www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intrebari Chitara Electrica ( Tipuri De Doze,grifuri,bridgeuri.. )


andrușcaiepuraș
 Share

Recommended Posts

Salut!

Am cateva intrbari legate de chitara electrica:

1. Care e diferenta (din multe p. de vedere) intre chitarile cu griful fixat si alea cu griful insurubat? (in afara de diferenta evidenta)

2. Care e diferenta dintre dozele active si cele pasive?

3. Cat de puternic poate fi un amplificator alimentat de baterii?

4. Care sunt principalele tipuri de sisteme de prindere a corzilor in bridge si care sunt specificatile si diferentele dintre ele?

5. Cum se zice la bridge pe romaneste (fara glume cu traduceri mot-a-mot)

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am cateva intrbari legate de chitara electrica:

1. Care e diferenta (din multe p. de vedere) intre chitarile cu griful fixat si alea cu griful insurubat? (in afara de diferenta evidenta)

2. Care e diferenta dintre dozele active si cele pasive?

3. Cat de puternic poate fi un amplificator alimentat de baterii?

4. Care sunt principalele tipuri de sisteme de prindere a corzilor in bridge si care sunt specificatile si diferentele dintre ele?

5. Cum se zice la bridge pe romaneste (fara glume cu traduceri mot-a-mot)

 

1. Eu pe toate electricele care le-am avut griful a fost insurubat ..cred ca e mai bine asa ca daca-l rupi ,poti sa-l schimbu cu altu

2. Dozele active merg pe baterie (9v) sunt ideeale pentru metale ,pt clean etc ...cele pasive sunt folosite de mai multi chitaristii,nu merg pe baterii si suna foarte bine pt mai toate genurile ..daca e s-o luam pt genul Metal ,Active vs Pasive ,as merge pe active ,daca vrei blues sau ton mai calm ,spre pasive . Dar acum exista multe doze ,iti faci ce sound vrei .

3.Depinde cati bani ai pentru el ,nu prea am vazut sa treaca de 20w ..sunt bune cat de cat daca iesi la cantat in parc dar stai mereu sa pui baterii ,mai ales daca canti in disperare dai cate 10 lei pe zi pt baterii. Deci mai bine amp pe curent ,sound mai bun ,putere mai mare (Daca doresti ) ..gasesti amp decent pe tranzistori la 200 lei ,faci treaba in casa cu el fara prob.

4. Punte fixa ( vezi gibson ,epiphone ) ,tremolo ( grx 70 ..fender ) ,floyd rose ( ibanez ,jackson etc )

 

Asta ar trebui comentata in 100 pagini pt ca toti avem pareri diferite . Puntea fixa ,ofera posibilitatea sa-ti schimbi acordajul cand vrei si te tine cam 4-5 zile daca e ok , iti da si mai mult sustain ,e ideala daca treci din strandard in drop de cateva ori pe zi .

 

Tremolo , asta e intre punte fixa si floyd ,ce pot sa-ti zic ..am avut pe un grx70 tremolo fat 6 ,nimic interesant ,e bara doar cu numele nu se compara cu floydu .

 

Floyd Rose ( edge II ,edge III ,zr,jt580 ..pro,low pro etc) Primul punt forte ,stabilitate in acordaj ..te tine de te plictisesti ( am jt580-jackson tine 2 sapt lejer) . Foarte fain pt chitaristi de solo ,daca canti death metal nu stiu cat de ajuta floyd ,mai degraba punte fixa . O chitara cu floyd costa mai mult fata de una cu punte fixa . Floydu necesita sa tai corzile sau sa le pui invers ,puntea fixa nu . Tensiunea din corzi trebuie sa fie egala cu tensiunea din arcuri ,daca pui corzi 0.11 si ai 2 arcuri o sa-ti stea floydu in pozitie de zbor => acordeaza daca poti . Eu am corzi 0.10 ,3 arcuri si parca tot nu e suficient sa egalez tensiunea din corzi . Majoritatea chitaristilor "mari" au chitara cu floyd ,daca crezi ca te reprezinta e ok ,daca nu ,punte fixa 100%. Floydul mai scade putin din sustain dar cu ceva pedala nu se simte mare diferenta intre el si fixa .

 

Numai bine iti doresc si bft la cantat !

Daca doresti si sfaturi referitoare la chitare in bugetul tau ,vorbim in pm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am cateva intrbari legate de chitara electrica:

1. Care e diferenta (din multe p. de vedere) intre chitarile cu griful fixat si alea cu griful insurubat? (in afara de diferenta evidenta)

2. Care e diferenta dintre dozele active si cele pasive?

3. Cat de puternic poate fi un amplificator alimentat de baterii?

4. Care sunt principalele tipuri de sisteme de prindere a corzilor in bridge si care sunt specificatile si diferentele dintre ele?

5. Cum se zice la bridge pe romaneste (fara glume cu traduceri mot-a-mot)

 

1. Estetica

2. De gust.

3. La fel de puternic ca bateria care il alimenteaza.

4. Corzile nu se prind niciodata in bridge.

5. Inaltator

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

in principiu, desi prinderea gatului de corp pare doar un detaliu constructiv, in realitate, se comporta si ca un soi de filtru "trece banda" pt sunetele generate dpdv mecanic de catre chitara (dozele, nu fac decat sa amplifice si sa mai adauge anumite caracteristici tonale, dar dpdv electric).

 

pe scurt, gaturile "insurubate" sau "bolt on" caracterizeaza, in general, chitarele de tip fender (ex.:tele, strat etc), accentuand (alaturi de lemnele folosite) anumite frecvente medii inalte si inalte. initial, cand a fost conceputa aceasta forma de prindere a gatului de corp, aceasta solutie a fost aleasa pt. ca gatul sa fie piesa de schimb si apoi, o eventuala retastare sa fie mai usor de realizat. solutia genera si o solutie tehnica pt o eventuala aliniere ulterioara, in caz de nevoie, a corpului cu gatul (prin diverse adaugari de materiale in buzunarul de imbinare a corpului cu gatul).

 

gaturile "fixate", cum le-ai denumit tu, se mai numesc "lipite" si caracterizeaza, in general, chitarele de tip gibson (ex.:les paul, sg, es etc) si favorizeaza, in contextul combinatiilor de lemne folosite, anumite frecvente medii.

 

in afara acestor doua tipuri de prindere, mai exista si chitarele "neck through body" care lasa sa treaca toate frecventele generate mecanic. chitarele de acest gen (ex:yamaha sg 2000, alembic, esp) au o sonoritate gen "pian".

 

desigur, fiecare gen de prindere are avantajele si dezavantajele sale iar alegerea unei chitare electrice, ca TON generat, este bine sa tina cont de acest crteriu al prinderii gatului de corp, in functie de preferinte.

Edited by StratMan
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

2. Dozele active merg pe baterie (9v) sunt ideeale pentru metale ,pt clean etc ...cele pasive sunt folosite de mai multi chitaristii,nu merg pe baterii si suna foarte bine pt mai toate genurile ..daca e s-o luam pt genul Metal ,Active vs Pasive ,as merge pe active ,daca vrei blues sau ton mai calm ,spre pasive .

Puștiu', ce naiba am vorbit alaltăieri? Nu există nimic inerent dozelor active care le face mai mult sau mai puțin "calme". Ele oferă mai multă lățime de bandă (și alte avantaje pe care le-am răs-discutat), dar nu te obligă nimeni să folosești toată lățimea de bandă disponibilă. Cu alte cuvinte, o doză activă poate fi construită în așa fel încât să sune exact ca o doză pasivă. Dar viceversa nu.

Că sunt produse pe piață proiectate pentru anumite sound-uri și că unele au devenit populare în anumite nișe e altceva. Asta descrie ce vor oamenii, nu cum funcționează tehnologia.

 

3. La fel de puternic ca bateria care il alimenteaza.

Exact. Există baterii pentru ceas, radio, mașini, submarine and everything in between. Depinde cât ești dispus să cari. De la un punct devine mai practic un generator.

 

se comporta si ca un soi de filtru "trece banda" pt sunetele generate dpdv mecanic de catre chitara

Nu. Întreaga geometrie a chitarei definește banda de trecere. Dacă există pierderi la îmbinare, efectul poate doar amortiza nițel unele rezonanțe. Dar n-am văzut încă nici o dovadă că un sistem bolt-on e mai puțin rigid decât o lipitură, doar intuiții.

 

favorizeaza, in contextul combinatiilor de lemne folosite, anumite frecvente medii

De ce? Cum știe adezivul să modifice rezonanța astfel încât doar mediile să fie favorizate?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu. Întreaga geometrie a chitarei definește banda de trecere. Dacă există pierderi la îmbinare, efectul poate doar amortiza nițel unele rezonanțe. Dar n-am văzut încă nici o dovadă că un sistem bolt-on e mai puțin rigid decât o lipitură, doar intuiții.

 

De ce? Cum știe adezivul să modifice rezonanța astfel încât doar mediile să fie favorizate?

 

inainte de a contrazice o teorie (ca de obicei, in cazul tau), iti recomand sa probezi si sa asculti, cu atentie, fiecare dintre aceste genuri de prindere, enumerate mai sus. eu am expus o concluzie pe care am obtinut-o in urma unor auditii si probe efectuate de mine de-a lungul anilor si ca sa fiu sincer, imi pasa prea putin despre ceea ce crezi tu, mai ales ca esti ultima persoana cu care care as fi dispus sa intru in polemici.

 

ca un exemplu elocvent, iti pot expune cazul unui anumit anumit model de fender stratocaster "ritchie blackmore", fabricat pe la mijlocul anilor '90 (intamplator, echipat cu doze FLS), care a fost dotat cu o imbinare de tip "set neck" (la cererea initiala a artistului), la care s-a renuntat ulterior, tocmai pt. ca "nu mai suna" in nota obisnuita de fender stratocaster, modelele ulterioare revenind la prinderea de tip "bolt on".

 

un alt exemplu este cel al lui carlos santana, care a folosit, initial, chitare gibson, cu prindere "set neck", trecand apoi pe chitare yamaha sg 2000, care aveau prindere "neck through body", pt. ca in final, sa adopte chitarele PRS, dotate cu prindere "set neck" (PRS fabrica si modele cu prindere "bolt on"). asculta, cu atentie, fiecare perioada si, daca ai cu ce, ai sa realizezi diferentele generate tocmai de acest tip de prindere.

 

si, bineinteles, in toate cele expuse de mine, prin tipul respectiv de prindere, ma refer, EVIDENT!!!, la MODUL CONSTRUCTIV DE PRINDERE si nicidecum doar la adeziv, dar asa-i cand ai de-a face cu "gica contra" consacrati.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am înțeles care e problema: nu ți-e clar ce constituie o teorie. Nu pot nega experiența ta, spun doar că genul de concluzii trase în urma acestor "audiții și probe" nu au rigoarea, consistența, reproductibilitatea, puterea edificatoare și predictivă a unei teorii. În primul rând pentru că nu ai izolat factorii. Când compari două sisteme diferite n-ar trebui să te surprindă faptul că au caracteristici diferite. Dar n-ai nici o bază pentru a trage concluzii despre aportul părților componente la respectiva diferență.

Dacă nu vrei să "intri în polemici" nu fă declarații pe care nu le poți susține. Dacă spuneai "din chitarele pe care le-am încercat (multe cum au fost), mi s-a părut că cele bolt-on sună într-un fel, cele set neck într-un fel etc." te înțelegeam. Când începi să vorbești despre filtre, frecvențe, mecanică și astfel de lucruri concrete și ușor determinabile trebuie să ai și dreptate.

La fel prea puțin îmi pasă ce cred că aud Blackmore sau Santana, care știu exact la fel despre acustică ca și tine. De ce nu are Brian May probleme de genul ăsta? O fi o coincidență pregătirea sa științifică?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La fel prea puțin îmi pasă ce cred că aud Blackmore sau Santana, care știu exact la fel despre acustică ca și tine. De ce nu are Brian May probleme de genul ăsta? O fi o coincidență pregătirea sa științifică?

Vezi cum pici singur in propria capcana si cum te pronunti asupra unor lucruri pe care nu le poti proba !!!!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vezi cum pici singur in propria capcana si cum te pronunti asupra unor lucruri pe care nu le poti proba !!!!

el scrie cu manualu in mana ( cartea de telefon probabil )

 

...cred ca Andrei a inteles ceva ceva si nu mai e nevoie de off-topic ,ca poate-l bagam in ciata cu sarcasmul tip orice baterie "ceas ,radio bla bla bla " ..a fost buna faza ce sa mai ,cara tu baterie de tractor pt un amp care cantareste 25% din greutatea bateriei :))).

 

Hai sa nu mai radeam , eu am incercat sa-i explic omul cat de cat strictu necesar ,faptu ca poate scoate sound de active din pasiva sau ce mai zici tu acolo ,e chestie discutabila ,piata ii mare

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce-am inteles eu: (pe scurt)

1. Gatu cu bolt on e mai convenabil si celelalte nu prea sunt genul meu

2.Dozele active au baterii (baterii nu bun:)) alea pasive fac mai multe (mult=buuuuuun) ( chiar daca alea active sunt ceva mai bune pt metal (metal=buuuun) imi place un sunet mai ingrijit decat f. agresiv)

3.Nu prea mult si cam costisitor (nu bun)

4.punte fixa=acordare simpla (cam banal pt mine); tremolo=pentru fitosi; floyd rose=o poveste pentru alta data

5. punte sau inaltator - eu merg cu punte pentru ca am impresia ca inaltator e defapt o piesa pe care stau corzile care se mai numeste calus (cu diacritice)

Link to comment
Share on other sites

Vezi http://forums.rgc.ro/topic/32298-effect-mythbusting/page__p__311818#entry311818 (despre doze în general), apoi

http://forums.rgc.ro/topic/34020-passive-vs-active/

http://forums.rgc.ro/topic/60323-pentru-7-corzi-tractoristi/page__st__30#entry580832 (implicațiile pentru Metal)

și analiza unei EMG81, dacă vrei http://www.electrosmash.com/emg81 . Spre sfârșitul articolului se discută și cum valorile folosite în circuit (nu și topologia) pot fi modificate pentru a obține alte rezultate (tonuri). Posibilitățile sunt mult mai numeroase, având în vedere că se poate interveni la

a. amplificarea și filtrarea preamplificatorului

b. sarcina (impedanța) văzută de bobine, inclusiv simetria lor

c. bobine în sine (spire, geometrie, magneți, șine/pole pieces etc.), la fel ca în cazul dozelor pasive.

 

Ține minte că vorbim despre principii de funcționare, nu despre ce găsești la magazin. E adevărat că piața dozelor cuprinde mult mai multe (dar nu neapărat mai variate) modele pasive decât active. Asta nu înseamnă că dozele pasive "fac mai multe", ci că ai de ales între mai multe.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ce-am inteles eu: (pe scurt)

1. Gatu cu bolt on e mai convenabil si celelalte nu prea sunt genul meu

2.Dozele active au baterii (baterii nu bun:)) alea pasive fac mai multe (mult=buuuuuun) ( chiar daca alea active sunt ceva mai bune pt metal (metal=buuuun) imi place un sunet mai ingrijit decat f. agresiv)

3.Nu prea mult si cam costisitor (nu bun)

4.punte fixa=acordare simpla (cam banal pt mine); tremolo=pentru fitosi; floyd rose=o poveste pentru alta data

5. punte sau inaltator - eu merg cu punte pentru ca am impresia ca inaltator e defapt o piesa pe care stau corzile care se mai numeste calus (cu diacritice)

Salut!

M-am intors cu noi intrebari. Acum, uitandu-ma la posturile mele anterioare, si revenind mai informat as vrea sa actualizez ce-am inteles

1 bolt-onul tot cred ca e mai convenabil, set neckul e cam nasol (pentru mine) si de neck-trough sunt mult mai interesat, vazandu-l pe o chitara de metal

2 dozele active sunt mai convenabile(pentru mine) si de active cred acum ca merita atentie

3 meh.. oricum nu eram interesat

4 puntea fixa cred ca are multe avantaje afland de sustain, floydul cred ca e prea profesionist (desi l-am cam inteles)

5 punte toata ziua

DECI

as vrea sa stiu mai multe detalii de chitarile neck trough body, pentru ce gen se potrivesc, avantaje, dezavantaje (e valabil si pentru restul tipurilor de prindere) cand am auzit mai sus la neck trough body la santana mi-am pierdut interesul dar am vazut un jackson king v cu neck-trough si mi-a ridicat ceva intrebari

 

as vrea sa stiu niste detalii in legatura cu dozele in general: la doze active trebuie adaptat si echipamentul (cablu, amp) detalii in legatura cu pasive de metal si firme mai bune care au, diferenta (in detaliu bineinteles) dintre humbuckere si singlecoil, configuratia dozelor, ajustarea lor

 

as vrea sa stiu detalii dezavantaje avantaje ale unui sistem tremolo, si de asemenea, am auzit ca floydu mananca din sustain si vreau sa stiu daca sunt exceptii (detalii etc)

 

cam atat deocamdata. mai am intrebari multe dar nu sunt legate de topic. si nu uitati:

 

detalii Detalii DETALII!

Edited by andrei.francisco17
Link to comment
Share on other sites

In primul rand tin sa te luminez asupra faptului ca nu exista chitari de '' metal '' . Forma chitarii (electrice ) nu iti determina sunetul pe care il scoti . Daca imi pun niste single coiluri ( doze din alea mai mici ca pe fenderuri ) pe un B.C Rich wartribe , pot sa cant funk fara nici o problema.

1) Neckthrough : Inseamna ca , chitara este construita dintr-o bucata , iar daca ti-ai rupt neck-ul ai dat de dracu , ca reparatiile sunt scumpe .

2) Set neck : Inseamna ca gatul e lipit de corpul chitarii , iar daca rupi neck-ul se intampla cum am scris mai sus.

3) Bolt on : Inseamna ca gatul este prins de corp cu suruburi iar daca rupi neck-ul poti sa iti cumperi altul .

 

Nici una din solutiile astea nu iti afecteaza sunetul atat de mult . Deci nu mai pune intrebarea "Pentru ce gen se potrivesc ? '' Pentru ca toate is la fel ( dpdv al sunetului ) Conteaza 1 - Cum canti , 2 - Amplificarea ( Amp ; pedale ; cabluri etc ) 3 - Dozele .

 

La Doze : Pentru dozele active trebuie sa schimbi potentiometrii si sa bagi o baterie in chitara (asta in cazul in care ai in chitara doze pasive ). Poti sa canti pe ce amp si cabluri vrea muschiu tau . Iar detalii pentru doze de metal ti-au explicat colegii mai sus .

 

 

La sistemele de tremolo . Cu Bridge fix te poti baga in ce acordaj vrei tu cand vrei tu . Drop D ; Drop C ; Drop A ; Drop etc . Cu tremolo nu te poti baga usor in dropuri , si esti mai mult sau mai putin '' fortat '' sa ramai in acordajul standard.

 

 

Acum nu trebuie sa iei ce spunem noi acili'sea pe RGC drept litera de lege. Axiomele noastre au doar rol orientativ . Ideea e tu sa pui mana pe cat mai multe chitari , ampuri si mai toate chestile '' chitaristice'' ca sa iti faci SINGUR o opinie despre toate astea . Bafta.

Edited by Rothmans
Link to comment
Share on other sites

Of, dragii mei, iar vorbiți prostii. Deși majoritatea observațiilor sunt corecte, deci suntem pe drumul cel bun.

 

1) Neckthrough : Inseamna ca , chitara este construita dintr-o bucata

De obicei sunt cel puțin trei:

a-new-brand-neck-thru-body-electric-guitar.jpg

 

Cu tremolo nu te poti baga usor in dropuri , si esti mai mult sau mai putin '' fortat '' sa ramai in acordajul standard.

La toate floating bridges e reglabilă contratensiunea, ceea ce-ți permite să folosești orice grosime de corzi în orice acordaj vrei (ar fi cam inutile altfel). Drept dovadă stau sutele de chitariști care folosesc tremolo și drop tuning. E adevărat că nu prea poți schimba chiar când vrei acordajul, pentru că setarea e mai complexă. Dar sunt diverse soluții care ameliorează asta. E categoric greșit să spui că un tremolo te forțează să folosești acordajul standard. Poți spune cel mult că e preferabil să folosești un singur acordaj pe acea chitară, oricare ar fi acela.

 

În general, Andrei, nu te baza pe ce "auzi". Mitologia e vastă și invariabil dăunătoare când vrei să afli adevărul. Caută declarații susținute de dovezi.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

In primul rand tin sa te luminez asupra faptului ca nu exista chitari de '' metal '' . Forma chitarii (electrice ) nu iti determina sunetul pe care il scoti . Daca imi pun niste single coiluri ( doze din alea mai mici ca pe fenderuri ) pe un B.C Rich wartribe , pot sa cant funk fara nici o problema.

1) Neckthrough : Inseamna ca , chitara este construita dintr-o bucata , iar daca ti-ai rupt neck-ul ai dat de dracu , ca reparatiile sunt scumpe .

2) Set neck : Inseamna ca gatul e lipit de corpul chitarii , iar daca rupi neck-ul se intampla cum am scris mai sus.

3) Bolt on : Inseamna ca gatul este prins de corp cu suruburi iar daca rupi neck-ul poti sa iti cumperi altul .

 

Nici una din solutiile astea nu iti afecteaza sunetul atat de mult . Deci nu mai pune intrebarea "Pentru ce gen se potrivesc ? '' Pentru ca toate is la fel ( dpdv al sunetului ) Conteaza 1 - Cum canti , 2 - Amplificarea ( Amp ; pedale ; cabluri etc ) 3 - Dozele .

 

La Doze : Pentru dozele active trebuie sa schimbi potentiometrii si sa bagi o baterie in chitara (asta in cazul in care ai in chitara doze pasive ). Poti sa canti pe ce amp si cabluri vrea muschiu tau . Iar detalii pentru doze de metal ti-au explicat colegii mai sus .

 

 

La sistemele de tremolo . Cu Bridge fix te poti baga in ce acordaj vrei tu cand vrei tu . Drop D ; Drop C ; Drop A ; Drop etc . Cu tremolo nu te poti baga usor in dropuri , si esti mai mult sau mai putin '' fortat '' sa ramai in acordajul standard.

 

 

Acum nu trebuie sa iei ce spunem noi acili'sea pe RGC drept litera de lege. Axiomele noastre au doar rol orientativ . Ideea e tu sa pui mana pe cat mai multe chitari , ampuri si mai toate chestile '' chitaristice'' ca sa iti faci SINGUR o opinie despre toate astea . Bafta.

 

1. nici vorba. cu exceptia unui custom-shop, daca e cu bridge fix putem vorbi de cel putin 3 bucati: gat+centru corp, 1+1 laterale corp. daca e cu tremolo, se cam intrerupe corpul unde incepe cavitatea pt arcuri. in poza lui 57 gatul are 5 bucati...

 

la necktrhrough daca rupi gatul, desi nu stiu cum poti rupe gatul, avand si truss rod, e destul de dificil, nu prea ai ce face decat sa il lipesti, daca se poate

 

2 la set neck se poate face reset, daca e nevoie, dar daca il rupi, trebuie lipit. ideea e ca la set si through nu gasesti gat de schimb, de aia tre lipit

 

3 la bolt-on daca il rupi sau devine inutilizabil poti lua altul, dar un gat bun costa cat o chitara, iar gatul e si el macar 50% din ton, asa ca nu stii ce surprize poti avea.

 

in mare sunt de acord cu stratman. de cele mai multe ori tipul de lemn da si tipul de prindere, pt ca acea chitara sa sune intr-un anume fel, cel putin teoretic. pt bolt-on in general ai gat de maple, deci rezultatul se vrea mai bright, mai plescait. pentru set sau through ai de multe ori gat si corp de mahon, pt un sunet mai asezat. un avantaj discutabil ar fi ca la through sau set poti avea imbinarea corp si gat mai frumos sculptata, mai rotunjuta si poate mai adanca, pt acces mai facil, desi si la bolt-on au inceput sa mai rotunjeasca in ultima vreme.

 

acuma parerea mea este ca daca vrei o chitara solida, no frills rock n roll riffs, iti iei ceva cu bridge fix, set sau bolt-on. daca vrei sa ai optiunea la solistica pt putina expresivitate in plus, iei ceva cu tremolo simplu, strat, music-man sau prs. daca vrei si mai mult iei floyd 1-way gen music man axis. daca vrei si sa poti urca pitch-ul la discretie, iei floyd floating, dar aici risti sa pierzi un pic din carnea sunetului, iar pt riff-uri trebuie sa ai grija sa nu apesi prea mult cand faci palm-muting.

 

apoi, parerea mea este ca forma corpului influenteaza sunetul, dupa cum o face si grosimea corpului sau a gatului...n-o sa sune un flying v cu single coil-uri la fel ca un strat cu single coil-uri samd.

 

iar in privinta meciului pasive vs active eu aleg intotdeauna pasive. defapt nici nu am avut active pana acum, dar am avut baterie pt sustainer sau synth si sincer e o batie de cap in plus, pt ca pe masura ce se duce bateria e influentat si sunetul, cel putin la mine. poti scoate tot ce vrei din pasive daca stii ce sa alegi, cum sa setezi si cum sa canti...

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

Of, dragii mei, iar vorbiți prostii. Deși majoritatea observațiilor sunt corecte, deci suntem pe drumul cel bun.

 

 

De obicei sunt cel puțin trei:

a-new-brand-neck-thru-body-electric-guitar.jpg

 

 

 

Si eu m-am exprimat ca o cizma :) . Unde vroiam sa ajung e ca , chitara devine un intreg .

Iar pentru tremolo unde am vrut sa ajung este ca e mai complicat sa te bagi in diverse dropuri avand tremolo decat bridge fix.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.