www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Buna ziua. Ma numesc Dragos, am 9 ani, imi place foarte mult sa cant la chitara si sunt deja la a 7 - a ora la Palatul copiilor. Am invatat deja cateva cantecele simple iar acum ma confrunt cu o problema si nu vreau sa ma duc nepregatit joi, cand am iarasi ora de chitara. Scriu toate astea cu ajutorul fratelui meu care, din pacate, nu poate sa ma ajute.

Acum invat cantecul Andantino si ma impotmolesc la niste diezi si un becar, care apar in cantecul meu.Am citit pe net si am aflat ca diezul in fata unei note , ridica acea nota cu un semiton. De asemenea, becarul anuleaza acel diez si totusi, nu stiu exact ce am de facut in acest cantec.

Pun mai jos fotografia cu cantecul si va rog sa ma ajutati si pe mine. Multumesc.

post-26334-0-58713300-1366650810_thumb.jpg

Posted

La prima incercuire ai do # pe care il repeti, se pastreaza #-ul pana la sfarsitul masurii(semnele de alteratie care apar pe parcursul unei piese sunt valabile numai pentru masura data),la a doua incercuire nu are sens becarul alteratia pierzandu-se odata cu terminarea masurii deci canti do si fa# pe care il vei pastra pana la sfarsitul masurii,la a treia incercuire ai din nou fa# pe care il repeti.Sper ca ti-am fost de ajutor,ai putea sa rogi profesorul sa te invete putina teorie muzicala inainte de chitara.

  • Like 1
Posted (edited)

la a doua incercuire nu are sens becarul alteratia pierzandu-se odata cu terminarea masurii ...

Depinde . Pot fi mai multe tipuri de notatii . Avand in vedere ca nu are armura si melodia este din C , diezul se aplica la toate notele de C pana la aparitia unui becar care anuleaza alteratia .

Edited by ggg
Posted

Depinde . Pot fi mai multe tipuri de notatii . Avand in vedere ca nu are armura si melodia este din C , diezul se aplica la toate notele de C pana la aparitia unui becar care anuleaza alteratia .

Eu asa am invatat (in urma cu vreo 38 de ani),sper ca imi amintesc bine,e posibil sa existe si alte notatii..
  • Like 1
Posted (edited)

Eu asa am invatat (in urma cu vreo 38 de ani),sper ca imi amintesc bine,e posibil sa existe si alte notatii..

Corect . Asa este. Numai ca aici nu avem armura iar pt acest caz , eu (cel putin) am intalnit doua stiluri :

- unii care pun alteratii de fiecare data cand a fost nevoie ,fara sa foloseasca vreodata semnul becar .

- altii care pun alteratii , ramanand valabile pana la prima nota cu becar indiferent din care masura fac parte .

Edited by ggg
  • Like 1
Posted

Teoria muzicala spune ca ar alteratiile se pun de cate ori este nevoie, a se citi de cate ori apare nota pe care o dorim alterata, (exceptie fac cele din armura gamei)

dar acum depinde si de cine a scris (redactat) partitura s-a putea sa fi omis scrierea alteratiilor de multiple ori pentru a obtine o lizibilitate mai buna desi nu cred ca era cazul.

Partitura ta pare sa fiu un exercitiu asa ca armura lipseste deci cred ca diezii se pastreaza pana la becar.

Posted (edited)

Aproape ca nu am inteles mai nimic. :confused:

whitehorse535, eu am invatat ca DO diez se gaseste pe coarda Si, tasta 2. Asa am scris in caietul de clasa.

Diezul din primul cerculet rosu schimba cu un semiton doar nota respectiva sau si urmatorul DO, de langa el?

Diezul din fata notei FA (din al 2-lea cerculet) modifica doar nota FA de langa diez sau si pe urmatoarea?

Becarul din cerculetul 2 anuleeaza doar nota DO de langa el sau si pe urmatoarea?

Pana la urma, diezul e valabil DOAR pentru nota de dupa el ? Asta nu inteleg...

Edited by Dragos_007
Posted (edited)

In cazul de fata e Diez pana la Becar *deci si urmatorul Do, din aceeasi masura este Do#. Apoi de la Becar e Do natural.

 

 

Do diez se gaseste pe coarda Si, fretul 4, iar fa diez pe coarda Mi, fretul doi.
E gresit. A lipsit de la primele 6 ore.

 

Fa-ul din penultima masura e Fa. fara Diez.

 

(si pentru mine e confuza chestia acum, ca practic a pus alteratiile dupa cum i s-a parut ca ar fi mai usor de citit... cred ca ma intorc la rubrica de mica publicitate... :banana5:)

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
  • Like 1
Guest kyuslauten
Posted

Buna ziua. Ma numesc Dragos, am 9 ani, imi place foarte mult sa cant la chitara si sunt deja la a 7 - a ora la Palatul copiilor. Am invatat deja cateva cantecele simple iar acum ma confrunt cu o problema si nu vreau sa ma duc nepregatit joi, cand am iarasi ora de chitara. Scriu toate astea cu ajutorul fratelui meu care, din pacate, nu poate sa ma ajute.

Acum invat cantecul Andantino si ma impotmolesc la niste diezi si un becar, care apar in cantecul meu.Am citit pe net si am aflat ca diezul in fata unei note , ridica acea nota cu un semiton. De asemenea, becarul anuleaza acel diez si totusi, nu stiu exact ce am de facut in acest cantec.

Pun mai jos fotografia cu cantecul si va rog sa ma ajutati si pe mine. Multumesc.

Digitatia e notata in partitura. Canta ce scrie acolo. (Asta e una din cele mai importante piese de Carcassi pe care o predau incepatorilor). Nu-i baga in seama pe cei care vorbesc prea mult, te vor baga in ceatza pentru ca sunt frustrati. Canta ceea ce scrie in partitura dupa cum ti-a explicat profu' tau...restul vei intelege mai tarziu.

Mult succes,

Caius

Posted (edited)

Imi pare rau

Chiar nu poate nimeni sa-mi spuna ce rol au diezul si becarul? Stiu ca in cazul meu diezul ridica nota DO de langa el cu un semiton si becarul anuleaza diezul. Daca nu aparea becarul, diezul era valabil pentru toate notele DO de pana la sfarsitul cantecului?

Am mai facut cateva semne in fotografia cu cantecul.Tot ce vroiam era sa stiu daca diezul si becarul sunt valabile pentru notele insemnate de mine cu rosu.Atat. Joi o sa-l intreb pe profesor, dar n-as vrea sa ma duc cu cantecul neinvatat.De ce nu poate sa ma ajute si pe mine cineva?

post-26334-0-46678900-1366703787_thumb.jpg

Edited by Dragos_007
Posted (edited)

Din cate stiu eu, adica putin, nu ai nimic la cheie, deci canti nota asa cum este pe partitura. Unde ai diez in fata canti cu diez in masura respectiva. Tolomacul care a transcris partitura cred ca se pricepea ca mireasa la bomfaier. Becarul anuleaza in masura respectiva alteratia de la cheie sau un bemol sau diez in aceeasi masura si nu si-ar fi avut locul acolo unde te-a bagat pe tine in ceata. Da-l naibii de becar si de diez si canta Do acolo.

 

...Scriu toate astea cu ajutorul fratelui meu care, din pacate, nu poate sa ma ajute.....

WTF???

Edited by Rãspopitu'
  • Like 2
Guest AndrewKnifer
Posted (edited)

WTF???

 

Adica il ajuta fratele lui la scris postarile, dar nu il poate ajuta la muzica. Asta inteleg eu... :confused:

 

Ontopic: @Dragos: Ai o piesa in Do major. Deci momentan nu te intereseaza armura. Diezul ridica cu un semiton nota de pe spatiul/linia pe care este respectivul diez. Bemolul coboara nota cu un semiton. Fiecare alteratie are efect pe masura in care e notata. Becarul anuleaza efectul in cadrul masurii date. Deci, raspunsul ar fi: alteratiile intr-o masura se aplica la toate notele de pe spatiul/linia din acea masura. Se incheie masura, se incheie si alteratia. Ti-au explicat si unii colegi mai sus aceeasi chestie. Vazand ca stii si numele notelor pe tastele chitarei in acordajul standard, presupun ca nu va mai fi nici o dificultate in a invata melodia. Succes!

Edited by AndrewKnifer
Posted (edited)

AndrewKnifer, avetidreptate, fratele meu de clasa a 8-a scrie pe forum si nu se pricepe la chitara, altfel nu mai apelam aici.

Referitor la poza din postarea #16, diezul afecteaza si notele imediat urmatoare, punctate de mine cu culoarea rosie? Da sau nu.

Am impresia ca ma invart in cerc si nimeni nu-mi poate raspunde punctual la problema mea.

Multumesc.

Edited by Dragos_007
Guest AndrewKnifer
Posted (edited)

Referitor la poza din postarea #16, diezul afecteaza si notele imediat urmatoare, punctate de mine cu culoarea rosie? Da sau nu.

 

Ultimii doi Fa marcati cu rosu nu sunt alterati, deoarece sunt intr-o noua masura.

 

Da, pentru restul notelor marcate cu rosu.

Edited by AndrewKnifer
Posted (edited)

Sfaturile dvs. mi-au fost de mare ajutor, am cantat melodia fara greseli.

Profesorul spunea ca becarul e pus degeaba, insa cu intentia de a ne avertiza sa nu mai cantam cu diez,... din inertie. :P

Partea proasta e ca profesorul, la sfarsitul orei de curs, ne da cate un cantec si ne explica verbal cum trebuie cantat, ce inseamna anumite semne si eu pana acasa le cam uit.

Ca sa nu mai deschid alt topic, mai pun aici o poza cu inca un cantec si o sa va rog sa-mi spuneti cate ceva despre semnele semnalizate cu rosu.

post-26334-0-84128800-1367432360_thumb.jpg

Edited by Dragos_007
Posted

Vezi aici notatiile despre proportia dintre duratele notelor si pauze. Sau cuim sa ma exprim.. e ca si cand ai canta ca durata si pauza din masura.

 

http://easyorchestra.files.wordpress.com/2011/03/notiuni_generale_de_teorie_muzicala1.pdf

 

p = piano; f = forte; ff = fortissimo, samd; adica nota aia o canti mai incet sau mai tare /puternic

Posted (edited)

http://upx.ro/gilber...rate/muzica.htm

http://tinread.usb.m...ri/ed_muzic.pdf

http://lectii-de-chi...artiturile.html

 

http://lectii-de-chi...a-do-major.html

 

Aici mai jos gasesti definitia si indicatia

 

Alteratiile Accidentale si Alteratiile Constitutive !!!!

http://fanfare.ro/pdf/principiile_muzicii.pdf

 

 

deci poti cauta si cu GOOGLE cum am cautat eu ....

 

cuvinte de cautare " citire pertiturii diez bemol becar "...sau " notatia partituri...accidente...diez ,bemol ,becar "

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.