Un " head "  cu un singur dif  scoate o putere "acustica  = "P"
 
	Acelasi  " head "  cu doua difuri   scoate o putere "acustica  = "P + 3dB" 
 
	cea ce  suna de parca ai avea puterea electrica dublata  ( puterea electrica debitata de amplif  in difuzor )
 
	Acelasi  " head " cu  4 difuri ai +6 dB
 
	Acelasi  " head " cu 8 difuri ( double stack ) ai +9dB  ce se aude dublu de tare ( putere acustica dubla )
 
	Pus 1 dif aduce doar + 3dB  ce nu se aude dublu de tare dar se simte  acustic mai ales castigul in joase .
 
	Ptr scena este indicat un amplif de 100W cu macar doua difuri bune ( difuri cu SPL mare  100 dB/1m/1W  dar sunt si difuri cu 110 dB/1m/1W ).
 
	Un difuzor cu +10dB  SPL produce putere acustica dubla fata  de unul cu SPL cu -10dB  mai scazut .
 
	Si " viceversa "   . Un difuzor cu -10dB  SPL produce putere acustica jumatate fata  de unul cu SPL cu +-10dB  mai mare  .
 
	 
 
	Aceste ultimele date trebuie studiate  ptr cazul in care cumperi un head apoi  trebuie sa adaptezi niste difuri  sau o anumita boxa cu cine stie ce difuri .
 
	In sala de repetitii de multe ori  100W  nu se aude ..din cauza reflexiilor de pe pereti  ce  anuleaza /diminueaza  undele sonore ce ajung in antifaza ...zgomotul e un fel de vacarm si abea auzi chitara in schimb toba bubuie ..hehe .
 
	Trebuie bine antifonata sala   , suna cam nasol dar macar este inteligibil .
 
	Alta problema ar fi cu " efectele "  ...
 
	un distors , un chorus , un delay ...
 
	(.un wah-wah deja este in plus  dar daca este necesar ptr o piesa musai carat ) 
 
	De schimbat in timpul catatului ai de obicei numai nivelul distorsului  ,...ideal este sa ai  un distors cu gain-ul reglabil  cu care poti regla nivelul de distors .La distorsuri mai OK  poti sa reglezi nivelul de distors  regland volumul chitarei  
 
	Chorus si delay se regleaza usor doar ptr a " umple " soundul si ptr a creste otzara sustain-ul , cand canti nici nu se observa doar can opresti  o nota se aude ca ai delay , deci daca nu canti un solo cu delay exagerat " cu repetitie " ca si Brian May   nu ai ce sa umbli cateodata un concert intreg .
 
	Wah-Wah  setezi pe loc nu este o filosofie .il cuplezi si decuplezi  cand este cazul ..
 
	Restul il faci din volumul si reglajul de ton al  chitarei si  sau cu schimbatul  dozelor neck / bridge ..
 
	Nu prea ai timp ce canti si nici nu prea este nevoie de multe schimbari  la sa zicem  95 % din piesele muzicale .
 
	Cu o instalatie scumpa si super profi se poate sa utilizezi multe efecte speciale ( daca este nevoie ) chiar in timpul cantatului  ca sa redai efetele de studio dar acest lucru este cam  costisitoare si nu prea are rost  la inceput  ptr o trupa de amatori  .
 
	Urmareste pe youtube  concerte live ...dar ! din cele inregistrate de amatori ( adica nu cele oficiale care de obicei sunt remixate in studio ) vei vedea cam cum suna  si canta fata de inregistrarea din studio . 
 
	 
 
	Sa nu uit 
 
	Amplif cu efecte incorporate ?
 
	Peste un an   poate ai nevoie de alt amplif ...unul cu tuburi ..unul de 300W...cu alte difuri ce suna si mai si carei au soundul acela etc etc ...poate o sa vrei preamp analogic , distors analogic , delay analogic ...
 
	Deci efectele raman in ampliful vechi ..nu o sa mai cari si acel amplif doar ptr efecte .( poate il folosesti doar la sala )..deci eu cred ca nu este o rezolvare OK cu efectele in amplif . .
 
	Un procesor Zoom de ex sau Digitech ...sau chiar unele Behringer din seriile noi ..la maxim  100Euro  sau mai ieftin unul second hand  si ai cam tot ce este util   le folosesti cu ce amplif vrei.
 
	Amplif Multimedia 5.1  nu cred ca este OK ptr repetitii sau concert . Unele sunt de putere prea mica , daca ar fi unul de putere mare  este poate  mai complicat de transportat decat un amplif de chitara .
 
	A nu se lua de " adevarat "  puterea inscriptionata pe aceste amplifuri Multimedia 5.1 multe au puteri " fanteziste "  si sunt ptr jocuri electronice sau vizionare auditie TV/filme  unele nu sunt OK nici ptr ascultat /redat muzica ... bineinteles cele super scumpe unele   sunt mai OK  dar precis nu ptr chitara .
 
	In primul rand nu au difuzore ptr chitara .La sistemele  5.1  difurile ptr " medii " sunt de obicei de diametru mic    adica de randament mic , chiar daca rezista bobina la wattaj reda cu multe pierderi putera acustica ( au eficacitate  redusa /randament mic ) .
 
	Dubland numarul difiuzoarelor ai castig +3dB   ...cea ce inseamna efectul dublarii membranei ..a suprafetei rediante .
 
	In cazul difurilor mici este o " scadere " a suprafetei radiante si ca urmare scaderea puteri acustice radiate .
 
	De aici se poate trage concluzia : chiar daca " motorul " ( magnet -bobina mobila a difului ) poate Wattajul    din cauza dimensiuni reduse a suprafetei radiante nu se aude tare  ..daca dai volum mai mare din amplif se pot arde aceste difuri ... 
 
	Iata o mostra de repetitii ..100W cu 2x12"  la chitara , distors si dellay ..delay-ul se observa doar cand opresc un ton altfel doar "umple  ". Orga era pe ampliful de voci , basul  tot un amplif de aprox 100W.Se vede cum mai dau volum dar nu prea crestea din cauza  reflexiilor .