnalele de mod comun ...

 

Cablul se comporta ca si o "antena" si culege aceste semnale de joasa frecventa ..

 Daca  vorbim de  un cablu "balansat " are  ecranajul legat la masa  iar semnalul de la doza/bobina microfon sau alte surse diferentiala , sun aduse prin doua fire ce se cupleaza la intrarea balansata ( realizat cu  transformator sau cicuit electronic ) .

 

Adica la chitara ar trebui sa legam cele doua capete ale dozei l acele doua fire "calde " al cablului iar masa chitarei . cutia ecranatoare la ecranajul cablului .

dar aceste lucru ca si in cazul microfoanelor se face printr-un circuit adaptor ce adapreaza si impedantele ..transformator simetrizor sau cu circuit electronic activ .

 

DECI  cablul "balansat " ,ai trei (3) "fire " 1- este ecranajul ce este legat la "Zero " ( de obicei masa montajului ) si 2 si 3 doua fire "calde " prin care " vine semnalul ".. 

 

  Daca incerci o intrare balansata (de ex din cele de  microfon)  vei vedea ca poti sa amplifici microfonul  nebalansat legand ecranajul cablului la  masa  si  firul cald  la oricare din celelalte doua contacte .Diferenta ar fi in inversarea fazei pe una din intrari dar pe care  nu o sesizezi prin auditie .

 

 Pe cele doua fire din cablu "bruiajul " se capteaza identic  ca si  faza si marime ( mod comun ) acestea se injecteaza in intrarile intrarea diferentiala   iar acesta le  "aduce in antifaza" ( cu transformator diferential sau amplificator diferential )  astfel cele doua semnale identice astfel sunt stinse pe iesirea circuitului  ..atat zgomotul gausian cat si semnalele de bruiaj EMI " produse/captate  de cablu " sunt anulate .

 

 Semnalul diferential (AC) ce vine de la traductor ( doza sau bobina microfon ..etc ..) va "trece neatenuat "  prin circuitul balansat .

.

Asa babeste cam asta ar fi fenta .

 

Deci ideal ar fi sa ai adaptorul  de "simetrizare " imediat dupa jacklul de iesire al chitarei.

 

Brumul captat de doze nu se " anuleaza " !

 

 

  De obicei cablul balansat ( eventual si  cu cuplaj izolat galvanic ptr evitarea buclelor de masa ) se utilizeaza la conducerea semnalului pe trasee lungi in mediu puternic EMI ...cum ar fi o scena ..ca sa nu aiba surprize mixeristul aduce semnalele de la microfoane si instrumente prin asemenea cablu ..la mixer la PA .

  Si in studio este foarte util ptr a prevenii  eventuale bruiaje ,provenite de la cabluri de retea , si alte surse de  EMI ..

( intr-un studio ca lumea si cablurile de retea  din instalatia de alimentare  sunt ecranate ..ca sa emita cat mai putin EMI )

 

Unele adaptoare ( preamp de doza piezo ) la chitarele electroacustice de obicei au si iesire balansata si se pot cupla la PA direct fara a mai fi nevoie de  alte " cutiute ".( la chitara mea electroacustica ,fara cuplaj balansat trebuie sa tai din EQ al preampului din chitara joasele deoarece apare un brum adanc  dar de obicei nu am nevoie de acele joase ...)

 

  De ex la mine acasa daca pun cablurile pe jos capteaza brum cat incape de la reteaua de "candelabru" al vecinului de sub apartamentul meu ...nu am folosit cablaj balansat ci pur si simplu am "ridicat "  cablurile de la podea ,si am modificat traseul portiunii cablurilor ce totusi au ramas pe jos  pana s-a redus brumul .

 

 

Iata  una din schemele posibile ptr "Balanced Pickup  Wiring "...de mentionat ca pentru a duce semnalul la distante mari este nevoie si de un adaptor de impedanta ... direct din microfon sau chitara se foloseste numai cu cabluri scurte .

 

http://www.marshallheads.com/viewtopic.php?f=30&t=754

 

 

plus ceva link-uri

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/DI_unit

 

( "Linia" poate fi balansata sau nebalansata ...tot semnal "Line" se transmite )

 

http://www.jdbsound.com/art/art504.htm

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.