vaxe Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Salut, Are cineva idee cum se formeaza secventele de acorduri "de trecere" folosite in special in jazz, intre acordurile de pe treptele principale ale unei melodii? Din ce am inteles in aceste pasaje fiecare acord se rezolva in urmatorul. Stie cineva cum? Merci!
bolly Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 O rezolvare usoara si des folosita este Maj7/Min7 in coborare pana ajungi in treapta respectiva. Ex: Emaj7/Eb min7/Dmaj7/Db min7/C maj7....pana ajungi unde vrei. O alta abordare,ca tot ai adus vorba de jazz,este minorul melodic.Functie de progresie ai 3 acorduri diminuate peste care poti trece.Ex:tonalitate E,poti sa folosesti Edim,Fdim sau Ebdiminuat ca ''passing tone'' sau pt a crea tensiune.Daca tonalitatea e major de regula se folosesti F sau E,iar la minor Ebdim. Ca idee te ajuta si sa abordezi modal armonia:in ce mod poti improviza,si ce acorduri ai pe fiecare treapta. Si da,fiecare acord se rezolva in urmatorul Sper sa-ti fi fost cat de cat de folos,si eu stiu foarte putin si nu prea ma pricep sa explic.Oricum,e taina lunga...Karpi nu e pe aici? 1
karpi Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Eu sunt cu bluesrockul mai mult nu sunt specialist in jazz tot invat si invat asa-i in muzica .. ptr inceput iata un link ...cu Google poti cauta jazz-chord-progressions ...si vei avea material cat incape doar imp si rabdare sa ai ... http://tamingthesaxophone.com/jazz-chord-progressions vezi si celelalte sectiuni din meniul siteului ..impro /compositin...etc 2
TheZKD Posted August 30, 2015 Posted August 30, 2015 Pasul 1 : Invata teoria muzicala ( impreuna cu instrumentul ) foarte bine Pasul 2 :Jamey Aebersold - How to play jazz and improvise Vol.1 ( cu tot cu playalonguri ) Pentru asta trebe multa rabdare si multmult timp si exercitiu , dar rasplata e pe masura . 3
karpi Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Pasul 1 : Invata teoria muzicala ( impreuna cu instrumentul ) foarte bine Pasul 2 :Jamey Aebersold - How to play jazz and improvise Vol.1 ( cu tot cu playalonguri ) Pentru asta trebe multa rabdare si multmult timp si exercitiu , dar rasplata e pe masura . Mai bine BB ( Band in a Box ) dar si acesta este ptr avansati cred ca se pot urmarii mai bine structurile progresiilor in exemplele din "biblioteca" destul de vasta . Cu Aebersold la fel trebuie sa fii avansat ba mai mult sa cunosti deja "selectia obligatorie de repertoriu ptr a fi un jamman in jazz" respectiv sa cunosti temele /melodia doar sa exersezi pe BackTrack-urile .care sunt fara solo.. Cu BB poti sa pui piesa dorita sa curga si sa selectezi diferite interpretari dupa maniera si stilul multor interpretari solo /improvizatie ale unor artisti etc .. . Oricum prima data teoria armonizarii/voicing etc altfel doar inveti cate o piesa si nu prea avansezi cu dezvoltarea in stil /gen ..
TheZKD Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 (edited) Cu Aebersold am spus Vol.1 ( dupa ce ai pusa la punct teoria muzicala si nu ai probleme la tehnica la chitara (ca sa le dobandesti usor pe cele noi care vin la pachet cu toata treaba)) . Vol.1 incepe de la 0 , de unde sa inceapa ? In fine , cati oameni atatea sfaturi , acesta a fost al meu , nu cred ca e unul rau . Ba chiar cred ca ar trebui sa eradicam sfaturile gen : uite acordul asta , uite acordul asta , danseaza un pic in jurul pentatonicului sa fie un fel de blues mascat in jazz si voila . "selectia obligatorie de repertoriu ptr a fi un jamman in jazz" Imi pare rau , dar nu cred in obligatoriu cand vorbim despre muzica . Edited August 31, 2015 by TheZKD 1
karpi Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 (edited) Cu Aebersold am spus Vol.1 ( dupa ce ai pusa la punct teoria muzicala si nu ai probleme la tehnica la chitara (ca sa le dobandesti usor pe cele noi care vin la pachet cu toata treaba)) . Vol.1 incepe de la 0 , de unde sa inceapa ? In fine , cati oameni atatea sfaturi , acesta a fost al meu , nu cred ca e unul rau . Ba chiar cred ca ar trebui sa eradicam sfaturile gen : uite acordul asta , uite acordul asta , danseaza un pic in jurul pentatonicului sa fie un fel de blues mascat in jazz si voila . Imi pare rau , dar nu cred in obligatoriu cand vorbim despre muzica . Nu te contrazic este corect ce ai propus am pus doar o alta varianta ..ce se gasesate FREE, apoi cand avanseaza i-si cumpara material de studiu . Chiar in Aebersold .undeva la inceput exista lista propusa de piese "obligatoriu de cunoscut " ca sa poti lua parte la un jamsession ...nu am rabdare sa cauit prin DVD-urile mele "neorganizate " ( arhivare yok ) . Altfel nu prea iese nici un "jamsession" cand muzicantii nu cunosc un repertoriu comun ....exceptie marii maestri care chiar fac muzica direct pe scena ..dar si acestia convin cate ceva la o repetitie ..nu se aduna chiar ca " la nunta " ..nu sunt reguli dar exista unele "reguli " .sau " o directie generala "(?)//hehe . (cred ca ar trebui sa eradicam sfaturile gen : uite acordul asta , uite acordul asta , danseaza un pic in jurul pentatonicului sa fie un fel de blues mascat in jazz si voila .) Si in linkul postat gasesti aceiasi sfat ...sa nu inveti pe de rost o piesa ci sa incerci sa intelegi armonizarea Cat despre pentatonic ..inteleg ce vrei sa zici ...dar sa nu se intelega gresit ca ar fi o "game interzise" este cam greu de cantat frumos si bine " in pentatonic " caci altfel devine monotona treaba dar se pot face " modulari " etc .. sa se caute pe youtub ... Jazz Guitar Lesson: Pentatonics ,,,,, What is the Pentatonic Scale? Jazz Lesson: Improvise on ii-V-I with Pentatonic Scales - Jazz Guitar etc ..sunt multe lectii si exemplificari de catre multi muzicieni necunoscuti sau vestiti . Exista muuulte game pentatonice ..de fapt orice gama din cinci note este una pentatonica una din acestea este gama de blues dar care are si blue note ...etc .. Cred ca este gresit sa minimizam importanta unei sau altei game .chiar tu zici ca simti cum ca nu este nimic obligatoriu in muzica . Ptr inceput daca nu are Aebersold este bun si linkul saxafonistului (tamingthesaxophone) are multe explicatii exemplioficari utile bineinteles ca site-ul este doar o introducere si bine ar fi sa ai metodele puse in vanzare .. Dar mai sunt si FREE Guitar Book ...trebuie cautate ...am tot pus link ..sunt metode ptr de toate .. Edited September 1, 2015 by karpi
CiocanelBloodyCIocanel Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 OK. scuze, n-am avut timp. deci, nu-ti raspund pe privat ca sa continuam aci daca are cineva ceva de zis. poate gresesc. simple stuff mai intai... Dar toate astea nu sunt ca formula generala, ca trebuie mereu sa tii cont de - cea mai importanta chestii - melodie. Deci, trial and error totu. OK. deci, muzica e ceva de genu I-V... da? I-V rezuma multe. Poti introduce alte progresii in progresia asta ca sa nu ai 4 baruri cu acelasi acord, sa plictisesti oamenii pretentiosi. poti introduce intre I si V multe acorduri astfel - V 'anunta' acordul si tonalitatea urmatoare si, ca idee, poti strecura cate vrei inainte de 'concluzia' la care vrei sa ajungi. 2. ii-V. introduci cate o progresie ii - V sau IV - V - I. sau... 3. substitution. inlocuiesti V cu tritone substitution - b5. spre ex. ii - V - I = Dm - G - C => (sub) Dm - Db7 - C (this is kinda where the magic starts) si la fel... pentru ca ala e dominant, poti sa-i mai futi cate note vrei si sa-l faci orice tip de acord dominant vrei, in functie de melodie, voicing si acordurile precedente si urmatoare. nu poti sa sari calu in armonie and then you can insert another progression into the inserted progression - jazzception! Desigur, la piese modale, gen Chick Corea si Carla Bley, nu mai au legatura astea. Se leaga armonia ca se pastreaza note la schimbarea acordurilor si exista lead notes in melodie, sau e o melodie repetitiva (gen olhos de gato). nu exista nicio regula in armonia moderna, so as long is sounds good... it's good. asta inseamna sa fii mafiot, sa faci progresii outside the box. http://musicmann.com/silent-night-reharmonization-online-jazz-piano-lessons/ http://www.jazzadvice.com/basic-bebop-reharmonization/ http://jamieholroydguitar.com/3-reharmonization-technique-every-jazz-guitarist-should-know http://www.freejazzlessons.com/jazz-piano-chords-reharmonization-trick/ 4
Nicu_Sandru_flute_guitare Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 Salut! La modul general progresia sau secvența este transpunerea melodică a unui pasaj, cu o treaptă mai sus, sau mai jos, poate exista un model urmat de 3, 4, 5 secvențe superioare sau inferioare. Alte amănunte îți spun dacă mă suni: 0723.59.10.10
CiocanelBloodyCIocanel Posted March 13, 2016 Posted March 13, 2016 util. The chromatic mediant sound is all the rage nowadays... just as it was 200 years ago as well. Composers such as Schubert, and Chopin, loved to use that same sound.You may ask yourself, why does it work though? It's not functional.First, let's define exactly what a chromatic mediant is.A chromatic mediant is a chord that is related by a 3rd, either major or minor, but does not fit within the standard diatonic harmony.For C major, this means A minor and E minor are not chromatic mediants - they are just mediant relationships. Hence their names - E minor is called the mediant, and A minor is the submediant.This leaves A major, Ab major, E major, and Eb major. If you play a C major, followed by anyone of these chords, you get that "Chromatic mediant sound". This raises the question, why do they sound good?It basically comes down to common tones. Each one of these chords shares a common tone with C. C and A both share the note E. C and Ab both share the note C. C and E both share the note E. C and Eb both share the note G. This means that voice leading is minimized but you still maintain interesting harmonic movement. Notice, that I don't mention Eb minor, and Ab minor. They are technically chromatic mediants, but they share no common tones with C. They sound cool, but are also very far outside the diatonic sound.How do mediant's fit within standard diatonic functions? Well... they really don't. This can be a point of confusion for many people, but when you use a chromatic mediant, it is effectively breaking the standard Tonic > Pre-Dominant > Dominant > Tonic pattern. This means, you can quite easily fit the chromatic mediants between functions.For instance, the progression C - Ab - Dm - G7 - C, actually sounds quite nice. But it doesn't sound purely functional.C - F - Db - G7 - C also sounds nice. In this case Db is the chromatic mediant to F.The key is thinking outside of diatonic functions, and thinking in terms of voice leading.Talk to you soon,JonClick here to find out more about joining the Academy.Copyright © 2016 Art of Composing, All rights reserved.You joined this list because you are interested in learning to compose music and signed up for the free beginner's course or purchased a product from Art of Composing. 1
vaxe Posted March 13, 2016 Author Posted March 13, 2016 Salut! La modul general progresia sau secvența este transpunerea melodică a unui pasaj, cu o treaptă mai sus, sau mai jos, poate exista un model urmat de 3, 4, 5 secvențe superioare sau inferioare. Alte amănunte îți spun dacă mă suni: 0723.59.10.10 Poti explica aici, poate mai sunt si altii care vor sa afle! In cazul in care ai alte intentii, te rog nu polua topicul! Multumesc!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now