Guest puri Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 as vrea cine poate sami explice acesti doi termeni si diferentza dintre ei? ceva de genu definitzie stintzifica ca din popor am auzit si eu
karpi Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 as vrea cine poate sami explice acesti doi termeni si diferentza dintre ei? ceva de genu definitzie stintzifica ca din popor am auzit si eu overdrive-ul este tot distorsiune dar limitata doar o reletiv usoara distorsiune in jur de 10% max. Distors ...de la cea mai mica distorsiune pana la maxim cand forma de unda devine rectangulara . Fuzz acelasi lucru cu distors , in efecte numele tipurilor sunt luae din jargonul chitaristilor crunch , tube , overdive , fuzz, distors , highgain ,...etc reprezentand cate un reglaj al unui distorsionator.
mickeyG Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 fuzz nu e tocmai acelasi lucru cu distorsul. http://en.wikipedia.org/wiki/Fuzzbox http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion_%28guitar%29 .. dupa cum se poate auzi si cu urechea libera, facand comparatie intre o pedala de fuzz (dar sa fie fuzz, nu altceva) si una de distors. Nu prea ai cum sa scoti fuzz intr-un distors, oricat te-ai chinui sa-l reglezi, pt ca nu face asta din constructie. Bineinteles, pana la urma e vorba de acelasi fenomen ('patratirea' progresiva a unei unde sinusoidale), chestiunea e de gradatie - fuzz fiind cea mai extrema varianta, overdrive - cea mai blanda.
karpi Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 (edited) fuzz nu e tocmai acelasi lucru cu distorsul. http://en.wikipedia.org/wiki/Fuzzbox http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion_%28guitar%29 .. dupa cum se poate auzi si cu urechea libera, facand comparatie intre o pedala de fuzz (dar sa fie fuzz, nu altceva) si una de distors. Nu prea ai cum sa scoti fuzz intr-un distors, oricat te-ai chinui sa-l reglezi, pt ca nu face asta din constructie. Bineinteles, pana la urma e vorba de acelasi fenomen ('patratirea' progresiva a unei unde sinusoidale), chestiunea e de gradatie - fuzz fiind cea mai extrema varianta, overdrive - cea mai blanda. distors inseamna distorsiune de orice fel Fuzz .....fuzzy = ciufulit ,buclat,flocos,scamos ,zbarlit ( si altele )...fuzzy tone ......scartait , bazait ,...este "jargon" ca si "crunchy" , denumirea unui anumit ton distorsionat , descrierea ...etc Fuzz ..este de fapt un semnal rectangular "hard cliping" , filtrat , cu mai multe inalte , versiuni hard si soft .realizate cu un filtru OPRESTE BANDA... raportul de inalte /joase da caracteristica de Hard sau Soft. si se refera la timbriu nu la gradul de distorsiune , distorsiunea e la "maxim" Crunch --distorsionare mai mica cu efect de "gate" rezultand un ton "gajait" usor fuzzy , si fara sustain . Pedalele cu diferiite denumiri sunt COMERTUL , ti se vinde aceiasi circuit cu alta denumire si cu mici diferente . Ele apar pe rand , ...EFECT......SUPER EFECT.......EFECT PRO.....EFECT INBUNATATIT ....EFECT DE LUX........ APOI APAR TOATE INTR-O SINGURA PEDALA ....PENTRU BINELE CHITARISTULUI TOT ASA SE AJUNGE LA .......PROCESOR Si se incepe de la inceput.......TOT PEDALELE separate erau MAI BUNE .....zice UNUL....SI....apar comentarii si impresii pe forumuri arunca cativa MOMEALA..... Analog vs. Digital , Pedale sau Procesoare complexe si afacerea contiunua...... fraiereala in masa Edited November 20, 2006 by karpi
vektor Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 (edited) Aici avem un semnal (oarecare) inainte (mic) si dupa (mare), printr'un tranzistor. Daca dai mai "tare", rezulta distorsiunea, care arata cam asa (asta e simetrica) : http://en.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio) DPDV electronic, distortion, overdrive, fuzz, crunch, hi-gain, face melting, pulverize, tube scream, etc. sunt toate acelasi lucru. = clipping (taierea formei de unda). BTW, in domeniile radio si audio, de obicei distorsiunile sunt un lucru RAU ! More questions ? PS : nu doar un tranzistor/o lampa distorsioneaza Edited November 20, 2006 by vektor
dgeekoo Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 In materie de chitara definitiile nu sunt tocmai ceea ce se spune in dictionar. Overdrive - a pornit de la procedeul de "alimentare" (sau furnizare in intrare) a unui semnal marit in amplitudine pentru un etaj de amplificare cu tub, lucru care a dus la deformarea undei siusoidale originale intr-o sinusoida "turtita", de aici rezultand doua lucruri: imbogatirea in armonici (care se adauga la forma de unda originala), si compresarea semnalului adica marirea duratei in care nivelul acestuia este relativ constant. De aceea "overdrive" trebuie privit mai degraba ca un procedeu decat ca un rezultat, adica initial, incercandu-se amplificarea semnalului de doza (care este relativ mic) pentru a ataca un etaj de intrare al amplificatorului, s-a realizat saturarea treptata a acestuia, bazandu-se pe caracteristica de amplificare a tubului in parte ei "neliniara". Etajele cu tub fac initial o deformare de tip compresie (adica "rotunjesc" varfurile sinusoidelor - vezi pozele de mai sus) si doar dupa ce semnalul se mareste in continuare intra in "saturatie" aplatizand aceste varfuri. Aceste lucruri ne duc la definitie: OVERDRIVE - "alimentarea" (in sensul de "furnizare de semnal" nu de circuit de alimentare) unei intrari intr-un etaj de amplificare cu un semnal mai mare (Over) decat valoarea sa nominala. De aici si dezamagirea multora atunci cand probeaza un OverDrive clasic. Daca este utilizat fara un etaj intrare "pe lampi" efectul obtinut nu este cel dorit. Distorsion - spre deosebire de Overdrive (care este un procedeu) este rezultatul procedeului de mai sus. Si anume saturarea etajului de amplificare si "turtirea" pana la aplatizare a formei de unda, ducand la un semnal de forma trapezoido-dreptunghiulara. Aceste doua denumiri se folosesc, ca denumiri comerciale, de mai bine de 30 de ani (sau si mai mult) pentru diferite montaje care incearca si reusesc mai mult sau mai putin sa reproduca fenomenele de mai sus, si de aceea au intrat in vocabular pentru a defini respectivele efecte. .... hai ca mi-am scrantit limba,
karpi Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 (edited) corect... Overdrive inseamna suplamodulare in ampliotudine , si este un regim de functionare al unui element activ in zona nelineara . Drive -normal in plaja lineara .......OverDrive = suprasolicitam ,supramodulam elementul activ si iesim din zona de lucru lineara => distorsiuni nelineare si de fapt tot felul de distorsiuni. Dispozitiovul activ ( tub , tranzistor ) intra in zona de saturatie de unde nu mai amplifica ci limiteaza. Tranzistoarele limiteaza "brusc" ...Hard Clipping ...Tuburile limiteaza Soft ....Soft Cliping Hard clipping , forema de unda colturoasa => overtonuri , multe inalte. Soft Clipping ...forma de unda limitata dar fara colturi , mai rotunjita ,,,mai saraca in inalte si nu suna neplacut ( nu suna spart, scartait ...etc suna mai " matasos"" Problerma in acest caz este amplificarea foarte mare ca sa ducem ampliful ( tub ,tranzistor ) in saturatie SI iesirea din saturatie cand apar tot felul de probleme ..."se ineaca ampliful" ...nu iese destul de repede din saturatie....etc Efectul de comprimare este mare , atacul la semnale repetitive nu este prea bun la "release " ( cand semnalul chitarei scade la un ton lung ) trebuie sa avem o iesire lina din overdrive dar din cauza saturatiei mari ( daca distorsionam zdravan ) apar fenomene tranziente deranjante...se ineaca , vine tonul "in rate " ...etc.. Clipping , limitare cu circuite de "taiere " simetrice sau asimetrice . Avantajul consta in amplificare in partea lineara ,al dispozitivelor active, adica semnalul nu este amplificat pana la overdrive. Se amplifica semnalul mentinindul "sinusoidal" dar amplificat dupa dorinta, apoi se limiteaza cu un circuit la nivelul semnalului initial. Avantaje ...zgomot propriu mai mic atac curat, release frumos"smooth" si totul la nivel "mic" . Mai apoi cu o retea de RD ( rezitoare , Diode ) sau RDT ( rezitoare , Diode , Tranzitoare ) se poate modela foarte usor forma de unda "soft cliping" , cu circuite comandate in tensiune se poate tine distorsiunea, si dinamica sunetului in domeniul dorit. Edited November 20, 2006 by karpi
B-A-C-H Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Lamuriri oportune, fara discutie. Fratilor, am si eu o sugestie: dati copy/paste si in rubrica dictionarului de termen... ca sa vada tot poporul, care poate nu citeste discutiile de spre echipament.
karpi Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Lamuriri oportune, fara discutie. Fratilor, am si eu o sugestie: dati copy/paste si in rubrica dictionarului de termen... ca sa vada tot poporul, care poate nu citeste discutiile de spre echipament. asa poti sa cite4sti tot ce este pe net si pe toate forumurile plus descrierile "firmelor"si cu greu te lamuresti este vorba de jargon , de expresii etc ,,,nu gasesti in dictionare ai auzit de "amplificator de tensiune " si "amplificator de curent " ? pai de fapt nu exista numai amplificator de curent , dar totusi la uyn anumit fenomen se foloseste c si diferentiere. sau cauta ce iinseamna ...convertor ...converter...convertizor ....etc ...pai...cam grea problema. sau sa ramanem la tema ........hard overdrive =full distortion ...de fapt.. asadar dupa diferite nivele de distorsiune , de diferite tipuiri de distorsiune, vom avea tot felul de denumiri , unele comerciale , unele nascute din neintelegeri dar ramase ca si jargon etc... Om este si noul nascut si mosneagul la sfarsitul vietii , intre aceste doua extreme avem , copil , flacau , tanar , matur , batran, plus tot felul de "porecle", ...iepuras , manz , armasar,magar , **sinos, cam asa e si cu" distorsurile " ...hehe
Guest Dark5man Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Din cate am auzit eu (inclusiv de pe acest forum, la o analiza a muzicii Heavy Metal facuta in afara, de catre cineva cu studii superioare in muzica) Overdrive: -> Sunet cu gain-ul marit intr-atat incat incepe sa apara un pic de mizerie pe nota Distors: -> Amplificare a armonicelor naturale prezente in nota (motiv pentru care este scoasa terta din acordurile pe distors, pt ca genereaza niste armonice disonante) Diferenta e clar observabila la armonie (acorduri re rock) acesta suna ca o singura nota (armonice de suma si de diferenta contopindu-se la o ghitara bine centrata si acordata) Mic dictionar (scuze, dar nu ma pot exprima astfel, sper sa fi fost de ajutor ) Acord de rock - acord trison (3 note) format din fundamentala, cvinta, octava (ex: 355xxx - do) Armonice - sunete secundare cauzate de rezonanta, etc (vezi flajeolete)
dgeekoo Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Din cate am auzit eu (inclusiv de pe acest forum, la o analiza a muzicii Heavy Metal facuta in afara, de catre cineva cu studii superioare in muzica) Overdrive: -> Sunet cu gain-ul marit intr-atat incat incepe sa apara un pic de mizerie pe nota Distors: -> Amplificare a armonicelor naturale prezente in nota (motiv pentru care este scoasa terta din acordurile pe distors, pt ca genereaza niste armonice disonante) Diferenta e clar observabila la armonie (acorduri re rock) acesta suna ca o singura nota (armonice de suma si de diferenta contopindu-se la o ghitara bine centrata si acordata) Mic dictionar (scuze, dar nu ma pot exprima astfel, sper sa fi fost de ajutor ) Acord de rock - acord trison (3 note) format din fundamentala, cvinta, octava (ex: 355xxx - do) Armonice - sunete secundare cauzate de rezonanta, etc (vezi flajeolete) Nope... Mizerie nu trebuie sa apara niciodata! Cine are studii superioare in muzica (classica) nu este neaparat specialist in sunet de chitara. Ce numesti acord de rock se spune "PowerChord" (si apropo ce ai notat in paranteza este Sol nu Do) s.a.m.d...
igorr Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Ce numesti acord de rock se spune "PowerChord" (si apropo ce ai notat in paranteza este Sol nu Do) s.a.m.d... si Do-ul e tot 355 numai ca din obisnuita poti adauga xxx (cum dai in google) in loc de x355xx
Guest Dark5man Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 (edited) Cred ca si Apocaliptica au studiat muzica clasica si se descurca foarte bine sa inteleaga sunetul de ghitara... Si despre faza cu Sol, aveti dreptate, vina mea, chiar nu mai sunt obijnuit cu notatia de tab... Oricum, daca nu ma credeti gasiti aici pe forum documentul original (chiar daca e in engleza)... si autorul / autoarea stie cate ceva despre artisitii din perioada.... Interesanta parerea cu 'mizeria care nu trebuie sa apara'... dar eu ma intreb, oare in comparatie cu sunetul de clean, distorsul si drive-ul nu sunt chiar 'mizerii'? Aici nu ma refer la care suna mai bine, pt ca asta depinde de foarte mult, ci pur si simplu la felul cum se obtin. Edited March 21, 2007 by Dark5man
cearny Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 O explicatie foarte clara dintr-o revista de chitara: Este o diferenta importanta intre pedalele de overdrive si cele de distorsiune. In general, o pedala de distorsiune poate produce toata cantitatea de distorsiune necesara, ceea ce inseama ca poate fi folosita cu un amplificator setat sa sune perfect curat. O pedala de overdrive, pe de alta parte, este proiectata sa aduca inca un nivel de boost sound-ului din amplificator, deci nivelul de distorsiune depinde mult de sunetul pe care este setat sa-l produca amplificatorul.
Faust Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 (edited) Cam asa stiam si eu cum a zis Cearny. In rest, cam multi ingineri si cam putini chitaristi pe aici. Din ce am intalnit eu pana acum, sunetul fuzz e complet diferit de sunetul de distors, ca sa ma exprim asa. Habar n-am cum se obtin sunetele astea din punct de vedere electronic dar pentru chitaristii pe care ii cunosc eu sunt sunete diferite. O exprimare plastica, fuzz-ul bazaie, ca tantarul. Distors-ul nu stiu sa-l descriu in cuvinte. @puri: cel mai bine e sa intri pe www.musiciansfriend.com si sa asculti sample-uri. O mie de cuvinte nu fac cat propria ureche care te va ajuta sa iti dai seama cum difera intre ele. Edited March 21, 2007 by Faust
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now