ohamoha Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Salut, As putea sa fac rost de un Squier Affinity Strat de la un prieten care nu-l foloseste, si m-am gandit sa-l acordez in open D sa ma pot juca cu slide-ul pe el. Chestia e ca as vrea sa scot un ton care sa ma inspire cat de cat si vroiam sa-mi recomandati o doza mai interesanta decat ce e stock pe el. Sa iau un set de 3 e prea scump, dar macar una buna ar fi interesant. Eu am un SG, un VOX AC4 si cateva pedale, dar mi-e grau sa tot schimb acordajul plus ca tin actiunea destul de jos si nu prea merge slide-ul. Intrebarea este ce doza ar suna mai bine de pe Squier prin AC4 cu reverb, tremolo, delay din pedale, in categoria vintage/blues. Eventual ceva ce se gaseste pe esound.ro sau guitarshop.ro. merci
CiocanelBloodyCIocanel Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 (edited) Orice doza care nu intră în feedback la volum. (în niciun caz n-o să te 'inspire' o doză) se poate obtine 'ton de slide' si pe chitare de metal http://www.youtube.com/watch?v=2WzPtKMoxg0 Edited May 30, 2013 by CiocanelBloodyCIocanel 1
ohamoha Posted May 30, 2013 Author Posted May 30, 2013 Orice doza care nu intră în feedback la volum. (în niciun caz n-o să te 'inspire' o doză) se poate obtine 'ton de slide' si pe chitare de metal http://www.youtube.c...h?v=2WzPtKMoxg0 Din pacate pentru portofelele noastre trebuie sa te contrazic. Suna foarte bine compozitia pe care mi-ai aratat-o, dar dupa cum ziceam, mi-as dori ceva mai vintage/blues, gen . In legatura cu inspiratia, cred ca e discutie care s-ar intinde pe mai multe beri, dar experienta mea (desi scurta) mi-a dovedit ca un ton placut te motiveaza sa incerci, sa experimentezi si sa cauti.
CiocanelBloodyCIocanel Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 n-are legătură. Diferenţa e principală e că Elmore James avea o tehnică mult mai 'slabă' faţă de Bret Garsed. Adică tonul ăla pe care îl auzi se obţine doar din mâini (atât din mâna dreaptă - cât de tare ciupeşti corzile, muting, etc şi din mâna stângă - vibrato-ul pe care îl aplice cu slide-ul şi muting, apăsare, etc) Dacă cauţi, Cyfer cântă piesa asta şi cu un Strat cu GFS rails (doze moderne). Pentru ce vrei tu să cumperi, eu zic că dacă stai pe doza de mijloc, ai un ton de slide foarte bun. Dacă vrei altă doză, ori îţi iei un PAF şi îl pui în mijloc a-la Ry Cooder, ori un hum în format de single... pentru ce vrei tu tot aia e - că e SD, GFS, Bill Lawrence, China. Stop reading marketing texts. 2
ohamoha Posted May 30, 2013 Author Posted May 30, 2013 n-are legătură. Diferenţa e principală e că Elmore James avea o tehnică mult mai 'slabă' faţă de Bret Garsed. Adică tonul ăla pe care îl auzi se obţine doar din mâini (atât din mâna dreaptă - cât de tare ciupeşti corzile, muting, etc şi din mâna stângă - vibrato-ul pe care îl aplice cu slide-ul şi muting, apăsare, etc) .... Alrighty then. O sa schimb numai corzile si o sa vad ce iese. Multam de sfaturi.
'mnezău Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 tin actiunea destul de jos si nu prea merge slide-ul. Păi altă doză îţi ridică acţiunea? În primul rând, e bine că iei altă chitară pentru treaba asta. Îi ridici ăleia acţiunea şi o pregăteşti special pentru asta. Pe urmă, dacă vrei să discuţi de ton, o altă doză n-o să-ţi transforme Vox-ul ăla în amplificator mai capabil. În orice caz, nici de la scule nu e marea problemă. Sunt sigur că Elmore James ar fi sunat la fel atât pe sculele tale, cât şi pe sculele lui Petrucci. Pe vremea respectivă nu era arta de acum cu "tonurile". Atunci cântau pe ce aveau, nu puteau să alerge jumătate de viaţă după scule, iar cealaltă jumătate să stea să aranjeze, să schimbe doze, să schimbe lămpi. Au găsit că e mai amuzant să cânte pur şi simplu. Puteai să le dai un borcan şi 4 sârme, într-un an probabil îţi făceau un album, iar acum câteva mii de chitarişti ar fi încercat să reproducă tonul respectiv cu scule de mii de euro. 2
ohamoha Posted June 12, 2013 Author Posted June 12, 2013 Păi altă doză îţi ridică acţiunea? În primul rând, e bine că iei altă chitară pentru treaba asta. Îi ridici ăleia acţiunea şi o pregăteşti special pentru asta. Pe urmă, dacă vrei să discuţi de ton, o altă doză n-o să-ţi transforme Vox-ul ăla în amplificator mai capabil. În orice caz, nici de la scule nu e marea problemă. Sunt sigur că Elmore James ar fi sunat la fel atât pe sculele tale, cât şi pe sculele lui Petrucci. Pe vremea respectivă nu era arta de acum cu "tonurile". Atunci cântau pe ce aveau, nu puteau să alerge jumătate de viaţă după scule, iar cealaltă jumătate să stea să aranjeze, să schimbe doze, să schimbe lămpi. Au găsit că e mai amuzant să cânte pur şi simplu. Puteai să le dai un borcan şi 4 sârme, într-un an probabil îţi făceau un album, iar acum câteva mii de chitarişti ar fi încercat să reproducă tonul respectiv cu scule de mii de euro. Intrebarea era daca ma sfatuiti sa schimb o doza la prastia aia de chitara inaitne sa-i inlocuiesc corzile sau nu. Scopul era sa nu sune ca o cratita ca eu ca incepator probabil imi pierd entuziasmul. Inca n-am luat-o, dar planuiesc s-o iau imediat ce ma intalnesc cu prietenul care o are (la chitara ma refer). Nu mai chimb nimic la ea ca asa m-a sfatuit mosieur Ciocanel so omul pare ca stie ce vorbeste. Vedem ce iese...
'mnezău Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Intrebarea era daca ma sfatuiti sa schimb o doza la prastia aia de chitara inaitne sa-i inlocuiesc corzile sau nu. Scopul era sa nu sune ca o cratita ca eu ca incepator probabil imi pierd entuziasmul. Inca n-am luat-o, dar planuiesc s-o iau imediat ce ma intalnesc cu prietenul care o are (la chitara ma refer). Nu mai chimb nimic la ea ca asa m-a sfatuit mosieur Ciocanel so omul pare ca stie ce vorbeste. Vedem ce iese... Să ştii că Affinity nu e "praştie" deloc. E o chitară modestă, cu un raport preţ-calitate excelent. Dacă vrei o experienţă de neuitat, du-te cu "praştia" care sună ca o "cratiţă" la un chitarist mai priceput. Vei vedea cum se transformă repejor în ceva de genul Fender Custom Shop. Cu cât exersezi mai mult, cu atât începe să sune mai bine echipamentul. Ia-ţi chitara, exersează şi bate-ţi capul cu schimbatul dozelor când nu-ţi sună chitara exact cum vrei în mixul final, înainte de a scoate albumul. 1
ohamoha Posted June 13, 2013 Author Posted June 13, 2013 Aoleo, da stiu ca v-am suparat. Pe de-o parte cand incepatorii cer sfaturi despre chitara sunt sfatuiti sa nu-si ia Affinity la pachet si ca o chitara buna este importanta ca sa inveti mai usor, pe de alta parte aud ca poti scoate album cu ea. Retragandu-mi cuvantele "prastie" si "cratita" pe care recunosc ca m-am grabit sa le arunc, este cineva care are chitara electrica si nu foloseste efecte sau macar un amp destept? De ce daca Affinity este practic tot ce-ti trebuie? Nu cumva pe langa insiruirea de note conteaza si tonul? Sau tonul este rezervat doar profesionistilor?
FiveseveN Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Era vorba de prejudecăți și de a ști ce vrei, unde vrei să ajungi înainte de a pleca la drum. Ia-ți chitara, freacă slide-ul de ea și când identifici un neajuns concret abia atunci te poți întreba dacă e din vina dozei sau nu.
'mnezău Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Nu cumva pe langa insiruirea de note conteaza si tonul? Sau tonul este rezervat doar profesionistilor? Dacă purtam discuţia asta prin anii '50, era o oareşce problemă, dar se rezolva şi atunci. Acum ai efecte peste tot. Ai PC, ai o grămadă de VST-uri, ai un smartphone, au inventat băieţii efecte pe smartphone, dai 200 de lei pe un procesor ai o grămadă de efecte şi o multitudine de tonuri. Şi cu toate se obţin rezultate foarte bune. "Tonul" nu este "rezervat profesioniştilor". Este un aspect subiectiv. Trebuie să-ţi placă ţie. Nu este nimic greşit dacă ţie îţi place doza de pe Affinity mai mult decât P90-ul care îi place lui red. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now