www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

dupa "prelungi" cautari, am ajuns la o concluzie care m-a speriat intr-un fel si pe mine. jucandu-ma in una din zile pe o chitara "humbucker" a unui prieten, brusc, am realizat ca tonul de strat este atat de diferit de cel al unei chitari cu doze gen humbucker, incat par sa fie doua lumi diferite.

dupa aceasta mica experienta, am luat-o pe calea unei frenetice cercetari, in ideea de a adauga ceva, de a shchimba si intregi tonul chitarii mele. in acelasi timp am discutat si cu un prieten care mi-a dat acelasi sfat: cu un strat, cu doze vintage, poti astepta mult si bine sa te bagi din cand in cand la "heavey metal" sau ceva in genul si sa si sune asa...

 

intrebarea care se pune automat este urmatoarea: ce doza s-ar potrivi cel mai bine pt a schimba cat de cat situatia. mi-au fost recomandate cele de la seymour duncan in pozitia "bridge", acelea hot rails, dar sincer, nu prea am gasit multe reviews ca sa ma decid. sa nu mai vorbesc de faptul ca multi vorbesc de acel "high output" pe care nu stiu unde sa il pun....inseamna ca la schimbarea pozitie dozei, in momentul in care se "activeaza", ai o crestere in volum a sunetului, sau se refera la altceva?

 

m-as bucura sa aud parerea celor ce au catusi de putina experienta cu dozele amintite(daca sunt...)

Guest MrJackson
Posted

High output inseamna ca doza scoate un semnal mai puternic. Deci pe distors vei avea un gain mai mare...

Guest Baumwolle
Posted

Poti totusi sa schimbi pickguard-ul cu unul HSS. :)

Posted

Doza suparata -> hotrails

Doza mai putin suparata Jb Jr sau lil 59. Depinde ce ton urmaresti.

La dimarzio am impresia ca fast track se ocupa cu sportul asta. Nu prea le am cu dimarzio pentru ca nu prea am avut ocazia.

 

O analogie destul de cruda : semnal puternic - distorsiune suparata.

Diferenta de volum intre doua doze cu output radical diferit o vei auzi pe clean. Pe un canal murdar (distors) diferenta nu e senzational de mare in volum perceput de urechea ta.

Poti sa asculti sampleurile de la seymour duncan pe site pentru a te lamuri care diferenta dintre doze.

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/strat.shtml

Posted

multumesc baieti.

 

sample-urile le-am cam ascultat pe toate, insa ma rodea chestia asta cu output, pt ca mi s-ar parea destul de ciudat(cel putin mie) ca la un moment, in timpul unei melodii, sa schimb doza si sa ma trezesc ca cei din trupa se uita la mine speriati neintelegand ce e cu "galagia" asta "instant".

ma intelegeti?

 

daca acel output iese in evidenta mai mult si ma rog, e pe undeva deranjant, atunci sunt pe ganduri.insa, daca asta ajuta la calitatea tonului, iar diferrenta(de volum) e mica, merge

Posted

multumesc baieti.

 

sample-urile le-am cam ascultat pe toate, insa ma rodea chestia asta cu output, pt ca mi s-ar parea destul de ciudat(cel putin mie) ca la un moment, in timpul unei melodii, sa schimb doza si sa ma trezesc ca cei din trupa se uita la mine speriati neintelegand ce e cu "galagia" asta "instant".

ma intelegeti?

 

daca acel output iese in evidenta mai mult si ma rog, e pe undeva deranjant, atunci sunt pe ganduri.insa, daca asta ajuta la calitatea tonului, iar diferrenta(de volum) e mica, merge

 

Problema asta o rezolvi simplu: echilibrezi nivelul de sunet între doze prin distanţa lor faţă de corzi. De ex. dacă Hot Rails va suna mai tare faţă de celelalte o cobori puţin, celelate două le ridici, dar trebuie să rămână cam 2-3mm între corzi şi doze (dist. minimă). Balansul î-l faci cam după ureche :) , pe tonuri de clean (cel puţin eu aşa am procedat.

Posted

multumesc baieti.

 

sample-urile le-am cam ascultat pe toate, insa ma rodea chestia asta cu output, pt ca mi s-ar parea destul de ciudat(cel putin mie) ca la un moment, in timpul unei melodii, sa schimb doza si sa ma trezesc ca cei din trupa se uita la mine speriati neintelegand ce e cu "galagia" asta "instant".

ma intelegeti?

 

daca acel output iese in evidenta mai mult si ma rog, e pe undeva deranjant, atunci sunt pe ganduri.insa, daca asta ajuta la calitatea tonului, iar diferrenta(de volum) e mica, merge

@moises-cred ca problema ta este ca, mai intai, trebuie sa inveti sa intelegi notiunile si din punct de vedere practic. fiecare doza isi are spectrul ei de desfasurare d.p.d.v. al sound-ului necesar unui anumit gen muzical. in concluzie incearca sa intelegi cat de mare este nivelul de semnal (al dozelor) solicitat de piesele pe care le abordezi precum si "stapanirea" acestui nivel (exista pe chitara un potentiometru de volum in acest sens, pe care eu, la chitarele de tip stratocaster, il recomand sa ramana la valoarea de 250k, indiferent de dozele folosite). citeste cu atentie caracteristicile dozelor, recomandarile facute de fabricant si apoi incearca sa iti explici "ce" si "de ce" se intampla cu dozele respective (inclusiv la reducerea volumului de pe chitara!) si cum trebuie folosite eficient combinatiile intre tipurile de doze. pentru lamurirea acestor probleme iti recomand sa citesti cu atentie prospectele a doi fabricanti importanti de doze humbucker in format single coil si anume: dimarzio si seymour duncan, alegerea intre cele doua marci nefiind decat o problema de gust. :) :) B): :)

in momentul in care ai sa pricepi cu adevarat aceste lucruri, iti vei da seama ca problema pe care o ridici tu cu "galagia instant" este un fel de "drob de sare". :( succes!

Posted (edited)

din doza nu ridici tu nici un semnal ca sa derenjeze pe cineva la repetitii sau scena.

 

ca sa fie sesizabila o crestere de volum ai nevoie de dublarea puteri statiei ( +3dB )

 

ca sa se auda dublu de tare ai nevoie de ZECE ori puterea.

 

Adica ai 60W vei avea nevoie de 600W ca sa se auda o dublare a tariei sunetului .

 

Si ai o dinamica proasta si minima .

 

Chestia aceasta , copilareasca de gradinitza grupa mica , cu DOZA PUTERNICA este deja stresanta .

 

Ar trebui ca "Cosu" sa treaca in regulamentul forumului o lista cu ce sa invete incepatori si sa nu se mai deschida topicuri noi cu aceiasi aberatii de 100 ori .

 

Numai dupa ce au studiat si invatat ceva despre bazele problemei sa mai intrebe cate o precizare .un fel de "dictionar"

 

 

OK

 

O doza cu semnal mare este utila deoarece se poate amplifica cu amplificator ( preamplificator de tensiune) mai ieftin , cu componente ieftine si calitate mediocra.

 

Daca ai o doza cu semnal mic ai nevoie da preamplif foarte calitativ si cu zgomot foarte mic , deoarece trebuie sa amplifici mult si va creaste si zgomotul produs de piesele din preamplif.

( vezi preamplifuri de microfoane , sau preamplif corector ptr PicKup-ptr dicuri vinil ( turntable). si vezi si pretul )

 

Pe de alta parte dozele humbucker au fost inventate ca sa se scape de " hum" ( brum , zgomote din campurile electromagnetice captate de doza)

 

Prin imperfectiunea sistemului nu se poate mentine si timbrul original al chitarei cu doza singlecoil , DAR acest ton "dark" sa implementet in randul Jazz-istilor si a fost inclus in "arsenalul" tonurilor de chitara.

 

In cazul chitarei distorsionate , acest ton fara inalte prea multe da posibilitatea ca NOUL ton rezultant sa se poate filtra dupa dorinta continutul de overtonuri , creand o multitudine de tonuri noi cu inalte artificiale .

 

In acest fel nu mai ai nevoie de o chitara cu un ton super , orice chitara cu un humbucker distorsionata si filtrata va suna cam la fel .

 

La un Strat adevarat nu pui humbucker de nici un fel.

 

Dai mii de $ ca sa ai timbrul de Strat , nu ca sa ai ton de Reghin cu distors "metalpower". metalcharger , metalzone, si alte denumiri de detergenti..

 

Intr-adevar daca ai un Strat ai nevoie de circuite calitative ca sa formezi alt timbru .

 

Pentru alt "ton" se cumpara alta chitara .!! se pun alt fel de corzi , plus combinatie de doze.

 

trebuie sa ai cel putin trei tipuri de chitare , Strat , Gibson LP , Ibanez , daca ajungi Clapton sau Vai mai cumperi cate zece din fiecare si faci combinatii de doze , corzi , regklaje , material emnos diferit , serii diferite de fabricatie etc , ca sa ai difertite 'tonuri"

Edited by karpi
Guest MrJackson
Posted

orice chitara cu un humbucker distorsionata si filtrata va suna cam la fel .

 

Cu tot respectul pentru varsta si experienta ta, te-as ruga sa iti scoti ochelarii de cal inainte sa vorbeste despre asa ceva... Daca nu ai ureche sa auzi, nu mai vorbi prostii.

 

 

La un Strat adevarat nu pui humbucker de nici un fel.

 

Si totusi... o lume intreaga tine sa te contrazica... Traiasca Fat Strat-ul.

Guest MrJackson
Posted (edited)

La humbucker nu mai zic nimic... facem testu practic daca e pe dastea. Io nu cred ca poti sa spui cu mana pe inima, ca un Les Paul suna la fel cu un Fat Strat, daca ii bagi nitel distortion... nu poti!

 

La faza cu Stratu, e chestie de conceptie. Voi intelegeti Stratul ca fiind numai cel in configuratie SSS. Eu nu. Si mai mult, sunt de parere ca un Strat si un Fat Strat (identice din toate celelalte puncte de vedere) suna la fel pe doza din neck.

 

PS: Eu prin Fat Strat inteleg un Strat in configuratie HSS (nu HH)

Edited by MrJackson
Posted

1. karpi, cand a vorbit de un anumit gen de humbuckere cred ca s-a referit la ton nu la cresterea de volum si da, @MrJackson, ai dreptate, aceeasi doza suna diferit pe les paul fata de strat, dar ne referim la tonul oarecum "pur" al dozei.

stratul ADEVARAT nu este decat ala cu configuratie sss si hardware vintage (la ala se refera karpi!) restul, repet, sunt hibrizi! no offence! :)

Guest MrJackson
Posted (edited)

Treaba cu tonul ramane discutabila. Oricum, eu nu apreciez atitudinea "metale poti canta pe orice scandura" pe care o arboreaza karpi cu fiecare ocazie. Pur si simplu nu e asa... iar cei care nu au pic de experienta pot pleca de aici cu idei eronate.

 

La faza cu Stratu, nu e suparare, doamne fereste. Pentru voi e "adevarat" ala vintage, pentru mine nu prea conteaza. Stratu nu e chitara mea preferata :) no offence!

 

 

PS si nitel offtopic: ce parere ai de Ibanezu lu Malin ?

Edited by MrJackson
Posted

@MrJackson-se pare ca discutam de zone de manifestare si sensibilitati diferite iar karpi n-a facut decat sa sublinieze inca o data ca, daca ai un strat adevarat, care este caracterizat de un sunet specific, scump si de o anumita calitate, nu merita sa-l strici, montand diverse doze de tip humbucker, cu un sunet mai mult sau mai putin comun, ci sa te orientezi spre alta chitara, unde se pun mult mai putine conditii de ton (dar se pun, totusi!) decat in cazul unui astfel de strat vintage. asta-i tot. :)

 

ps si tot la fel de putin offtopic: ibanez-ul 620, pe care-l are malin, este o chitara serioasa, comoda si versatila care face cu brio cam in toate situatiile. :)

Guest MrJackson
Posted

Eh... vad ca ajungem in sfarsit la un consens! Toate cele bune, si poate ne mai vedem pe la o bere sambata seara (la concert la Teamsters, ca vine si marcel...)

Posted

stimati forumisti

 

inainte de toate, multumiri si aprecieri pt raspunsuri.

cat despre abordarile offtopic si celelalte nu pot spune altceva decat ca sunt foarte suparatoare. la ce bun un forum daca nu sa pui intrebari>

Karpi, de ce nu stabilim absolut toate lucrurile legate de domeniul muzicii, le scriem, le postam si inchidem forumul. astfel, cei ca mine, nu mai trebuie sa intrebe si sa caute aiurea, ci acceseaza baza de date si gata, au totul acolo. se pune o singura intrebare: in cazul asta cui mai raspunzi.

acum sincer, de formatie nu sunt muzician, dar consider o grosolanie sa fiu luat peste picior pt ca nu stiu anumite chestii.nu e o rusine sa inveti, si, cred ca, o multime de persoane inca sunt in faza de acumulare de cunostiinte legate de tot ce inseamna "tehnica" in acest sens.

asa ca, va rog frumos, daca aveti sfaturi, dati cu ele....ce e dincolo, tineti pt voi...pt ca faceti mai mult rau decat bine. nu sunt un pustean care a primit o chitara si incearca sa imite ditamai metal-player care moare pe scena. sunt piese mai "agresive' la care as avea nevoie de ceva din lumea humbuckerului, iar alti bani pt o chitara noua nu am. de ce ar fi o blasfemie ca, in situatia data, sa adaug ceva la stratul meu?

aveti dreptate, un strat e strat asa....dar mie nu-mi pasa la extrema de treaba asta. sunt mult mai interesat de alte chestiuni, adica acum tonul, decat ideea asta de a tine puritatea sunetului existent.

 

apropo, chitara am primit-o, deci, in consecinta, tre sa ma descurc cum pot si sa ajung acolo unde imi doresc si prin alte cai decat de a da 1000 de euro pe un Gibson second.

 

cu tot respectul

moises

Posted (edited)

@moises-imi pare rau ca te exprimi astfel dar, sa stii ca nu te-a luat nimeni peste picior, ci doar ti s-au furnizat niste elemente ajutatoare de bun augur pt. tine. cel putin, tonul folosit de mine, in ceea ce te priveste, a fost cat se poate de "sfatos" si fara cea mai mica intentie de jignire. dar, daca esti asa de sensibil... :)

in privinta lui karpi, sa stii ca este un tip cu o inima de aur in privinta invataceilor si unul dintre cei mai grozavi specialisti in domeniu, de pe acest forum. incearca sa capeti cat mai multe informatii de la el si nu te formaliza prea tare, poti sa-l intrebi orice, pt. ca altfel, numai tu ai de pierdut.

in continuare, iti recomand sa citesti cu atentie marita ceea ce ti-am indicat si sa vii cu eventualele nelamuriri pt. explicatii. sunt convins ca atat karpi, cat si altii de pe acest forum, printre care si eu, iti vor sta la dispozitie cu explicatiile necesare. succes si lasa orgoliile de o parte!

desigur, discutiile o mai iau uneori si razna , pe teme adiacente subiectului, asta e forumul! in privinta cererilor tale, raspunsul este: da, o gramada de chitaristi folosesc humbuckere in format de single coil pe chitare stratocaster, cu rezultate spectaculoase in domeniu si i-as numi aici pe cei de la iron maiden sau pe unul dintre preferatii mei, dave clem clempson/colosseum, asa ca fii convins ca intentia ta nu este privita, catusi de putin, ca un sacrilegiu. ok?

Edited by StratMan
Posted (edited)

iata cateva modele cu humbucker injumatatit si complect .

 

cele cu " single " este humbucker-ul cuplat doar cu o singura bobina .

 

chitara Hohner Rockwood LX250G cu doua doze humbucker ..

 

 

single clean tema 1

 

humbucker clean tema 1

 

single_dist_tema1

 

humbucker_dist_tema1

 

single_dist_tema2

 

humbucker_dist_tema2

 

reglajele la EQ si distorsionator nu s-au schimbat la comutarea bobinei .

 

daca puneti tonul " single" intr-un editor si-l filtrati veti ajunge la timbrul de humbucker ,( in pozitia humbucker pierd inalte dar scade zgomotul altfel pot realiza acelasi sound si cu singlecoil , inaltele se pot taia dar daca nu le ai atuncea nu poti sa le "produci" si sa sune natural )

 

am reglat distorsiunea si timbrul la nimereala , cand este nevoie se filtreaza mai exact in banda dsorita.sunt millioane de posibilitati cu pre si post filtrare la distorsiune .

Edited by karpi
Posted

Eh... vad ca ajungem in sfarsit la un consens! Toate cele bune, si poate ne mai vedem pe la o bere sambata seara (la concert la Teamsters, ca vine si marcel...)

hehe

 

in privinta Ibanez-urilor , la moda si curentul actual este cea mai actuala chitara tip Strat .

 

inbina tonul balansat si constant pe tot griful al unui Gibson SG cu ergonomia stratului , chiar mult inbunatatita fata de Strat-ul standard .Acum se fabrica si Strat cu multe inovatii preluate dupa Ibanez .

 

Dar uhn Ibanez nu are soundul de strat ci de Gibson SG , plus combinatiile cu dozele foarte bine gandite.

 

Cu scandura nu-i gluma , am o chitara facuta , un gat de Framus acustic , o scandura uscata corpul si doze facute din sarma din relee precum magneti din HDD , suna bestial , doar ca nu este gatul destul de lung , e " bagat in corp , fiind de la chit acustica si este greu sa canti sus ...vibratorull e facut din piese de releu si cu rulmenti din HDD , HEHE , ce are ? ..scrie si Framus pe headstock ..

 

Apoi Dan Aldea a cantat odata in concert pe o scandura ( arata ca si o scandura de calcat rufe , nu avea gat !!! pe portiunea de jos avea taste ca si l tzitera si le cam canta la fel de bine si virtuoz) , de atunci a ramas zicala cu scandura , dar mai sunt si altele ..." lui Leslie West ai dai o roata cu spitze si tot canta bine ..."

Guest MrJackson
Posted

Cu scandura nu-i gluma , am o chitara facuta , un gat de Framus acustic , o scandura uscata corpul si doze facute din sarma din relee precum magneti din HDD , suna bestial , doar ca nu este gatul destul de lung , e " bagat in corp , fiind de la chit acustica si este greu sa canti sus ...vibratorull e facut din piese de releu si cu rulmenti din HDD , HEHE , ce are ? ..scrie si Framus pe headstock ..

 

Cand vin prin Timisoara, tre sa ne intalnim sa vad si eu minunea... si o punem face 2 face cu ibanezu meu... ok ?

Posted (edited)

Cand vin prin Timisoara, tre sa ne intalnim sa vad si eu minunea... si o punem face 2 face cu ibanezu meu... ok ?

hehe

 

chiar am dus-o cu o ocazie la jamsession toti se minunau cum suna facatura toti au cantat cu ea , hehe , nu ca era cea mai buna ci de curiozitate , adevarul ca numai doza bridge a reusit un ton bun , chiar aparte , apoi m-am plictisit si am o droaie de doze bobinate ce trebuie sa le testez si sa le tot montez si sa le schimb magneti etc ..e foarte obositor dar cand ma apuca o termin ( o data si odata ), e departe de un Ibanez dar un siungur sunet bun are ,..de 18 ani o tot finisez si nu se mai gata ..

 

iata o mostra de sunet cu corzi proaste ( bulgaresti , astea le am pus de proba cu corzi bune are sunet mai bun )

 

facatura ( toate chit sunt trase cu chitara facuta , cantate cu doza bridge )

 

nu pun piesa complecta caci nu-mi place soundul la tobel , trebuie sa o refac .

 

na ca o mai cosmetizez suna maiu bine tobele : " Bicicleta "

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.