karpi Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 tobele conteaza , DAR , cum am mai spus, a nu se pierde vremea la sala de repetitii cu invatatul pieselor . Daca ma apuc sa compun o piesa simpla si ajung la 118 -lea fel de breack pentru tobe si bas dau toti in balbaiala si nu se va mai sti ce sa se cante.( o spun din experienta proprie am patit nu o-data ,in concert fiecare a cantat alt "breack" , nu s-a observat de auditoriu dar efectul in piesa a fost de to c**** si cu muzicanti de mare valoare nu incepatori !!) Asa ca chitaristul , sau compozitorul sau aranjorul trupei face munca aceasta acasa ( macar 80%) si vine la sala cu totul pregatit ,nu mai este nevoie sa se scrie pe note in cazul muzici mai simple ci tragi pe un Ipod sau mp3 player si pui la sala sa auda colegi .Si pur si simplu se adaptreza la conditiile de cantat "live" a trupei respective , aducand si fiecare instrumentist ce simte el mai bine in executie. Totodata tobarul poate sa mearga la sala si sa ec erseze si el cat vrea pana ai iese bine cate o piesa , nu este nevoie ca toata trupa sa lalaie degeaba. Pe langa asta ramane mai mult timp pentru alte activitati ale trupei , de slefuirea stilului de sudarea trupei , nu poierzi timp cu invatatul piesei si cu inovatii pe loc ptr adaptari. In orice orchestra adevarata din lume se vine de acasa cu tema invatata ca sa se poata "avansa" pe partea artistica.
cearny Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Aici se vor discuta problemele intampinate in formarea unei trupe, cand nu avem prea multa experienta la activ.
Guest _Theo_ Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 hmmm...pai sa vedem...personal, cred ca o trupa se formeaza cel mai usor, cand membrii fac parte din acelasi cerc de prieteni, au aceleasi gusturi si influente muzicale. chiar incepatori fiind, ei invata unii de la altii, si ajung sa aiba aceleasi idei in ceea ce priveste compusul melodiei/versurilor, adica sa capete aceeasi experienta in acelasi timp (de luat in seama nu este cazul trupelor mari...vorbim de trupe in curs de infiintare)... eu cel putin, n-as putea niciodata sa dau anunt "caut instrumentist ....bla bla bla"
Geiger Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Ca sa pui de o trupa, iti trebuie o sala de repetitii.. un beci, o pivnita. Lumea vrea sa cante, dar trebuie sa aiba si unde.
Guest turshuanzen Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Cel mai dificil e sa achizitionezi sculele... amplificatoarele...boxele...si altele...spatiu se mai gaseste,dar celelalte fac o groaza de bani.
Guest _Theo_ Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Cel mai dificil e sa achizitionezi sculele... amplificatoarele...boxele...si altele...spatiu se mai gaseste,dar celelalte fac o groaza de bani. tin sa-i dau dreptate lui geiger. nu cred ca exista vreo trupa care de la inceput a avut toate sculele. cu sculele mai improvizezi ceva, le achizitionezi pe rand. cu sala e problema...sa fie cam la aceeasi distanta de toti membrii, sa nu fie probleme cu vecinii, sa fie antifonare, sa fie chiria mica si lista continua...
Guest turshuanzen Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 ca spatiu de exemplu se poate folosi si sala de festivitati dintr-o scoala (pentru elevi)...iar pt ceilalti...casele de cultura de obiciei pot gazdui repetitii si de cele mai multe ori pe gratis...iti zic ca asa am inceput si eu...si plus ca la noi cand am fost...am experimentat si cum se aude intr-o sala cu capacitate mai mare...+ca au aveau instalatia lor de sunet...si spre uimriea noastra a fost si gratis... dc?pt ca pt acest lucru sunt facute aceste institutii... incercati oriunde...
Guest Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 noi pa moment avem un depozit la cfr, o chitara elecrica, o pedala de efecte, niste tobe improvizate , o statie veche in care nu putem baga nik, 2 microfoane, 3 acustice(una din ele clasica) un calculator vai de capu lui(pt microfoane si guitar pro), 2 seturi de boxe de calculator si in viitor o alta chitara electrica si o statie(amandoua bunicele) si proobabil niste tobe(3 mill de la un lautar). Membrii: tobosarul nu stie nimic(da tine ritmul bine), basistul are un an experienta, chitara ritmica(un baiat care invata clasica), chitara solo(eu-cel mai experimentat din trupa(naspa)), voce (cu prima sansa o dam afara ca nu se implica(da e fata!!)), inginer sunet(cel care ne-a dat statia prapadita). Halal de trupa da e un inceput. Eu compun melodiile(versuri ma chinui tot io sa fac), eu ii invat pe tobosar si pe basist si io am grija de toti(m-am saturat > ). E normal sa incepi asa o trupa??? Io zic ca tot e posibil ceva. si desigur ca sa mai complic oleac lucrurile io dau bac anu asta.
Guest balauru A.D. Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Problema cand infiintezi o trupa e in primul rand de oameni, si aici ma refer nu neaparat sa gasesti instrumentisti ci oameni care sa stea impreuna, sa repete, sa dea spectacole..nu multi sunt de fapt, pregatiti pentru asta, e destul de greu. Apoi vine partea de instrumente si sala: cel mai bine e ca sala sa dispuna de tobe care sa sune decent pentru ca, daca pentru alte instrumente se improvizeaza, cum se zice mai sus, pentru tobe...e cam naspa, si uite si de ce: un set prost de tobe suna...prost si afecteaza intreaga melodie, mai mult ca o chitara proasta. Un set de tobe varza poa' sa sune ca o cratita( si am auzit astfel de tobe), cu un cinel ce suna ca un calorifer( iarasi, experienta proprie), pe cand o chitara, in mana unui om cu 1-2 ani de experienta...poate sa sune OK, oricat de ieftina ar fi. Apoi partea cea mai grea e sincornizarea cu trupa: acasa saingur e foarte posibil sa rupi chitara sau basul sau tobele, dar mult mai greu e cand esti cu niste amici si, dai rateuri, o iei inainte, inapoi, nu prinzi ritmul, uiti melodia. Bine a zis cine a zis ca la sala nu se vine decat cu melodie 80% gata....iar pe loc se mai adauga parti de subtilitate, se mai slefuiesc versuri, se mai lungeste sau scurteaza melodia. La fel de important este un program de repetitii gen : "de la 12 la 2-repetam piesa#1" , "de la 2 la 4-repetam piesa #2"...etc...acest mic detaliu face diferenta dintre a o freca aiurea stand sa imaci 15 minute capra cu varza in gasirea unei melodii de cantat, sau dintre a folosi alea 2-3-4 ore de repeitii cu folos. La toate intrebarile astea trebuie gasit raspuns inainte de a merge "la sala", ca trebuie sa ne intrebam : "colegii nostrii...se implica?...cauta riffuri?...compun ceva?"..o formatie condusa numai de un om nu e chiar formatie, iar membrii marginalizati fie pleca de bunavoie, fie nu vor adauga niciodata ceva memorabil unei piese.
karpi Posted October 30, 2006 Author Posted October 30, 2006 inca o chestiune importanta , partile instrumentale se pot exersa de instrumentisiti la oricare acasa " la rece " si in tempou rar , raaaar de tot...eventual mai tarziu dupa ce se stie canta "partile" , riffurile , breackurile , corect,,se poate folsi un metronom sau o toba dintr-o pedala procesor,cu ritmul rar si mai tarziu cu ritmul de cantat piesa. Bateristul poate si el sa ieie patte la aceasta pregatitre fara tobe doar cu betele si sa bata usor pe genunchi si sa incerce "miscarea" asa invata si partile si se inradacineaza "idea" piesei. Nu trebuie cantat din prima la volum maxim caci si asa nnu o sa mearga. La fel se poate face si in sala , fara stati , sau date la minim , fara zgomotul infernal al sali de repetitii se poate lucra mai bine mai eficient .Apoi cand totul este fixat se trece la " scule " ptr finisat sonoritatea si altele.
Guest Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Exista o carte de genu "Ghid complet pentru idioti cum sa iti faci colegii din formatie sa se tina de treaba si sa nu piarda majoritatea timpului degeaba" ?
cearny Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Nu, dar poti incerca cartile cu idei pentru un mariaj reusit
Guest Blue Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Eu as dori sa pun niste intrebari . *deschide un sul de hartie si incepe sa citeasca* Intr-o zi m-a lovit un fulgeras si am realizat ca mai toata viata mea mi-am dorit sa cant. Cum totusi nu mai sunt jun (ca se spune ca totul se incepe de la o varsta frageda ) m-am hotarat sa ma apuc de lucru . Asadar , am descoperit inca trei persoane interesate de a canta si ne-am decis sa ne facem o formatie ^^ . Adevarul este ca nu prea am cunostinte in materie , iar noi fiind patru nu prea stim cum sa ne acordam ,,sarcinile" . Acum intrebarile sunt urmatoarele : Trebuie sa fie un numar determinat de solisti sau instrumentisti? (de exemplu doi chitaristi , doi solisti sau un solist , un chitarist , un basist , un percutionist O.O ) Cum ce este cel mai bine sa incepem ? Aici se duce un razboi crunt intre noi pe care nici macar eu nu-l pot intelege. Adica: Ar trebui sa vedem care canta mai bine vocal , care canta mai bine la instrumente sau pur si simplu care cum vrea? Stiu ca e stupida intrebarea insa ,,my sweet" colegi de echipa imi adreseaza aceste intrebari iar eu ii privesc ca papagalul nestiind ce raspuns sa dau . Intr-o formatie este posibil ca singurele instrumente ...hai sa le zicem ,,de baza" sa fie chitarele (electrice) ? Aici ma refer la faptul ca noi nu dorim sa avem si tobe ... E cam mult de lucru si cu ele + ca momentan nu prea avem de unde sa facem rost de ele . Cam astea sunt nelamuririle (pe moment) . Chiar am vrea sa ne apucam serios de aceasta formatie insa se pare ca experienta lasa de dorit. Si pe celalata parte sunt parintii care se uita la noi neincrezatori spunand ca suntem prea visatori. Chiar doresc si eu si colegii mei sa le aratam ca suntem in stare de ceva cu adevarat serios , dar pentru asta...Stiti voi , ai nevoie de muuuulta documentare .
Guest domnul Rig Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Pentru impartirea sarcinilor, intr-adevar trebuie sa vedeti care are mai mare inclinatie spre un anume instrument. E ca la economie: daca o tara este smechera in productia unui anumit bun/serviciu, atunci il va exporta pe acela, intrucat are un avantaj comparativ. Iar o trupa rock trebuie sa contina neaparat o voce, o chitara, un bass si tobe. Chitare pot fi mai multe, iar vocalul poate canta si la un instrument. Optional, merge si o clapa, vioara, flaut etc., dar trebuie sa existe baza!
Guest MrJackson Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Sincer, cred ca o trupa formata din incepatori este de la inceput sortita esecului. Va fi mare chinuiala sa scoateti ceva, mai ales datorita faptului ca nici unu dintre voi nu stie ce sa faca si, mai rau, nu isi cunoaste cat de cat instrumentul. Sfatul meu: ori va gasiti niste persoane care sa va sustina, sa va ajute (o alta formatie, un prieten, doi cu experienta) ori va gasiti fiecare o formatie in care sa intrati si de la care sa invatati.
Guest domnul Rig Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Hmm ... cineva sus spunea ca e bine ca incepatorii sa se stranga laolalta, ca invata mai eficient si mai placut. Ma duce cu gandul la Sex Pistols, care habar n-aveau sa cante (nu ca asta s-ar fi schimbat ulterior), dar aveau instrumente supersmechere (le furau).
Guest Blue Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Hm ... multam' pentru sfaturi . Dap , e adevarat ca suntem cam ,,incepatori " (putin mai mult )insa chiar doresc sa ne informam . Pentru asta am facut un plan -> prima oara fiecare va lua lectii (fiecare la ce instrument vrea sa cante) , iar apoi ne intalnim si vedem ce iese . Este bine ca suntem in aceeasi clasa si ca ne vedem aproape zilnic. Oricum este abia la inceput si daca ar fi sa se laseze o formatie acest lucru ar fi posibil abia peste vreo 2 , 3 ani . Oricum vointa e totul si apoi sunt si celelalte care ... eh ... O.o
Guest MrJackson Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Pana la urma sunteti tineri... aveti tot timpu inainte si puteti sa experimentati cat vreti. Un singur lucru e important: nu uitati sa studiati in particular. Colegu de trupa poate sa te ajute dar nu te va invata sa canti (asta faci singur acasa). PS: nu va luati niciodata aere de vedeta (eu fac, eu compun... tu canti ce vreau eu sa canti) pentru ca in final asta duce la destramarea formatiei (si nu de multe ori si a prieteniei dintre voi)
EADGBE Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Vointza e cea mai importanta...ca din trupa pe care o faceti acum mare lucru probabil peste ani n-o sa iasa...dar atunci stai si te uiti umil la chitara ta dintr-un colt si-ti zici "hai bai sa mai incerc odata"...si pana la urma ajungi shreder obosit pe la 40 de ani...fara viatza...alcoolic...si atunci in mintea ta apare ca din vis BLUZUL si atunci... ...ma opresc...deviez... :) 1
Guest Rayvann Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Lucrati coveruri. In felul acesta va obisnuiti unul cu celalalt, aflati de ce sunteti in stare etc. Am petrecut o vara cu niste baieti, si din 6 piese scrise de ei, bassistului nu-i placea o piesa, solistului alta piesa, bateristul credea ca toate sunt la panarama... Sunt multe piese faimoase care sunt usor de invatat si riscati mai putin astfel.
Hix Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Eu ma chinui in craiova sa gasesc sala de repetitii si nu reusesc ...Poate sa-mi dea cineva vreo idee sau sa ma ajute cu ceva?
Guest Mitsuki Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Ok.Am citit pe aici ca o trupa formata din incepatori e fara viitor: Sa va explic cum mi s-a intamplat mie. O tipa din scoala (cu o voce superba) mi a propus sa punem bazele unei trupe.Cum? pai un baietel la tobe,o tipa care habar n are la bass eu la chitara (nici nu pusesem mana oe vreo chitara inainte) si ea.Mi a dat ea o chitara si ne am hotarat s amergem la un profesor fiecare.Acum toti 3 avem profi f buni ,cei mai buni din oras .Nu ne dorim ca trupa sa mearga bine din prima.Suntem f constienti ca ne trebuie minim un an ca sa facem ceva bun.
Guest daemon Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 eu m'am batut cu caramida'n piept acu un an jumate ca fac formatie, desi nu cantam de mai mult de 6-7 luni... vad ca asta e instinctul, cum pui mana pe instrument sa vrei sa faci formatie... ba unii chiar inainte sa puna mana pe vreun instrument... ei bine, marea mea formatie s'a redus la un one man band, de fapt 2 oameni, care lucreaza individual si nu stie unul ce face celalalt. La nici 2 saptamani dupa ce ne formasem ca trupa cautam sa cantam live, trimitand demouri inregistrate de mine integral, dar incomplete, ca prea eram prins in febra momentului . culmea a fost ca am avut sansa sa cantam alaturi de cineva (NB pentru cunoscatori:D) din cauza unei intamplari favorabile, dar normal ca nu s'a intamplat, si acum, daca ma uit inapoi, desi era extrem de improbabil sa fi putut ajunge pe aceeasi scena cu ei atunci, era bine ca nu am ajuns... fiindca ne'am fi facut de KKO rau de tot... insa sper sa mai apara sansa o data peste un an, doi, trei, cand termin de construit sculele, sa nu ma duc in fundul gol pe scena. DECI ca sa scurtam momentul retrospectiv: scoateti'va din cap ideea de a canta intr'o trupa la mai putin de un an de studiu, mai mult sau mai putin intens, asupra instrumentului... (eu dupa un an de chitara am pus mana pe bas, am mai incercat ceva si la voce, si la tobe... intr'un final a ramas sa fac backing vocals daca e nevoie, it's a skill worth developing, tobe poate in alt proiect, dar nu ma pot decide, in privinta instrumentului principal, intre bas si chitara... sunt total indecis si zdranganesc cu mare placere la amandoua, cu mentiunea ca la bas am orizonturi mai largi, pe cand la chitara metalul este ambitia mea suprema si nu m'a atras nimic altceva destul de mult ca sa iau in considerare... ) nu prea cred ca poate fi asa o mare democratie, sa aduni o ceata, sa le arunci instrumente in mana si sa le ceri sa le invete... pe langa asta, eu zic ca inafara geniilor, iti trebuie cam minim un an de studiu sa poti sa duci o melodie-doua sau mai multe, depinde de genul abordat, la capat, si mai e si problema trupei, cat de bine se inteleg intre ei dpdv muzical, ritmic etc. Dupa minim un an de studiu se pot forma trupe din placere, cu prieteni, cunoscuti etc, si de'acolo se mai vede si revizuieste directia din mers... daca insa se alege meserie muzica, atunci poate ca trupa asa devreme ar fi o experienta benefica, dar obligatoriu va fi studiu intens, si dupa alti ani, se ajunge la situatia de care se vorbea mai sus, cu anunturi gen "caut instrumentist"... inafara cazurilor urgente, gen inregistrare/concert, se cauta un profesionist... alta chestie, total diferita de trupa de amici care canta in weekend. In legatura cu piesele cantate, nu cred ca a fost vreo trupa care sa nu fi facut coveruri, si eu zic ca astea sunt cam de baza ca trupa sa devina un mecanism unitar si bine uns. Cat despre compozitiile proprii, cred ca fiecare ar trebui sa se chinuie sa scoata ceva, ca de multe ori din intamplare iese o chestie misto, si oricum vor servi ca milestone'uri la care sa te uiti inapoi si sa vezi evolutia tehnicii, complexitatii etc. eu mai ascult din cand in cand melodii vechi si franturi compuse, si unele mi se par groaznice si puerile, adica aproximativ ceea ce ma astept sa fi scos atunci, si alte bucati sunt extraordinare, si ma mir si acum cum naiba le'am compus, si probabil vor fi reciclate la un moment dat. Sala/echipamente etc nu discut, au mai spus altii, si nu cred ca sunt foarte importante. La o adica, in primul rand trebuie meritate sala si instrumentele, si facut ceva cu ele, nu capricii de moment care ar putea rupe painea de la gura altuia care ar avea nevoie. Stiu pe cineva care s'a apucat de chitara in acelasi timp ca si mine, si la un moment dat era inaintea mea la teorie si parea sa fie mai focused pe a invata, dar acu nu stie cum sa scape mai repede de chitara... Pacat... a prapadit bani si timp. apreciez insa ca nu ii statea mintea la trupe ci la invatat si cantat, atata timp cat a durat... Ganditi inainte sa actionati! stiu ca e greu dar totusi . aveti net, dati search pe gogule, sunt o gramada de lectii si informatii gratuite, tre sa vrei sa le cauti
Guest Ismael Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Tobele si bassul sunt c****le intr-o trupa daca astea doua nu merg bine si atunci o da in bara toata lumea. Problema: Ce e de facut daca intr-o formatie rock tobosarul e manelist? Schimbarea lui nu e o optiune. Are unele momente cand e "pe sistem" si rupe cate doua bete la o repetitie...
Guest soldatu' Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Tobele si bassul sunt c****le intr-o trupa daca astea doua nu merg bine si atunci o da in bara toata lumea. Problema: Ce e de facut daca intr-o formatie rock tobosarul e manelist? Schimbarea lui nu e o optiune. Are unele momente cand e "pe sistem" si rupe cate doua bete la o repetitie... Inventați death manele sau thrash manele sau speed manele sau orice metal-manele. The sky is the limit. Ați fi primii ºi ați avea ºi un succes monstru.
Guest DoomShadow Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 LoL tu iti dai seama ca si manelisti si metalarii s-ar revolta urat de tot
karpi Posted February 5, 2007 Author Posted February 5, 2007 (edited) Inventaţi death manele sau thrash manele sau speed manele sau orice metal-manele. The sky is the limit. Aţi fi primii şi aţi avea şi un succes monstru. cam tarziu sa se reinventeze ceva ce este existent de ,multa vreme daca asculti cu atentie in toata muzica de la noi , recunosti manelele ascunse sub diferite "hainute" manele , hip-hop, rap cam aceleasi texte aceiasi fenomen muzical cu diferentire ce depinde de "locatie" de obiceiuri culturale ,de instrumente de stil de interpretare , de fapt toate sunt manele..manele de mahala , de oras , de suburbii, de centru, de provincie ... Edited February 5, 2007 by karpi
Guest Dark5man Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Asta cam asa e, pt k la noi n-a prea avut timp sa se dezvolte calumea metal-ul. Cat despre faza cu trupele de incepatori care n-au nici un viitor... Nu prea pusca cu experientza mea. Ultima mea trupa eram cu totzii incepatori... In primul an, dar in al doi-lea a inceput sa mearga... trupa s-a spart k am inceput sa plecam pe la facultatzi in diferite orase... DAr a fost fain cat a durat.
Guest Ismael Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Din momentul in care sunati ca o trupa, in care nu mai are fiecare "accentul sau special", amprenta sa, fiecare pe drumul lui sau cum vreti sa-i ziceti stiti la ce ma refer, nu conteaza cat sunteti de incepatori sau de avansati. Sunt o gramada de piese simple care pot fi cantate din clipa cand va integrati binisor. De la Smokie pot fi prelucrate toate piesele, Semnal M, guns'n'roses (nu chiar in totalitate, bine-inteles), etc. Pentru piesele astea ajung sa cunoasteti 4 acorduri...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now