alzayr Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Buna seara, am observat de ceva timp ceva aiurea la chitara electrica. Poate problema era de ceva vreme dar doar acum am inceput sa sesizez acest lucru. Cand cant pe coarda G , spre exemplu, si alternez cu E liber, cea din urma abia se aude. Numai ce G scade in intensitate incepe sa se auda si E. Imi cer scuze ca nu prea stiu sa explic . Poate fi o problema sau este normal? Multumesc, Marcel
andrușcaiepuraș Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 (edited) tin sa mentionez ca am cam aceasi problema cand arpegiez toate corzile E A D G B E ultima se aude foarte slab spre deosebire de celelalte, Insa, E se aude mai bine daca dau cu pana de jos in sus decat daca dau de sus in jos (nu toate, doar coarda E) de asemenea, se aude mai bine fretul 1, 2 sau oricare, insa E deschisa suna mai slab. ciudat la tine nu pare asa de neinregula, cand dai simultan G si E ciupeste mai tare E. Cum se aude deca canti neamplificat? Edited April 25, 2014 by andrei.francisco17
alzayr Posted April 25, 2014 Author Posted April 25, 2014 tin sa mentionez ca am cam aceasi problema cand arpegiez toate corzile E A D G B E ultima se aude foarte slab spre deosebire de celelalte, Insa, E se aude mai bine daca dau cu pana de jos in sus decat daca dau de sus in jos (nu toate, doar coarda E) de asemenea, se aude mai bine fretul 1, 2 sau oricare, insa E deschisa suna mai slab. ciudat la tine nu pare asa de neinregula, cand dai simultan G si E ciupeste mai tare E. Cum se aude deca canti neamplificat? Cand cant neamplificat nu este nici o problema. Atata timp cat coarda E o cant fara sa fie in combinatie cu altele totul este ok.
karpi Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 (edited) Coarda G are /da semalul cel mai mare , Daca coarda "e" mi=ul subtire ...este oarte subtire are si semnalul redus din cauza ca influenteaza mult mai putin campul magnetic . similar se intampla si in cazul cand canti dus puternic in overdrive acelasi amplif cu doua chitare ...cea care are semnalul momentan mai puternic va satura ampliful ce nu mai poate sa reactioneze la alt semnal mai slab.de intermodulatii nu mai amintesc ... Daca pui corzi de "11" precis o sa sune mai echilibrat totul ...magnetul /surubul la coarda G trebuie sa fie la distanta mai mare sub coarda ca sa furnizeze semnal cu anplitudine mai redusa .. La multe doze pentru coarda "B" este o decupare din "magnet" sau este mai la distanta mai "scund " magnetul (doze tip Strat) deoarece la setul de 11 tip vechi coarda G era matisata si coarda B era de grosimea G-ului folosit la garnitura de 0,9 ce se utilizeaza in zilele noastre de multi shrederi. Si pe mine ma derajeaza ca nu am magnetul mai jos la coarda G ci are la B acea decupare sau magnetul mai coborat asa ca ridic doza partea la "e" coarda subtire cat mai apropae de coarda ,dar da nici prea aproape nu-i OK mai ales la doze vintage de Srtat cu magneti "alnico ". In caz de distors semnalul mai puternic satureaza totul si celelalte corzi nu se aud ... rezolvare ,,,ameliorare -Corzi ptr chitara electrica cat mai de calitate ...in sensul ca fiecare coarda sa dea semnal aprox egal ca amplitudine ,acest lucru depinde de material ....la coarda "e" este cea mai mare problema .. asta e .. - pui corzi mai groase ca sa aiba "carne" si prima ,cea mai subtire , coarda si ! reglarea magnetului /surub ptr semnal mai mic la coarda G. - Pe clean adica fara distors reglezi din EQ sa ai "carne' si pe coarda "e" ..sa nu sune a tzantzari. Apoi cu distors /overdrive faci acelasi lucru din efectul la minim ca apoi sa maresti distosrsiunea pana coarda suna plin si acordurile se pot recunoaste . Cu sound de gigi ptr "ritm" nu o sa sune coarda "e" , daca ai pasaje de solo treci pe doza "neck" si reduci din volumul chitarei pana ai ton plin .dar daca ai nevoie de acel sound "scoop" ptr powerchord pe corzile groase sacrifici sunetul corzi "e" . ..sau pui corzi mai groase . Distorsiunea/overdrive-ul se regleza ca pe coarda "e" sa nu se innece sa nu se "destrame" sunetul intr-un "fasait".( efect nedorit mai ales la Strat si se cheama "stratitis " deoarece parca stranuta chitara in loc sa sune ..in acest caz reduci din volumul chitarei si lovesti mai usor mai cu simt coarda ..mai ales peste octava ,,, -se utilizeaza si "limitatoare de amplitudine " sau "compresor" reglat corespunzator inainte de distors ..intrare amplif ... Necunoscand alte detalii cam desore asa ceva poate fi vorba .. Edited April 25, 2014 by karpi 3
lefmir Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 (edited) La multe doze pentru coarda "B" este o decupare din "magnet" sau este mai la distanta mai "scund " magnetul (doze tip Strat) deoarece la setul de 11 tip vechi coarda G era matisata si coarda B era de grosimea G-ului folosit la garnitura de 0,9 ce se utilizeaza in zilele noastre de multi shrederi. Si pe mine ma derajeaza ca nu am magnetul mai jos la coarda G ci are la B acea decupare sau magnetul mai coborat asa ca ridic doza partea la "e" coarda subtire cat mai apropae de coarda ,dar da nici prea aproape nu-i OK mai ales la doze vintage de Srtat cu magneti "alnico ". In caz de distors semnalul mai puternic satureaza totul si celelalte corzi nu se aud ... Nici eu nu pot intelege de ce nu echilibreaza dozele staggered dupa specificatiile corzilor din ziua de azi. Ma gandeam sa incerc sa schimb magnetii intre ei, dupa cum urmeaza: B-ul actual sa fie G, G-ul sa fie E, si E-ul sa fie B. Dar problema la dozele astea 'vintage' e ca sunt bobinate direct pe magneti, si risti astfel sa compromiti doza. rezolvare ,,,ameliorare -Corzi ptr chitara electrica cat mai de calitate ...in sensul ca fiecare coarda sa dea semnal aprox egal ca amplitudine ,acest lucru depinde de material ....la coarda "e" este cea mai mare problema .. asta e .. - pui corzi mai groase ca sa aiba "carne" si prima ,cea mai subtire , coarda si ! reglarea magnetului /surub ptr semnal mai mic la coarda G. - Pe clean adica fara distors reglezi din EQ sa ai "carne' si pe coarda "e" ..sa nu sune a tzantzari. Corect, as adauga si un compressor chiar si pe clean(nu numai distors) in toata ecuatia asta, ajuta semnificativ. Mie problema cea mai mare(de nivel) mi se pare la B sincer, nu la E. Chiar daca ridici, cum ai zis mai sus partea de treble, E-ul se va auzi mai tare decat B-ul, dar tot G-ul va domina. Stiu ca am citit un interviu cu Roger Mayer si a fost intrebat daca au umblat la dozele stock. Si a zis ca nu, problema cea mai mare a fost sa foloseasca corzi astfel incat sa obtina acelasi nivel pe toate corzi, si asa au folosit un set custom de .010, .013, .015, .026, .032, .038. The actual strings we used were not what people would expect. The string gauges would run .010, .013, .015, .026, .032 and .038. The big difference there is that you're using the .015 for the third, because if you use the .017 for the third, the actual sound of the guitar is very G-heavy. The electrical output of the strings is dependent on the square of the diameter; if you square all the diameters and look at them, you can get much more of an idea about the balance of the guitar. "You should always remember that, because many, many times people use a set of strings that are completely imbalanced and they just don't sound that good. Most people would say a .010 to .013 is the correct jump. And the .015 is much better for the G than a .017. An .015 squares out at .225 and .017 is 289. So you're going to get 28 percent more output just with a two-pound different in string size." Although Hendrix used a custom string gauge, Mayer certainly didn't mess with the stock pickups in his Strats. He didn't feel the need. Edited April 26, 2014 by lefmir
alzayr Posted April 26, 2014 Author Posted April 26, 2014 Coarda G are /da semalul cel mai mare , Daca coarda "e" mi=ul subtire ...este oarte subtire are si semnalul redus din cauza ca influenteaza mult mai putin campul magnetic . similar se intampla si in cazul cand canti dus puternic in overdrive acelasi amplif cu doua chitare ...cea care are semnalul momentan mai puternic va satura ampliful ce nu mai poate sa reactioneze la alt semnal mai slab.de intermodulatii nu mai amintesc ... Daca pui corzi de "11" precis o sa sune mai echilibrat totul ...magnetul /surubul la coarda G trebuie sa fie la distanta mai mare sub coarda ca sa furnizeze semnal cu anplitudine mai redusa .. La multe doze pentru coarda "B" este o decupare din "magnet" sau este mai la distanta mai "scund " magnetul (doze tip Strat) deoarece la setul de 11 tip vechi coarda G era matisata si coarda B era de grosimea G-ului folosit la garnitura de 0,9 ce se utilizeaza in zilele noastre de multi shrederi. Si pe mine ma derajeaza ca nu am magnetul mai jos la coarda G ci are la B acea decupare sau magnetul mai coborat asa ca ridic doza partea la "e" coarda subtire cat mai apropae de coarda ,dar da nici prea aproape nu-i OK mai ales la doze vintage de Srtat cu magneti "alnico ". In caz de distors semnalul mai puternic satureaza totul si celelalte corzi nu se aud ... rezolvare ,,,ameliorare -Corzi ptr chitara electrica cat mai de calitate ...in sensul ca fiecare coarda sa dea semnal aprox egal ca amplitudine ,acest lucru depinde de material ....la coarda "e" este cea mai mare problema .. asta e .. - pui corzi mai groase ca sa aiba "carne" si prima ,cea mai subtire , coarda si ! reglarea magnetului /surub ptr semnal mai mic la coarda G. - Pe clean adica fara distors reglezi din EQ sa ai "carne' si pe coarda "e" ..sa nu sune a tzantzari. Apoi cu distors /overdrive faci acelasi lucru din efectul la minim ca apoi sa maresti distosrsiunea pana coarda suna plin si acordurile se pot recunoaste . Cu sound de gigi ptr "ritm" nu o sa sune coarda "e" , daca ai pasaje de solo treci pe doza "neck" si reduci din volumul chitarei pana ai ton plin .dar daca ai nevoie de acel sound "scoop" ptr powerchord pe corzile groase sacrifici sunetul corzi "e" . ..sau pui corzi mai groase . Distorsiunea/overdrive-ul se regleza ca pe coarda "e" sa nu se innece sa nu se "destrame" sunetul intr-un "fasait".( efect nedorit mai ales la Strat si se cheama "stratitis " deoarece parca stranuta chitara in loc sa sune ..in acest caz reduci din volumul chitarei si lovesti mai usor mai cu simt coarda ..mai ales peste octava ,,, -se utilizeaza si "limitatoare de amplitudine " sau "compresor" reglat corespunzator inainte de distors ..intrare amplif ... Necunoscand alte detalii cam desore asa ceva poate fi vorba .. In momentul de fata am 10-60 pe chitara
lefmir Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 (edited) Hendrix canta la un Stratocaster normal invers, asa ca mai e de luat in calcul si stagger-ul modificat al dozelor. Un stagger bun pentru o doza Stratocaster cu volum echilibrat intre corzi e cel pe care il foloseste Fralin (printre altii), cu magnetul Sol mai jos, la aceeasi inaltime cu Mi-ul gros (stagger-ul vintage are Sol si Re la aceeasi inaltime) Stiu lucrul asta, oricum magnetul de pe D este egal cu cel de pe G(cum ai zis si tu), deci pentru G este irelevanta inversarea dozelor. Si magnetul B-ului, care acum ar fi al A-ului oricum e 60% nefolosit datorita prinderii lui dubioase pentru barre. Interesante astea Fralin(si scumpe de-altfel), nu inteleg totusi de ce nu ridica si B-ul putin. Se simte mai ales la RnB si funk. Pe mine sincer ma deranjeaza mai mult problema B-ului decat a G-ului, cu G-ul m-am obisnuit. E o idee rea sa incerc sa-mi "custom shop-uiesc" dozele incercand sa inversez magnetii? Imi place sa mesteresc. Edited April 26, 2014 by lefmir
sorin65 Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 [quote name="lefmir" post="863827" timestamp=" E o idee rea sa incerc sa-mi "custom shop-uiesc" dozele incercand sa inversez magnetii? Imi place sa mesteresc. de ce sa-i inversezi? poti pune doza invers. sau daca e o doza ieftina, intra cu dremel-ul in ea glumesc. solutia poate fi o doza moderna, proiectata pt profilul tastierelor actuale, mai "plate", si al corzilor de acum. am atasat o foto fresh, cu tot cu praf, cu doza mea preferata de strat - Suhr ML Classic, in pozitia in care suna egal, tinand cont si de eq-ul ampului. 1
lefmir Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 Hai ca pana una alta, deja am modificat-o. Doar am batut G-ul inauntru si am batut pe partea cealata B-ul sa-l ridic. Am legat firele chioare la amp si cu o surubelnita am testat output-ul. Funcționește! Am avut mare noroc ca bobina e pe carcasa de plastic cu cilindri pentru polepieces, nu din fibra sau alt material "vintage" cu bobinajul direct pe magneti. Sorin, e ieftina, e de pe un Squier Black n Chrome, dar imi place cum suna, e pe gustul meu. Revin cu o impresie despre sunet. Pentru relatia dintre G si B / E nu e deloc irelevanta. Mai uita-te o data la poza cu Fralin. Ma refeream la ce avea Jimi pe chitara.
lefmir Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 (edited) Si eu la fel. Fralin nu a modificat decat inaltimea magnetului Sol. Hendrix avea magnetii de la Mi-ul gros si La mai sus decat magnetii de la Mi-ul subtire si Si, exact ca la Fralin. Deci, daca inversezi doza, magnetii Mi subtire si Si vor fi mai aproape de corzile respective decat inainte. Vintage Staggered SSL-1: Asa e, dar ma refeream strict la Sol-ul de pe doza lui Hendrix, chiar si inversata, ar avea acelasi output. Restul e perfect cum ai zis! ti-a cam scapat ciocanul la sol Nu stiu ce sa zic, oricum testez si o (re)modific. Am mai citit ca unii au batut sol-ul la inaltimea Si-ului, am incercat totusi sa compensez si radiusul si inaltimea diferentiata pe fiecare coarda. Va zic in 30 de minute ce fâs am facut. Edited April 26, 2014 by lefmir
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now