felix Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 parca tu foloseai pana acum ceva timp un procesor Da, am folosit cateva procesoare, cel mai mult mi-a placut boss ME8 dar din pacate a trebuit sa il schimb cu gt8 care e mai versatil cand vine vorba de inregistrari. In momentul de fata am un setup de pedale si mai lucrez la inca unul. Dupa cum am spus, GT8 nu-l folosesc decat la inregistrari pe fuga acasa... nici macar cand vine vorba de studiu sau "practice" nu mai pun mana pe el. Chiar ma gandeam sa il schimb cu un POD2 care e mai mic si ocupa mai putin spatiu. @Faust: ai dreptate, multi uita ca mana nu o cumperi ci o educi. Din nefericire daca o educi cu un sunet fals de procesor ai toate sansele sa sfarsesti in postura de guitar tab hero in fata monitorului. Cei de afara au setup-uri excelente, PA-uri performante chiar si in underground si de ce nu, multi ani de cantat live ceea ce multor chitaristi de la noi le lipseste cu desavarsire.
Guest arosulescu Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 (edited) vreau sa iti spun ca si eu , de cand am schimbat korgul 1500, am oarece probleme legate de gasirea tonului potrivit. Cunosc un chitarist care are ax3000 ... suna de incremenesti... ce ii face nu stiu( la rif ma refer). deci ia in calcul si posibilitatea butonarii acestei scule. Daca stii ca nu ai o scula pe lampi ... nu te increde prea mult in pedalele analoage ca... nu suna. Io daca as avea vreo mie de para mi-as lua G force Edited January 28, 2007 by arosulescu
cearny Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Aha, a zis bine arosulescu - eu daca as avea 1500 mi-as lua g-system Oricum e o diferenta intre tranzistor chior si IC - multumesc lui glass (!) pentru anumite lamuriri in privinta asta - si AVT-ul fiind pe IC, daca nu gresesc, tot nu va suna prea grozav. De ce nu iti vinzi si amp-ul si efectul si-ti iei un combo 1x12" pe lampi plus o pedala-doua?
dgeekoo Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Voi teoretic aveti dreptate. Dar practic as vrea sa va aduc aminte ca suntem in Romania. Si in alta ordine de idei, daca treci dincolo de unguri si mergi un pic prin cluburi ai sa ai surpriza sa gasesti in underground chitaristi care suna super bine. Si cand te apropii vezi ca folosesc procesor. Apoi mergi in Romania prin cluburi. Chitaristii suna prost. Prost. Prost. Canta pe scule de zece ori mai scumpe decat cei de afara. Si suna prost. Superprost. Am discutat treaba asta cu un profesionist pe care voi toti il apreciati aici pe forum, dar nu-i spun numele pt ca a fost o discutie privata si nu am acceptul lui. Stiti ce mi-a raspuns? Frate, mana nu poti s-o cumperi de nicaieri. Mare dreptate avea. Cred ca noi toti ne concentram mult prea mult pe scule si uitam veriga principala care face legatura intre noi si chitara: mana. Doar daca arunci o privire aici pe forum si e suficient. Cate topicuri despre scule si cate despre muzica? La noi, cu foarte mici exceptii nu exista underground, nu exista nici macar coveruri. Asa zisele coveruri sunt copii 1/1. Si din pacate noi ne concentram pe scule, de parca toti visam sa ajungem vanzatori. Bine punctat colegule. Mi-a mers la inima si nu m-am putut abtine sa nu accentuez. Daca ai mana si ureche buna scoti sunet bun din orice (procesor, neprocesor, analog digital lampa tranzistor etc...). Si pana la urma sunetul este treaba tehnicienilor, chitaristii sa cante bine in primul rand. ce e avt ca nu stiu AVT reprezinta seria de amplificatoare hibride Marshall. Pre-amp cu ECC83 si final "solid-state". Exista cateva combo-uri dar si doua stack-uri. AVT = Advance Valvestate Technology foarte de acord, io unu insa nu ma axez pe scule uitand de cantat...pan acu am strans si io ce si cum am putut ca sa pot avea la repetitii si in cantari sunetul meu cat de cat decent...chitara e chitara, ampliful e amplif, insa pan acu la tiarra (dau exemplu trupa asta pt ca la Old News cu care cant bluz folosesc the-all-mighty-felix-approved-analog pedal Visual Sound Route66 care e tot ce-mi trebuie pt drive) am cantat numa pe un AX1500 cu care vreau sa zic ca mi-am facut treaba nemaipomenit de bine...acum pur si simplu am posibilitatea de a suna si mai bine si d-aia vreau sa stiu ce sa iau....daca ma gandesc pe partea practica, daca dintr-o scula de 200si putin de $ am scos tonuri bune (sper io) dintr-una care costa de 3 ori mai mult e musai sa scot niste tonuri macar cu ceva mai bune, mai curate etc Si subliniind remarca lui FAUST - daca ai scos sunet bun din AX1500 cu atat mai mult vei putea scoate din procesoare cu cel putin un nivel mai sus (fie GNX4 fie POTxt)
ilun Posted January 29, 2007 Author Posted January 29, 2007 y'all talkin bout this brute?! http://www.thomann.de/gb/tc_electronic_gsystem.htm
freelancer Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 cred ca multi dintre cei care au postat aici nu fac inca diferenta dintre procesor si microprocesor...
dgeekoo Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 miers ( urata combinatie ) Este un compromis rezonabil. Avand in vedere ca 90% din sound vine din preamp plus difuzor (cabinet), sunetul este chiar bun. Daca nu ai 1200Euro sa-ti iei un combo full valve, poti sa faci ceva cat de cat ok cu numai 4-500. Mai ales pentru exersat acasa sau (pentru cei mai cu box-office ) pentru backstage warm-up, dar si pentru cantari, scurte mici si mijlocii este de neinlocuit. cred ca multi dintre cei care au postat aici nu fac inca diferenta dintre procesor si microprocesor... Ia spune-ne matale domnu' Tutore.
freelancer Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 nu la tine m-am referit. n-am spus "toti cei care posteaza aici...", ci "multi dintre cei care posteaza aici..." uita-te in urma pe acest topic si o sa vezi... ca sunt unii ce nu isi dau seama ce-i acela un sunet "procesat", sau un sunet "microprocesat". la noi foarte multi chitaristi vor sa suplineasca lipsa de mana, de studiu, cu microprocesorul, cu octaver, harmonizer etc. si de aceea cred ei ca e trendy sa ai un boss gt-8, sau un gnx, pod xt live, care sunt surogate...ale talentului. uitati-va ca chitaristii care s-au dedicat studiului si au trecut de faza "daca as avea un gt-8, sa vezi ce mi-ar merge mana pe grif" deja se reorienteaza catre sunetul curat, catre un lant analogic. isi pun intrebarea: "de fapt, ce-mi trebuie mie, ce ma caracterizeaza? ca sa-mi transmit feelingul am nevoie de asta, de asta si de asta, pentru muzica mea, pentru personalitatea mea." avem exemplu chiar in acest topic. vedeti ce a scris felix si cum s-au mirat toti de postul lui... felix face un pas urias in dezvoltarea lui ca si chitarist si pentru asta trebuie respectat: isi cauta soundul propriu, ceva care sa-l defineasca - care nu poate fi incropit dintr-un microprocesor, no machine can do it - de fapt, gandind astfel, trece de la semi-amatorism la profesionism... bravo lui! asta am vrut sa spun, no offence...
dass101 Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 G system nu are preamp sau distors incorporat. El este un procesor de efecte combinat cu un router si switcher. O scula geniala.
felix Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 nu la tine m-am referit. n-am spus "toti cei care posteaza aici...", ci "multi dintre cei care posteaza aici..."uita-te in urma pe acest topic si o sa vezi... ca sunt unii ce nu isi dau seama ce-i acela un sunet "procesat", sau un sunet "microprocesat". la noi foarte multi chitaristi vor sa suplineasca lipsa de mana, de studiu, cu microprocesorul, cu octaver, harmonizer etc. si de aceea cred ei ca e trendy sa ai un boss gt-8, sau un gnx, pod xt live, care sunt surogate...ale talentului. uitati-va ca chitaristii care s-au dedicat studiului si au trecut de faza "daca as avea un gt-8, sa vezi ce mi-ar merge mana pe grif" deja se reorienteaza catre sunetul curat, catre un lant analogic. isi pun intrebarea: "de fapt, ce-mi trebuie mie, ce ma caracterizeaza? ca sa-mi transmit feelingul am nevoie de asta, de asta si de asta, pentru muzica mea, pentru personalitatea mea." avem exemplu chiar in acest topic. vedeti ce a scris felix si cum s-au mirat toti de postul lui... felix face un pas urias in dezvoltarea lui ca si chitarist si pentru asta trebuie respectat: isi cauta soundul propriu, ceva care sa-l defineasca - care nu poate fi incropit dintr-un microprocesor, no machine can do it - de fapt, gandind astfel, trece de la semi-amatorism la profesionism... bravo lui! asta am vrut sa spun, no offence... :)
Guest Ildest Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 nu la tine m-am referit. n-am spus "toti cei care posteaza aici...", ci "multi dintre cei care posteaza aici..."uita-te in urma pe acest topic si o sa vezi... ca sunt unii ce nu isi dau seama ce-i acela un sunet "procesat", sau un sunet "microprocesat". la noi foarte multi chitaristi vor sa suplineasca lipsa de mana, de studiu, cu microprocesorul, cu octaver, harmonizer etc. si de aceea cred ei ca e trendy sa ai un boss gt-8, sau un gnx, pod xt live, care sunt surogate...ale talentului. uitati-va ca chitaristii care s-au dedicat studiului si au trecut de faza "daca as avea un gt-8, sa vezi ce mi-ar merge mana pe grif" deja se reorienteaza catre sunetul curat, catre un lant analogic. isi pun intrebarea: "de fapt, ce-mi trebuie mie, ce ma caracterizeaza? ca sa-mi transmit feelingul am nevoie de asta, de asta si de asta, pentru muzica mea, pentru personalitatea mea." avem exemplu chiar in acest topic. vedeti ce a scris felix si cum s-au mirat toti de postul lui... felix face un pas urias in dezvoltarea lui ca si chitarist si pentru asta trebuie respectat: isi cauta soundul propriu, ceva care sa-l defineasca - care nu poate fi incropit dintr-un microprocesor, no machine can do it - de fapt, gandind astfel, trece de la semi-amatorism la profesionism... bravo lui! asta am vrut sa spun, no offence... Mdea .. dar tu uiti un lucru foarte important , sau poate il ignori pentru ca nu te-ai izbit de el .... BANII .. ceea ce ai spus tu acolo cu talentul mi se pre aberatie ..si faza aia cu ce mi-ar merge mana pe grif ... cred ca mai degraba se apropie de o chitara nu de procesoare dar fie. Si pe langa problema banilor mai e si problema spatiului ... un amp pe lampi oricat de mic ar fi el , intr-un apartament , o sa iti asigure multe vizite ale politiei .. si asta nu e placut deloc. Se mai pune dupa aia si problema portabilitatii ... adik am un concert in baia-mare ( exemplu ) mai degraba iau trenul si ma car doar cu case-uld e chitara si un rucsac( in care am procul) decat sa ma car cu un half stack .. care cine stie cum ajunge acolo .. dar tot o problema de bani e si asta. Acuma daca ai bani sa te lafai nu e o problema sa iti iei o chitara de 2000E , un amp si cabinet de alti 2000E si dupa aia pedale si alte minunatii de alte sute de E ca sa iti faci propriul sunet ... macar cu procesorul le ei pe toate ... si nu incerc sa iau apararea procesorului. Si daca vrei sa mai faci totul ca la carte iti mai terbuie si un mic studio cu placa de sunet buna, microfon preamp ptr el etcetc .. care te mai urca alte sute de euro.
felix Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 N-a spus nimeni ca trebuie sa te cari 500km cu head + pedale dupa tine. Un concert organizat corect si civilizat trebuie sa iti puna la dispozitie macar un combo sau head+cabinet pe scena iar sunetul trebuie sa fie preluat prin mic. Am avut cantari la Timisoara de exemplu (eu sunt din Buc.) unde m-am carat pe tren cu 2 chitari (din cauza ca sunt stangaci si prefer sa am mereu un back-up) si cu procesor. Daca as fi avut atunci un case cu pedale l-as fi luat cu mine pentru ca diferenta de greutate intre case-ul sau bag-ul cu pedale si procesorul este infima. Daca esti comod si preferi sa nu cari, atunci sa nu mai dai vina pe sunetist ca nu suna nimic. Procesoarele nu vor suna niciodata live la fel de bine ca un efect analog. Puteti sa aveti procesoare cu 7 lampi si tot nu vor suna pentru ca sunetul dat de procesor este liniar si n-are personalitate. Procesorul este gandit sa suplineasca lipsa unei chitari bune si de ce nu, a unei maini dibace. Am gt8, am fost extrem de fericit cand l-am luat dar m-am lovit mereu de aceiasi problema... lipsa lui de caldura si tonurile foarte infundate si sterile. Decat sa dati 400 euro fara transport pe un procesor decent in lumea procesoarelor si sa platiti aiurea brizbrizuri si inventiile unor oameni care n-au nimic in comun cu chitara, mai bine faceti un efort mult mai mic si va luati un minim de pedale decente, chiar si second-hand. Veti vedea cum sunetul va capata personalitate, se va simti lemnul chitarei si incet incet veti ajunge la tonul pe care il cautati. O sa incep sa pun in limita timpului disponibil cat mai multe review-uri la pedale si ii sfatuiesc si pe ceilalti care au pedale sa faca acelasi lucru. Un mic review + 1 sample poate sa deschida mintea unui pushti care e indoctrinat de reclamele mincinoase ale producatorilor de procesoare de chitara. Si ca sa inchei, setupul de pedale ibanez + rockcase + multialimentator este sub pretul unui procesor gt8 si suna de 10 ori mai natural si mai cinstit. Asa ca faza cu "avem pedale si amp-uri pe lampa ca ne lafaim in bani" nu tine.
StratMan Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 (edited) N-a spus nimeni ca trebuie sa te cari 500km cu head + pedale dupa tine. Un concert organizat corect si civilizat trebuie sa iti puna la dispozitie macar un combo sau head+cabinet pe scena iar sunetul trebuie sa fie preluat prin mic. Am avut cantari la Timisoara de exemplu (eu sunt din Buc.) unde m-am carat pe tren cu 2 chitari (din cauza ca sunt stangaci si prefer sa am mereu un back-up) si cu procesor. Daca as fi avut atunci un case cu pedale l-as fi luat cu mine pentru ca diferenta de greutate intre case-ul sau bag-ul cu pedale si procesorul este infima. Daca esti comod si preferi sa nu cari, atunci sa nu mai dai vina pe sunetist ca nu suna nimic. Procesoarele nu vor suna niciodata live la fel de bine ca un efect analog. Puteti sa aveti procesoare cu 7 lampi si tot nu vor suna pentru ca sunetul dat de procesor este liniar si n-are personalitate. Procesorul este gandit sa suplineasca lipsa unei chitari bune si de ce nu, a unei maini dibace. Am gt8, am fost extrem de fericit cand l-am luat dar m-am lovit mereu de aceiasi problema... lipsa lui de caldura si tonurile foarte infundate si sterile. Decat sa dati 400 euro fara transport pe un procesor decent in lumea procesoarelor si sa platiti aiurea brizbrizuri si inventiile unor oameni care n-au nimic in comun cu chitara, mai bine faceti un efort mult mai mic si va luati un minim de pedale decente, chiar si second-hand. Veti vedea cum sunetul va capata personalitate, se va simti lemnul chitarei si incet incet veti ajunge la tonul pe care il cautati. O sa incep sa pun in limita timpului disponibil cat mai multe review-uri la pedale si ii sfatuiesc si pe ceilalti care au pedale sa faca acelasi lucru. Un mic review + 1 sample poate sa deschida mintea unui pushti care e indoctrinat de reclamele mincinoase ale producatorilor de procesoare de chitara. Si ca sa inchei, setupul de pedale ibanez + rockcase + multialimentator este sub pretul unui procesor gt8 si suna de 10 ori mai natural si mai cinstit. Asa ca faza cu "avem pedale si amp-uri pe lampa ca ne lafaim in bani" nu tine. foarte bine spus! Edited January 30, 2007 by StratMan
Faust Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 N-a spus nimeni ca trebuie sa te cari 500km cu head + pedale dupa tine. Un concert organizat corect si civilizat trebuie sa iti puna la dispozitie macar un combo sau head+cabinet pe scena iar sunetul trebuie sa fie preluat prin mic. Am avut cantari la Timisoara de exemplu (eu sunt din Buc.) unde m-am carat pe tren cu 2 chitari (din cauza ca sunt stangaci si prefer sa am mereu un back-up) si cu procesor. Daca as fi avut atunci un case cu pedale l-as fi luat cu mine pentru ca diferenta de greutate intre case-ul sau bag-ul cu pedale si procesorul este infima. Daca esti comod si preferi sa nu cari, atunci sa nu mai dai vina pe sunetist ca nu suna nimic. Procesoarele nu vor suna niciodata live la fel de bine ca un efect analog. Puteti sa aveti procesoare cu 7 lampi si tot nu vor suna pentru ca sunetul dat de procesor este liniar si n-are personalitate. Procesorul este gandit sa suplineasca lipsa unei chitari bune si de ce nu, a unei maini dibace. Am gt8, am fost extrem de fericit cand l-am luat dar m-am lovit mereu de aceiasi problema... lipsa lui de caldura si tonurile foarte infundate si sterile. Decat sa dati 400 euro fara transport pe un procesor decent in lumea procesoarelor si sa platiti aiurea brizbrizuri si inventiile unor oameni care n-au nimic in comun cu chitara, mai bine faceti un efort mult mai mic si va luati un minim de pedale decente, chiar si second-hand. Veti vedea cum sunetul va capata personalitate, se va simti lemnul chitarei si incet incet veti ajunge la tonul pe care il cautati. O sa incep sa pun in limita timpului disponibil cat mai multe review-uri la pedale si ii sfatuiesc si pe ceilalti care au pedale sa faca acelasi lucru. Un mic review + 1 sample poate sa deschida mintea unui pushti care e indoctrinat de reclamele mincinoase ale producatorilor de procesoare de chitara. Si ca sa inchei, setupul de pedale ibanez + rockcase + multialimentator este sub pretul unui procesor gt8 si suna de 10 ori mai natural si mai cinstit. Asa ca faza cu "avem pedale si amp-uri pe lampa ca ne lafaim in bani" nu tine. ok felix, dar eu zic ca ar trebui sa mai atingi un subiect discutat adesea, si anume combinatia pedale/amp solid state. este un subiect controversat.
felix Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 (edited) Eu folosesc 3 amp-uri solid state pentru ca momentan nu am simtit nevoia unui drive de lampa. Cele 2 cazuri se prezinta asa: 1. Chitara --- pedalcase cu pedale ibanez, wah, talk box si pedala de volum ---- amp de bas (amp-ul reda sunetul foarte liniar) Cheri CB50 (90W) SAU Crate GT212 daca am nevoie sa daram vreun perete sau sa sparg nishte geamuri . 2. Chitara --- amp Trace Elliot Super Tramp head 80W [in bucla de la amp se pun 2 pedale Dirt Box Trace Elliot, o pedala Quad Chorus si un wah + pedala de volum]. Folosesc de asemenea Spring reverb-ul amp-ului si daca gasesc un switch pentru amp, si canalele lui de drive. Sincer, intr-un amp cu lampa as baga maxim un booster inaintea lui, in nici un caz nu l-ash ataca cu vreo pedala de distorsiune iar restul de efecte le-ash pune in bucla. Edited January 30, 2007 by felix
Guest MMG Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 (edited) "Procesoarele nu vor suna niciodata live la fel de bine ca un efect analog." Felix, ai un temperament foarte aprins. Este foarte bine ca esti asa, cu siguranta o tusa de inflacarare face bine oricarui artist. Dar, sa ne pastram uneori in limitele rezonului - tehnologia evolueaza cum noi nici nu visam, iar calitatea simulatoarelor digitale de circuite analogice urmeaza legea naturala a progresului oricarei forme de DSP. Nu te astepta ca in viitorul apropiat afirmatia ta de mai sus sa nu devina altceva decit o vorba in vintul fierbinte suflat de coolerele calculatoarelor noastre. Deja Ampeq SVX de la IK Multimedia aduce un realism al simularii care m-a lasat fara grai - si sint extrem de pretentios cind este vorba de sunetul de bas. Incearca-l, si gindeste-te ca un laptop modest cu o interfata gen FW Solo sau Konnekt este mult mai usor decit procesoarele de care faceai vorbire. Asta ca sa nu mai vorbim de calitatea superioara a preampurilor si a convertoarelor - pentru ca asta ucide in proportie de cel putin 50% sunetul produs de procesoarele digitale pentru instrument: acestea au preampuri si convertoare extrem de slabe, din cauza nevoii de a tine preturile cit mai jos. Este o diferenta ca de la cer la pamint intre cum suna un instrument printr-un POD XT, si cum suna acelasi instrument trecut prin M-Audio Tampa -> intrarile de line ale unui TonePort UX1 sau UX2 si apoi direct digital in computer, cu sunetul scos apoi printr-o interfata FireWire de calitate. Am avut acasa toate POD-urile, trimise pentru test si propria informare de catre avaudiosys, alaturi de pedalele ToneCore si TonePorturi. Dupa ce am cintat prin "M-Audio Tampa -> intrarile de line ale unui TonePort UX1 sau UX2 si apoi direct digital in computer, cu sunetul scos apoi printr-o interfata FireWire de calitate", pur si simplu nu mi-a mai venit sa mai bag prin POD-uri... desi acestea ramin o solutie mai ieftina decit un laptop inzestrat cu un UX, un preamp adevarat si o interfata audio profesionala. In opinia mea, inclusiv Zoom-urile cele noi suna mult mai dinamic si mai curat, mai detaliat, tocmai pentru ca au convertoare mai bune si functioneaza la rate de sampling si adincimi pe biti superioare generatiei anterioare de procesoare - cu un preamp adevarat in locul celui inclus, cred ca ar suna exceptional. In opinia mea, semnele unei impliniri sub aspect calitativ a simulatoarelor digitale de circuite analogice sint extrem de convingatoare, iar viitorul este aproape... Trebuie doar sa stii cum sa combini lucrurile ca sa obtii ce poate da mai bun un simulator - use inserts, bypass the included preamp, use S/PDIF Outs whenever possible, use better digital interfaces, complement everything with some clever and moderate use of VST plugins (such as Antares Tube and Voxengo GEQ Overtones) on a laptop, si vei avea rezultate la care nici nu visezi acum. Edited January 30, 2007 by MMG
Faust Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Mda, eu ma uit putin peste gard la artele vizuale si nu pot sa nu ma minunez cat de departe s-a ajuns cu tehnologia digitala vs film analog. In ziua de azi este unanim acceptat de specialisti ca tehnologia digitala a ajuns la calitatea filmului, iar daca vorbim de o anume categorie de pret o poate chiar depasi.
Doctor X Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 (edited) Am si io o intrebare de bou: cum naiba "procesorul suplineste o mana dibace"? Sau de ce "procesorul e un surogat al talentului"? Da' ce-i procesorul, un soi de robot humanoid care iti ia mana frumusel in palma lui de titan si-ti aseaza degetelele pe grif exact acolo unde trebuie? Nu mai fiti absurzi, oameni buni. Mana e aceeasi, chiar daca e vorba de procesor, de rack sau de pedale. Daca-i proasta, ramane proasta daca n-o muncesti. Si Felix stie asta, ca a cantat destul pe procesoare. Chiar era fan digital, daca-mi aduc bine aminte, si isi sustinea la fel de vehement parerea. Am si io vro trei pedalute p-acasa si, intr-adevar, imi place mai mult cum suna fata de procesor, dar nu mi se misca mana mai repede si mai bine cand imi bag chitara prin GT8. Parerea mea... Acum ajutati-l pe Tudor sa incerce POD-ul, ca de fapt asta asteapta de la voi. Respecte! Edited January 30, 2007 by Geologu
Elethan Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Ar fi trebuit sa ma bag si eu in discutie.Sincer sa fiu corect mie imi place ce-i mai bun din ambele lumi.Desigur, un JCM800 de exemplu fortat nu o sa fie ajuns prea curand de un procesor, cel putin nu care sa fie "cumparabil".Pe de alta parte nu sunt deloc fan pedale, ba chiar din contra si nu mi-as face lant de pedale in veci.Daca este sa mergem pe solutia analog, cel putin in partea de formare a sunetului atunci sa fie ceva facut ca lumea respectiv scule de rack.Scule adevarate.Sa nu uitam ca si in cazul rack-urilor profesionistilor tot vedem niste efecte digitale, pentru ca pur si simplu nu este practic sa fie facute altfel. Asta ca sa sustin partea "analoaga".Pe de alta parte sunt chiar curios cum as putea repeta eu acasa cu un jcm800? Cum as putea folosi la capacitate maxima sculele pe care as da atatia bani.Cine ar avea timp sa treaca in fiecare zi pe la sala ca sa poata repeta?Aici intervine procesor, si unul bun va face fata cu brio.Chiar si in situatii live.Dau exemplu o scena mica, o scena foarte comuna prin Bucuresti.Cum captezi ca lumea un amp acolo? cand ai tobele la juma de metru in spate, statia basului in dreapta si asa mai departe? Nu trebuie "inlaturata" nici o optiune si trebuie rescunoscute avantajele si dezavantajele fiecarei scule. PS:Nu sunt de acord, nici cu ideea ca procesorul (cel putin nu cele scumpe, si mai oneste) suplineste talentul, sau mana.You either have it, or you train it (repet, exclud procesoarele gen zoom, cu gain excesiv sau altceva care suna la fel orice ai canta).Si ca sa inchei precizez ca eu repet acasa in mare pe un jaf de amplificator yamaha de 7W, cu un distors de toata jena.De ce? Motivul e simplu, daca ajungi sa canti si sa suni bine pe scule proaste, vei suna impecabil pe scule bune.
felix Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 @Geologu & Elethan: cu parere de rau va spun ca gresiti amandoi... iar asta o sa descoperiti mai incolo. @Elethan: nu ma refeream la amp-uri ci la setup-uri din pedale. Sunt oameni care canta cu procesoare digitech pe JCM-uri... Sunetul redat de un procesor este "procesat" adica in nici un caz natural, oricat de buna ar fi tehnologia folosita. Sincer prefer un film cu Robert de Niro decat unul cu un personaj generat de computer. Si la fel de tare prefer un overdrive natural decat unul procesat.
felix Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 @Elethan again: repeti pe scule proaste si te vei obisnui cu sunet prost... sincer, la ce chitari ai tu, e pacat de ele sa le distrugi tonul cu gt8.
Doctor X Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Felix, e foarte posibil sa gresesc. Eu doar am pus o intrebare: de ce "procesorul suplineste o mana dibace" (te-am citat)? Atat. Doar la asta asteptam raspuns. Stiu ca procesorul nu-i cea mai buna alegere, ci doar una mai comoda, din anumite puncte de vedere. Stiu si diferenta de sunet digital-analog, am spus-o. Dar...pentru ceea ce-mi propun eu sa realizez, procesorul e mai mult decat suficient. Nu intru in discutie cand se pune problema de cantat live. Aici si-au spus altii mai experimentati parerea, iar eu, baiat ascultator, am bagat la cap. Am ascultat, totusi, cum suna un Gibson LP prin POD XT Live+amp Line 6 Spider si un Strat american prin GT8+amp Fender, dar tot nu pot avea o parere obiectiva. Deh, scule diferite. Si inca o intrebare: sunetul din chitara nu e "procesat" si de catre pedale sau efecte de rack?
Faust Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 (edited) La sunetistii pe care ii avem noi, merita sa ai un setup profesional? Intrebarea asta e buna ca titlu de topic nou Dar la banii pe care ii castigi cu el? Edited January 30, 2007 by Faust
felix Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Geologu, procesorul poate suplini lipsa unui control pe coarda chitarei sau lipsa atacului din pana... In plus de asta, multi chitaristi tineri cad in plasa sunetului oarecum decent oferit de un procesor in loc sa caute un sunet personal, propriu si care sa ii ajute in ceea ce canta. Este greu sa explici in cuvinte ce de fapt simti atunci cand canti. Eu unul nu folosesc de exemplu noise gate, eq sau compressor... vreau sa am tonul cat mai natural cu putinta si sa simt vibratiile chitarei in acel ton. Uite, de exemplu zilele astea va trebui sa trag cateva piese demo pentru trupa mea. Am de ales intre gt8 direct in placa de sunet sau o chestie foarte improvizata, respectiv un microfon pus pe o statie si bagat intr-un preamp si apoi in placa de sunet. Retine, momentan sunt constrans de lipsa unor scule cat de cat ok. Voi da amp-ul atat de tare cat e nevoie si voi incerca sa trag. Sunt 100% sigur ca voi obtine un ton mai bun din combinatia pedale + amp + mic decat gt8. Amp-ul nu va fi dat atat de tare incat sa sperii sau sa deranjez vecinii pentru ca nu e nevoie. Iti spun sincer, din punct de vedere al comoditatii, un procesor este ideal, insa daca vrei sa fii profi, atunci do it the hard and right way. Am cantat mult timp pe pedale inainte sa trec pe procesoare. Am renuntat la ele pentru ca nu erau reliable (se dezlipeau mufele de pe placa de baza, pica alimentarea etc). Asta se intampla prin 1998 - 2000 cand nici nu aveam bani sa ma gandesc la un zoom 505 si cantam pe pedale Sound JS si efecte rusesti Electronica. Apoi am trecut pe procesoare. Nu spun ca tonul pe care il obtineam cu ME8 sau GT8 era f prost ci doar ca atunci cand auzi ce canti, cand asculti inregistrarea unui concert realizezi cata lipsa de expresivitate exista in tonul procesorului. Sincer, daca e sa ma refer strict la distorsiuni, distorsul de pe ME8 era net superior celui de pe GT8 sau cel putin ce am obtinut eu de pe GT8. Cand am testat prima dat pedala Ibanez SM7 am realizat cat de fad si de lipsit de nuante era distorsul pe care il foloseam pe GT8. Iti pot da inregistrari cu setupul de rahat pe care il foloseam in 1998 si inregistrari facute in 2004 - 2005 sa vezi ce diferenta de expresivitate este. Ma opresc aici pentru ca nu are sens sa continui dar vreau sa ii spun lui Elethan care de alfel imi este si bun prieten, sa cante cat de des poate pe JCM-ul lui pentu ca numai asa va simti un ton de chitara adevarat. Repetitia pe scule proaste nu duce nicaieri, iar asta am invatzat-o si eu in timp asa cum o sa o invete si altii. Sincer, imi pare rau ca m-am destupat la cap asa de tarziu...
Elethan Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Pai da Felix, eu de obicei cant pe jcm la sala.Si da ai perfecta dreptate, me8-ul colegului meu suna mult mai bine in marshall decat orice am scos cu gt8 in marshall.Lui chiar ii place, dar pentru mine e prea haotic sunetul.De cate ori am ocazia cant direct pe marshall si atat, si aici e un adevarat chin pentru ca are un breakup ciudat (banuiesc ca-i de la lampi care sunt cam vechi) si face cantatul mult mai dificil.Si mai am si un jackhammer cu care ma mai joc din cand in cand.Nu ma intelege gresit, stiu ce-i un sunet bun, il recunosc, doar ca nu-mi este accesibil mereu.
John Petrecce Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Am si io o intrebare de bou: cum naiba "procesorul suplineste o mana dibace"? Sau de ce "procesorul e un surogat al talentului"? Da' ce-i procesorul, un soi de robot humanoid care iti ia mana frumusel in palma lui de titan si-ti aseaza degetelele pe grif exact acolo unde trebuie?Nu mai fiti absurzi, oameni buni. Mana e aceeasi, chiar daca e vorba de procesor, de rack sau de pedale. Daca-i proasta, ramane proasta daca n-o muncesti. Si Felix stie asta, ca a cantat destul pe procesoare. Chiar era fan digital, daca-mi aduc bine aminte, si isi sustinea la fel de vehement parerea. Am si io vro trei pedalute p-acasa si, intr-adevar, imi place mai mult cum suna fata de procesor, dar nu mi se misca mana mai repede si mai bine cand imi bag chitara prin GT8. Parerea mea... Acum ajutati-l pe Tudor sa incerce POD-ul, ca de fapt asta asteapta de la voi. Respecte! Hai ca ma bag si io ca musca-n zar...Nu stiu daca au vrut sa scpuna ca un proc e un surogat al talentului , etc...dar oricum iti pot spune ca poti canta cu mai putin efort p[e un procesor multiefect decat pe o pedala analog chiar ca majoritatewa spun (si e si parerea mea) ca sunetul e prea electronic,didital, de c***t, etc).Efortul depus la cantatul pe o pedala analog sau pe un drive de amp e mai mare dar rezultatele se vor vedea si dpdv al calitatii sound-ului dar mai ales dpdv al "formarii mainii". Parerea mea e ca "mana dep fierar" cum se mai zice n-o sa-ti faci cu un procesor si mai degraba cu a doua varianta. E adevarat ca un procesor te poate "scoate"din situatii nashpa daca le mai gherleshti pe ici pe colo in timp ce majoritatea pedalelor analog sau driv-uri de amp te cam taxeaza cand o mai gherleshti dar pana la urma avantajul e ca o sa canti mai corect in timp. Am sa dau si un exemplu: aveam o pedala ibanez MS10 care avea un distors decent, curat, placut dar i-ti scotea in evidenta orice mica gresala sau nota prinsa mai slab in timp ce pe multe procesoare multiefect (nu dau nume sa nu supar pe nimeni)- inclusiv al meu -(nu bag in discutie pe cele de ultima generatie care nu le-am incercat si spun unii ca se apropie de cele analog) poti sa insiri carnatzi la greu iar notele vor suna oricum...dar cum vor suna ma abtin sa mai zic... Asta a fost parerea mea.Chers!
freelancer Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 (edited) nu stiu daca sesizati, de pilda (iar nu ma refer la toti de aici, ca sa nu-mi mai sara lumea pe cap), ca un anume sound se poate obtine cu o succesiune analogica dintr-un lant de pedale - intr-o anumita ordine - si un cu totul alt sound (atac, feedback, noise, overdrive etc.) folosind aceleasi pedale, dar intr-o alta succesiune. nu mai spun ca unele pot fi folosite intre chitara si amp, iar altele (chorus, delay etc) prin effect loop... adica ai in fata un lant de pedale, dar ele intra intr-o anumita zona a preamplificarii, sau amplificarii - ceea ce schimba radical sunetul, lasandu-l insa natural. sunt curios daca cu un procesor poti face chestia asta... din cate stiu eu, boss-urile si pod-urile sunt limitate la succesiunile de efecte alese de fabrica... @ p.s. cand m-am referit la "surogat al talentului" m-am referit la urmatoarea situatie. hai sa fac si o paralela... cum juca ile nastase tenis era talent suta la suta. simtea racheta in mana, mingea care pleca din corzile racordajului, pe care o punea unde vroia pe teren... au venit apoi jucatorii de gen "servici-vole" in care conta doar forta serviciului, alonja, precum si anumite lovituri (simplificate) repetate de mii de ori la antrenamente, incat jucatorii au ajuns sa fie un soi de roboti... asta nu insemna ca jucatorii au talent. li s-au pus in maini rachete din ce in ce mai evoluate, de carbon, de mama-ma-sii, acum au chiar incorporate chipuri, unde viteza si forta sunt esentiale si au ajuns sa domine tenisul. e limpede ca un jucator de azi l-ar face praf pe nastase care juca cu lemnul lui dunlop... dar unde mai e frumusetea? cum e limpede ca un jucator de azi s-ar face de ras daca ar juca fara dibacea lui racheta din carbon cu microchip... ei bine, asta am vrut sa zic. feelingul pe care-l da analogul nu poate fi inlocuit de procesor. una e sa dai drumul la coarda, sa pui degetul pe alta coarda, iar efectul sa-ti raspunda functie de cat de tare apesi, de cum modulezi, de cum schimbi pozitia mainii. chiar si o mica schimbare a suprafetei de contact cu griful (schimbarea pozitiei buricului degetului) e resimitita. procesorul nu face asta. procesorul e facut pt shred, ii face pe toti chitaristii neofiti sa se simta malmsteeni - iar pentru asta e o industrie. tapingul, de pilda, pe analogic tre sa stii carte sa-l faci, pe digital e mai simplu ca buna ziua (reglezi tap-ul din computer) si tine-o tata!, lucreaza procesorul pt. tine... asta nu inseamna ca ai talent, ca stii chitara. dimpotriva, daca ti se ia procesorul, oha! Edited January 31, 2007 by freelancer
Elethan Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 (edited) Hai mai oameni buni, pentru ca ziceti ca te ajuta procesorul, la ce va referiti exact? la pedalute rp80 sau zoom 505? intr-adevar acolo ce auzi este o pasta si cred ca poti sa te dai si cu capul de corzi ca nu s-ar sesiza mare diferenta Dar tot asa de taxant poate fi si un anume efect pe un procesor mai evoluat.Sunt o gramada de parametrii care afecteaza asta... gain, compresie, tipul de simulare, efecte suplimentare. Acum sa nu-mi sariti in cap, si eu prefer o solutie analogica pentru ca sunt de acord ca suna mai cinstit, mai curat si asta-mi da o satisfactie mai mare cand cant. Si sa nu uitam fenomenul "tweaking" la procesoare.Pai cred ca mi-a luat cam 3 luni sa fac un ton cu gt8 de care sa fiu multumit.In JCM am bagat chitara, si chiar daca nu era un ton perfect pentru stilul pe care-l abordez, am fost incantat din prima secunda.Vorba lui Dragos : Ampul pe lampi suna bine oricum l-ai seta. A si ca raspuns lui Freelancer: cu gt8 poti schimba lantul de efecte oricum doresti.Cele 13 (mi se pare) sectiuni disponibile pot fi puse in absolut orice ordine. Edited January 31, 2007 by Elethan
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now