karpi Posted November 25, 2007 Author Posted November 25, 2007 Sugar Blue , la "The Note" , Timisoara ca sa pot controla inregistrarea sunetului mi-am luat un digital recorder Zoom-H4 , de la mp3 de toate felurile pana la 96KHz/24 bit x128 * oversampling) Stereo inregistreaza pe SD card ,are doua microfoane de calitate incorporate , e super ptr teren .Reglaje multiple de conrol al inregistrari. Camerele digitale ieftine nu au punctul forte "nici" sunetul , asa ca eu trag concomitent si cu camera si cu H4 apoi sincronizez sunetul stereo cu filmul , prima lucrare de a cest fel este aceasta : partea intaia ( nu se putea uploada mai mult de 10 minute dintr-o data) partea a doua aceasta este o singura piesa taiata in doua ca sa accepte pe youtube cu reglajul camerei ptr conditii de illuminat in club sunt prea la inceput , mai fac probe noaptea cu becuri si illuminari slabe , dar in club se schimba brusc lumina si tot felul de reflectoare se invart si bat in obiectiv debusoland reglajul automat . Cel manual , optim , trebuie sa-l mai experimentez , "teoria ca teoria dar praftica te omoara"
Guest costi iorga Posted November 25, 2007 Posted November 25, 2007 in sfarsit am primit un video cu fragmente de la repetitii ptr un festival. Aici cant cu chitara amintita anterior , un gat de Framus , un corp in forma de GLP , dozele facute din bobine de releu cu magneti de la HDD . Statia pe tuburi un Allsound -Jivoi de 100W cu 4x12" SAL , procesor BOSS ME-30 inregfistrat cu un mini camcoder inclusiv sunetul . Secventele mixate sunt luate din repetitiile "snur" caz in care nu m-am oprit nici cand gresesm sau a ajuns falsa chitara . Tardive, dar sincere felicitari! Un sound cam asa cum mi-l imaginez eu la o chitara! Statia suna foarte-foarte coios si in acelasi timp "dulce" si melodios, chitara are un sound placut si te ajuta in loc sa te saboteze! Sunetul e "rotund" si gras! Ce si cum ai trecut prin procesor? Aud un mic chorus acolo, sau mi se pare doar? Daca doar mi se pare, atunci DIN NOU FELICITARI! :
karpi Posted November 25, 2007 Author Posted November 25, 2007 mai scriu odata ( sa nu plictisesc) , e chiatar facuta de Adi Barar si neterminata eu i-am luat-o si i-am fact doze din sarma de la relee, si cu magneti din HDD .Un gat de Framus acustic , foarte comod. Vibratotrul e o caricatura facuta de mine din rulmenti de la HDD si pieses de la niste releuri ( hehe) aveam nevoie de o chitara , singlecoil cu vibrator si nu aveam inca Strat-ul . Efectul este un Boss ME 30 , cu un pic de tube overdrive , si un pic de ecou , doar ca sa ridic un pic semnalul si sa nu trebuieasca sa cant la 100W sa am ton .Chitara mai falsa , dar nu ne -am oprit caci cronometram si practic erau repetitiile "snur " Tonul de Peter Gren este ( cum a dsecris si @StratMan ) de la cele doua doze in "antifaza".Am realizat si pe Strat acest ton doar ca in tiumpul cantatului e mnai greu sa schimb switch si pozitii , apoi uit si raman cu acest ton tot concertul. Practic am desfiintat un potmetru de ton la Strat si am pus un switch rotativ ( ca sa nu schimb look-ul de strat cu switch in plus) si cu acestta pot sa leg dozele cum vreau eu sa sune.
karpi Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 The Night Train in deschidere la Sugar Blue in clubul The Note din Timisoara( probabil cel mai vestit bluesharp player ) sunetul e al camerei s-a terminat acumulatorul din recorder=ul digital si nu am observat numai tarziu. aceiasi piesa cantata de "Effect" ( Blues Band) eu sunt invitat la chitara solo / Student Fest 2007 Timisoara sala Capitol videoul lui @cyfer si Marcian este trunchiat de spliterul video , m-am prins doar cand am uploadat pe youtube.O sa-l refac.
karpi Posted December 15, 2007 Author Posted December 15, 2007 (edited) am un nou prieten colaboratror @gomez , din SUA , actual traiaste in CostaRica are o mica plantatie de cafea dupa 30 de ani de cantat . iata o mica curiozitate Mike cu Johnny Winter , nu a cantat cu el doar este fan si la un concert a discutat cu el la o masa . Mike a fost si la Woodstock si i-a mai ramas o parte din filmul de 8mm care l-a facut in acele zile ,a facut un colaj de imagini interesante de rememorat atmosfera "woodstock" , el canta musica ce se aude la pian Wurlitzer ( una din cele mai vestite piane electrice ale vremurilor pe langa Fender Rhodes si Hohner klavinet )orga Hammond nu are foloseste sintyetizatoare Korg . http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1016452&t=1008 iata si o prima colaborare cu mike @gomez , a fost o munca cam grea ptr mine sa fac sa sune si cjhitara dar sa nu se piarda pianul electric si Hammond-ul ( cel putin de tot ..hehe ) .se putea mixa si mai bine dar asta data viitoare cu experianta dobandita .Tonul de chitara este nebanuit de filtrat ca sa nu acopere restul instrumentelor dar sa se pastereze atacul si sa fie usor prezent langa pian. Aceste lucruri ar trebuie sa dea de gandit celor care asteapt aminuni de la o pedala sau un cablu ! , ce fac cu super tonul care suna numai daca sunt singur pe o inregistrare sau la o cantare .!!?Orga , pian, synth voce text mike@gomez ,chitare , bass si tobe "moi" ( ca sa se stie cine tre criticat ptr mixaj ,dar mai studiez ...hehe) Rock 'n Rooooolllll si am uitat....Mike@gomez canta la pian , orga ,sythn, gitara bass, gitara si voce , textier , compozitor . http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1040841&t=7183 aici e gasiti un "chicago blues" in colaborare cu chitaristul @JPL de pe AP . Edited December 15, 2007 by karpi
karpi Posted January 29, 2008 Author Posted January 29, 2008 Am gasit revista cu cateva scheme ptr chitara iata un distors foarte profi primul AO este un "repetor pe emitor" impedanta de intrare limitata la 220Kohm , inainte de distorsionator realizat cu IO3a avem un filtru ( statevariabile filtre)reglabil intre 850-4800Hz dupa distors avem inca un filtru .reglabil intre 1,7--7,1KKhz amandoua filtre au reglabila frecventa centrala si calitatea [Q] filtrului. comutarea se face cu CI MMC4066 ( poarta de transfer analog sau digitala ) Distorsul face limitarea cu trei diode , doua antiparalel cu germaniu in paralel cu o dioda cu siliciu.Ptr a desimetriza semnalul obtinut ca sa imbogateasca continutul de armonice.
karpi Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 (edited) iata un alt formator de ton analogic , foart ecomplex . a se remarca circuitul de formare al semnalului overdrive si distors , retea de diode polarizata cu cele doua tranzistoare pepost de generator dse curent constant . Nu am gasit inca schema distorsului dinamic ...dar am desenat schematic cu culoarea magneta circuitul de comanda dinamica a celor doua tranzistoare care in acest mod controleaza si mai amanuntit deformarea semnalului ( continutul de armonici) ce poate urmari cu mare aproximatie comportarea unei statii pe tuburi in diferite regime de overdrive. Schema contine sii filtre EQ parametric , iesire( loop) ptr reverb , sau ecou.Cu mulotiple reglaje . iata si schema de principiu al unui formator de semnal sinusoidal ptr aparate de masura laborator , ce transforma semnalul triunghiular in semnal sinusoidal cu distorsiuni sub 1% , sunt retele si mai complexe aceste etse un model . Aceasta retea de formare a semnalelor este folosita in distorsionatorul de mai sus , si daca al mai si comandam dinamic cu semnalul de iesire ( feedback) putem obltine o varietate mare de forme de semnal. Aceste scheme au fost eklaborate de specialisti in acustica si efecte de chitara nu de firme ce vand scule proast esi ieftine . Schemele sunt ca la carte nu se face nici un rabat de la calitate. ca si exemplu iata o schema de Phaser unde nu s-a facut economie de componente. Edited January 31, 2008 by karpi
karpi Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 aceiasi schema din alta revista , aceasta schema a fost publicaya si intr-o carte cu scheme de la noi , dar nu mai stiu incare si am sute de carti/reviste de lectronica si electroacustica. in pocul potmetrului dublu P3 se poate cupla printr o mufa o pedala cu potmetru dublu si se poate folosi ca si wah-wah daca setezi Q -ul circuitului filtru mla maxim. si iata si cateva forme de unda ce se pot obtine.. cu filtrul reglabil se poate alege timbrul dorit , ditorsul se poate lega inainte sau dupa filtru . Daca se leaga dupa filtru vom avea unele frecvente mai mari ( fiind amplificate de filtru) acestea se vor disstorsina mai repede decat cele atenuate de filtru , asa ca vom avea distors mai accentuat doar pe anume frecvente ce le alegem din setarea filtrului ...etc ...foart emulte combinatiid de ton..
karpi Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 (edited) O mostra de experiente cu o a doua doza piezzo cu ventuza trebuie sa "ridic" BT-ul si cu chitara electrica nu prea mergea treaba caci se confundau armonicele , cu doza piezzo cu ventuza am cautat un loc unde am tonul potrivit si am tras niste incercari ,sunt trei canale de "acustic" L R si Midle cu contramelodie ( va fi) ptr chitara solo ditorsionata .Cele doua laterale trebuie sa dea ritmul si toate un background mai transparent , mai lucrez la mixaj ... acesta este doar o proba sa vad culoarea si balansul energetic intre instrumente .. Edited February 4, 2008 by karpi
karpi Posted February 15, 2008 Author Posted February 15, 2008 (edited) ton distors timbru inchis ultima treime este prelucrata sa sune se aude cum acelasi ton aceiasi cuhitara "se umfla" . asta te pacaleste pe inregistrari de crezi ca e statia nu stiu care de suna asa de super acest sample este facut la repezeala , si nu cu scule profi ce au baieti in studiouri. distors ZOOM ( G2 DualRect )...rez cabinet 2, bass 3 , midle 6, treble -3 , ZNGate 5 ,Vol 80% -->Pitch (-12)_ 5%---> Korg DistSCOOP 5% ton Bass 9,Treble 8 ,ECHO4 _9,CabRez COMBO 1 _50% ,NR 0, --> mixer ..Bass 10 ,Midle 10, Treble -3 ,Reverb 30% .. reglat in graba sa semene cu ceva sunet a lui Leslie West , dar mai trebuie un rez su EQ pe medii bass , sau poate o chitara Gibson . Chitara Keiper PowerStrat Edited February 15, 2008 by karpi
OntZ Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 mai bine postez aici. acuma fara suparare, da nu suna a mesa.... si tot se simte miezul ala "gatuit" (din pricina lipsei unui cuvant mai potrivit) al proacelor zoom din seria g. tonul mi se pare ok pt zoom, dar din pacate se pierde definitia si separarea notelor
karpi Posted February 15, 2008 Author Posted February 15, 2008 mai bine postez aici. acuma fara suparare, da nu suna a mesa.... si tot se simte miezul ala "gatuit" (din pricina lipsei unui cuvant mai potrivit) al proacelor zoom din seria g. tonul mi se pare ok pt zoom, dar din pacate se pierde definitia si separarea notelor nu sete setat tonul , nu este balansat tonul ma tine o zi sa setez totul , nici cele ce auzi pe youtube nu-s bune de solo .In primul rand chiar lipsete inca un rezonator pe medii si trebuia sa cablez un proc Korg sa folosesc filtrul din el si inca nu stiu de trebuie sa-l pun paralel sau in serie , cred ca in paralel ca sa pot seta nuanta mai fin , sa fie si mai gatuit .butoi sa suna a mesa , acesta nuici nu seste dupa mesa doar un ton in zona. daca mai pun un rezonator si caut frecventa sa-i dea culoarea filtrului de mesa suna la fel.Mie nu-mi place Measa , cum am spus numa de blues merge sau chitara dar ritm numai de un anumit "tip" si din care nici nu mai poti iesi sa faci o interventie solo .Doar din aceasta fara definitie .Ptr gajait ritm nu trebuie definitie caci "latra" prea evident si acopera alte instrumente , trebuie sa sune din spate nedefinit ,La asa ceva e bun Mesa . Niu are cum sa aiba definitie cand are o frecventa de rezonanta nasoala ce "buhaie" ca un butoi. In orice xcaz cred ca ai observat cum si definitia si prezenta precum spatiul creste cu pluginul soft ! ca sa vezi ca asa se fac tonurile si nu cea ce suna statia conteaza asa de mult. Daca ar fi dup mixeristi te ar inregistra clean ca sa poata ei forma soundul mai usor fara tot gunoiul ce-l sscoatem noi chitaristi dintr-o statie .Numai ca atuncea noi trebuie sa cantam altfel si nu se mai potriveste maniera cu stilul respectiv.Asta inteleg greu mixeristi Hahaha iata aici trupa americana , acum am primit invitatia sa-i ascult , sunt super tari gagii The Screaming Lords http://www.myspace.com/thescreaminlords
OntZ Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 (edited) sweet ce nume vad pe-acolo pe langa ei. nu stiti cam ce scule au? cat despre mesa, desi stiu ca are rig cat apartamentul meu, dar john petrucci mi se pare ca are tonuri de solo foarte bune l.e.: astia numa chitaristi cu ESP au cehmat Edited February 16, 2008 by OntZ
karpi Posted February 17, 2008 Author Posted February 17, 2008 sweet ce nume vad pe-acolo pe langa ei. nu stiti cam ce scule au? cat despre mesa, desi stiu ca are rig cat apartamentul meu, dar john petrucci mi se pare ca are tonuri de solo foarte bune l.e.: astia numa chitaristi cu ESP au cehmat un studio serios e dotat cu de taoate , tot felul de amplifuri folosite mai des . uni chitaristi i-si cara scula preferata dar nu ptr timbru cum cred toti incepatori ci pentru dinamica dar asta e mai greu de inteles .Tonurile se fac dupa dinamica piesei , depinde de ce instrumente mai sunt si ce plaja de armonice ocupa .Este neinteresant timbrul statiei , oricum mixeristul te filtreaza si te comprima la minim de banda audio .Pe nimeni nu intereseaza chitara in fata , doar la piese instrumentale unde-i singura si acompaniamentul eset doar ptr a umple pauzele ...iar la chit ritm se taie la fel tot ce se poate . In concert la fel , si nu am auzit in "sala" sau in spatiu de spactori ( in aer liber) nici un sound ce sa semene cu cel de studio.De obicei se postprioceseaza sunetul ptr CD de la un concert live. De ascultat pe youtube inregitrari pirat acolose aude soundul adevarat , nu inregistrarea este asa de proasta ci sunetul din sala!! ( unele inregistrari sunt nasoale si din cauza ca aparatele foto si camcoderele nu pot prelucra nivelul mare si compressorul de voce taie tot si m,ai si distorsioneaza cateodata ) .
Guest zzz Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 in sfarsit am primit un video cu fragmente de la repetitii ptr un festival. Aici cant cu chitara amintita anterior , un gat de Framus , un corp in forma de GLP , dozele facute din bobine de releu cu magneti de la HDD . Statia pe tuburi un Allsound -Jivoi de 100W cu 4x12" SAL , procesor BOSS ME-30 inregfistrat cu un mini camcoder inclusiv sunetul . Secventele mixate sunt luate din repetitiile "snur" caz in care nu m-am oprit nici cand gresesm sau a ajuns falsa chitara . Uai...super,super tare...karpi tu chiar canti fain...mi-a placut foarte mult...mult feeling si siguranta in frazare...scuze de intarziere, dar deabea acum am vazut filmuletul...
Guest Blooz Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 De ascultat pe youtube inregitrari pirat acolose aude soundul adevarat , nu inregistrarea este asa de proasta ci sunetul din sala!! Nu generaliza...depinde de pretentile chitaristului (artistului) si de talentul inginerlui de sunet...si de seriozitatea echipei care participa la sunet si inregistrare (nu vorbes bineinteles de mari productii profesionale - ca de exemplu DVD-ul lui Vai la Astoria). Nu-ti poti imagina cinta munce e depusa de oameni care in afara de placerea de a-si satisface pasiunea nu au nimic de cistigat la organizarea unui concert (stiu ca esti pe scene de zeci de ani, iti vorbesc despre astazi, in "occident", unde chitaristii oricit de buni ari fii nu se vind, deci nu-i malai de platit pentru oricare rahat). Ca exemplu, o inregistrare care nu este 100% "pirat" (Paul a fost de acord, oricum altfel nu poti s-o faci, sau daca nu cum zici tu, cu telefonul)...dar sunetul este inregistrat cu un simplu microfon, plasat pe scena...si reprodus in clip, dar un pic mai prost decit live (garantez caci am dat o modesta mina de ajutor la realizarea inregistrarii): Daca artistul isi respecta publicul, in dupa-amiiaza zilei de concert in loc sa bea vine la sound-check care dureaza 3-4 ore, totul va fii OK, chiar daca posibilitatile (pe fata locului) sint limitate (vine din US, n-are "sculele lui", ci ce ii gasim noi aici). Daca chitaristul este bun, va suna bine, oricit de dure ar fii conditiile...si daca chitaristul isi face treaba, nimeni n-o sa spuna ca pe CD suna mai bine...insa il va cumpara pe loc (CD-ul, vreau sa zic)... Ce vreau sa zic? Ma intreb singur intre timp...dar cred ca nu filozofia si intelepciunea batrineasca face sunetul ci un lucru concret si profesional...chestia fiind ca daca neglijezi filozofia si intelepciunea batrineasca n-o sa ajungi niciodata la aceasta concluzie...
karpi Posted February 17, 2008 Author Posted February 17, 2008 iata linkuri la ce am inregistrat toate suna muult mai bine decat la fata locului live !! microfoanele stereo XY anuleaza o groaza de rezonante nasoale si suna mai curat decatt la fata locului. http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31099 http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31100 http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31095 http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=31094
Guest Blooz Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 itoate suna muult mai bine decat la fata locului live !! Dupa ceea ce aud aici as spune contrariul. Cum poti sa stii? Tu erai pe scena si nu in sala...Cine si-a dat cu parerea? Un ntelectual plasat la 3 metrii de boxa ta?
karpi Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 (edited) Dupa ceea ce aud aici as spune contrariul. Cum poti sa stii? Tu erai pe scena si nu in sala...Cine si-a dat cu parerea? Un ntelectual plasat la 3 metrii de boxa ta? Nu eu cant , numai pe un sample cu chitara si statia lui Horea cand am incercat scula , suna bine eu nu puteam sa cant pe ea ca lumea ca are alta setare corzile erau foarte moi si labartate si gate mult la amplificare ( nu stiu de unde gate-ul caci daca-i din distors sau statie atuncea-i nasol ) a fost inregistrat chiar langa statieasa se auzea pe scena singura .E buna statia acea Laboga doar ca-i slabuta pe o scena mare .Daca o ridici la inaltimea capului sa o auzi e OK. .Alta inregistrare este din sala la distanta mare si chitara nu era destul de tare .Sonorizatorul sta fata-n fata cu scena si nu are control numai din boxele din zona unde e alt sunet.Si tot se baga insistent subbas ce numai murdareste totul.La trupa lui Florin Ochescu suna mult mai clar si mai bine caci ei l-au rugat pe sonorizator sa scoata vuietul de subbas . Acest lucru depinde de muzicanti , si pe mine tot Deian ma sonorizat pe videourile ce le am pe youtube si nu vuieste nimic , dar daca nu-i spui omul face sunetul la moda. La restul eu am fost in sala si am intregistrat si am si filmat , sunetul in sala auzit live era muult mai confuz si buhait, eu am bagat filtru de taie joase pana la 70 Hz ca sa nu am surprize ( sala are cateva boxe imense de subwoofere) , si nu am bagat compresor ci limitator ca sa nu-mi deformeze sunetul.Tras cu 96KHz/24 bit .Inaltele apar si dispar cum ma plimbam eu sa filmez si sa fac poze . M-am uitat la linkul pus de tine suna bine , oare ce are gagiul casca monitor sau casca anti zgomot ? Doua Marshall-uri in spate nu chiar deranjeaza in concert ci chiar auzi bine chitara . Videourile cu mine au fost trase cu un camcoder micut si ieftin ce are sunetul surprinzator de bun , am fost filmat cu video de zece ori mai scump si numa distorsiuni au iesit ( pacat ) Ai dreptate cu ce aud pe scena, si eu asta le tot explic la tineret , ce aud eu pe scena este una ce se aude in sala este altceva , din cateva motive tot repetrate si explicate in lrgatura cu fizica acusticii.Dar daca oameni nu invata cata acustica ci se iau dupa mitologii, asta e. Eu m-am gandit ca e bine sa se explice , daca nu acum atuncea cand se va lovi de cateva ori de problema o sa-si aminteasca .( stiu asta din experienta proprie , nici eu nu am ascultat de cei mai in varsta si cu experienta dar dupa un timp am vazut ca se cam adeveresc cele spuse de ei , si este pacat ca sa se piarda timp pretios si bani daca cineva te initieaza., si inca pe gratis ...hehe ) Edited February 18, 2008 by karpi
Guest Blooz Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 ...oare ce are gagiul casca monitor sau casca anti zgomot ? Doua Marshall-uri in spate nu chiar deranjeaza in concert ci chiar auzi bine chitara . Anti-zgomot...sa salveze ce mai e de salvat din urechi (dupa propriile lui spuse e aproape surd). Cinta monstruos de tare. Mergea numai Marshall-ul din stinga, cel din dreapta era design.
karpi Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 (edited) wow , saracu surzeste dar asta-i riscul cantatului in concerte . iata ce am gasit PSPICE Modeling of Guitar Circuits with Effects of the Instrument Cable http://terrydownsmusic.com/technotes/guita...uitarcables.htm simulare PSPICE a functionari cablului de chitara excelenta lucrare http://terrydownsmusic.com/technotes/TECH.HTM pagina de start http://terrydownsmusic.com/technotes/Frequencies/FREQ.HTM http://terrydownsmusic.com/technotes/Strin...ges/STRINGS.HTM http://terrydownsmusic.com/technotes/Music...s_worksheet.htm http://terrydownsmusic.com/technotes/dummy.../dummy_load.htm http://terrydownsmusic.com/technotes/pedal...al_circuits.htm Edited February 20, 2008 by karpi
Guest Blooz Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 excelenta lucrare Ci siguranta, pacat numai ca e cam tehnic (ma refer numai la testul de cabluri, vad ca ai mai adaugat ulterior linkuri pentru ingineri). Deci daca am inteles bine, idealul ar fii dupa primele 3 schitze un semnal flat in jur de 2mv, iregularitatiile (resonance la el) accentuind (taind) anumite frequente. Optimul pare obtinut cu un cablu de 2 metrii. Corect pina aici? Problema care se pune ramina aceiasi: cum aleg un cablu...tabela in josul paginii este simpatica, dar nu inteleg mare chestie...poti sa scrii sub aceasi forma caracteristicile cablului "ideal"? Ma intereseaza caci am constatat diferente clare intre sunete depinzind de calitatea cablului...calitatea eu unul insa pot s-o judec numai dupa pret, spunindu-mi ca daca costa 27 de Euro n-o fii tocmai prost...stiu ca e idiot dar n-am osciloscop sa ma duc cu el in magazin, si n-am cum sa-mi cumpar 10 cabluri si sa duc dupa un test "ureche" 9 inapoi in magazin urlind la vinzator ca sint de rahat si vreau banii inapoi.
karpi Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 (edited) Ci siguranta, pacat numai ca e cam tehnic (ma refer numai la testul de cabluri, vad ca ai mai adaugat ulterior linkuri pentru ingineri). Deci daca am inteles bine, idealul ar fii dupa primele 3 schitze un semnal flat in jur de 2mv, iregularitatiile (resonance la el) accentuind (taind) anumite frequente. Optimul pare obtinut cu un cablu de 2 metrii. Corect pina aici? Problema care se pune ramina aceiasi: cum aleg un cablu...tabela in josul paginii este simpatica, dar nu inteleg mare chestie...poti sa scrii sub aceasi forma caracteristicile cablului "ideal"? Ma intereseaza caci am constatat diferente clare intre sunete depinzind de calitatea cablului...calitatea eu unul insa pot s-o judec numai dupa pret, spunindu-mi ca daca costa 27 de Euro n-o fii tocmai prost...stiu ca e idiot dar n-am osciloscop sa ma duc cu el in magazin, si n-am cum sa-mi cumpar 10 cabluri si sa duc dupa un test "ureche" 9 inapoi in magazin urlind la vinzator ca sint de rahat si vreau banii inapoi. Nu vrem sa se taie acel varf !! acela etse brilianta pe ton .Cand inchizi potmetrul de volum apare o rezistenta in serie cu cablul si in paralel cu capacitatea parazitara al cablului . In tabel vezi la "noname cheap cable " ce capacitate mare are de trei ori mai mare decat unele din celelalte cabluri. Ca si proba poti incerca pe o intrare de 1Mohm ( intrare de statie pe tuburi sau iunele pedale ce au intrarea pe FET -tranzistor cu efect de camp ) .Iei un Stratocaster cuplezi doza bridge , pui un cablu foarte scurt si ascculti sunetul , reduci din potmetru de volum si asculti iarasi.Schimbi cablul,cu unul lung si faci aceleasi probe , cel care nu taie mult inaltele la reducerea ca aprox 10% al volumului de pe chitara este cablul cu capacitatea mai mica. iata un desen mai simplu : REZISTENTA SERIE ( partea cu verde)CE APARE CAND REDUCI VOLUMUL CU 10% devine un filtru trece jos impreuna cu capacitatea parazitara a cablului .Daca capacitatea este mare ( cablu de caliate slaba ) efectul de taiere al inaltelor este mai pronuntat. ca sa se compenseza acest lucru se monteaza un capacitor ( condensator pe vcapatul cald si cursor , in acest caz inaltele cor trece prin acest condensator si se va compensa efectul de filtru trece jos . La Strat se foloseste acest efect de filtr ca sa reduci din inalte , reduci un pic volumul si se reduc inaltele ce deranjeaza . La humbucker efectul este mai redus deoarece are impedanta mai mare ( 15K ) dubl afata de un singkecoil tip Strat sau Telecaster( bridge) . Dar si la Humbucker cateodata ai nevoie de brilianta si cand reduci volumul din potmetrul de la chitara. Edited February 20, 2008 by karpi
Guest MCMUSIC Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 wow , saracu surzeste dar asta-i riscul cantatului in concerte . iata ce am gasit PSPICE Modeling of Guitar Circuits with Effects of the Instrument Cable http://terrydownsmusic.com/technotes/guita...uitarcables.htm simulare PSPICE a functionari cablului de chitara excelenta lucrare http://terrydownsmusic.com/technotes/TECH.HTM pagina de start http://terrydownsmusic.com/technotes/Frequencies/FREQ.HTM http://terrydownsmusic.com/technotes/Strin...ges/STRINGS.HTM http://terrydownsmusic.com/technotes/Music...s_worksheet.htm http://terrydownsmusic.com/technotes/dummy.../dummy_load.htm http://terrydownsmusic.com/technotes/pedal...al_circuits.htm Nenea Karpi, asa cum am remarcat in alt topic, dumneata nu ai alta treaba? Probabil n-ai somn! Le stii pe toate! Daca esti asa tare baga o cantare cu dumneata, pe ce amp ai la dispozitie! Asta ca sa stim si noi ce sound preferi!
Guest zzz Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Nenea Karpi, asa cum am remarcat in alt topic, dumneata nu ai alta treaba? Probabil n-ai somn! Le stii pe toate! Daca esti asa tare baga o cantare cu dumneata, pe ce amp ai la dispozitie! Asta ca sa stim si noi ce sound preferi! Gasesti un filmulet cu o "cantare" de-a lui Karpi chiar in topicul asta...uita-te la el si sunt convins ca la final o sa "iti inghiti" vorbele de mai sus...
alexyz Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Gasesti un filmulet cu o "cantare" de-a lui Karpi chiar in topicul asta...uita-te la el si sunt convins ca la final o sa "iti inghiti" vorbele de mai sus... nu mai ca el e regele si are un magazin de scule pe care jumatate din forum oricum il ocoleste preferand sa cumpere de peste meleaguri numa sa nu ti se dea in scarba o jumatate de informatie
barbarossa Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Nenea Karpi, asa cum am remarcat in alt topic, dumneata nu ai alta treaba? Probabil n-ai somn! Le stii pe toate! Daca esti asa tare baga o cantare cu dumneata, pe ce amp ai la dispozitie! Asta ca sa stim si noi ce sound preferi! io zic ca stie sa cante si sa sune bine!
Guest Blooz Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Nu vrem sa se taie acel varf !! acela etse brilianta pe ton .Cand inchizi potmetrul de volum apare o rezistenta in serie cu cablul si in paralel cu capacitatea parazitara al cablului . In tabel vezi la "noname cheap cable " ce capacitate mare are de trei ori mai mare decat unele din celelalte cabluri. Etc... Mersi mult domnoo' Karpi...am inteles in sfirsit care-i chestia cu influenta cablului.
OntZ Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Nenea Karpi, asa cum am remarcat in alt topic, dumneata nu ai alta treaba? Probabil n-ai somn! Le stii pe toate! Daca esti asa tare baga o cantare cu dumneata, pe ce amp ai la dispozitie! Asta ca sa stim si noi ce sound preferi! dar dumneata daca esti in asa o buna pozitie sa judeci pe toata lumea, ia de ce nu ne canti tu ceva si nu ne faci un ton sa ne sara urechile, cu toate sculele ce le tii in magazin?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now