FiveseveN Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Un incepator, la o varsta de 13-14 ani, nu o sa stie sa faca un setup corect din prima Normal, toți suntem idioți înainte să învățăm. Dar ce-l împiedică pe individul de 13-14 ani să învețe? Pentru setup sau pentru evaluarea funcționalității unei chitare nu e nevoie de studii superioare, poate învăța și unul de 7 ani, nu 14. Cred c-ai observat și tu destule cazuri patologice pe-aici. Or fi maiștri la desen sau săpat gropi, dar la gândit pauză. Ergo proști. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor X Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Da-l dreacu' de setup, ca oricum de cele mai multe ori ti-l face moka vanzatorul (ma refer la magazine serioase din Romania). Problema e sa nu fii nevoit sa-l faci de doua ori pe saptamana, ca ti se acreste. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Mai oameni buni, poate-s io batut in cap si pricep mai greu... Deci concluzia discutiei ar fi ca un inceptor trebuie sa-si cumpere cea mai ieftina si proasta chitara de pe piata? Eu cam asta inteleg, ca ce rost are sa-ti iei o chitara cu cat mai putine probleme cand o poti lua chiar pe cea mai proasta. In loc sa vii acasa sa inveti sa canti, te apuci de mesterit, rupi internetul in doua, iti mai spune unu' o prostie, mai si strici ceva ca deh vorbim de copii, o mai trimiti eventual o tura si pe la garantie si tot asa. Adevarul ca pe langa dureri de degete, tot ce ai nevoie cand te apuci de chitara sunt si niste dureri de cap... Frate, cand n-aveai de unde alege era una, mergeai cu Dacia 1300 si cantai la Reghin. Daca nu exista posibilitati financiare, nu exista. Dar daca iti permiti macar un Squier hai sa nu ne cacam pe noi ca e cam limita de pornire de la care zici ca ai o chitara. Parerea mea... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Eu cam asta inteleg Vorba unui coleg de mai sus: unii înțeleg mai repede, alții mai greu. Eu cel puțin nu am spus ce-ai înțeles tu. Nici alții n-am observat s-o facă, dar poate n-am fost destul de atent. Poți oferi un citat, o referință? Cam câți ani mai trebuie "dezbătut" subiectul ăsta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 (edited) Eu am privit topicul asta ca pe un potential ghid pentru un incepator dezorientat. Cei mai experimentati nu prea au nevoie de el ca au probabil pareri proprii bazate pe experiente personale. Parcurgand un topic de genul 'ceva VS altceva' te-ai astepta sa se traga si o concluzie. Iar concluzia de aici mi s-a parut ceva de genul: "daca oricum nu stii sa canti, ia-ti orice din obor ca nu conteza, are corzi si face zgomot, te descurci tu cu problemele, chinuie-te ca si altii s-au chinuit". Nu sunt de acord, am incercat sa explic si de ce, nu mai revin. pai aici pe forum daca nu canti pe o chitara de peste 1000 de coco esti luat de fraier. De ce zici asta ca sunt aici si oameni care fac cu scule relativ ieftine lucruri foarte misto si sunt apreciati? Edited March 14, 2014 by sam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Cu toate că o să sară iar melodymaker că nu mă țin de cuvânt, am să încerc totuși o concluzie. A. Categorii obiective: Cred că-i de acord toată lumea că un instrument e bine (dacă nu imperativ) să fie inspectat și probat personal înainte de achiziționare. Cu atât mai mult când e vorba de producători cu QC inconsistent (sau inexistent). Clasa entry-level suferă la capitolul QC. Asta înseamnă căTe poți trezi cu un instrument care-ți retardează progresul dacă nu știi/nu poți să-l verifici cum trebuie. Ai șansa să cumperi un instrument bine construit la preț mic dacă știi să-l cauți și să-l verifici cum trebuie. Poți obține instrumentul dorit cu investiție minimă dacă știi ce vrei, ai cunoștințele, mijloacele și resursele necesare. [*]Există multe mofturi și prejudecăți. Mulți dintre cei care strâmbă nasul la Harley Benton et al nu au binevoit să studieze cu atenție situația și/sau și-au format atitudinea în urma unor experiențe îndepărtate și vag tangente. Sau (în cazul începătorilor) nici măcar nu au experiența necesară să justifice atitudinea, doar au împrumutat prejudecățile altora. B. Categorii estetice: Evocând primul punct din cealaltă clasă: doar tu, consumatorul, poți ști ce-ți place ție. Degeaba întrebi pe alții ce chitară ți s-ar potrivi. Tu trebuie s-o cânți, s-o asculți și să speculezi ce vei vrea să faci cu ea. Ca să poți face asta trebuie să-ți asumi o minimă educație în ce privește vocabularul expresiv permis de diferitele facilități tehnice: cum sună un single-coil față de un humbucker, o acustică vs. electroacustică vs. semi-hollow vs. solid body, o chitară cu 6 vs. una cu 7, 8, 21 de corzi, una fretted vs. fretless etc.. În linii mari, ca să știi ce să cauți. Dacă visul tău e să cânți la diddley bow degeaba-ți iei Gibson cu 7 corzi. Persoane diferite au priorități diferite. Pentru unii e mai important să fie chitara roz cu picățele decât să sune într-un anumit fel. Pentru unii e mai important să scrie pe ea Fender decât orice alt criteriu. E dreptul lor să fie imbecili. Fiți atenți la ce aspecte ale susmenționatului vocabular expresiv țin intrinsec de o facilitate a instrumentului (e.g. numărul și felul dozelor, numărul de controale de ton și volum, prezența unui floating bridge), de ceva ce poate fi (ușor) modificat (e.g. valoarea condensatorului "de ton") și ce ține de tehnica interpretării (e.g. locul unde panezi). Se pot face mai multe lucruri cu o anumită chitară decât își imaginează majoritatea. Învățați în dumnezeii mamii voastre diferența dintre e bun și îmi place, că nu mai suntem la grădiniță, ne vrem artiști! Bonus, mic dicționar de termeni pe care RGC-ul îi încurcă constant: design: proiectare. Parcursul decizional care determină cum va suna, cum va arăta, cum se va simți textura, cum va mirosi, ce masă va avea, cât va costa, unde va fi disponibil etc. un produs (pesemne o chitară). A se observa că nu ține doar de aspect. Aspectul este, cum am menționat în fraza anterioară, o consecință a designului. Despre natura designului am scris aici mai pe larg, 'cause that's my job. estetic: ce privește frumosul. O judecată estetică determină dacă și cum ne place un produs, un fenomen, o experiență. Ne poate spune altcineva ce ne place? Nu, o judecată estetică trebuie, oddly enough, judecată. Propriu și personal. Din nou, categoriile estetice nu țin doar de aspect. Există și estetica simțului auditiv (de-i zicem muzică), olfactiv, tactil ș.a.m.d. Chiar și kinestezic (v-ați dat vreodată în leagăn?). calitate: 1. totalitatea însușirilor care determină un obiect (în sensul filozofic, nu doar fizic), i.e. îl deosebesc față de altele. 2. proprietatea de a fi bun sau rău. Pentru a determina valoarea acestei proprietăți trebuie să facem o judecată morală, nu estetică. Pentru că așa cum roșul sau verdele nu pot fi bune sau rele, nici un produs eminamente estetic nu poate fi. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Les Paul 1960 Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 (edited) Esti suparat pe viata domnu' artist? Daca iti place, e bun, daca e bun, iti place. A spus cineva pe acilea ca e artist?!?! No, je suis geolog, cant doar pentru mine si dumnezeul mamii mele. Am zis. Învățați în dumnezeii mamii voastre diferența dintre e bun și îmi place, că nu mai suntem la grădiniță, ne vrem artiști! Edited March 14, 2014 by Les Paul 1960 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Daca iti place, e bun, daca e bun, iti place. Tu ai făcut filozofie în liceu? Sau nu-i relevant pentru viața de geolog? Dacă n-ai pretenții de artist despre ce ai scris peste o mie de post-uri, despre geologie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefmir Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Problema e sa nu fii nevoit sa-l faci de doua ori pe saptamana, ca ti se acreste. Ce s-ar putea intampla cu chitara aia sa necesite set-up de 2 ori pe saptamana? O chestie pe care probabil n-o stie multa lume: la fiecare set nou de corzi se regleaza intonatia si tesiunea din tremolo(daca exista)...dar oricum majoritatea prefera sa le arunce repede acolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SausageAssassin Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Is oameni care au stat ani de zile fara sa faca nici un setup, la niste prastii de chitari si n-au avut nici o problema. Singurele lucruri care ar putea sa incurce evolutia unui incepator ar fi cat de bine tine chitara acordajul si daca faciliteaza ruperea corzilor. Ziceau altii de action mare si dificultate mare la cantat la chitarile proaste. Baietii de la contrabas de ce nu se plang de asta? Si ei nu prea au de ales, ca noi. Daca te lasi de chitara pentru ca te dor degetele, apuca-te de muzicuta. Si pe mine m-a traumatizat la inceput un jaf de acustica Reghin, dar cum nu stiam ca exista mai bun, am strans din buci ca dupa 10 pastile de Dulcolax, si am trecut peste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Cand va zic ca voi mergeti pe principiul "daca m-am chinuit eu, trebuie sa se chinuie si altul" ziceti ca-s eu nebun. Ce legatura are contrabasul? Hai sa ne setam actiunea la chitara cat la contrabas "sa trecem si noi prin ce trec ei". Eventual sa ne punem si corzi de contrabas. Omul 'modern' are tendinta de a-si usura munca, nu de a-si pune singur bete-n roate. Iar o chitara un pic mai buna/scumpa iti ofera (teoretic) acest confort. Daca iti permiti si esti zdravan la cap, eu zic ca platesti pentru propriul TAU confort (fizic, psihic, acustic, financiar, etc). Daca esti masochist, te duci in padure, tai un pom, cioplesti o chitara, pui pe ea niste sarme ruginite si te chinui ca "asa faceau si stramosii nostri". Repet pentru ca nu vreau sa fiu inteles gresit, eu sustin ca un incepator ar trebui sa-si ia un Squier de 600 ron si nu un Clifton de 300, nicidecum cine stie ce scumpeturi. Si culmea, pe un forum de chitara, se pare ca exista oameni (chitaristi) care sustin contrariul. Inca ma scarpin in cap si cred (si sper) ca am inteles eu gresit si ma 'cert' singur 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SausageAssassin Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Cand va zic ca voi mergeti pe principiul "daca m-am chinuit eu, trebuie sa se chinuie si altul" ziceti ca-s eu nebun. Ce legatura are contrabasul? Hai sa ne setam actiunea la chitara cat la contrabas "sa trecem si noi prin ce trec ei". Eventual sa ne punem si corzi de contrabas. Nu ma refeream la principiul ala, am doat doar un exemplu ca se poate "mai greu" si nimeni nu se plange. E o chestiune minora care se poate rezolva cu niste corzi mai subtiri/setup. Tot factorul de comoditate primeste prea multa atentie in recomandarea unei chitari. In cazul meu de exemplu, un Ibanez cu Wizard neck mi-a fost mult mai putin comod decat un Squier ieftin, cu toate ca Ibanezul costa considerabil mai mult. De ce? Pentru ca am fost obisnuit cu neck-uri inguste, nu late. Sunt de acord cu tine ca un Squier/Epiphone entry level bine setat, e suficient pentru studiu si e bine de evitat marci fantoma. Am patit sa ma tai in freturi Oricum, mai mult cantat si mai putina vorbarie legata de cum ar trebui sa fie prima chitara. Orice scandura care nu-ti limiteaza tehnica e buna la inceput. Mi-ar fi prins bine sa stiu asta cand m-am apucat de electrica. In loc sa caut chitara de vis si sa citesc review-uri si alte prostii pe net, puteam sa studiez, ceea ce-mi prindea mult mai bine decat o chitara mai scumpa. Parerea mea™. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Orice scandura care nu-ti limiteaza tehnica e buna la inceput. Nu cred că asta se neagă în general, nedumerirea constă în recunoașterea pragului peste care consideri că te limitează. Adicătelea nu toată lumea are același standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SausageAssassin Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Nu cred că asta se neagă în general, nedumerirea constă în recunoașterea pragului peste care consideri că te limitează. Adicătelea nu toată lumea are același standard. Nu cred ca exista un prag universal, incat sa se poata fixa un buget sau sa se cuantifice elementele chitarii ideale unui incepator, tocmai pentru ca nu toata lumea are acelasi standard. Mai ales cand majoritatea isi aleg chitara din considerente estetice si nu practice. Pana la urma, e alegerea fiecaruia si nici una nu e gresita, doar investesti in propria ta fericire - cu riscul sa realizezi ca nu se justifica sa detii o chitara prea scumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capitanul_Nam Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 (edited) Nu am citit tot ce scrie ca incepe sa imi pice si putinul par pe care il mai am in cap, dar vin si eu cu experienta mea. Am inceput sa cant pe un bass BC Rich Warlock, dintr-ala de e pe locul 2 pe thomann daca sortezi dupa pret, imediat dupa Harley Benton. Nu imi placea cum suna. Nu imi sunau notele clar, nu aveam viteza, nu puteam sa pun accenti, mai si bazaia din cand in cand, parca era posedat de demonul Pazuzu. Am dat tot timpul vina pe el, zicand ca e ieftin si deh, nu am cum sa am pretentii. Dupa scurt timp am vazut oferte la Ibanez si am fost sa testez unul dintre modelele lor din gama mediu spre top. Am avut noroc ca a fost si un prieten cu mine care sa ma ajute, pentru ca am ramas surprins ca asta nou si scump nu doar ca suna la fel de prost ca BC Rich-ul, dar imi mai scotea in evidenta cateva defecte pe care nu le mai auzisem. L-am predat pletosului care venise cu mine si brusc capata viata. M-am decis sa il cumpar pana la urma din motive financiare. Si uite-ma dupa un an cantand pe ambele bassuri la fel de bine si fara sa aud diferente enorme intre cele doua. Concluzia mea este ca intr-o proportie destul de mica conteaza echipamentul si mult mai mult experienta si pasiunea. Da, imi place mult mai mult sa cant pe Ibanez - mi se pare mai comod desi este mult mai mare si imi inspira mai mult avant sa repet decat BC Rich-ul, dar nu as putea spune ca nu m-as urca pe scena de la Wacken cu unul, dar mi-ar fi jena cu celalalt. Imi mai permit sa mentionez si unul dintre chitaristii din trupa Silent Spirit, de melodic metal, pe care cand il vedeai cu Squier-ul ziceai ca s-a pierdut si cumva a ajuns pe scena. Ba dar cand incepea omuletul ala un solo, il canta cu asa o pasiune si un fler de iti venea sa dai cu basca de pamant. Edited March 15, 2014 by Capitanul_Nam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor X Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Ce s-ar putea intampla cu chitara aia sa necesite set-up de 2 ori pe saptamana? O chestie pe care probabil n-o stie multa lume: la fiecare set nou de corzi se regleaza intonatia si tesiunea din tremolo(daca exista)...dar oricum majoritatea prefera sa le arunce repede acolo. Ia-ti un Bergenbier si-o sa afli. La set de corzi nou se regleaza intonatia daca e nevoie, de obicei cand se schimba si calibrul/marca/tipul. Daca folosesc un singur tip de corzi (ex. GHS Progressives 10-52) si nu tin setul un an pe chitara nu am de ce sa fac reglaje. Chitara mea actuala a avut parte de un singur setup mai serios in cativa ani de utilizare, atunci cand tastele au avut nevoie de nivelare. In rest, "apa, paie si bataie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now