Am inteles ca vrei sa inregistrezi acasa prin interfata /placa externa sau interna .
Poti folosi orice amplif char si cel de " multimedia /home theatre "
Ca sa ai un anumit sound la un amplif cu un tubescreamer trebuie sa duci ampliful in overdrive ..10W este cam tare chiar daca difuzorul este cu randament micutz ..
Diametrul difuzorului nu influenteaza basii ! doar " Rezistenta de Radiatie " este mai mica si suna mai slab ,.....
Dar ! tu captezi de la 2cm cu un microfon deci nu ai problema pierderi de randament in joase .
Ca si exemplu poate fi luate castile care cu o membrana de 1" poate sa redea basii mai bine decat multe difuzoare ..problema de obicei castile le au cu inaltele ce necesita o membrana si o bobina mobila foarte usoara intr=un camp magnetic puternic ..
Deci teoretic ai putea face un sound bun si cu capsula de casca preluat cu microfonul ..
ersonal am incercat de toate si de ex un magnetofon UNITRA pe tuburi cu diful intern oval de vre-o 3W tras cu microfon suna ca un Marschall in focuri ..
Oricum acasa /studio cand inregistrezi trebuie sa monitorizezi cu casti cand tragi cate un track nou ..ca sa nu intre pe inregistrare trackurile inregistrate anterior ...deci nu ai nevoie de amplif de 10W ..sau I 100w in overdrive de sa "rupa " difurile poti face asta si cu un dif de 2W cu orice amplif ..
Ce ai nevoie este un " formator de ton '" ..un procesor sau de ex un VOX Amplug ..ecou , reverb ..etc oricum o sa pui in mixer-ul DAW-ului ..
Daca vrei amplif ce poate fi folosit pe mici scene ce tine piept unui baterist zgomotos .sau sa sperii vecinii .ai nevoie de ceva SPL ..un amplif de 30-50W cu doua difuri foarte bune cu diametrul de 12: ..mai bine ar fi cu 4x12" ..Celestion sau \Eminence cu SPL minim 100dB.
Si 97dB SPL ar fi acceptabil DAR ! cel cu 100 dB SPL suna de parca ai putere dubla din amplif .!
Ca si putere electrica +3dB este o dublare a puterii!.
Din aceast considerent tot aminteste @FiveseveN aici mai sus ..ca DIFUZOARE BUNE !!
Dar cumn am descris ..important acest aspect este ptr puterea radiata .
Puterea radiata creste odata cu suprafata activa a membranei ..si bineinteles vei auzi si o cresteree in basii .
In ala ordine de idei .. poate pentru viitor '
un amplif cu un dif de 12" sa aiba puterea radiata de N SPL
acelasi amplif cu 2x12" are puterea radiata N+3Db SPL
acelasi amplif cu 4x12" are puterea radiata N+6Db SPL
+6 Db se apropie de putere acustica sesizata DUBLA
( +9 sau 10 dB se considera ca DUBLU .IN PUTERE ACUSTICA . dar in teste unii subiecti au raportat ca dubla putere acustica de la +6dB ) In cazul unui "DOUBLESTACK | 8x12" ai un castig in SPL de +9dB ce produce o intensitate acustica dubla fata de un singur dif de 12" ..
De aici se poate trage concluzia ca in cazul unui singur dif de 12" ( sau alt diametru ) este de dorit sa aiba SPL cat mai "mare " .
La inregistrare nu te intereseaza puterea ci soundul /calitatea ce se poate realiza cu un formator de ton ,,,hardware extern sau cu VST ..daca ai un PC OK ..poti avea sounduri de chitara in realtime cu VST fara latenza ..
Am un JamVOX ce nici nu il mai folosesc de cand am primit in upgrade "dll" ul VST cu care pot canta direct cu toate efectele si ampsimurile ..apoi dupa inregisreare pot sa modific ce doresc ..
Nu mai lungesc cu alte considerent ..citeste atent incearca sa intelegi logic si practic ca sa stii de ce ai nevoie .
Asa de amorul artei ssi eu am 400W ptr chitara cu 4x12" , 4x10" , 1x15" ce daca le-am folosit in concert doar cate un amplif ..de vre-o trei patru ori ..si inca trei combo=uri mici si acelea stau in coltul camerei ca si cel cu 10W este prea puternic in casa
..Dar daca cumperi ca sa stii ca ai un amplif ce fata fata la o adica alege un amplif bun ..numai dupa ce te dumiresti ce trebuie ..
Atentie la unele " combo " din cazuze de a face un amplif ieftin utilizeaza difuri " slabute " si limiteaza banda de frecvente ca sa nu distruga joasele diful ..Lucru OK doar ca nu ca suna cea ce astepti cand bagi ceva pedale de distors etc in fata ..
Unele combo FENDER au numai soundul lor de care porti sa scapi numai daca intri cu procesorul tau ..formator de sound pe "Effect Return " al "|loop" -ului de efecte astfel ataci direct etajul final si scapi de preampliful si EQ ce limiteaza /formeaza soundiul specific al comboului ..
Acele combo-uri cu limmitarea banzii suna foarte biune pe clean/si usor overdive dar ptr distors lipsesc joasele ( in functie de soundul dorit )
Sa aiba etaj de alimentare " fortzos " .la .unele limitarea se bazeaza sipe un etaj de alimentare cu rezistenta interna " mai mare " la care in caz de overdive cade tensiunea si deci limiteaza puterea maxima ..
Am reparat un amplif HH combo cu 25w /10" ce avea diodele din puntea redresoare la " LIMITA " cum a cuplat prietenul inca un difuzor extern sa aiba putere radiata mai mare a cauzat o putere electrica dubla ptr final ca rezultat a ars puntea redresoare si astfel a scapat etajul final ...hehe ..
Deci sunt multe minuni ..ai rabdare si invata , asculta ce spun altii , dar atentie ..nu mitologii ci despre fiabilitate , putere , cate s-au defectat , ce se strica la unele etc ...incet pana inveti ce si cum ...sapi pe youtube , pe net ..sunt tutoriale , explicatii , tutoriale ..
de ex linkul urmator ....este ptr DJ dar gasesti multe raspunsuri ptr Homerecording ..despre " efectele " utilizate ,..combate cu argumente " mitologia " introdusa de " fproducatori " din motive pur comerciale si care nu au nici o baza stiintifica ..
La sectiunea VIDEO ai doua clipuri cu explicatii in legatura cu nivelurile de " GAIN " pe etaje ..
.www.rane.com/library.html