FYI, nu schimbi tonul dacă îți iei potențiometri mai de calitate. Îți iei doar dacă cei existenți nu funcționează cum trebuie - părâie, prezintă întreruperi, sau căderi prea abrupte de volum / ton, sau se mișcă prea greu / ușor pt preferințele tale.
Dacă îți plac cei de acum, din contră, păstrează-i, pt că s-ar putea să ai surprize neplăcute de la cei noi, chiar și de calitate fiind - alt taper, altă rezistențâ la rotație.
Referitor la ton, singura diferență între pots poate să fie rezistența totală. Dar este subtilă, iar, în general, pe single coil (cu rezistivitate mică), se simte mai puțin decât pe humbuckers. Potul mai mic, de 250K, să zicem, taie un pic din înalte, față de cel se 500K. Dar, dacă în loc de 250K (cum e obișnuit pe Strat), tu ai chiar și o abatere extremă de 20%, adică 200K, diferența o să fie și mai mică.
Controlul de ton de 200K se va comporta precum l-ai da pe cel de 250K o idee mai jos, pt că sigur este logaritmic - cel de 250K, redus la jumătate de cursă, ar fi undeva pe la 25K (mai mult sau mai puțin), deci, cel de 200K ar fi undeva sus, în cursa echivalentă al celui de 250.
La volum, și mai puțin se simte: controlul de volum este un voltage divider, se reduce prin creșterea unei rezistențe în linia semnalului și reducerea altuia la ground. Dar, când ai unul de 200K dat full, nu este ca unul de 250K redus până la valoarea de 200K, pt că nu crește nicio rezistența în linie, care să facă împărțire de voltaj. Cu atât mai puțin prin faptul că Fender obișnuiește să folosească pots logaritmici și la volum (din ce știu eu)...