www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

De la bun inceput vreau sa stiti ca NU DORESC ACEST PREMIU .Public aceasta schema pt ca m-am hotarat sa nu mai fabric ampuri de chitara si poate vin in sprijinul celor doritori de un amp profesional.3 canale complect independente,bucla de efect paralela cu reglaj pe fiecare canal.Traful de iesire are in primar 120H.A fost modelul cel mai vandut.Din pacate softul pt controlere imi apartine si nu poate fi publicat,dar daca cineva reuseste sa faca un exemplar,fac cadou un set de controlere deja scrise.Va doresc numai succes!

Schema combina un canal de clean gen Fender, cu un canal la care se modifica amplificarea, inspirat din SLO100

Edited by viobio
Guest Mihai Davidescu
Posted (edited)

Buna ziua Domnule Lazaroiu,

Ma bucur ca v-a placut conceptul pe care l-am prezentat in acest concurs si va multumesc pentru aprecieri. Asa cum ati remarcat, pana sa ajung la aceasta topologie am experimentat mai multe variante si in final am ajuns la acest rezultat. Intr-adevar, adaugarea unei reactii negative locale intr-un etaj, este recomandata in literatura de specialitate pentru imbunatatirea substantiala a rezultatelor, mai ales in cazul mixerelor rezistive, cum avem si aici. Pentru a obtine cei 18W, etajul final lucreaza PP clasa AB, iar Raa=8K. Pentru ca nu am cum sa masor exact performantele schemei, ar fi de mare ajutor sa aflu parametrii acestei configuratii.

Edited by Mihai Davidescu
Posted (edited)

Buna ziua Domnule Lazaroiu,

Ma bucur ca v-a placut conceptul pe care l-am prezentat in acest concurs si va multumesc pentru aprecieri. Asa cum ati remarcat, pana sa ajung la aceasta topologie am experimentat mai multe variante si in final am ajuns la acest rezultat. Intr-adevar, adaugarea unei reactii negative locale intr-un etaj, este recomandata in literatura de specialitate pentru imbunatatirea substantiala a rezultatelor, mai ales in cazul mixerelor rezistive, cum avem si aici. Pentru a obtine cei 18W, etajul final lucreaza PP clasa AB, iar Raa=8K. Pentru ca nu am cum sa masor exact performantele schemei, ar fi de mare ajutor sa aflu parametrii acestei configuratii.

Etajul final propus de dv. se apropie foarte tare de un etaj final pentru o clasa HI-FI,bineinteles ca nu stiu exact cum ati construit transformatorul de iesire si nici caracteristicile lui nu le cunosc.

Intr-o simulare utilizand un model de traf cu inductanta de 40H [100Hz],un Raa de 8K/8ohmi,o capacitate P/S=2.7nF si un miez de B=1.1T si o suprafata a sectiunii de 12cm*2,rezultatele teoretice sunt excelente,sunt trecute pe schema.

Daca-mi permiteti v-as sfatui ca pentru trafurile de iesire utilizate pentru amplificatoarele de chitara sa incercati pe grafice sau din calcule sa determinati un Raa optim pentru a obtine un spectru armonic bun in ceea ce priveste armonicile pare (H2,H4,H6),armonici foarte importante pentru un amplificator de chitara.Deci trebuie "jonglat" in jurul unui Raa practic optim pentru tuburile finale utilizate.Raa in aceste cazuri poate fi mai mare sau mai mic,depinde de tipul de defazor utilizat,de NFB si bineinteles de PSF-ul ales pentru tuburile finale.In cazul PP-urilor nu puteti scapa total de armonicile impare,adica "colesterolul rau",dar cu un traf bine gandit puteti aduce la un nivel mai mare armonicile pare,care dau toata dulceata unui amplificator cu tuburi.

In cazul dv. alegand un defazor LTP (recomandat pentru amplificatorele de chitara) eu v-as recomanda un OT cu Raa=6.5K,pentru a justifica cele spuse de mine,observati si dv. FFT (analiza spectrala) in cazul celor doua Raa-uri.

Sper ca nu am fost off-topic,imi cer scuze daca-i asa si se poate sterge aceasta postare.

 

PP_EL84_RGC.jpg

 

FFT_AMP_RGC_PP_EL84_18_W.jpg

Edited by lazaroiu
Posted (edited)

De la bun inceput vreau sa stiti ca NU DORESC ACEST PREMIU .Public aceasta schema pt ca m-am hotarat sa nu mai fabric ampuri de chitara si poate vin in sprijinul celor doritori de un amp profesional.3 canale complect independente,bucla de efect paralela cu reglaj pe fiecare canal.Traful de iesire are in primar 120H.A fost modelul cel mai vandut.Din pacate softul pt controlere imi apartine si nu poate fi publicat,dar daca cineva reuseste sa faca un exemplar,fac cadou un set de controlere deja scrise.Va doresc numai succes!

120H traful de iesire???? banda pentru trafurile de chitara este cam 70/80Hz cam pina la 10Khz/12Khz ,sigur nu e un zero in plus?? Traful este pentru PP ,pentru 120H inductanta IN PRIMAR ,trebuie sa fie imens ca fier,un traf de 18W pt chitara are 8..10cm patrati sectiune.

 

Etajul final propus de dv. se apropie foarte tare de un etaj final pentru o clasa HI-FI,bineinteles ca nu stiu exact cum ati construit transformatorul de iesire si nici caracteristicile lui nu le cunosc.

Intr-o simulare utilizand un model de traf cu inductanta de 40H [100Hz],un Raa de 8K/8ohmi,o capacitate P/S=2.7nF si un miez de B=1.1T si o suprafata a sectiunii de 12cm*2,rezultatele teoretice sunt excelente,sunt trecute pe schema.

Daca-mi permiteti v-as sfatui ca pentru trafurile de iesire utilizate pentru amplificatoarele de chitara sa incercati pe grafice sau din calcule sa determinati un Raa optim pentru a obtine un spectru armonic bun in ceea ce priveste armonicile pare (H2,H4,H6),armonici foarte importante pentru un amplificator de chitara.Deci trebuie "jonglat" in jurul unui Raa practic optim pentru tuburile finale utilizate.Raa in aceste cazuri poate fi mai mare sau mai mic,depinde de tipul de defazor utilizat,de NFB si bineinteles de PSF-ul ales pentru tuburile finale.In cazul PP-urilor nu puteti scapa total de armonicile impare,adica "colesterolul rau",dar cu un traf bine gandit puteti aduce la un nivel mai mare armonicile pare,care dau toata dulceata unui amplificator cu tuburi.

In cazul dv. alegand un defazor LTP (recomandat pentru amplificatorele de chitara) eu v-as recomanda un OT cu Raa=6.5K,pentru a justifica cele spuse de mine,observati si dv. FFT (analiza spectrala) in cazul celor doua Raa-uri.

Sper ca nu am fost off-topic,imi cer scuze daca-i asa si se poate sterge aceasta postare.

 

PP_EL84_RGC.jpg

 

FFT_AMP_RGC_PP_EL84_18_W.jpg

OOO a aparut artileria grea pe RGC. :yay::respect:

 

Buna seara. M-am hotarat sa ma inscriu in concurs cu urmatorul proiect din schema de mai jos. Imi cer scuze pentru calitatea scanarii si pentru faptul ca a fost scrisa de mana si nu pe calculator. Sper sa se inteleaga continutul ei. :)

 

post-28980-0-20082400-1383241051_thumb.png

Schema este destul de minimalista,tancul de reverb trebuie cuplat prin transformator pt adaptarea impedantelor,bobina care excita tancul de reverb are 4..60ohmi,in cazul dv nu are cum sa functioneze acel reverb.

Felicitari pt participare :respect:

 

Si, in coltul din dreapta, din partea Politehnicii Bucuresti...

Schema ar fi functionala daca ar avea o continuitate in loop,acolo semnalul se intrerupe,mai aveai o trioda,puteai sa o folosesti,schema minimalista.

Felicitari pt participare :respect:

Edited by viobio
Posted

Intr-adevar,se pare ca inductanta este exagerata,cred ca dl.Panaitescu a facut o greseala de redactare.

Pentru un amplificator de chitara al carui frecventa minima redata la 0dB este de 70Hz ar rezulta urmatoarea inductanta:

Laa=Raa/2PIXFmin => Laa=8000/6.28X70=>Laa=8000/439.8=18H,asta la modul generic,adica un miez cu calitati modeste.

Posted (edited)

...a obtine un spectru armonic bun in ceea ce priveste armonicile pare (H2,H4,H6),armonici foarte importante pentru un amplificator de chitara.Deci trebuie "jonglat" in jurul unui Raa practic optim pentru tuburile finale utilizate....

.In cazul PP-urilor nu puteti scapa total de armonicile impare,adica "colesterolul rau",

Domn'Lazaroiu! Armonicele pare sunt bune in anumite situatii iar cele impare , in altele . Nu se poate definii un sunet corect (nu bun, ci doar corect) ca fiind unul dominat doar cu un anumit tip de armonice . In plus , stiti foarte bine din timpul studiilor care le faceam impreuna , ca nu orice tip de armonica este utila in semnal .

Edited by ggg
  • Like 2
Posted (edited)

Buna seara, doresc sa particip si eu la concurs cu o schema de amp. Nu am reusit sa scanez, asa ca am fotografiat.

WINNER :w00t: :respect:

Cum spuneam saptamina trecuta,sunt oameni care acceseaza RGC dar inca nu doresc sa posteze pe aici,Mihai este dovada.

Eu nu prea am ce sa mai scriu pt ca a cam scris dl.Lazaroiu.

 

Asteptam si parerea lui Sorin.

Edited by viobio
Posted (edited)

Domn'Lazaroiu! Armonicele pare sunt bune in anumite situatii iar cele impare , in altele . Nu se poate definii un sunet corect (nu bun, ci doar corect) ca fiind unul dominat doar cu un anumit tip de armonice . In plus , stiti foarte bine din timpul studiilor care le faceam impreuna , ca nu orice tip de armonica este utila in semnal .

Daca observi cu atentie imaginile de mai sus,o sa vezi ca OT-ul (amplificatorul in sine) cu Raa=8K favorizeaza tocmai armonicile impare (caracteristica etajelor finale PP),insa in cazul Raa=6.5K se observa ca cel putin H2 este ridicata la nivelul (chiar un pic peste) H3,restul sunt prea atenuate insa sunt importante.

Deci in care dintre cele doua cazuri,teoretic vorbind,poate fi considerat un sunet bun sau doar corect???

Edited by lazaroiu
Posted (edited)

Felicitari pt participare :respect:

 

 

Multumesc. Trebuie sa spun ca sunt incepator intr-ale lampilor. Oricum cred ca a reiesit asta si din proiectarea schemei mele. :D Nu-mi pare rau deloc ca am participat la acest concurs. A fost o experienta foarte interesanta pentru mine si il felicit pe viobio pentru initiativa organizarii acestui concurs. Ma asteptam la o participare mai masiva la acest concurs, dar se pare ca unii nu prea au avut curaj. :rolleyes:

Edited by george_ct
Posted (edited)

Multumesc. Trebuie sa spun ca sunt incepator intr-ale lampilor. Oricum cred ca a reiesit asta si din proiectarea schemei mele. :D Nu-mi pare rau deloc ca am participat la acest concurs. A fost o experienta foarte interesanta pentru mine si il felicit pe viobio pentru initiativa organizarii acestui concurs. Ma asteptam la o participare mai masiva la acest concurs, dar se pare ca unii nu prea au avut curaj. :rolleyes:

:respect:

 

Evident ca este o greseala de redactare.Adevarat ca folosesc o tola exceptionala iar traful are 7,8cm2 pe tole e E14[tola are 1,8T si este GO] si inductanta cam 24H.Scuze pt eroare.A masurat cineva vreodata un traf de messa?O sa ramaneti uimiti ce o sa constatati!

Azi am inceput reparatia unei Mesa 20/20,are un traf defect,scurt intre spirele unui primar.

Asta e canalul care functioneaza.

Traful de iesire defect ajunge la tatal trafurilor de iesire = L.M.O. - Lazaroiu

Sinusoida este aproape de limitare,se observa in partea de sus,osciloscop pe 5V/div,sonda x1,rezistenta de sarcina 8,2 ohmi/50w

post-7787-0-20251700-1383680129_thumb.jpg

post-7787-0-82444400-1383680148_thumb.jpg

Edited by viobio
Posted (edited)

Deci in care dintre cele doua cazuri,teoretic vorbind,poate fi considerat un sunet bun sau doar corect???

Stii foarte bine ca o anumita structura a armonicelor H(x)<8 arata sunetul "corect" ,iar "fineturile" incep cu H(x)>8 . Cu tot respestul pt toti membrii forumului , nu doresc sa dezvolt aici discutiile despre modularea armonicelor si cat de importante sunt fiecare dintre ele.Practic ar fi o discutie despre ce pregateste fiecare in "bucataria" lui si nu ar fi prea ok din punctul meu de vedere . Mai discutam maine intr-o pauza de tigara :)

Edited by ggg
Posted (edited)

Stii foarte bine ca o anumita structura a armonicelor H(x)<8 arata sunetul "corect" ,iar "fineturile" incep cu H(x)>8 . Cu tot respestul pt toti membrii forumului , nu o sa dezvolt aici discutiile despre modularea armonicelor si cat de importante sunt fiecare dintre ele . Mai discutam maine intr-o pauza de tigara :)

Asta-i alta treaba,nici prea multe nu trebuie sa dezvoltam aici,asta cam asa e'...,daca "stam in biserica nu inseamna ca suntem si credinciosi,e ca si cand ai spune ca daca stai in garaj te numesti mecanic",asa e si cu armonicile astea,nu una sau doua caracterizeaza un timbru sonor stii bine ca in ceea ce priveste armonicile suntem pe aceeasi lungime de unda.

Eu pe aceasta tema nu mai intervin,mai ales ca sa gatat concursul!

De acord,la o pauza de tigara ; tu fumezi iar eu mananc o cicolata !!!

TUTUNUL POATE UCIDE!...dar nici ciocolata nu te iarta!

Edited by lazaroiu
Posted (edited)

Asteptam si parerea lui Sorin.

 

intr-adevar, mihai a avut cea mai buna schema, lucru evident pentru toata lumea. mi-a placut alegerea fazei in loop-ul paralel - sevede ca s-a lovit live de problema asta. daca tot vrea sa aiba control asupra reactiei negative din etajul final, ar merge un pot si in locul rezistorului de 100 k, sau chiar un filtru trece banda reglabil.

ii felicit si pe ceilalti doi concurenti pentru curaj. ma asteptam la o participare mult mai mare, tinand cont de numarul subiectelor deschise de alti membri rgc care doresc sa-si construiasca, modifice, amplificatoare!

felicitari mihai!

Edited by sorin65
Posted (edited)

Daca observi cu atentie imaginile de mai sus,o sa vezi ca OT-ul (amplificatorul in sine) cu Raa=8K favorizeaza tocmai armonicile impare (caracteristica etajelor finale PP),insa in cazul Raa=6.5K se observa ca cel putin H2 este ridicata la nivelul (chiar un pic peste) H3,restul sunt prea atenuate insa sunt importante.

Deci in care dintre cele doua cazuri,teoretic vorbind,poate fi considerat un sunet bun sau doar corect???

 

cam asa e... si nu e!

 

ceva de genul asta a facut matcheless lightning, o "clona" de AC15. schema e identica cu Vox AC15, dar au un alt traf, cu Ra la jumatate. poti sa obtii acelasi sunet bogat in armonice pare daca pui un dif cu impendanta la jumatate in locul celui recomandat intr-un Vox :) evident ca nu e tocmai cusher, tinind cont ca poate sa crape primarul, dar cei de la ceriatone au tinut cont de asta si au facut un traf care sa suporte eventuala suprasarcina.

in fine , a mai fost discutia cu ce sarcina se aude mai bine, cu impedanta mai mica sau mai mare, cand pastram aceeasi Ra... aici e alt caz.. Ra la jumatate. audiofilii pot sa jure ca anumite "bucati" muzicale se aud mai bine cand reducem fortat impedanta cabului, respectiv Ra. si eu ii cred ;)

 

pe de alta parte, in cazul de fata, pt schema lui mihai, eu nu as aborda etajul final din punct de vedere al armonicelor... pt ca as vrea un etaj final CURAT, cu headroom imens, ca sa treaca nealterat continutul armonic dat de preamp!

abordarea armonicelor etajului final se face pentru etaje clean si unde ne intereseaza distorsiunea din etajul final - vezi gama vintage fender, vox, etc

Edited by sorin65
Guest Mihai Davidescu
Posted

Buna ziua,

Sunt foarte bucuros pentru ca am fost desemnat castigatorul concursului organizat de Viorel. Doresc sa multumesc pentru aprecieri atat organizatorului, membrilor juriului care au avut amabilitatea sa si exprime parerea despre proiect, sa ma sfatuiasca si chiar sa calculeze parametrii etajului final propus de mine, participantilor care s-au inscris in acest concurs si celor care, cu cativa ani in urma au avut placerea sa ma ajute sa invat cum sa se construieste un amplificator cu tuburi.

Asa cum spunea Sorin mai devreme si eu am crezut ca datorita premiului pus in joc, vor fi interesati sa participe mult mai multi concurenti, oricum, felicitari lui Viorel care reuseste sa ne mobilizeze prin organizarea acestor concursuri. :respect:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.